Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree schreef:Nee, deze ellende had ik in eindhoven ook. Misschien ligt het gewoon aan de telefoonverbinding. Misschien is de computer gewoon stinkmodder. Wil adsl, maar ik weet bij god niet welke provider ik moet kiezen. Iemand nog tips?
Desiree schreef:
Verder sluit ik me geheel aan bij Fasel, die toch nog zoveel respect voor dieren kan opbrengen ondanks dat ze moeder is. Nog steeds hecht zij waarde aan een dierenleven en stelt het niet zonder meer achter op een mensenleven, in tegendeel, ze gaat er van steigeren wanneer mensen dat doen. Dat gevoel ken ik maar al te goed, het brengt bij mij dezelfde reactie teweeg. Die arrogantie, die nonchalance, ik haat dat bij mensen. De wereld is niet alleen voor mensen. Die gedachte is voortgekomen uit de bijbel; dat de aarde en alles geschapen is voor de mens. En omdat mensen dit eigenlijk wel handig uitkomt blijven ze het handhaven hoewel ze weten dat veel dingen die in de bijbel staan niet klopt.
Sando schreef:Ik voel me heel erg aangevallen door 1 persoon hier en die weet zelf wel wat ik bedoel.
Romkabouter schreef:Ik vind kinderen leuk, kan er goed mee omgaan en de meeste vinden mij ook wel aardig.
Maar ik wil ze niet van mezelf, waarom niet?
Er zijn al veel te veel mensen op de wereld.
Dat een kind hebben een verrijking is van je leven zal best, maar dan zou ik wel een kind adopteren. Blijft het aantal mensen gelijk en doe ik mezelf en het kind er een groot plezier mee.
Misja schreef:of je het kind er een plezier mee doet is weer een andere discussie.
griebels schreef:Ik hoop niet dat je mij hiermee bedoeld. Als dat wel zo is, zou ik graag willen weten waarom jij je aangevallen voelt door mij persoonlijk!
Ik voel me aangevallen omdat jij echt recht in mijn gezicht zegt dat je een hekel hebt aan kinderen en dat je kinderen haat. Wij hebben het er toen over gehad toen je bij mij was, en dat was echt een klap.
Als vriendin zijnde zeg je niet tegen je vriendin die net een kindje heeft gekregen dat je kinderen haat.
Je weet hoe ik over kinderen denk, ik praat ook in het algemeen.
Toen je dat zei moet je je voor kunnen stellen dat ik dat niet leuk vond om te horen. Ik weet hoe je over kinderen denkt, daarom was het gewoon voldoende geweest als je had gezegd dat je kinderen niet leuk vindt, en dat je niets met ze hebt.
Als ik zeg dat ik een hekel heb aan kinderen, wil dat niet zeggen dat ik elk kind haat, want dat zijn mijn woorden namelijk niet.
Dat iemand kiest voor een kind kan ik heel goed begrijpen, maar verwacht niet van mij dat ik hetzelfde gevoel ervoor kan opbrengen.
Dat verwacht ik absoluut niet, heb ik al -tig x gezegd, zie de andere 20 pagina`s...
Dat ik zelf kind ben geweest, wil niet automatisch zeggen dat ik kinderen maar leuk moet vinden.
Zeg ik ook niet.... leuk vinden en haten is wel een heeeeel verschil !
Ik houd het liever bij dieren! kan, geen probleem.
Miss dat ik ooit nog moedergevoelens ga krijgen, dat ik kinderen leuk ga vinden. Maar dat weet niemand van tevoren!
jij krijgt nooit geen moeder gevoelens dat kan ik jou wel vertellen want je hebt een hekel aan kinderen.....
Misja schreef:Nee hoor..want er sterven ook elke dag mensen op de wereld
Citaat:En of je het kind er een plezier mee doet is weer een andere discussie.
isabelle"]
[quote="Sando schreef:knap dat je zo bijdraait Isabelle, ik zou het niet kunnen.
pfff, wat een gedoe allemaal. Liefde is een groot begrip, en voor iedereen anders. Amen....
Sammie schreef:Nee, maar wel intenteitsproblemen.
Desiree schreef:Gevoel is bij iedereen anders Faye. Ik ken verschillende soorten ouders. Ik ken vrouwen bij wie de liefde voor het dier spontaan verdween bij de geboorte van een kind. En ik ken vrouwen die nog steeds intens verdriet toonden bij het verlies van een dier lang nadat ze kinderen hadden gekregen. Je kunt dat niet voor een ander bepalen, je kunt niet in z'n ziel kijken.
Romkabouter schreef:Ik vind kinderen leuk, kan er goed mee omgaan en de meeste vinden mij ook wel aardig.
Maar ik wil ze niet van mezelf, waarom niet?
Er zijn al veel te veel mensen op de wereld.
Dat een kind hebben een verrijking is van je leven zal best, maar dan zou ik wel een kind adopteren. Blijft het aantal mensen gelijk en doe ik mezelf en het kind er een groot plezier mee.
Cittemee schreef:Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van mensen die overspannen moesten worden opgenomen nadat hun hond was overleden...
Daar tegenover ken ik wel mensen die overspannen worden opgenomen nadat hun kind is overleden....