Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:53

Wij blijven gewoon bij elkaar. We wonen samen en dat is ook gewoon zo als we trouwen. Uit elkaar is onpraktisch. Ik moet sowieso de paarden doen en die staan aan huis. Mijn vriend zou dan naar zijn ouders moeten. Wij vonden dat niet praktisch en ik wil ook gewoon samen slapen (al blijft dat een klein risico, aangezien meneer nogal praat in zijn slaap en soms ook gaat spoken, dus voor mij kans op een slechte nacht :') ).

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 16:04

Kapsel vind ik ook lastig, mijn jurk heeft geen open rug maar ik wil mn haar weg graag half los.. moeilijk moeilijk. Ik ga 19 maart voor een proefkapsel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:14

Zo spannend!! Heb je lange haren?

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:29

Ik had voor manlief ook manchetknopen als cadeautje. Bij het uitzoeken van zijn trouwpak mocht ik mee samen met zijn moeder, zij was omdat moment ernstig ziek dus maar de vraag of ze erbij kon zijn en het vol ging houden. Ik heb vooraf steeds vol gehouden dat bij een trouwpak toch echt een overhemd met manchetknopen hoorde. In de winkel dat ook aan de verkoper doorgegeven dat het een overhemd moest zijn met manchetknopen. Tijdens dat manlief in het pashokje was heb ik de verkoper meegelokt met een staaltje stof van mijn jurk onder het mom van stropdas uitzoeken. Daar uitgelegd dat ik manchetknopen had laten maken en kunnen afspreken dat de manchetknopen gewoon gekocht werden en retour mochten. Ook schoonmoeder zat in het complot. De dag nadat we het pak gekocht hebben heb ik de knopen weer bij schoonouders opgehaald en heb ik ze retour gebracht naar de winkel. Bij de edelsmid die ook onze ringen gemaakt had had ik bijpassende manchetknopen laten maken. De avond voor de bruiloft gegeven. Het was er grote verrassing.

Eulogy schreef:
Ik wilde geen bedankjes die zo specifiek zijn dat veel mensen er al snel niet meer naar omkijken, en ook liever geen plastic gebruiken, dus ik wilde iets relatief duurzaams. Wij zijn dus voor iets eetbaars gegaan, en in papieren/kartonnen doosjes zodat het gerecycled kan worden.

Voor mijn vriend heb ik manchetknopen en een tie clip met onze initialen en de datum erop, deze: https://www.etsy.com/uk/listing/6077694 ... rs=1&sts=1

Als cadeautje voor de ochtend van de bruiloft! Geen verrassing meer want hij heeft ze al gezien omdat ik geen geheimen kan bewaren :') Zijn cadeau voor mij zijn oorbellen die ik die dag ga dragen, en die heb ik ook al gezien :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 22:35

Wij hebben als bedankje zaadbommen in een kartonnen doosje. Echt super schattig :)

Cadeautje voor mijn vriend heb ik nog niet.. moet ik echt even goed over nadenken. Hij draagt manchetknopen van mijn opa.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:21

Rianne1979: Wat super leuk! Hoe reageerde je man dat hij niet de uitgezochte manchetknopen had?

Pimaude: leuk!! ik ben heel benieuwd naar je jurk!

Ik ben aan het vissen naar mijn vrijgezellen feest. Mijn zussen doen steeds geheimzinniger en ik heb het idee dat mijn collega's in het complot zitten. Die praatte vandaag iets te snel over het onderwerp heen. Ik dacht dat het eerst 5 maart zou gaan gebeuren, want ik moet opeens 3 zaterdagen achter elkaar werken (en de laatste tijd is het om de zaterdag dus dit valt op). Alleen een van mijn zussen gaat volgende week vrijdag op vakantie. Dus 5 maart kan het niet zijn. Is het dan morgen... of dichterbij de trouwdatum. Dan zal het pas 19 maart zijn. Ik ben veel te nieuwsgierig voor dit soort verrassingen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 23:42

Haha annepaardoes, heel herkenbaar! Ik kan ook echt niet tegen dat geheimzinnige gedoe :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:43

Citaat:
Juval: 22-2-22 ^&+
M_D_H: 12-3-2022
Eulogy: 15-4-22
annepaardoes: 16-4-22
Kylan: 22-4-22
_Lorette_: 11-5-22
Ynskek: 17-5-2022
amandananana: 02-06-2022
Amber_: 17-06-2022
Eroslover: 22-7-22
Braampje: 30-7-2022
Maanlicht: 10-9-22
lovemaylo: 16-09-22
Pimaude: 22-09-2022
Jorinda: 14-10-2022
_Patriesz: 10-09-2022
[/quote]

M_D_H het schiet al echt op zeg.. spannend!!

