Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:28

Swift schreef:
Het is makkelijk om online over een andere bokker (die binnen één dag noodopvang aanbood toen dat hard nodig was) te oordelen maar dat is wel totaal onterecht. In dit topic was zij de enige van alle bokkers die reageerden en meelazen die de TS een volwaardige noodoplossing kon/wilde bieden. Wat Lolacabana heeft gedaan is echt uniek en verdient alleen maar lof. Het is heel makkelijk om online ach en wee te roepen en vervolgens niks te doen maar het is absoluut niet fair om iemand die wel iets doet te gaan afvallen.
Het verblijf van TS bij Lolacabana is een enorme gunst, geen recht. Het is ook het goed recht van Lolacabana om een andere einddatum aan de tijdelijke noodopvang, die ze vanuit een goed hart heeft geboden, te verbinden. TS hoeft niet op straat te komen staan, ze kan bij wijze van spreke morgen bij de crisisopvang terecht waar ze ook de juiste hulp kan krijgen om haar leven weer op poten te krijgen op een eigen plek.

Niemand die Lolacabana toch afvalt?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:32

In indirecte zin wel. Want er word blijkbaar over gestruikeld dat Koper opeens minder tijd heeft om wat anders te zoeken.

En dat is feitelijk ook zo. Dat is echt een situatie die niet zomaar ontstaan is. Urgentie voor een houdbare woonsituatie was er sowieso al, ongeacht of dit af zou lopen op 29 feb of op de nu eerder gestelde datum.

Dit zijn geen keuzes die lichtzinnig genomen worden, door niemand. Om iemand in huis te nemen, naar zeker ook niet om iemand weer weg te sturen.

Dat Koper geen behoefte heeft aan bepaalde ondersteuning vanuit professionele hoek, dat is haar eigen keus, maar dan heeft ze ook temaken met de consequenties van haar eigen keuzes.

Ze is niet per direct weg gestuurd. Ze heeft nog een week de tijd om wat anders te zoeken, hulp in te schakelen, keuzes te maken.

Het is ten alle tijde keuze van TS om in deze situatie te zitten, er zijn echt genoeg mogelijkheden voor opvang vanuit o.a. de gemeente, als er echt nood aan de man is.

Slmt9

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:46

Het is maar hoe je het leest. Feit is enkel dat er een week is om een nieuwe woning te vinden, dat an sich is gewoon klote, maar ik lees nergens dat iemand wat wordt kwalijk genomen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:55

Laatst bijgewerkt door Marie111 op 24-01-24 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:01

Heb je ook al via via en via social media gezocht? Ik heb via m'n netwerk op Twitter 2x een woning gevonden voor een vriendin van me

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:18

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:08

TS, kan je geen urgentieverklaring krijgen?
(Ik lees her en der wat, mogelijk dat dit al aan de orde is gekomen en ik er overheen gelezen heb. In dat geval vergeet dit bericht dan maar.)

Citaat:
WANNEER RECHT OP EEN URGENTIEVERKLARING
Wanneer heeft u recht op een urgentieverklaring voor een woning? Er moet sprake zijn van een uitzonderlijke situatie. Want als u voorrang krijgt voor een woning, betekent dit langer wachten voor een ander. In de volgende situaties kunt u recht hebben op een voorrangsverklaring voor een woning.

-Indien u dakloos bent, of dakloos dreigt te worden.
[...]
-Indien u tijdelijk bij familie verblijft, bijvoorbeeld als noodoplossing bij een relatiebreuk.
[...]
https://www.sociaalverhaal.com/urgentie ... aanvragen/
En jij verblijft bij "een vreemde", dat is nog een stap boven tijdelijk bij familie verblijven, in mijn beleving dan.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 24-01-24 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:09

Slmt9 schreef:
Het is maar hoe je het leest. Feit is enkel dat er een week is om een nieuwe woning te vinden, dat an sich is gewoon klote, maar ik lees nergens dat iemand wat wordt kwalijk genomen.

