Vayo schreef:Maar ik ben het wel een beetje zat op wat voor toon er over kinderen gepraat wordt. Kinderen die zich moeten laten testen, kinderen die soms dagen in quarantaine zitten en uit de buurt van ouders moeten blijven, de kinderen hebben al een periode thuis school gevolgd. Mijn kinderen hebben echt achterstand opgelopen en mijn jongste is soms echt angstig ivm Corona en wil zo graag als mogelijk een vaccinatie. Er zijn hier in de regio echt kinderen die er behoorlijk doorheen zaten… geen fijne thuissituatie en dan verplicht hele dagen thuis. Mijn oudste heeft zich netjes laten vaccineren.
Uiteindelijk zijn de kinderen vooral de dupe van de volwassenen. En de zorg is voor een heel deel de dupe van volwassenen die zich niet laten vaccineren, maar vervolgens toch op de IC belanden. Gisteren nog een vrouw van middelbare leeftijd die dacht dat corona zo’n vaart niet zou lopen en de vaccinaties niet nam. Ze heeft 12 dagen in coma op haar buik op de IC gelegen. Toen ze ziek werd had ze wel spijt dat ze het vaccin niet genomen heeft.
Nee dat onaantastbaar vind ik in heel veel gevallen niet opgaan en de toon richting kinderen (die helemaal de zorg niet belasten op gebied van Corona) vind ik gewoon niet ok. Hier passen de kinderen zich allemaal aan, ondanks dat ze zelf amper ziek worden van Corona.
Ik vind de groep 40 jaar en ouder die zich niet laat vaccineren meer onaantastbaar. Chemotherapie en andere belangrijke zorg wordt uitgesteld, diagnoses worden gemist. En nog geen vaccinatieplicht. Waarom zijn er nu nog steeds mensen zo egoïstisch om zich niet te laten vaccineren, maar bij ernstig ziek worden wel een beroep willen doen op de zorg!!!??
Ik denk dat kinderen nu vooral de dupe zijn van zwalkend coronabeleid. Voor volwassenen al bijna niet te begrijpen is dat voor kinderen al helemaal lastig.
Degenen die zich niet laten vaccineren - uitzonderingen daargelaten - zijn bereid om zich meermalen te laten testen. Tegen mensen die zich nergens wat van aantrekken, doe je toch niets.
Maar nu is het ontegenzeggelijk duidelijk waar de meeste besmettingen vandaan komen. Dat is niet de schuld van die kinderen maar gewoon een gegeven. Je kunt kinderen op de basisschool moeilijk afstand laten houden, ze vergeten het gewoon. Ze hoeven geen afstand te houden; ze hoeven ook geen mondkapje op. Niet gevaccineerde kinderen in die situatie i.c.m een zeer besmettelijke variant en een misschien nog besmettelijker variant die eraan zit te komen.
Wat betreft de achterstand... Achterstand ten opzichte van wat of wie? Iedereen heeft toch hetzelfde probleem. Wereldwijd lopen kinderen achterstanden op als gevolg van Corona. Ik denk dat het voor kinderen belangrijker is dat de economie een beetje blijft draaien zodat de ouders van die kinderen hun baan kunnen blijven houden.