[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ista

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:56

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:58

Is een nare periode geweest voor hem.
Maar wel goed, er is een keer gehandeld door iemand af te luisteren en te tracken.

Stel het was hem wel.. Een hele slimme zet.. Jezelf goed voordoen terwijl je de dader bent.
Dan had iedereen daarover gezeken.

Vooral dat per toeval de beul toesloeg toen hij in frankrijk zat en hij daardoor dus niet meer verdacht was.. En ze via zijn tomeloze inzet toch de dader te pakken hebben gekregen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:39

Kwam in een boek de naam Donald Ewen Cameron tegen, als zijnde een gewezen psychiater die medische experimenten deed om zijn patiënten te 'depatroniseren'. In het boek worden testen als drugscoma's genoemd, maar ook zeer sterke elektrische schokken van soms wel meer dan 350 keer per persoon. Tevens wordt er een test genoemd waarbij iemand een lichtdichte helm werd opgezet en 100 dagen van 16 uur per dag achter elkaar een boodschap via interne speaker te horen kreeg. Een psychiater die naar mijn idee zelf niet eens door een psychiater meer geholpen kan worden...
Even gespiekt en er is een Wiki-pagina van hem, maar die heb ik nog niet doorgelezen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:13

Zit net Fringe te kijken. Klinkt als Walter

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:27

Natascha schreef:

Waar kijk je dat?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:35

Smallheal schreef:
Natascha schreef:

Waar kijk je dat?

HBO Max heeft em zag ik laatst :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 06:30

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:12

Silenna schreef:
Ik kwam dit artikel tegen, heel interessant hoe deze zaak is opgelost en ik vond sommige details wel tegen het gruwelijke aan := Over de paarden/dierenbeul. Zitten geen schokkende foto's bij.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1484708/d ... das-omdeed

WTF...Zo'n mensen moeten echt uit de maatschappij gehouden worden idd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:13

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:41

Graag iets meer tekst voordat men linken aan moet klikken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:44

Het zijn beschreven manieren van de doodstraf ( 31 Methods of Execution Used Throughout History) , soms met een tekening erbij, geen enge dingen om te zien, maar de manieren van doodstraf uitgevoerd in verschillende landen en tijden zijn echt gruwelijk
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 17-03-22 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:45

Brrrr.. Walgelijke soort zijn we ook, dat we dit soort dingen kunnen verzinnen. :r

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:48

Captain schreef:
Brrrr.. Walgelijke soort zijn we ook, dat we dit soort dingen kunnen verzinnen. :r

Nouja… Verzinnen is één ding, uitvoeren het andere. Ik wens Poetin het slechtste van het slechtste toe, zolang hij maar lijdt. Maar ik zou het zelf nooit kunnen uitvoeren.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:13

Ik las in die link iets over dodenspuit enzo. Wat ik nog steeds niet snap, en wellicht dat medische bokkers dat kunnen uitleggen.

Hoe kan het dat een dierenarts een hond of paard rustig in kan laten slapen met een spuitje, maar dat het bij mensen blijkbaar een drama is en die "fatale injectie" te vaak fout lijkt te gaan? Grote honden, paarden etc. zijn even zwaar of zwaarder dan mensen. Waarom kun je een mens (crimineel met doodstraf) niet op dezelfde manier inslapen?

Edit. Mensen worden ook dagelijks geopereerd en dan zijn ze ook "in slaap". Waarom is het bij criminelen dan zo ingewikkeld om ze bij de doodstraf te doden?
Laatst bijgewerkt door beert op 18-03-22 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:16

Snap ik ook nooit beert.

Ook dagelijks gaan er mensen onder narcose.
Dat gaat prima. Om dan op zo'n moment iets te geven dat je nooit meer wakker word lijkt me zo moeilijk niet.

Idd zoals bij dieren.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:30

Omdat het sadistische brein wil dat de crimineel pijnlijk sterft.

