Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Silenna schreef:Ik kwam dit artikel tegen, heel interessant hoe deze zaak is opgelost en ik vond sommige details wel tegen het gruwelijke aanOver de paarden/dierenbeul. Zitten geen schokkende foto's bij.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1484708/d ... das-omdeed
goldenarrow schreef:Mensen die bij een levenseinde kliniek zijn en euthanasie willen slapen ook gewoon rustig in. Dus ook voor mensen zijn die middelen gewoon beschikbaar.
Het probleem denk ik is dat in Amerika de fatale injectie vaak niet door een arts uit wordt gevoerd, maar door gevangenispersoneel.
beert schreef:Volgens mij gebruiken ze andere medicatie, en soms niet voldoende. Er staat/stod overigens een opname op YouTube, waarbij het mis ging, was niet prettig om te zien en/of horen.Ik las in die link iets over dodenspuit enzo. Wat ik nog steeds niet snap, en wellicht dat medische bokkers dat kunnen uitleggen.
Hoe kan het dat een dierenarts een hond of paard rustig in kan laten slapen met een spuitje, maar dat het bij mensen blijkbaar een drama is en die "fatale injectie" te vaak fout lijkt te gaan? Grote honden, paarden etc. zijn even zwaar of zwaarder dan mensen. Waarom kun je een mens (crimineel met doodstraf) niet op dezelfde manier inslapen?
Edit. Mensen worden ook dagelijks geopereerd en dan zijn ze ook "in slaap". Waarom is het bij criminelen dan zo ingewikkeld om ze bij de doodstraf te doden?
beert schreef:Ik denk dat het eerder de vraag is of artsen dat überhaupt willen doen, hier in NL staat ook niet iedere arts achter zo'n besluit.goldenarrow schreef:Mensen die bij een levenseinde kliniek zijn en euthanasie willen slapen ook gewoon rustig in. Dus ook voor mensen zijn die middelen gewoon beschikbaar.
Het probleem denk ik is dat in Amerika de fatale injectie vaak niet door een arts uit wordt gevoerd, maar door gevangenispersoneel.
Ohja tuurlijk, euthanasie had ik nog niet eens aan gedacht bij mensen. Maar ik blijf het raar vinden. Als je een wet kunt maken die toestemming geeft voor de doodstraf, dan kun je daarin ook opnemen dat een arts dat mag doen. Maar goed, andere discussie
Dan zal het inderdaad meer liggen in dat je iemand wil zien lijden.