Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:04

Bellatrix schreef:
Arme Percy. :(:)
Beterschap voor hem.

De praktijk wil vast wel even kijken toch?

Dat hoop ik.

Alle praktijken in deze regio gaan pas om 09.00 open voor telefonische afspraak maken.
Dus 08.45 sta ik voor de deur.
(Nu in feite al, ik sta voor de deur geparkeerd)

Ik vind het niet spoed genoeg om spoeddienst te bellen, maar wel iets waar echt even een dierenarts mee moet kijken.

Als deze niet willen kijken ga ik wel naar een volgende.
Maar zo'n 'vakantiespoedje' zullen ze niet laten staan lijkt me.
Zal ook geen gigantisch tijdrovend consult zijn, tis redelijk duidelijk wat er speelt zeg maar.

Vraag is vooral even of antibiotica en/of pijnstilling nodig is.
Ik heb geen zin in ontsteking die uit de klauwen loopt zeg maar.

Inmiddels wil hij zijn voetje wel iets belasten, maar nog goed kreupel.
Wil ook niet zelf in en uit de camper springen maar vraagt of ik hem wil tillen.

En geloof me, voor zo'n zelfstandige drukke reu als Percy is dat normaal gesproken toch écht níet zijn voorkeur :')

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:17

Sterkte voor Percy Femke!!!

Ik heb heimwee. En ik ben maar 20 min vanaf huis. Maar ik weet dat als ik doorzet dat ik wel bijtrek. Dus ik ga niet naar huis.

Daarbij wacht daar niemand op mij helaas… m’n 3 snoetjes zijn daar niet meer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:27

Bellatrix schreef:
Klinkt idd alsof die kat op is. :(:)
Jammer dat ze hem niet wil laten gaan.
Ik heb ook een poes op 18 jarige leeftijd laten gaan, ze was idd gewoon op en oud en mager. Niets mis mee om dan in te laten slapen.

Ja, gisteravond was ie echt duidelijk ziek (suiker veel te hoog, random overal plassen, alleen nog op het balkon willen liggen) en zei ze dat ze morgen (vandaag dus) de DA zou bellen. Maar nu lijkt ie weer wat beter en is zn suiker weer gezakt, dus nu wil ze een afspraak maken voor een consult ipv inslapen.

Laat. Dat. Beest. Gaan -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:31

Oh wat zielig, die moet idd gewoon ingeslapen worden. :(:)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:50

Ja, heb dat nu ook maar gewoon gezegd. Het is iemand die snel boos wordt als je probeert te helpen of advies probeert te geven, maar dat is dan maar zo.

Ze gaat in elk geval zo naar de DA, hopelijk zegt die ook dat verder dokteren weinig zin meer heeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 08:52

Daar ga ik ook wel een beetje van uit ja...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:05

Sterkte en knuffels voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

Waarom lijk ik ziek te worden net voor de Zwarte Cross. Waarom gebeurt dat niet gewoon netjes in een drukke werkweek -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:26

Femke heb je toevallig de teek bewaard? Je kan die via de dierenarts laten onderzoeken op ziektes.
Wat sneu Foaly.. Hopelijk durft ze de keuze te maken.

M'n moeder loopt de Nijmeegse en ze zijn al zeik nat geregend voor ze überhaupt bij de start waren. Water stond in dr schoenen. Vind het gewoon heel sneu, gisteren had ze ook al wat pech en ze had er zo veel zin in.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:28

Hier laatst ook een dikke teek op de poot van de hond. Zijn poot werd niet dik, maar hond werd wel helemaal gek en bijten in de poot.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:28

Nyaleti schreef:
Femke heb je toevallig de teek bewaard? Je kan die via de dierenarts laten onderzoeken op ziektes.
Wat sneu Foaly.. Hopelijk durft ze de keuze te maken.

M'n moeder loopt de Nijmeegse en ze zijn al zeik nat geregend voor ze überhaupt bij de start waren. Water stond in dr schoenen. Vind het gewoon heel sneu, gisteren had ze ook al wat pech en ze had er zo veel zin in.

