Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:16

Is een hebban-account ook goed? Ik heb geen goodreads. Want ook ik zou lang bezig zijn als ik een lijstje moet maken van wat ik heb en al gelezen heb bij Bol.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:22

Ik neem gewoon de gok, ik heb mijn boeken niet gecategoriseerd en ik verwacht niet dat mijn ss door een lijst van honderden titels gaat spitten. Daar zou ik zelf ook geen zin in hebben.

Nu gaat het om voornamelijk Nederlandse literatuur van voor 2010, dus voor mijn SS is dat wel weer makkelijk.

Maar je moet je misschien afvragen of je een leuk lootje bent als het zo lastig is iets nieuws voor je te vinden. Of kies een genre dat nieuw voor je is.

Edit: een alfabetische lijst is wel easy trouwens, of een account bij GR of Hebban.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 14-04-23 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:25

Nee lastig ben ik niet en laat me graag verrassen. Er is nog genoeg te lezen wat ik niet ken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:40

Suliko schreef:
Dan is het misschien slim om naar boeken te vragen uit genres waar je nog niet veel van hebt (en daarvan degene die je wel hebt te inventariseren)? Of je juist te laten verrassen en om boeken te vragen uit genres waar je zelden of nooit van leest?
In jouw geval denk ik dus geen boeken gerelateerd aan de 2e wereldoorlog. :')

Dat zal idd het moeilijkste genre zijn haha, ik heb er al zooooo veel.. er mogen er altijd meer bij, maar dubbele zou zonde zijn :')

Ik ga het bij horror houden denk ik :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:41

Urbanus schreef:
Ik neem gewoon de gok, ik heb mijn boeken niet gecategoriseerd en ik verwacht niet dat mijn ss door een lijst van honderden titels gaat spitten. Daar zou ik zelf ook geen zin in hebben.

Nu gaat het om voornamelijk Nederlandse literatuur van voor 2010, dus voor mijn SS is dat wel weer makkelijk.

Maar je moet je misschien afvragen of je een leuk lootje bent als het zo lastig is iets nieuws voor je te vinden. Of kies een genre dat nieuw voor je is.

Edit: een alfabetische lijst is wel easy trouwens, of een account bij GR of Hebban.

Op een dag maak ik écht een complete lijst haha. Of nou ja - op een maand ofzo :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 11:30

Ik heb een verlanglijst met boeken die ik nog graag wil lezen. Ik vind het altijd wel leuk om dan bv één boek van de verlanglijst te krijgen en verrast te worden met een ander boek :D
Ik ben zelfs momenteel een ik-boek aan het lezen die ik nog niet heb weggelegd (ACOTAR #1) :)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:49

Ik wil ook graag meedoen, hoe voeg ik mezelf toe aan de lijst??

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:17

DWitzel schreef:
Ik wil ook graag meedoen, hoe voeg ik mezelf toe aan de lijst??

Als je mij een pb stuurt met je mailadres kun je meedoen :j

Lijst kun je de laatste versie van quoten en jezelf er bij zetten:)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:10

Ik heb gewooon een lijst gemaakt van boeken die ik wil

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:49

Citaat:
Doet mee:

Urbanus
Ynskek
Zertab
Suliko
Cynn
MarloesHJ
Eef_Bam
Mkango (onder voorbehoud van datum)
Lian
Marjo
M_D_H
Fem
Topsylover
xoranlover
Adamootje
Moonlight91

Had mijn berichtje al gestuurd, maar nu ook het lijstje :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:03

Ik sla de zomer editie even over denk ik. We zitten dan midden in de badkamer verbouwing :=

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:16

Moonlight91 schreef:
Citaat:
Doet mee:

Urbanus
Ynskek
Zertab
Suliko
Cynn
MarloesHJ
Eef_Bam
Lian
Marjo
M_D_H
Fem
Topsylover
xoranlover
Adamootje
Moonlight91
Autumnn

Had mijn berichtje al gestuurd, maar nu ook het lijstje :)

Ik heb mezelf ook toegevoegd :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 08:56

Citaat:
Doet mee:

Urbanus
Ynskek
Zertab
Suliko
Cynn
MarloesHJ
Eef_Bam
Lian
Marjo
M_D_H
Fem
Topsylover
xoranlover
Adamootje
Moonlight91
Autumnn
DWitzel

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:51

Vetgedrukt is pb ontvangen:

Citaat:
Doet mee:

Urbanus
Ynskek
Zertab
Suliko
Cynn
MarloesHJ
Eef_Bam
Mkango
Lian
Marjo
M_D_H

Fem
Topsylover
xoranlover
Adamootje
Moonlight91
Autumnn
EvaC
DWitzel
Kaatastrof

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:50

Citaat:
Doet mee:

Urbanus
Ynskek
Zertab
Suliko
Cynn
MarloesHJ
Eef_Bam
Mkango
Lian
Marjo
M_D_H

Fem
Topsylover
xoranlover
Adamootje
Moonlight91
Autumnn
EvaC
DWitzel
Kaatastrof

Lughnassadh

Ik heb mezelf toegevoegd.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:06

Dit zijn tot nu toe alle mensen van wie ik een e-mail adres ontvangen heb.