Annepaardoes, spannend dat iedereeen zo geheimzinnig doet. :)

Rianne, wat leuk dat je die manchetknopen zo had geregeld.

Ik heb de bedankjes hier nog staan, neem aan dat bruidssuikers wel een paar maanden bewaard kunnen worden. We hopen het feest begin van de zomer te houden. Ik ben nu wel aan het twijfelen of we het thuis in de tuin/op het erf doen, of toch bij de locatie die we eerst hadden.

Mijn jurk is toch wel wat vies geworden bij het foto's maken. Maar ik weet niet of ik die nog een keer aan ga doen voor het feest. Dat lijkt me wat overdreven (en zo lekker zat die eigenlijk ook niet haha). We zien wel.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:18

Mdh schiet echt op.

Spannend dat geheimzinnige , verwacht hier geen vrijgezellenfeestje eigenlijk.

Bruidsuiker kan vast wel even bewaard worden.

Hier contact gehad met de nieuwe eigenaar. Klonk vriendelijk. Hij heeft de kok overgenomen en de prijs zoals afgesproken met oude eigenaar blijft staan. Datum in april afgesproken om kennis te maken en dingen door te spreken.
Ook de trouwambtenaar al even kort gesproken. Was onze eerste keus en die hadden we ook getipt gekregen van de oude eigenaar. Leuk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:02

Oh zelfs de datum niet weten voor je vrijgezellenfeest lijkt me wel heel spannend :D Ik kon ook slecht tegen de geheimzinnigheid maar ben ook echt een control freak haha. Ik vertrouwde mijn beste vriendin wel echt dat ze iets heel leuks zou organiseren en dat was uiteindelijk natuurlijk ook zo, dus het kwam allemaal goed :+ Bij jou vast ook, spannend! Ik heb er 26 maart nog een, voor vriendinnen uit Bristol die ik niet helemaal naar Nederland wilde slepen.

Eroslover, spannend, maar klinkt alsof dat best goed zal komen :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:33

Fijn dat de nieuwe eigenaar vriendelijk klonk en dat de prijs blijft zoals 'ie is. Trouwambtenaar is nog wel een goede om te regelen trouwens, helemaal vergeten whaha :=

Haha mijn vrijgezellenfeest is nog ver weg, maar ik heb in ieder geval al tegen m'n bruidsmeisjes gezegd dat ik absoluut geen stripper wil _O- :')

Over een cadeautje moet ik ook nog nadenken! Ik heb met kerst sokken gegeven met het hoofd van onze hond erop, dat was wel een mooie geweest _O-

Verder heb ik vandaag onze Save the date ontwerp klaar :j We moeten nog even door onze guestlist heen en dan kunnen we ze (digitaal) gaan versturen. De uitnodigingen gaan we wel laten printen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:26

Haha ik krijg geloof ik geen vrijgezellenfeest. In ieder geval nog niks over gehoord en van mij hoeft het ook niet perse. Vriend krijgt wel een feestje georganiseerd door zijn best man maar hij weet de datum wel.

Fijn eroslover dat de nieuwe eigenaar de afspraken gewoon netjes overneemt. En dat jullie ook een goed gevoel hebben bij de ambtenaar is heel fijn!

Laughterline leuk je save the date klaar! Dan wordt het wel echt officieel ook hè, als je dat gaat rondsturen straks!

Een kadootje heb ik nog niet bedacht, maar ik wil in ieder geval een leuk kaartje schrijven.

Hier verder weinig ontwikkelingen. De lunch en gastenbedankjes zijn geregeld en komende vrijdag mogen we eindelijk (na de eerdere afzegging) op de locatie langskomen om het diner te bedenken!

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 21:15

Leuk al die trouwverhalen hier!

Mijn man in spé vertrekt woensdag vr zijn vrijgezellen naar Las Vegas… te veel hangover gekeken

Ikzelf ga met men getuige en bridesmaids op weekend… meer weet ik niet de bridesmaid organiseren samen

Nu qua kosten had ik altijd het idee dat al diegene die meegaan “de pot” betaalden. Ik gaf aan zelf gerust mijn gedeelte te betalen maar dat hoefde niet. Nu hoor ik dat ze de getuige laten opdraaien voor mijn gedeelte.. dat lijkt me niet te kloppen?

