Zebrastreep schreef:Mensen moeten het mooi zelf weten wat ze doen.
Ik zat bij de eerste groep in Nederland die werden gevaccineerd. En ja stiekem ben ik wel een beetje trots dat ik samen met een aantal andere het voortouw heb genomen en ook heb laten zien aan mensen die licht twijfelen om toch te gaan. Ik wil niet in een wereld als dit blijven leven dus ik heb mij laten vaccineren zodat we weer langzaam aan open kunnen.
En ik merk bij mensen die niet willen dat ze eigenlijk best veel angst hebben en luisteren naar hun gevoel. Daar is niks mis mee, maar bij mij is een door teveel te luisteren naar dat doe maar niet stemmetje juist een grote angst ontstaan waardoor ik er nu dagelijks mee moet dealen en mijn leven lang. Een vaccinatie heeft dat een dikke schop gegeven omdat ik tegen mijn gevoel ben ingegaan. En een angststoornis die niet goed meer onder controle is te houden wens ik niemand toe.
En oja ik heb ook echt zware angst voor naalden dus hier zaten ook weken spanning aan verbonden.
En mensen zeggen ja de bijwerkingen. Maar ik hoor nooit iemand reageren op mij als ik zeg maar van hepatitis vaccinaties heb ik precies dezelfde bijwerkingen gehad. En dat vaccin is al jaren op de markt.
De vergelijking ik eet gezond en leef gezond vindt ik heel nietszeggend. Eigenlijk zeg je dan ook dat je geen andere vreselijke ziekte kunt krijgen omdat je gezond leeft. Maar zelfs de gezondste mensen krijgen kanker of hart en vaatziektes. Het zegt gewoon helemaal niks hoe gezond je leeft.
Er zijn alledaagse medicijnen die veel heftigere bijwerkingen hebben waar we geen 2x over nadenken of we die gebruiken. Denk aan paracetamol, de anticonceptiepil etc.
Ik vraag me dan ook af of de mensen die omwille van de bijwerkingen van het vaccin, ook de bijsluiters van alle andere medicatie goed lezen en doornemen
Geen verwijt, oprechte vraag.
)