Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:23

Marije_1997 schreef:
Nou ik ben ook 24, heb heel veel financieel leed gehad. Maar had een spaarrekening van 10.000 euro wat alleen maar meer werd (werkloos veel kosten etc etc.) dus kopen word em ff niet voor mij. Daarom woon ik hier ook nog huur liever niet. Koop liever.

Vind ook dat m'n pa gwm ff moet gaan zitten, en eventueel een 2de kleiner huisje koopt en die verhuurt aan mij (en wie weet later ook gwn verhuren)

Ik snap je ergernis, maar dit kun je niet van je ouders verlangen.

Je hebt nog 6 maanden om te zoeken, fb marktplaats, oproepjes plaatsen met afwachten kom je er sowieso niet.

Nymbous

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Marije_1997 schreef:
Nou ik ben ook 24, heb heel veel financieel leed gehad. Maar had een spaarrekening van 10.000 euro wat alleen maar meer werd (werkloos veel kosten etc etc.) dus kopen word em ff niet voor mij. Daarom woon ik hier ook nog huur liever niet. Koop liever.

Vind ook dat m'n pa gwm ff moet gaan zitten, en eventueel een 2de kleiner huisje koopt en die verhuurt aan mij (en wie weet later ook gwn verhuren)

Je moet denk ik niet meer afhankelijk willen zijn van je ouders. Ik weet niet wat er tussen jullie speelt en dat hoef ik ook niet te weten, maar blijkbaar genoeg om je uit huis te willen hebben. Dat is heel zuur, helemaal in jouw situatie, maar ik zou nu wel zorgen dat je voor jezelf kan zorgen. Ook als dat betekend dat je niets direct een fijn huis hebt zoals je graag zou willen.

Probeer inderdaad via, via of je tijdelijk wat kan huren.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:26

Marije_1997 schreef:
__Sannne schreef:
Heb je niet een vriendin of een nicht die toevallig ook op zoek is naar woonruimte, en waar je een appartement mee zou kunnen delen?

Familie spreek ik niet. Vriendinnen heb ik niet. Sws vrienden lol. Heb je niks aan. Dus dat is ook geen optie. Moet alles alleen doen dat is het mooie.

Huh?! Hoezo verwacht je dat je vader ‘ff’ een huis voor je moet kopen? :=

Je ontkomt er niet aan eerst wat te huren. Dus oproepjes plaatsen, melden bij gemeente, inschrijven bij wooninstanties, etc. Actie ondernemen dus! In plaats van hopen dat je vader ‘ff’ een huis voor je koopt.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:29

Hoo rustig zeg niet dat m'n vader een huis moet kopen. Hij kan gaan zitten met een adviseur, het er over hebben en dan gewoon officieel huren. Eventueel later overkopen of opnieuw verhuren of verkopen. Dat is makkelijker en sneller als sociale huur tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:30

Maar vind ook dat mensen wel makkelijk reageren. Er is hier amper wat beschikbaar. Zit aan een bepaalde regio en huurprijs vast. Er is amper iets te vinden hoor. Geloof me ik doe m'n best echt wel. Kijk elke dag, heb zelfs meldingen aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:32

Marije_1997 schreef:
Hoo rustig zeg niet dat m'n vader een huis moet kopen. Hij kan gaan zitten met een adviseur, het er over hebben en dan gewoon officieel huren. Eventueel later overkopen of opnieuw verhuren of verkopen. Dat is makkelijker en sneller als sociale huur tegenwoordig.

Nou ja, dat zeg je wel in je eerdere posts, nu nuanceer je t een beetje. Maar bovenstaande, dat kun je niet verwachten, vind ik.

Je zal, hoe moeilijk ook, zelf wat moeten zoeken. Wel vind ik het enorm poedersuiker van je dat je ouders zo met je omgaan. Iemand die nergens naartoe kan, zet je niet op straat, helemaal je eigen kind niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:37

_San87_ schreef:
Marije_1997 schreef:

Nou ja, dat zeg je wel in je eerdere posts, nu nuanceer je t een beetje. Maar bovenstaande, dat kun je niet verwachten, vind ik.