Hoe zit dat exact bij jullie?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 00:39

Hier ook geen vrijgezellenfeest, hoor. Vriendinnen in het buitenland kunnen ook niet om de haverklap overkomen. Voor mij maakt het niks uit. Ben liever bij een feestje van een ander dan dat het voor mij is. Hetzelfde eigenlijk als de bruiloft. :+

Volgens mij hebben wij voorheen op vrijgezellenfeesten ingelegd of achteraf zo verrekend dat de aanstaande bruid gratis mee was. Maar ik weet het niet precies meer en het is ook maar net wat je afspreekt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 01:31

Ik heb niks betaald. Of ja, ik was de 2 nachten ervoor met 2 vriendinnen in Amsterdam, daar heb ik gewoon aan mee betaald, maar voor het weekend zelf niet. Ik denk dat ze het gewoon hebben gesplit met zijn allen, heb er verder niks van meegekregen.

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:05

Vrijgezellen wou ik ook niet meteen, wel gewoon een gezellig dagje weg met men meisjes. Lekker eten, gezellig samen… aangezien de mannen mee naar vegas zijn.

Wil dan ook niet 1 iemand laten opdraaien vr mijn kosten ik ga proberen te weten te komen wat bedrag is en dan gewoon terugbetalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:23

De volgende komt al snel aan de beurt @ MDH ! :D Spannend wel! Met dit mooie weer zou dat toch heerlijk zijn, niet?

Ik heb een visagist gevonden die eigenlijk spotgoedkoop is, maar heel tof werk levert aan haar portfolio te zien! Thanks to mijn buurvrouw.. En die wil ook de dag gasten opmaken, wat ik zeker zou willen aanbieden aan de vrouwen die dichtbij staan. :) DJ is geregeld, binnenkort een kennismakingsgesprek en de kapper wordt waarschijnlijk op locatie maar omdat het goede vrienden van mijn vriend zijn wil hij misschien wel bij ons komen. Zij zijn zelf ook daggast, maar de vraag nog niet gesteld omdat wij werk en prive altijd gescheiden proberen te houden omdat beide mannen dus een eigen zaak hebben.

Oh god. en mijn jurk. haha.

Hoever is de rest? Nog goede tips, of dingen waarvan je dacht: had ik dat maar eerder geregeld?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:51

Fijn pimaude! Schiet ook al op met de details plannen!

Ik word gek van de details, raak steeds het overzicht kwijt heb ik het idee :') Net de bloemist gemaild, we wilden eigenlijk vrijdag langs omdat mijn vriend en ik dan beide een keer een doordeweekse dag vrij zijn, maar dan is ze er niet, dus probeer nu wat details te regelen via email. Weet nog steeds niet precies wat we kwijt gaan zijn aan de bloemen namelijk.

Verder moet ik denk ik ons hele seating plan weer omgooien, vriend van mij die niet meer kan komen had moeten dienen als "buffer" tussen mijn gescheiden schoonouders en hun aanhang in. Nu hij niet meer komt hebben we een probleem omdat we hen niet naast elkaar kunnen zetten :') Vanavond maar eens naar kijken. En we moeten ook echt onze muziekvoorkeuren gaan doorgeven aan de DJ maar ik blijf daarover van gedachten veranderen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:00

Oh jeetje, gescheiden familie lijkt me vreselijk lastig. Dit gaat jou vast lukken! Zo'n feestelijke dag zal hopelijk ook luchtig zijn voor de familie. Ze moeten wel toch? ;-) ergens afspreken is hier ook steeds een dingetje, dus vraag ik mijn vriend al standaard: Wil jij mee of zal ik je mama vragen? En als hij mee wil maakt hij ook meteen ruimte. Soms wel jammer hoor, zoveel alleen regelen en bedenken en uitvoeren.

DJ gaat vast ook lukken! Waar twijfel je over?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:16

Klopt, we hebben het geluk dat ze ook samen bij het afstuderen van het broertje van m'n vriend zijn geweest, dat was de eerste/enige keer dat ze elkaar in zo'n soort situatie hebben gezien in de laatste... 15 jaar? := Dus het kan wel, maar ligt wel een beetje gevoelig. Maar komt vast goed inderdaad.