Aaahhh dat is naar!
Dat zijn vaak wel de dingen die je altijd blijft onthouden := heeft ze het verder wel leuk voor zover je weet?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:54

Nouja ik denk dat het vandaag wel bikkelen is.. Natte sokken is geen grap := Hopelijk vallen de voetjes mee en kan ze het lekker uitlopen.
Ik vermoed van wel :D ze waren gisteren pas heeeeel laat binnen omdat ze zo druk waren met buurten en beetje snacken onderweg haha.
Edit: zie nu dat het echt nog veel gaat regenen vandaag. Wat een pech

-
Echt een op en top ergenis: sollicitaties die bellen zonder enig bericht vooraf. Met een 06 nummer, geen nummer herkenning. Daarna ook geen berichtje sturen van hey we hebben geprobeerd je te bereiken.
Hoe moet ik dan weten dat zij gebeld hebben?
Iedereen krijgt tegenwoordig wel spam telefoontjes dus een random 06 opnemen doe ik niet.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 16-07-25 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:55

Ja, natte sokken is de hel ;(
Hopelijk wordt het beter voor haar!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 09:59

Femke_Tweety schreef:
Dat Percy mij twee uur geleden wakker maakte (niets voor hem) naast mij zat met gigantische pupillen en zijn rechtervoorpoot in de lucht.

Duidelijk veel pijn.

Na schouder bevoelt te hebben en tussen alle teentjes op zoek te zijn geweest naar grasaren kwam ik bij het kussentje op zijn pols een gigateek tegen.
Alleen al naar de pols wijzen leverde al een kerm op. (En Percy is doorgaans geen kleinzerig hondje)

Na enige overreding mocht ik de teek weghalen, en daar kwam meteen bloed bij mee.
En dat gebeurt eigenlijk nooit met teken, geloof me ik heb er honderden verwijderd in mijn leven...

Pols lijkt ook wat dik, en er zat druk op blijkbaar. Geen pus, alleen wat bloed.

Ik was met camper nét over de grens met Duitsland kilometer of 5, ik ben inmiddels Nederland ingereden en sta te wachten bij een praktijk in Kerkrade die om 09.00 open gaat.

Ik hoop dat ze plek hebben voor mij.

Het lijkt allemaal gelukkig wel langzaamaan iets minder pijnlijk te worden,
Ipv letterlijk op 3 poten en voet de grond niet eens laten raken, wil hij inmiddels het voetje wel weer op de grond laten komen.

Ik vermoed een ontstekingkje in zijn polsgewricht.

Wil er wel echt even naar laten kijken zo.

poedersuiker-teken.

Wat zijn het toch een klere beestjes. Wat een rot plek ook, kan me goed voorstellen dat dit met pijn gepaard gaat en met pech dalijk een ontsteking oplevert. Heb je de teek toevallig bewaard? (Edith ah, zie dat dit in de reacties al voorbij kwam haha). Anders kun je die meteen mee laten onderzoeken op ziektes ook bv. Welke kliniek ben je, Smeets? Die zijn normaliter wel heel netjes met tijd vrijmaken voor ‘tussendoor/spoedjes’. Succes!

Ergernis van mij: Vannacht tot kwart voor 3 wakker gelegen na een lange reisdag terug van vakantie naar huis en dan vanochtend om 7u alweer wakker zijn. I can’t… Ben kapot en er is een mega to do list vandaag |(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:01

saskiaojan schreef:
Tiktok, i know er zijn ergere problemen maar sinds de laatste update kan ik nog maar 5 # toevoegen aan mijn bericht.

Oh no hutcherton… arme hond en arme ji!

Beterschap denise, ik heb ooit ook een keer zo zandgehapt, maar bij mij zat het in mijn mond, moest ook 12 hechtingen om mijn tandvlees weer op de plek te krijgen, maar de ha vond het fascinerend dat er zand en grond overal zat. Gelukkig had ik een zeer lieve en kundige kaakchirurg :(:)

Oh yikes, dat is dan ook een flinke klapper geweest! Het valt bij gelukkig allemaal wel mee. Voel me gelijk zo'n aansteller, maar moet niet vergeten dat ik echt helemaal van de kaart was :+

Pa is nu ook ziek. Mijn zus en zwager zijn twee dagen geleden ziek geweest en we dachten iets van voedselvergiftiging, maar gezien pa nu ziek is en ik gisteren nacht ook niet lekker was, denk ik dat het toch buikgriep is.