Je zal, hoe moeilijk ook, zelf wat moeten zoeken. Wel vind ik het enorm poedersuiker van je dat je ouders zo met je omgaan. Iemand die nergens naartoe kan, zet je niet op straat, helemaal je eigen kind niet.

Mn ouders vertikken het om me te helpen. Hebben ze nooit gedaan tho. Dus was er al mee bezig. Maar zo makkelijk als dat hier gezegd word gaat het niet meer. Huizen zijn schaars. Ze adviseren zelfs om gewoon bij je ouders te blijven wonen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:38

Andermans boeken hè!
Je zal je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, voor jouzelf maar ook voor je kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:41

chanicha schreef:
Andermans boeken hè!
Je zal je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, voor jouzelf maar ook voor je kind.

Ben er nog niet eens uit of ik et hou word min of meer verplicht abortus te doen maar okay. Fijn dat er zo lief word gedaan. Mijn ouders dienen me te helpen. Als ze me weg willen hebben. Kan het moeilijk in m'n uppie he

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:43

Jouw ouders "dienen" jou niet te helpen, helaas mogen zij dat in jouw geval helemaal zelf weten.

Is het een optie om je zoekgebied te verbreden?
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 04-01-22 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:44

Marije_1997 schreef:
_San87_ schreef:

Mn ouders vertikken het om me te helpen. Hebben ze nooit gedaan tho. Dus was er al mee bezig. Maar zo makkelijk als dat hier gezegd word gaat het niet meer. Huizen zijn schaars. Ze adviseren zelfs om gewoon bij je ouders te blijven wonen.

Ik was de eerste die zei dat het heel moeilijk is nu een huis te vinden. Meerdere andere bokkers die dat bevestigen.

Maar met roepen dat het moeilijk is een huis te vinden ben je ook niet geholpen. Je zal moeten zoeken, zoeken, zoeken, hoe moeilijk ook. Oproepen op Facebook, inschrijven bij makelaars, inschrijven voor sociale huur, woningbouw schrijven en je situatie uitleggen, gemeente schrijven en je situatie uitleggen. Als je ouders je zo graag weg willen hebben, willen ze je schrijven vast ondersteunen.

Marije_1997 schreef:
chanicha schreef:
Andermans boeken hè!

Ben er nog niet eens uit of ik et hou word min of meer verplicht abortus te doen maar okay. Fijn dat er zo lief word gedaan. Mijn ouders dienen me te helpen. Als ze me weg willen hebben. Kan het moeilijk in m'n uppie he

Kom op, Marije. Je bent volwassen genoeg om zwanger te raken, dan moet je ook zo volwassen zijn de consequenties te dragen en voor jezelf te gaan zorgen. Ik wil je situatie absoluut niet bagatelliseren, maar in de slachtofferrol stappen en van je ouders verwachten dat ze het oplossen, dat kan ook gewoon niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:45

Nou op jouw leeftijd DIENEN ze je niet te helpen hoor en wij horen het van alleen jouw kant hè dat bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:45

Ik volg San nu ook wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:46

Marije_1997 schreef:
chanicha schreef:
Andermans boeken hè!

Je hebt zelf gezegd liever zwanger te zijn dan anticonceptie te nemen. Je wist dat dit kon gebeuren, dat risico heb je genomen. Nu niet zielig gaan doen. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:48

Oef Marije.

Eerst en vooral wens ik je veel courage en wijsheid toe.

En mijn enige advies: denk eens goed na of je dit allemaal op Bokt wil. Nu temmen en dan is morgen mss alles weg…

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:59

Wow, heavy oliebol hier.

Allereerst is het natuurlijk ontzettend klote wat jou overkomt!

Ja, je ouders dienen voor je te zorgen... TOT je wettelijk volwassen bent, daarna hoeven ze niks meer te doen voor je (volgens de wet) het zou echter wel lief zijn als ze het toch deden.
Ja, een huis zoeken in deze tijden is ontzettend heftig en moeilijk...
Maar nu bij de pakken neer gaan zitten en een soort van zwelgen in zelfmedelijden, daar help jij jezelf en je kind niet mee.

