Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 15:57

Weten jullie of er iets van een vrouwenopvang oid is waar je (vaak ongebruikte) make up en verzorgingsproducten aan kan doneren?

Ik heb best wel wat, wat ik niet gebruik... en vind het aan een dergelijke opvang geven fijner dan bv verkopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:15

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 16:27

Nee zoek echt een opvang locatie oid. Zodat het direct door personeel aan clienten geven kan worden. Dergelijke kasten hebben vaak het nadeel dat zeker duurdere spullen er uit gestolen worden, door mensen waar het dan weer net niet voor bedoeld is.

Ik gaf het altijd aan mijn oude werk, voor de gesloten woon en crisis afdeling, voor de cliënten. Maar die hebben op het moment vrijwel alleen mannen :')
Ik ga wel even wat vrouwenopvang locaties bellen denk ik... kijken of er een is die het wil hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:23

Leger des Heils? Zitten ook overal.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:30

c_alsemgeest schreef:
Weten jullie of er iets van een vrouwenopvang oid is waar je (vaak ongebruikte) make up en verzorgingsproducten aan kan doneren?

Ik heb best wel wat, wat ik niet gebruik... en vind het aan een dergelijke opvang geven fijner dan bv verkopen.

Even bellen? Fier (in Capelle): 088 - 208 00 05

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:12

theadora99 schreef:
Kairos schreef:
De meeste apparaten doen niet moeilijk over flessen zonder dop. Etiket moet er wel om zitten. Wat er wordt aangenomen durf ik niet 100% zeker te zeggen, maar ik geloof dat A-merken bij elke supermarkt werken (sinds Lidl ook weleens A-merken heeft). Huismerken doen het meestal alleen bij de keten waar je het vandaan hebt, want heb weleens geprobeerd flessen van de Lidl in te leveren bij AH en dat ging niet :)

Toen ik in de supermarkt werkte hadden wij heel vaak jumbo of AH huismerk flessen (en ik werkte niet in een van die twee). Alleen van die grote Lidl flessen werkten niet, verder de meeste wel.
500-ml flesjes durf ik niet te zeggen

Mm, misschien zijn dan die kleine flesjes bij ons niet geprogrammeerd, want die werden echt geweigerd de laatste keer. En toen hebben we ze gewoon bewaard tot we weer naar de Lidl gingen :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 19:41

Prrrr schreef:
c_alsemgeest schreef:

Even bellen? Fier (in Capelle): 088 - 208 00 05

Dankje, de doorgaande zoals leger, schroeder, perspektief e.d. ken ik wel, deze nog niet. Ga ik ook even op mijn lijstje zetten. :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:12

Probeer Arosa in Rotterdam eens. Een blijf van m’n lijf organisatie voor mannen, vrouwen en kinderen met meerdere locaties :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:27

Je hebt ook moeder kind centra. Bv van stichting timon. Daar zitten alleen vrouwen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:58

Bedankt voor de antwoorden, hopelijk kom ik geen hert meer tegen onderweg :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:18

Is het zijn van een filosoof goed te leren in een studie of is het meer iets wat je in je moet hebben? En wat voor beroepen kun je uitvoeren na een studie filosofie want je kunt een filosoof zijn maar ik denk niet dat de meeste letterlijk als filosoof hun geld verdienen, maar misschien zit ik er helemaal naast of misschien denk ik hier teveel over na.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 23:29

Lesgeven, boekjes schrijven. Ik denk dat het bij uitstek te studeren is, filosofie, maar als je denken over denken niet leuk vind, kom je ook niet verder in de studie filosofie - je zal het dus ook een beetje in je moeten hebben.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:19

Je moet er wel een open geest voor hebben en ook wat abstract kunnen denken. Dat lukt niet iedereen.

Mijn vraag: hoe komt het dat je, als iets even heel erg pijn doet,stopt met ademen, en dat het heel lastig is om erdoorheen te ademen?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:21

moonsparkle schreef:
Is het zijn van een filosoof goed te leren in een studie of is het meer iets wat je in je moet hebben? En wat voor beroepen kun je uitvoeren na een studie filosofie want je kunt een filosoof zijn maar ik denk niet dat de meeste letterlijk als filosoof hun geld verdienen, maar misschien zit ik er helemaal naast of misschien denk ik hier teveel over na.

