De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:19

Zebrastreep schreef:
Mensen moeten het mooi zelf weten wat ze doen.

Ik zat bij de eerste groep in Nederland die werden gevaccineerd. En ja stiekem ben ik wel een beetje trots dat ik samen met een aantal andere het voortouw heb genomen en ook heb laten zien aan mensen die licht twijfelen om toch te gaan. Ik wil niet in een wereld als dit blijven leven dus ik heb mij laten vaccineren zodat we weer langzaam aan open kunnen.

En ik merk bij mensen die niet willen dat ze eigenlijk best veel angst hebben en luisteren naar hun gevoel. Daar is niks mis mee, maar bij mij is een door teveel te luisteren naar dat doe maar niet stemmetje juist een grote angst ontstaan waardoor ik er nu dagelijks mee moet dealen en mijn leven lang. Een vaccinatie heeft dat een dikke schop gegeven omdat ik tegen mijn gevoel ben ingegaan. En een angststoornis die niet goed meer onder controle is te houden wens ik niemand toe.

En oja ik heb ook echt zware angst voor naalden dus hier zaten ook weken spanning aan verbonden.

En mensen zeggen ja de bijwerkingen. Maar ik hoor nooit iemand reageren op mij als ik zeg maar van hepatitis vaccinaties heb ik precies dezelfde bijwerkingen gehad. En dat vaccin is al jaren op de markt.

De vergelijking ik eet gezond en leef gezond vindt ik heel nietszeggend. Eigenlijk zeg je dan ook dat je geen andere vreselijke ziekte kunt krijgen omdat je gezond leeft. Maar zelfs de gezondste mensen krijgen kanker of hart en vaatziektes. Het zegt gewoon helemaal niks hoe gezond je leeft.

Er zijn alledaagse medicijnen die veel heftigere bijwerkingen hebben waar we geen 2x over nadenken of we die gebruiken. Denk aan paracetamol, de anticonceptiepil etc.

Ik vraag me dan ook af of de mensen die omwille van de bijwerkingen van het vaccin, ook de bijsluiters van alle andere medicatie goed lezen en doornemen :)
Geen verwijt, oprechte vraag.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:48

c_alsemgeest schreef:
Ik heb het zeker gelezen...
Maar besef ook dat de wereld niet enkel om mijn eigen mening draait en dat maakt bokt ook zo mooi als informatief DISCUSSIE forum.
Heb jij ooit het doel van het forum wel gelezen waar je je op bevindt.
Gelijk gestemden vinden is zeker mooi... maar als dat een klein percentage betreft met volgens anderen een vrij risico volle mening kan je nou eenmaal ook een andere inbreng verwachten.
Het is juist goed dat beide kanten... voor en tegen belicht worden.
Het lijkt nèt de echte maatschappij...
Dat een toevallig net wat grotere groep je mening niet deelt maakt het ook niet van minder belang. Maar je moet niet verbaasd zijn dat je op een forum ook tegengas kan krijgen... zo werken fora nou eenmaal.
Wil je mensen die enkel en alleen ja en amen roepen op jouw mening, zal je een ander medium op moeten zoeken. Want dat is en blijft lastig op een forum.
Kijk bv naar topic over bepaalde trainingsmethoden, hulpteugels oid... dan krijg je ook altijd een discussie omdat visies sterk uit een liggen.

En zijn genoeg mensen die er vraagtekens bij zetten of het wel overwogen niet nemen die wel netjes discussieren hier.
Dus het hoeft imo geen probleem te zijn.

Je hebt weer niet gelezen. Ik heb geen mening, ik laat me niet vaccineren en was benieuwd waarom anderen dat ook niet deden. In plaats daarvan krijg ik en met mij anderen ongevraagd de pro vax beweging op mijn nek. DAAR GAAT DIT TOPIC NIET OVER.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:53

Relaxed schreef:
Idd, ik ben namelijk niet tegen antivaxxers, wel tegen nepnieuws (zoals chip en 5g :+ )