Ja, sowieso is dat lastig plannen soms hè! Ik werk dichtbij huis, en heb een vrij flexibele baan waar ik ook onder werktijd wel eens ergens heen kan voor een afspraak (en zowel de locatie als bloemist etc zijn om de hoek van mijn kantoor). Mijn vriend werkt buiten de stad en heeft patiënten dus is wat dat betreft niet zo flexibel qua indeling, dat is soms wel lastig. Maar goed, veel kan ook online of via de telefoon :)

Haha nou ik heb al een tijdje een afspeellijst voor het feest, maar heb nogal het idee dat er alleen muziek op staat die ik zelf leuk vind en dat ik er niet zo objectief naar kan kijken _O- Dus wil vooral nog wat meningen van andere gasten. We hebben wel aan iedereen een nummer gevraagd op de uitnodiging, dat helpt al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:27

Als je een DJ hebt dan kun je ook doorgeven dat dit het genre is wat je leuk vindt, en er nummers van gasten op staan (die je arceert zodat die sowieso langs komen), en dat hij naar eigen inzicht er een dansfeest/ praatfeest/ whatever van mag maken? Zoiets? Het is zijn vakgebied, dus wellicht kun je hem op die manier wat meer loslaten en proberen te gaan genieten

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:48

Mag ik me ook melden? :o

Ik ga op 14 april trouwen met mn vriend.
Gisteren hebben we in Amsterdam zijn pak gescoord en schoenen voor ons beide. *D

Ik wilde in eerste instantie op maandagochtend trouwen :Y) , maar dat vond vriendlief geen goed idee. Nu zijn we zover dat het een korte zakelijke ceremonie wordt met aansluiten een receptie bij ons op de boerderij. Een hoop voorbereidingswerk dus.

We zijn dit weekend begonnen met opruimen, schoonmaken en schilderen.
Afbeelding

Afbeelding

De wand die je op de foto ziet wordt opnieuw bepleisterd.

Het kleuren thema is donkergroen (niet aan het raam te zien, maar dat moest in de origenele kleuren van de boerderij).

Zijn er meer mensen die een feest op eigen locatie geven of hebben gegeven.
Wat zijn dingen die je over het hoofd hebt gezien?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:37

welkom berriepi, jouw datum komt al lekker dichtbij.

Ons feest ging op het laatste moment niet door, dat gaan we in de zomer inhalen. Misschien thuis. Wat ik sowieso wil is zelf zo weinig mogelijk hoeven doen. Dus ik zou catering regelen en die alles laten doen, dus ook de aankleding. Zelf wat ballonnen of slingers ophangen kan natuurlijk wel. Ook muziek zou ik uitbesteden.

@eulogy, jammer dat de bloemist niet kan vrijdag. Hoop dat je nog een andere dag kan afspreken.
En je seatingplan omgooien lijkt me ook lastig. Ik zou de gescheiden personen denk ik ook het liefst ver uit elkaar zetten. Is voor iedereen prettiger lijkt me.
Leuk idee om iedereen om een nummer te vragen voor je playlist, heb je daar al veel reacties op gehad?

qua regelen is ook het meeste op mij neergekomen. Daar had ik verder geen problemen mee.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:48

Ik ga van de week even een bijleespost maken, maar welkom aan de nieuwe dames! :)

Onze trouwdatum komt ook dichterbij, nog vier maanden.. Moeten deze week de avondgasten uitnodigen, anders schiet dat er straks nog bij in :oo

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:56

Pfft even een diepe zucht hier hoor. We zouden nu vrijdag naar de locatie gaan voor het bespreken van het diner, nadat de locatie al een keer had afgezegd vanwege quarantaine. Heeft nu mijn vriend corona (ik vermoedelijk ook maar zelftest nog negatief) dus nu mogen we weer niet -O- Even een baal moment en proberen die afspraak weer te verzetten....

Berriepi welkom! Wat leuk dat je op eigen locatie gaat trouwen! Wat mij te binnen schiet is dat het misschien goed is om na te denken over sanitair, afhankelijk van hoeveel mensen je uitnodigt kan zo'n toilet-wagen neerzetten best heel fijn zijn.

Eulogy lastig met gescheiden familie maar je komt er vast uit met je tafelschikking.

Pimaude fijn dat je een visagist hebt gevonden!

Qua regelen doen wij wel echt bijna alles samen, vind ik ook heel leuk en fijn al is het soms wel een beetje plannen dat we beiden bij afspraken kunnen zijn.