Je zou er keizerin van Rome mee kunnen worden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Marcus_Aurelius :+

Heb even voor je gegoogeld. In Utrecht zit een studie Toegepaste Filosofie. https://www.hogeschoolvoortoegepastefilosofie.nl/
Ze noemen geen specifieke functies maar wel Bestuur, Economie, Duurzaamheid, Media en Onderwijs.
En aangezien ze het "toegepaste" filosofie noemen mag je toch aannemen dat er praktische toepassingen voor zijn. Misschien een keer een email sturen om te informeren naar de banenkansen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 02:07

Gisteren was het 8 graden, en de gevoelstemperatuur was 6. Hoe kan het dat de auto dan ook 8 graden aangeeft? En wat bepaalt een gevoelstemperatuur? Koude wind? Dan zou de auto toch ook 6 graden aan moeten geven?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 02:12

De windchill factor wordt idd niet doorberekend.
Hij leest de objectieve temperatuur. Niet de gevoelstemperatuur die idd anders kan aanvoelen door luchtvochtigheid en wind.

Probeer bijv een sauna te vergelijken.
De 80 graden in een droge sauna voelt anders dan 80 graden in een vochtigere sauna

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 04:50

Een thermometer meet de temperatuur af aan de uitzetting van een materiaal. Een glazen thermometer gebruikt een vloeistof zoals alcohol. Een elektronische thermometer gebruikt meestal metaal. In beide gevallen gaat het om een stofeigenschap bij temperatuur X hoort uitzetting Y. Het menselijk lichaam voelt vooral hoeveel energie er via de huid verloren gaat en hoeveel moeite het kost om op temperatuur te blijven. Daarom voelt de metalen punt van je fietssleutel een stuk kouder aan dan het plastic handvat terwijl ze na een uurtje in huis toch echt allebei 20 graden zijn. Het metaal geleid de warmte beter dan het plastic.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:00

Bedankt allemaal voor de antwoorden over de flesjes. Ik ga binnenkort maar eens een trial and error doen :D.

Captain schreef:
Gisteren was het 8 graden, en de gevoelstemperatuur was 6. Hoe kan het dat de auto dan ook 8 graden aangeeft? En wat bepaalt een gevoelstemperatuur? Koude wind? Dan zou de auto toch ook 6 graden aan moeten geven?

Het KNMI geeft een goede uitleg van de gevoelstemperatuur.
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... -windchill

Het kan trouwens ook andersom. Toen ik in Vietnam was gaf mijn weerapp wel eens aan "30°C voelt als 34°C (zoiets). Dat heeft dan te maken met de hoge luchtvochtigheid waardoor je slechter je warmte kwijt kan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:03

Als we het toch over warmte hebben. Hoe kan het dat dezelfde temperatuur me overdag slaperig maakt als ik van buiten naar binnen loop. Maar 's nachts houdt het me wakker?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:05

Veulen84 schreef:
Als we het toch over warmte hebben. Hoe kan het dat dezelfde temperatuur me overdag slaperig maakt als ik van buiten naar binnen loop. Maar 's nachts houdt het me wakker?

Misschien omdat je lichaamstemperatuur daalt in de nacht? Geen idee hoor.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:06

Als jij overdag van buiten naar binnen loopt, heb je je eigen kacheltje aan staan. Want buiten is het koud, je hebt je lichamelijk misschien ingespannen, dus je bent zelf aan het stoken. Binnen is het warm, dus je hoeft niet meer te stoken. Lichaam zet kacheltje uit, en kacheltje uit betekent: ruststand.

Datzelfde kacheltje schakelt 's nachts dus ook uit. Als het dan (te) warm is, moet je lichaam gaan koelen. Dat is 'werk' dus blijf je daar wakker voor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:09

Ah vandaar dat ik uren wakker lig met opvliegers ‘s nachts, zo irritant

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:18

Avelienvd schreef:
Hij leest de objectieve temperatuur. Niet de gevoelstemperatuur die idd anders kan aanvoelen door luchtvochtigheid en wind.

De 80 graden in een droge sauna voelt anders dan 80 graden in een vochtigere sauna

Maar die auto voelt de wind toch ook? En die geleid kou nog beter dan huid dus dan zou die toch een koudere temperatuur aan moeten geven? :P Ik ben te blond voor dit soort dingen haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:23

Windchill factor is subjectief. Temperatuur is absoluut en een thermometer meet die objectief.
Wat jij denkt te voelen (gevoelstemperatuur) is niet 'echt'.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:45

Captain schreef:
Avelienvd schreef:

Maar die auto voelt de wind toch ook? En die geleid kou nog beter dan huid dus dan zou die toch een koudere temperatuur aan moeten geven? :P Ik ben te blond voor dit soort dingen haha!

De thermometer geeft temperatuur aan.
Gevoelstemperatuur corrigeert voor factoren die, naast de temperatuur zelf (of eigenlijk: het temperatuurverschil tussen een lichaam en de omgeving), het warmteverlies (=joule/tijdseenheid) van een blootgesteld oppervlak aan de omgeving bepalen. Daarin spelen onder meer windsnelheid en luchtvochtigheid een rol.