Maar feit is ook dat Lolacabana er voor gezorgd heeft dat TS een maand extra de tijd heeft gekregen om een nieuwe woning/oplossing te vinden. Als TS niet bij Lolacabana terecht had gekund had ze namelijk al op 1 januari zonder woonruimte gezeten.

Er worden inderdaad geen directe verwijten gemaakt maar er lijkt voor mij wel een ondertoon van verwijt in de berichten te zitten maar dat kan natuurlijk ook mijn interpretatie zijn. Dat blijft het lastige aan berichten online...

Ik heb Lolacabana slechts één keer ontmoet (toen we TS en al haar spullen daar brachten) maar ik heb toen met bewondering gekeken hoe zij van een hele onverwachte situatie op een onhandig moment toch het beste wist te maken. Zij is in mijn ogen één van de mensen die de wereld een beetje mooier maken en iemand waarvoor ik door haar acties echt respect heb.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:16

Ik bedoel dit niet vervelend naar Laura toe als het over mijn bericht gaat. Gewoon dat het flink poedersuiker is voor Koper dat ze nog steeds die onzekerheid heeft en dat aangeboden logement gewoon geen vastigheid biedt.

Juist mooi van haar dat ze TS en katten in huis heeft genomen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:05

Ts wat doet je hulpverlener die je hebt voor je in deze situatie?
Die moeten toch ook met je mee gaan zoeken naar een noodoplossing?
Mag je in de situatie waarin je zit (neem aan dat je hier niet alles over deelt) antikraak?
Deze bv
https://www.huurzone.nl/huurwoningen/fr ... den/202183

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:17

Half jaar ingeschreven bij Woningstichting dacht ik te lezen. Beter laat dan nooit, zeker. Maar zonder backup plan, kort ingeschreven is er vanuit gaan dat de oplossing op tijd komt niet reëel.

Dus zeker blijven reageren. Na zoveel verhuizingen snap ik de wens op een definitieve plek heel goed.

Maar in reservetijd bij iemand, anders had je al op straat gestaan geeft je nog niet die mogelijkheid.

Ik lees ook vooral hoop op Woningstichting, anti kraak en tijdelijk evt zonder huisdieren is zover ik uit de berichten haal een optie die niet gewenst is. Hopelijk opties die wel bekeken worden, je bent niet verplicht je zoektocht te moeten delen uiteraard. Hopelijk komt er iets tijdelijk wel op tijd op je pad, van waaruit je de zoektocht voor vast gewenst kunt voorzetten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:32

Wat een vervelende situatie TS. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar moet het perse Friesland zijn? Niet dat in Groningen of Drenthe de huurwoningen voor het oprapen liggen maar wellicht is het wel verstandig om je zoekgebied uit te breiden?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:48

Beste bokkers,

De situatie is momenteel zodanig dat ik vandaag vertrek uit huize lolacabana. Ik heb een noodlogeeradres maar zit met vervoer. Omdat het nogal wat spullen zijn, en de afstand ook best groot is, weet ik niet hoe ik dit kan regelen zonder rijbewijs. En hoe ik het allemaal vandáág moet regelen. Is er iemand enigszins in de buurt die kan helpen? Dan graag PB.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:50

O jee koper. Ik hoop dat er iemand is of meerdere mensen die je willen helpen. Wellicht bagage en spullen in een trailer? Helaas kan ik zelf niet . Zit in Spanje.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:50

Ik heb helaas medicatie geslikt waarmee ik niet mag autorijden..... Hopelijk lukt het je iets te vinden. Misschien helpt het als je in elk geval aangeeft van waar naar waar je vervoer nodig hebt.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:51

Misschien kun je op FB een bericht plaatsen? Of je hulpverlener vragen?
Een collega?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 17:52

Lalidan schreef:
Ik heb helaas medicatie geslikt waarmee ik niet mag autorijden..... Hopelijk lukt het je iets te vinden. Misschien helpt het als je in elk geval aangeeft van waar naar waar je vervoer nodig hebt.