En ik baal dat ik de wei niet kan inzaaien en bemesten nu het eindelijk regent. Heb ik weer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:23

Inmiddels gaat het gelukkig goed vooruit met Pers.

Fijne dierenarts getroffen waar ik tussendoor mocht.

Pols was na twee uur al minder dik en heet, en Percy liep ook al weer een stuk beter.

Dus omdat het duidelijk vooruit gaat sinds de teek eruit is, ook zonder medicijnen, vindt de dierenarts medicatie nu niet nodig.
Hij heeft wel echt goed even naar de poot gekeken ook.

Pijn kan komen doordat de teek écht op een vervelende plek zat, en de zwelling of misschien teek zelf te dicht tegen zenuw kwam, of omdat de pols toch even dik was, of, of,

Maar het herstelt dus uit zichzelf al goed gelukkig.

Klote-teken.

Filmpje van toen zijn poot weer wat wou gebruiken, kort voor dierenarts (het letterlijke op 3 poten heb ik niet op film. Hem helpen was op dat moment belangrijker dan filmen zeg maar)

Afbeelding

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:39

Zo dat is inderdaad geen kleine teek :oo Fijn dat het zo snel al beter gaat, snap wel dat die pijn gedaan heeft :knuffel:

De kat waar ik het over had is net ingeslapen, gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Foaly op 16-07-25 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 10:40

Fijn voor de kat. :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:11

Jolliegirl schreef:
Dit kan je wel, wat niet gaat, gaat niet Marcella.

Dan bel.je hem op : hallo *** , ik blijf vandaag noodgedwongen thuis. Ik wil graag dat dat jij boodschappen haalt voor *** anders heeft hij niets. Ik vertrouwe erop dat het in orde komt.

Hij duwt mij weg. _-:(

Dus nee werkt niet.

Mijn broertje vind boodschappen ook flauwekul, want in principe kan hij alles krijgen bij de zorg. Maar helaas krijg hij dan niet altijd wat hij lekker vindt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 11:11

Ik ben nog doodmoe, moet vechten om niet achter de computer in slaap te vallen. :\

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:06

Twijfelde vanmorgen of ik zou gaan hardlopen maar toch maar gedaan, want goed voor de mentale gezondheid!

Heb al de hele dag last van mijn mentale gezondheid :')

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 12:20

Marcella schreef:
Jolliegirl schreef:
Dit kan je wel, wat niet gaat, gaat niet Marcella.

Dan bel.je hem op : hallo *** , ik blijf vandaag noodgedwongen thuis. Ik wil graag dat dat jij boodschappen haalt voor *** anders heeft hij niets. Ik vertrouwe erop dat het in orde komt.

Hij duwt mij weg. _-:(

Dus nee werkt niet.

Mijn broertje vind boodschappen ook flauwekul, want in principe kan hij alles krijgen bij de zorg. Maar helaas krijg hij dan niet altijd wat hij lekker vindt.

En laten bezorgen? Is dat minder belastend? Dat helpt mij als mijn rug tegenwerkt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:05

Schouder doet al minder zeer, maar voel hem nog wel.
Dus denk dat het morgen even een dagje extra vrij word, en heb ook weer even tintelingen in de duim.

Denk je knoopbatterijen te kopen, op Bol.com waren ze uitverkocht die ik voor mijn neus had.
Nu ineens zijn ze er weer wel, en zie dat het op Bol.com nog zelfs goedkoper is dan waar ik ze net vandaan heb getoverd (mediamarkt)

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:09

Bellatrix schreef:
Ik ben nog doodmoe, moet vechten om niet achter de computer in slaap te vallen. :

Dan kunnen we elkaar de hand geven..
Ik ben zo klaar met het toetsenbord hangen voor mijn P.C -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:12

Ik moet nog 2 blokken. (tot 16.15)

:+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 13:25

Het is morgen vast een stuk beter Femke!