Dat soort onzin gaat het hier niet over, maar over het niet nemen van een vaccin. Antivaxxers gaat het ook niet over (vind ik) want ik en vermoedelijk anderen ook zijn niet antivax maar willen dit vaccin niet.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:55

hahahatsjoe merk je eigenlijk al wat in het dagelijks leven ervan dat je niet gevaccineerd bent? Word je ergens al buitengesloten. Hier in Duitsland hadden we op een gegeven moment de 3 g"s. ik wist dit niet maar stond op de tafeltjes van de terrasjes. Ook niet opgemerkt dat ik daardoor iets niet mocht. De 3 g 's stonden voor getest, genezen, geent. Wij hebben er dan maar van gemaakt Gekauft, gesoffen und Genossen. En nu zijn ze alweer afgeschaft en kan je zo overal in.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:55

nynke55 schreef:
Zie jij dan niet het nut van vaccineren? Of blijf je je liever aan de maatregelen houden? Of vind je dat we het virus z'n gang maar moeten laten gaan?

Het heeft vast nut voor de kwetsbare groepen, net als een griepspuit, die is ook voor de kwetsbare groepen. Voor de rest heeft het weinig nut behalve geld verdienen voor de fabrikanten, wat ook geldt voor de testen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:56

Ik heb mij niet laten vaccineren voor mijzelf maar voor een ander. Ik heb Corona gehad dus ik weet hoe het is. Toch de keuze gemaakt om ook het vaccin te nemen. Dit zodat ik niet weer Corona mee neem van mijn werk ( ziekenhuis) naar thuis. Dit zodat ik mijn kleine patientjes niet besmet ( we hebben een aantal baby’s met Corona gehad. Gelukkig was ik niet de bron) Dit zodat ik privé de maatregelen kan loslaten en na een jaar mijn ouders weer kon bezoeken en knuffelen. Ik doe het niet om maatregelen los te laten of op vakantie te kunnen. Ik kan prima leven met de maatregelen en sommige mogen van mij blijven hangen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:58

hahahatsjoe schreef:
Relaxed schreef:
Idd, ik ben namelijk niet tegen antivaxxers, wel tegen nepnieuws (zoals chip en 5g :+ )

Dat soort onzin gaat het hier niet over, maar over het niet nemen van een vaccin. Antivaxxers gaat het ook niet over (vind ik) want ik en vermoedelijk anderen ook zijn niet antivax maar willen dit vaccin niet.

Helaas worden een heleboel mensen wel beïnvloed door nepnieuws. De chip en 5G is een extreem voorbeeld, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het bericht van Texas02 die beweert dat mensen die overlijden na een auto-ongeluk ook corona als doodsoorzaak krijgen... Dat maakt voor mij toch wel duidelijk hoe lastig het is om nepnieuws van echt nieuws te onderscheiden.

En wanneer mensen hun keuze dan baseren op nepnieuws, is het juist goed dat we elkaar scherp houden en ervoor zorgen dat de keuze (welke dat dan ook is) baseren op hetgeen wat waarheid is?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:59

bigone schreef:
En dan mogen we nog in onze handen knijpen dat de Corona virussen Sars en Mers niet de wereld zijn overgegaan. Dat had de bereidheid om te vaccineren trouwens torenhoog gemaakt met 10 % en 34 % dodelijke afloop bij de geïnfecteerden . En hadden we geen groepering zoals bvb viruswaarheid gehad. Reken maar dat dan iedereen zijn uiterste best had gedaan om niet besmet te raken. Dan hadden we al 300.000 of 1 miljoen doden gehad. Met maatregelen.

Mijn mond valt open bij zulke uitspraken :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:01

Suzywuzy schreef:
Discriminatie en racisme is dit zeker niet. Hou nou is op om het zo veel erger te maken dan het is. Je wordt echt niet in elkaar geslagen of banen ontzegt omdat je niet gevaccineerd bent :')

O nee ? Er worden al mensen weg gepest en gediscrimineerd omdat ze zich niet willen laten vaccineren. Bron: eigen ervaring vriendin.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:02

Napie vraag je je dan niet af of je het alsnog niet door kan geven. Zou testen niet meer zekerheid geven dan inenten. Dit omdat eigenlijk de functie van de inenting niet immuniteit is, maar voor jezelf het ziekteverloop minder erg maakt? Of bied de vaccinatie die jij hebt genomen wel die immuniteit. Er zijn er meerdere op de markt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:04

Zoolgangster schreef:
Ebola zou vermoedelijk wat minder wappies opleveren, al is het bekend dat mensen in ebola-gebieden soms ontsnapten uit het ziekenhuis, uit angst er te moeten sterven. Dus tja... ook dan kunnen mensen "raar" reageren. Toch hoopte menigeen daar op een vaccin. Dus ja, toch minder antivaxxers waarschijnlijk.

