Polar schreef:Dat is hier in Zweden ook zo, inderdaad vooral bij de commerciële vestigingen.
Paard met een gaatje in de kies: 3000 euro.
Hond met kennelhoest, echo + 4 foto's: 2000 euro.
2000 voor een echo en 4 foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Ja, dit was bij een Evidensia kliniek, daar zijn de prijzen sowieso heel hoog.
Gelukkig zijn de verzekeringen hier wel heel laag, ongeveer 10 euro per paard en 40 euro voor een hond.
Vaak betaal je dan maar 25% van het totaalbedrag.
Een dierenarts moet ook geld verdienen, maar op deze manier zullen meer en meer mensen hun dieren zorg onthouden.
Dat lijkt me niet de bedoeling.
purny schreef:Winged schreef:Mensen, als het aan de politiek ligt komt er in 2027 199 euro bovenop de zorgverzekering. Toppie
We willen toch allemaal een verlaging van het eigen risico al dan niet een afschaffing?
karuna schreef:Ik vraag me af waar dat bedrag random vandaan komt, het komt op mij over als een soort dreigement (en dat van de partij die eigen risico wilde afschaffen althans dat stond in het verkiezingsprogramma) voor mij is het dan goedkoper als eigen risico echt wordt afgeschaft volledig. Ik heb in februari mijn eigen risico al op omdat ik er kennelijk voor gekozen heb ziek te zijn
Polar schreef:Je kunt er iets van vinden, maar uiteindelijk is het een keuze die die mensen maken.
Mijn mening erover is dat ik het triest vind dat mensen soms zulke 'stunts' uit moeten halen om een beetje een normaal leven te kunnen leiden.
De bijstand is alles behalve een vetpot en ik neem het zulke mensen niet eens kwalijk dat ze proberen om op zo'n manier nog wat te kunnen doen af en toe.
Net als dat ik het Jantje of Pietje niet kwalijk neem dat hij of zij naast de Wajong af en toe eens 50 euro bijverdient met een klein klusje.
Het zou anders zijn als dit om honderden euro's per maand zou gaan, maar wat je met je ogen ziet, is maar een fractie van het hele verhaal.