Citaat:
Suliko
Autumnn
Marjo
MarloesHJ
M_D_H
xoranlover
Moonlight91
Mkango
Zertab
Cynn
EvaC
Adamootje
Eef_Bam
Urbanus
Kaatastrof
Lian
Lughnassadh
Ynskek
DWitzel

Wil je graag mee doen maar sta je er anog niet bij? stuur dan deze week nog een PB naar mij met je mail adres en dan voeg ik je toe :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:30

Aangezien ik nog nooit via lootjestrekken.nl iets heb gedaan, is het de bedoeling dat we daar onze wensen in vullen of gewoon hier in het topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:00

Cynn schreef:
Aangezien ik nog nooit via lootjestrekken.nl iets heb gedaan, is het de bedoeling dat we daar onze wensen in vullen of gewoon hier in het topic?
Kan beide. :) Vorige editie schreven de meeste mensen wat over zichzelf, hun interesses etc. op lootjestrekken.nl, maar werd er ook hier in het topic gepraat over wensen, favoriete genres etc. :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:21

Ik had het met de secret santa als eerst overzichtelijk gemaakt op lootjestrekken.nl, zodat het duidelijk is voor degene die mijn lootje heeft en iemand niet dit topic hoeft door te spitten.

Op lootjestrekken had ik mijn favoriete genres gedeeld, waar ik absoluut niet van hou, iets over mezelf en mijn interesses en een linkje naar mijn to-be-read lijst (dan zit je altijd goed qua cadeau, maar verrassen mag ook zeker) en welke boeken van mijn tbr ik al fysiek heb, dat zijn er (nog) niet zoveel dus nog wel te doen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 17:49

Oké top, ga ik er eens voor zitten om het in te vullen! :) tweedehands heb ik trouwens niets op tegen als de boeken er netjes uit zien, koop zelf regelmatig bij de kringloop hele nette boeken.

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:58

Ik heb een Google doc met mijn geüpdatete boekenwensenlijst en mijn GR link waar je kan zien welke boeken ik al heb geüpload in mijn verlanglijstje.

Ik heb geen specifieke wensen, maar ik heb de laatste tijd de non-fantasy romances ontdekt ( The Love Hypothesis ect) dus een surprise boek daarin is altijd leuk. Daarvan heb ik ook bijna niks, dus dan kan degene die mijn lootje trekt nog alle kanten uit.
Ik lees trouwens eigenlijk alleen maar Engels, tweedehandsjes zijn geen probleem :):)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 19:00

Ik heb niet echt een verlanglijstje voor boeken eerlijk gezegd. Ik word graag verrast en zou ook wel graag iets ontvangen uit een genre waar ik nog niet zo bekend mee ben zoals horror of thriller :)
Daarnaast lees ik veel fantasy en historische romans.

De enige harde eis die ik heb, is dat het boek Engelstalig is. Bij voorkeur geen ik-boek, maar nadat ik ACOTAR heb uitgelezen is dat geen hele harde eis meer :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:12

Ik vind het ook leuk om verrast te worden, zolang het geen horror of chicklit is. :')
Al denk ik dat iemand me ook verrast door iets van mijn TBR te geven, die is zo enorm dat ik allang niet meer weet wat daar allemaal op staat, ik verwacht ook absoluut niet dat iemand zich daar doorheen gaat worstelen en vind het vooral tof om iets te krijgen wat iemand eerder geraakt heeft, bijzonder vond en die ervaring een ander ook gunt.
Zowel fictie (contemporary, historisch, magisch realisme) als non-fictie (memoirs, biografisch, over natuur, cultuur, geschiedenis) lees ik graag. Ik hou van verhalen uit verschillende (indigenous) culturen, maar ook over ontwikkelingen en transities die mensen doormaken uit verschillende werelden en lagen.

Tweedehands vind ik geen probleem. Ik lees het liefst Engels, tenzij de schrijver Nederlands natuurlijk, of Duits dat heel dicht bij het Nederlands ligt lees ik liever in een Nederlandse vertaling.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:19

Ik heb wat op m'n verlanglijst gezet maar mijn lijstje is geen 'eisenlijstje ' ofzo hoor :D Ik hoop niet dat mensen t zo zien. Maar ik ben in een notendop heel erg fan van Engelse thrillers en fantasies, maar ook Disney en feelgood romans gaan er ook prima doorheen. Mensen mogen ook out of the box denken, en al lees ik t liefst Engels een Nederlandse schrijver met een thriller doet t ook goed hoor.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:25

Oh ik moet mijn excel bestand nog updaten met mijn laatste boeken.

Ik hou van thiller, spannend maar wel echt. Zweedse of scandinavische thrillers vind ik ook leuk om te lezen.
Fantasy vind ik niks aan.
Za nog eens gaan zitten voor een soort van lijstje maar ik vind verrassingen super leuk. Had voor de kersteditie echt een boek wat ik nog niet kende. Heb nu meerdere boeken van haar op mijn ereader gezet.