Correcte euthanasiemiddelen bestaan gewoon, in landen waar euthanasie toegestaan is, slaapt de patiënt weldegelijk rustig in.

Vele euthanasiemiddelen voor dieren zijn ook gewoon (vroeger gebruikte maar te gevaarlijk bevonden) sterk gedoseerde anesthesiemiddelen.
Ook effectief voor mensen indien je het wil weten.

Maar bij een crimineel wil 'men' niet dat hij vredig inslaapt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:37

Mensen die bij een levenseinde kliniek zijn en euthanasie willen slapen ook gewoon rustig in. Dus ook voor mensen zijn die middelen gewoon beschikbaar.

Het probleem denk ik is dat in Amerika de fatale injectie vaak niet door een arts uit wordt gevoerd, maar door gevangenispersoneel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:39

En ze worden niet eerst onder narcose gebracht. Ze krijgen meteen die spuit.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:46

goldenarrow schreef:
Mensen die bij een levenseinde kliniek zijn en euthanasie willen slapen ook gewoon rustig in. Dus ook voor mensen zijn die middelen gewoon beschikbaar.

Het probleem denk ik is dat in Amerika de fatale injectie vaak niet door een arts uit wordt gevoerd, maar door gevangenispersoneel.

Ohja tuurlijk, euthanasie had ik nog niet eens aan gedacht bij mensen. Maar ik blijf het raar vinden. Als je een wet kunt maken die toestemming geeft voor de doodstraf, dan kun je daarin ook opnemen dat een arts dat mag doen. Maar goed, andere discussie :-)

Dan zal het inderdaad meer liggen in dat je iemand wil zien lijden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:58

Goldenarrow en Suzanne zeggen het eigenlijk al.

Niet de juiste mensen voor de job en het verkeerde middel.
In Europa, iig Nederland is de euthanasie van een mens hetzelfde als die van een dier.
Eerst een slaapmiddel en pijnstilling dan pas het middel om het hart te laten stoppen.

Amerika ... heeft andere ideeën.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:02

Ja dat zal het zijn... Andere ideeën...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:13

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:22

beert schreef:
Ik las in die link iets over dodenspuit enzo. Wat ik nog steeds niet snap, en wellicht dat medische bokkers dat kunnen uitleggen.

Hoe kan het dat een dierenarts een hond of paard rustig in kan laten slapen met een spuitje, maar dat het bij mensen blijkbaar een drama is en die "fatale injectie" te vaak fout lijkt te gaan? Grote honden, paarden etc. zijn even zwaar of zwaarder dan mensen. Waarom kun je een mens (crimineel met doodstraf) niet op dezelfde manier inslapen?

Edit. Mensen worden ook dagelijks geopereerd en dan zijn ze ook "in slaap". Waarom is het bij criminelen dan zo ingewikkeld om ze bij de doodstraf te doden?
Volgens mij gebruiken ze andere medicatie, en soms niet voldoende. Er staat/stod overigens een opname op YouTube, waarbij het mis ging, was niet prettig om te zien en/of horen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:24

beert schreef:
goldenarrow schreef:

Ohja tuurlijk, euthanasie had ik nog niet eens aan gedacht bij mensen. Maar ik blijf het raar vinden. Als je een wet kunt maken die toestemming geeft voor de doodstraf, dan kun je daarin ook opnemen dat een arts dat mag doen. Maar goed, andere discussie :-)

Dan zal het inderdaad meer liggen in dat je iemand wil zien lijden.
Ik denk dat het eerder de vraag is of artsen dat überhaupt willen doen, hier in NL staat ook niet iedere arts achter zo'n besluit.

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:25

Ik geloof ooit gehoord te hebben dat de medicijnenproducenten gewoon weigeren die middelen te leveren om een doodstraf mee uit te voeren => gelijk aan slechte publiciteit.

Dus marketing speelt in Amerika een grote rol hierin. |o