Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Woonkamer is ongeveer 21 vierkante meter.
[ [url=m/xvhXsO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze gaat aan zodra het wat kouder is staat dus ook niet hele tijd aan. Heb ik veel zon overdag dan alleen in de nacht aan vol continu.
.
Marcella schreef:Ja met thermostaat.
Leuk, maar niet met kittens. Blijft het ook apart vinden dat voor het idee elektrisch verwarmen langer blijft hangen dan via verwarming. Maar misschien zit het ook tussen mijn oren. En naar mij idee ook minder verbruik.
Maar zal ook wel komen als temperatuur bereikt is en afgeslagen is zet ik hem uit behalve in de nacht. Mocht het weer afkoelen even opstaan en temperatuur instellen.
Trouwens als deze op ongelijke grond staat of omval schakel die uit. En hij is extreem gevoelig daarin. Iets scheef of ongelijk dan kan je het vergeten.
Marcella schreef:Trouwens het gaat gewoon om bij verwarming. Als het echt koud wordt gaat blokverwarming gewoon aan, maar dat is voor nu nog niet nodig.
Probleem is dat ik vaak vergeet om uit of zachter te draaien.
Heb er trouwens nu een hangen van de Hornbach geschikt op de doos voor 70 vierkante meter. Op reclame bord stond 50 vierkante meter. En werkt super.
Gisteren alles uit gehad en in de middag 24 graden door zonnetje.
PSvanLot schreef:PSvanLot schreef:Misschien weten jullie hier antwoord op.
Op de app van Nefit Easy kan ik voor de volgende instelling kiezen, ‘volgt cv-klokprogramma’
Ik heb het nu uitgezet, en denk dat de cv niet warm gehouden wordt als we er niet zijn of slapen. Maar klopt dit wel? En is het voordeliger of juist niet?
[ [url=m/gDXQPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gDXQPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niemand hier een antwoord op?
Suliko schreef:Hier zakt het heel snel naar 10 graden als de verwarming niet aan staat.![]()
Oude woning met enkel glas, dus ik heb het een maand geleden al opgegeven om de kachel nog niet aan te zetten.![]()
Het heeft ook geen zin om de kachel op 15 graden te laten, dan ben ik echt enorm veel stookkosten kwijt door alle kieren, amper geïsoleerde muren en dunne ramen. Ik zet hem niet aan als ik in de ochtend er snel vandoor moet, maar als ik thuis ben alle gordijnen dicht en eerst op 15 dan later op de avond 17 (thermostaat is ook oud, hij warmt het huis dan op naar 18 soms 19 graden, dus daar klopt ook niets van). Heb alleen de verwarming in de woonkamer aan, dus rest van het huis, ook de keuken, is koud.
En dan heb ik nog geluk met een bovenwoning en woonkamerraam op het zuiden, de woningen onder mij zijn nog kouder en vooral vochtiger. Ik heb gelukkig geen last van vocht, maar heb ook regelmatig even ramen open in de ruimtes waar ik niet stook.