Uiteraard... Ebola is dodelijk terwijl Covid 19 een virus is waar 98% van de mensen weinig tot geen last van heeft. Jij vindt mensen die geen vaccin willen dus wappies ? Zegt veel over jezelf.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:05

Marjo ben het helemaal met je eens. De onderzoeksplicht heeft iedereen. Vertrouw je op 1 bepaalde bron?
Die in principe al heeft bewezen dat ie niet altijd betrouwbaar is of kijk je verder. Weeg af wat voor je logisch is en kijk om je heen. Je omgeving is de afspiegeling., daar kan geen andere bron tegen op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:08

Dinopino schreef:
Marjo ben het helemaal met je eens. De onderzoeksplicht heeft iedereen. Vertrouw je op 1 bepaalde bron?
Die in principe al heeft bewezen dat ie niet altijd betrouwbaar is of kijk je verder. Weeg af wat voor je logisch is en kijk om je heen. Je omgeving is de afspiegeling., daar kan geen andere bron tegen op.

Je (eigen) omgeving is allesbehalve een afspiegeling. Dat is in dit topic al vaak genoeg bewezen. Je moet juist uit die bubbel stappen om volledig geïnformeerd te raken.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:11

Dinopino schreef:
hahahatsjoe merk je eigenlijk al wat in het dagelijks leven ervan dat je niet gevaccineerd bent? Word je ergens al buitengesloten. Hier in Duitsland hadden we op een gegeven moment de 3 g"s. ik wist dit niet maar stond op de tafeltjes van de terrasjes. Ook niet opgemerkt dat ik daardoor iets niet mocht. De 3 g 's stonden voor getest, genezen, geent. Wij hebben er dan maar van gemaakt Gekauft, gesoffen und Genossen. En nu zijn ze alweer afgeschaft en kan je zo overal in.

Ik merk er niets van. Draag ook geen mondkapje omdat ik iets aan mijn luchtwegen heb en benauwd wordt, maar daar ben ik maar een paar keer op aangesproken. En toen ik het kaartje liet zien werd ik met respect behandeld. De Kringloop in Lemmer ben ik uit gegooid om die reden en met mij een mevrouw in rolstoel met zuurstoftank die ook geen mondkapje droeg. Heb een medische verklaring maar dat deed er niet toe, er werd me achterna geschreeuwd dat ik een gevaar was voor iedereen. Post op Facebook geplaatst, review op Google, en toen merkte ik dat ik niet de enige was die dat daar overkomen was. Mijn broertje woont in Israel, daar mag je niets zonder vaccinatiepaspoort. Dus heeft hij zich laten enten. Hij is 10 dagen goed ziek geweest, we waren allemaal als de dood dat mijn schoonzusje het ook zou krijgen want die heeft een hersentumor. En dat door een enting.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:15

Marjo schreef:
Helaas worden een heleboel mensen wel beïnvloed door nepnieuws. De chip en 5G is een extreem voorbeeld, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het bericht van Texas02 die beweert dat mensen die overlijden na een auto-ongeluk ook corona als doodsoorzaak krijgen... Dat maakt voor mij toch wel duidelijk hoe lastig het is om nepnieuws van echt nieuws te onderscheiden.

En wanneer mensen hun keuze dan baseren op nepnieuws, is het juist goed dat we elkaar scherp houden en ervoor zorgen dat de keuze (welke dat dan ook is) baseren op hetgeen wat waarheid is?