Actief zijn, overal op reageren en vooral niet bij de pakken neer gaan zitten, dat is nu het belangrijkste.

Tuurlijk mag je echt wel ff boos zijn, ik bedoel maar, welke ouder zet zijn/haar eigen kind en kleinkind op straat? Hoe triest is dat?
Alleen het veranderd niks aan jouw situatie helaas.
Dus blijf er niet te lang in hangen :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:17

Zo zeg :')

Je bent 24? Je klinkt als een puber van 16..
Ik zou het ook even allemaal weg laten halen.

Ik erger me aan mijn gehoest, mijn keel doet er zeer van :(

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:19

Marije ik weet dat je ongeveer in mijn regio woont, zo ingewikkeld is het hier nu ook weer niet.
Vriendin van mij deed oproepje op fb, binnen een week een topplekje... en ze had zelfs keuze.
Dus binnen een half jaar moet zoiets wel te realiseren zijn en soms heb je zelfs het gelukt dat het incl inboedel is.
Het is maar net hoeveel je in je eigen slachtofferrol gaat zitten en vooral blijft zitten.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:19

Dat ik niet een volle dag uit de groepsappen ben, en ze me gaan bellen? :roll: echt donder op. Ik had al zo'n vermoeden toen ze me opnieuw gingen bellen, maarja onbekende nummers neem ik nooit op. Dus ff gekeken want het nummer kwam bekend voor, en ja hoor :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:21

Jeetje je mist wat als je een tijdje niet online bent op een avond.

Marije wens je succes en wijsheid met de situatie.
Hoop dat je de stress en emotie iets kan beteugelen en een plan van aanpak kan maken. Begrijp je boosheid maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je leven en je keuzes.
600 euro is in Friesland nog steeds te doen, mits je buiten de grote stad kijkt.

Ergernis van vandaag, branderige voeten maar geen idee waarvan. Gevoel is koud, maar als ik er aan pak zijn ze bloedheet >;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:23

Marije, er zijn oplossingen. Als je geen fetusdeletus wilt doen zou ik even contact opnemen met de gemeente. Niet voor een urgentie, maar wel voor hulp. Er zijn namelijk instellingen voor jonge moeders om ze op weg te helpen. Je hoeft het niet alleen te doen, echt niet.

Ik vind het echt hartverscheurend dat je ouders je zo aan de kant schuiven, ook al ben je 'al' 24. In wezen zijn je ouders je natuurlijk niks verplicht want je bent een grote meid maar ik kom uit een ander soort gezin en ik vind dit echt niet normaal.

Maar dit is hoe de situatie nu is, ik hoop dat je dat meeneemt in je besluit over deze zwangerschap. Kies je voor je kind, dan heb je een lange weg te gaan.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:24

Dat ik niet samen kan zijn met de persoon waarvan ik zoveel hou. Amerika is erg ver, en erg duur om naar toe te vliegen. Ooit, sowieso, dat gaat gebeuren, maar nu heb ik het zo erg nodig om samen te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:32

Marije_1997 schreef:
chanicha schreef:
Andermans boeken hè!

Je bent volwassen en bent zwanger geworden. Je ouders zijn je niets schuldig en hoeven ook niet te helpen.
Neemt niet weg dat het een vervelende situatie is, maar dit moet je zelf zien op te lossen zonder de hulp van je ouders blijkbaar.
Dan heeft het niet zoveel zin om veel eisen te gaan stellen of je hakken in het zand te zetten.
Ik zou alles aanpakken wat mogelijk is en vanuit die positie verder kijken.
Succes met je beslissingen! Komt tijd, komt raad..
Kan het zijn dat je ouders je uit huis willen omdat ze geen zin hebben in een baby in huis? Daar kan ik namelijk nog wel inkomen..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-01-22 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 22:35

Geen zwangerschap zonder zaad.

Sorry, dat rijmde zo lekker.