Rustig aan dan Lalidan. Mensen die kunnen helpen mogen PB sturen voor meer info.

Pien, ik heb zelf helaas geen vervoer of rijbewijs.

Hulpverlener is op de hoogte, wist ook zo gauw geen opties.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:59

Misschien om hulp vragen in de plaatselijke weggeefhoek?

Ik wou dat ik meer energie had TS. Dan was ik direct gekomen. En zoveel past er ook niet in onze Kia picanto. En als ik goed onthouden heb waar Laura woont dan is dat 50 min enkele reis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:06

Koper wat ontzettend balen zeg, hopelijk vind je de juiste hulp en snel een permanente oplossing! Ik woon helaas veel te ver, kan je niet helpen maar er zal vast wel iemand zijn in de omgeving en anders heb je op marketplace vaak genoeg mensen die zich met hun busjes aanbieden om te verhuizen. Zou daar naar kijken en alvast reageren. Ik heb ook eens daar gebruik van gemaakt.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:07

Bij mij in de buurt heb je automaatje van de anwb. Misschien dat zoiets soortgelijk bij jou in de buurt is?
Op Google vond ik ook nog connexa, geen idee of dat in je buurt is maar werkt met vrijwilligers

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:08

Jakkes :knuffel: dat klinkt niet echt tof. Sterkte voor allebei is denk ik wel op zijn plaats. Niemand zit op een dergelijke situatie te wachten. :n

Helaas zit ik een slordige 700 km bij je vandaan.

Ik zou ook je hulpverlener even aanschieten of deze iets voor je kan betekenen ik lees net dat die ook niks weet -O- ) . Ik weet ook dat sommige tweedehands winkels soms dit soort klussen oppakken. Of desnoods een paardentransporteur die ipv een paard je spullen wil vervoeren?

Ik zou ook op boktmarkt, marktplaats en lokale facebook paginas een bericht neerzetten.

Anders misschien kunnen je spullen nog een dag blijven staan zodat ze later opgehaald worden of is de nood zo hoog dat echt alles vandaag weg moet?

Edit en ik vind in Drachten een studenten verhuisservice. En anders misschien wel duur vrees ik een spoedkoerier inhuren die misschien iets voor je kan betekenen
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-01-24 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 18:11

Even in het kort.

Spullen hier laten staan is geen optie.
Vervoerders zijn benaderd, kunnen vandaag niet meer helpen verhuizen.
Op diverse sites al om hulp gevraagd.

Ik ben zeer specifiek op zoek naar hulp met vervoer. Als mensen daar bij kunnen helpen, graag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:12

Paardentransport die normaal met spoed een paard naar een kliniek brengen? Spoedkoerier?

Gewoon p o e p situatie zo

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:13

Autorijschool?
Ja klinkt raar maar kende iemand die deze een keer taxi heeft laten spelen. Betaald uiteraard. Maar stuk goedkoper dan een taxi.

Zie nu karunas post ook interessant.

Heel veel sterkte :knuffel:

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 18:18

Lieve mensen, ik ben aan het inpakken voor zover ik vandaag alles ingepakt krijg. Ben nu uren bezig met hulp zoeken en spulletjes verzamelen. Verhuisdozen zijn kapot, moet andere oplossing zoeken.

Willen jullie alsjeblieft helpen? Mocht je denken dat een autorijschool kan helpen, zoek er eentje en vraag of ze met mij contact opnemen. Dat soort hulp zou heel fijn zijn. Als ik nu de tijd had om van alles nog te googlen en te bellen zou ik dat doen. Ik heb nu praktische hulp nodig. Geen je-zou-eens-kunnen-denken-aan hulp :)