Dat weet ik, ik zit in een appgroep met Fake Nieuws, het is af en toe om je dood te lachen. Daarop moet je je keuze inderdaad niet baseren. Doe ik ook niet, ik wil het gewoon niet, neem ook geen griepprik.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:19

Ik zou zeggen: kijk zelf even verder dan je neus lang is, dan zie je dat ik gelijk heb, dat slachtoffers van auto-ongelukken wel als coronadoden opgeschreven zijn. Of mensen die eigenlijk aan bijvoorbeeld kanker overleden zijn maar als coronadode zijn opgeschreven. Maar je hoefthet niet te geloven, laat iedereen gewoon zijn eigen ideeën hebben en laat iedereen in hun waarde, dat maakt de wereld volgens mij een behoorlijk betere plek. Als jij je wilt laten vaccineren vind ik dat dikke prima, maar accepteer van mij en een hoop anderen aub ook dat wij dat niet doen.. Over 5G, chips en antivaxxers enzo heb je mij in ieder geval niet gehoord, ik ben ook niet anti vaccins maar ik hoef deze niet. Maar wat mensen voor problemen met antivaxxers hebben snap ik ook niet zo goed. Als jouw vaccin werkt, heb je toch helemaal geen last van die mensen? Laat ze gewoon met rust! En wat deze discussie hier doet snap ik al helemaal niet, dit topic was ervoor bedoeld dat mensen konden vertellen waarom ze niet gevaccineerd willen worden, niet om heel bokt over zich heen te krijgen. Doe dat lekker ergens anders zeg..

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:30

Esperanza schreef:
Zoolgangster schreef:
Wat de mensen die griep willen vergelijken met Covid-19 betreft: die cijfers vergelijken gaat mank, om de reden dat er veel mensen binnen de risicogroepen jaarlijks tegen griep worden ingeënt, wat dus inhoudt dat velen buiten de overlijdensstatistieken blijven. Met andere woorden: als niemand werd ingeënt tegen griep, als er dus geen vaccin tegen verschillende soorten influenza-virussen zou bestaan, zouden de sterftecijfers ten gevolge van griep hoogstwaarschijnlijk nog hoger zijn.

Maar normale gezonde mensen worden toch niet tegen de griep geënt? Wat dus inhoud dat je niet via het enten een groepsimmuniteit bereikt. Komt dat dan via de genezen mensen? Of hebben we daar geen groepsimmuniteit? Als ik me niet voor de griep laat enten wordt ik er niet van beschuldigd om niet sociaal te zijn naar anderen in mijn omgeving. Terwijl een goede griep voor een oud en ziek persoon ook niet erg handig is :o

En cijfers vergelijken gaat sowieso mank als er niet op dezelfde manier vergeleken wordt. Er worden nu mensen gestorven aan een auto-ongeluk getest en in het geval van positief gewoon als Corona-dode meegeteld. Doen we dat met de griep ook?

Bij griep is het zo dat je dit vanaf jonge leeftijd al een aantal keer doormaakt waardoor er al een bepaalde basis afweer is. Daarnaast gedraagt griep zich ook redelijk voorspelbaar, en zie je dat mensen vaak maar eens in de 5 jaar flink ziek worden. Mensen in risicogroepen lopen wel risico daarom worden zij gevaccineerd want die ene keer per aantal jaar kan voor deze groep wel voor overlijden zorgen.
Door de onvoorspelbaarheid van COVID in combinatie met dat niemand nog enige immuniteit heeft is het dus belangrijk hier wel een grote groep tegen te vaccineren omdat daarmee het virus wordt geremd en je niet meer duizenden mensen tegelijk ernstig ziek hebt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:34

hahahatsjoe schreef:
Marjo schreef:

Dat weet ik, ik zit in een appgroep met Fake Nieuws, het is af en toe om je dood te lachen. Daarop moet je je keuze inderdaad niet baseren. Doe ik ook niet, ik wil het gewoon niet, neem ook geen griepprik.

