Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik moet zeggen dat bokt op deze momenten geweldig vint. Al die liefe woorden van zoveel bokkers bij elkaar! Echt amazing.
Sarah88 schreef:Pas in het afgelopen weekend hoorden wij als ouders van Neeltje dat er op internet ook een condoleance register was, waar een groot deel van haar bokt-kennissen hun medeleven betoonden. Van bokt hadden wij niet eerder gehoord of gezien. Bokt behoorde bij haar privé-leven. Werkelijk ontroerend was het wat wij daar lazen en hoe het beeld van haar op bokt zo erg leek op wat wij zelf vonden. Vol vitaliteit, humor, strijdvaardigheid en krachtige wil om te leven met een gebrekkig functionerend hart vanaf haar geboorte gaf ze niet op, maakte allerlei plannen voor de verre en nabije toekomst, niet wetend dat haar einde dichterbij sloop. Ook voor ons kwam haar dood op dat moment als een verrassing, een punt achter een veel te kort maar intens en intens beleefd leven. Een onherroepelijk verlies en gemis, maar met al ons verdriet kunnen we heel goed ervaren dat zij bij ons blijft in onze herinneringen.
De steun voor ons als ouders, broer en zusje en alle andere naasten was voor ons werkelijk hartverwarmend en hielp mee om haar begrafenis in Adorp in haar stijl te laten plaats vinden. Inderdaad met een zwarte lijkkoets met 2 friese paarden ervoor in stap van ons huis in Groningen over het platteland naar het dorp waar ze graag en veel kwam en waar onze paarden staan.
Pas nu, een dag na de begrafenis vinden wij de rust om de bokkers te bedanken voor hun medeven bij haar overlijden, maar vooral ook voor wat ze betekenden in haar leven en haar mee in leven hielden tot aan het onvermijdelijke moment.
Wij stellen ons voor jullie over enige tijd nog eens te mailen.
vriendelijke groet, Klaas en Janny van Tuinen, pa en ma van LAVANTA.
Branca schreef:Heb net de ervaringen van Lavanta, Neeltje, zitten lezen. Jee, wat een onmacht. Ik kan niet begrijpen dat de medici daar niet uit is gekomen.
Ik heb het gevolgd tot na de operatie en mis dan de resterende info.. misschien is het er niet.. Plotseling...
Ik wil een ieder kracht wensen met het verwerken en dragen van dit verdriet.
Sharmila schreef:Misschien is het een idee om al Lavanta's topics in 1 topic te plaatsen als een sticky. Het zou zonde zijn om die naar onderen te laten verdwijnen. Het is misschien mooi om haar woorden zo lang mogelijk te bewaren.
Djesseka schreef:Met ongelofelijk veel bewondering lees ik het bericht van Lavanta's ouders..
Heel moedig dat jullie dit kunnen plaatsen en ik wil jullie heel veel sterkte wensen!
Leo_ke schreef:Jeetje, ik lees dit nu pas vanwege m'n vakantie..
Gecondoleerd voor al haar familie, vrienden en kennissen... Zeer veel sterkte toegewenst