Prima toch dan? Ben je in ieder geval goed geïnformeerd. +:)+

Texas02 schreef:
Ik zou zeggen: kijk zelf even verder dan je neus lang is, dan zie je dat ik gelijk heb, dat slachtoffers van auto-ongelukken wel als coronadoden opgeschreven zijn. Of mensen die eigenlijk aan bijvoorbeeld kanker overleden zijn maar als coronadode zijn opgeschreven. Maar je hoefthet niet te geloven, laat iedereen gewoon zijn eigen ideeën hebben en laat iedereen in hun waarde, dat maakt de wereld volgens mij een behoorlijk betere plek. Als jij je wilt laten vaccineren vind ik dat dikke prima, maar accepteer van mij en een hoop anderen aub ook dat wij dat niet doen.. Over 5G, chips en antivaxxers enzo heb je mij in ieder geval niet gehoord, ik ben ook niet anti vaccins maar ik hoef deze niet. Maar wat mensen voor problemen met antivaxxers hebben snap ik ook niet zo goed. Als jouw vaccin werkt, heb je toch helemaal geen last van die mensen? Laat ze gewoon met rust! En wat deze discussie hier doet snap ik al helemaal niet, dit topic was ervoor bedoeld dat mensen konden vertellen waarom ze niet gevaccineerd willen worden, niet om heel bokt over zich heen te krijgen. Doe dat lekker ergens anders zeg..

Als iedereen zijn eigen ideeën en onwaarheden blijft aanhangen wordt het een zooitje in de samenleving. Zeker wanneer het gebaseerd is op fake-nieuws en dingen die gewoon niet waar zijn.

Daarbij vind ik het erg jammer dat je je claim niet kan onderbouwen met een betrouwbare bron. Misschien zijn wij wel verkeerd geïnformeerd. Alleen op het moment dat jij iets niet kan onderbouwen, of de dooddoener "doe zelf maar onderzoek" erin gooit, bereik je (bij mij in ieder geval) het tegenovergestelde.

Fitzroy

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:37

Texas, ‘kijk even verder dan je neus lang is’ vind ik zo’n zwaktebod. Kom met bronnen, dan ben ik best bereid zoiets te geloven. Maar dat gebeurt niet of het zijn vervalste of nepbronnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:38

hahahatsjoe schreef:
Dinopino schreef:

Ik merk er niets van. Draag ook geen mondkapje omdat ik iets aan mijn luchtwegen heb en benauwd wordt, maar daar ben ik maar een paar keer op aangesproken. En toen ik het kaartje liet zien werd ik met respect behandeld. De Kringloop in Lemmer ben ik uit gegooid om die reden en met mij een mevrouw in rolstoel met zuurstoftank die ook geen mondkapje droeg. Heb een medische verklaring maar dat deed er niet toe, er werd me achterna geschreeuwd dat ik een gevaar was voor iedereen. Post op Facebook geplaatst, review op Google, en toen merkte ik dat ik niet de enige was die dat daar overkomen was. Mijn broertje woont in Israel, daar mag je niets zonder vaccinatiepaspoort. Dus heeft hij zich laten enten. Hij is 10 dagen goed ziek geweest, we waren allemaal als de dood dat mijn schoonzusje het ook zou krijgen want die heeft een hersentumor. En dat door een enting.

En toch kan ik me wel voorstellen dat wanneer je én niet ingeënt bent, én geen mondkapje draagt (om wat voor reden dan ook) dat je geweigerd kan worden. Zeker op privéterrein (en daar gelden winkels ook onder) heeft de eigenaar het recht je te weigeren.

Want ook al heb jij een geldige reden om dat mondkapje niet te dragen; je bent wel een gevaar voor anderen. Je kan wel anderen besmetten. En in een winkel of gebouw waar dan veel kwetsbare mensen zijn, is het logisch dat je dan geweigerd wordt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:44

Marjo schreef:
En toch kan ik me wel voorstellen dat wanneer je én niet ingeënt bent, én geen mondkapje draagt (om wat voor reden dan ook) dat je geweigerd kan worden. Zeker op privéterrein (en daar gelden winkels ook onder) heeft de eigenaar het recht je te weigeren.

Want ook al heb jij een geldige reden om dat mondkapje niet te dragen; je bent wel een gevaar voor anderen. Je kan wel anderen besmetten. En in een winkel of gebouw waar dan veel kwetsbare mensen zijn, is het logisch dat je dan geweigerd wordt.

En dat lieve mensen, heet dus DISCRIMINATIE. Dat ze mij eruit gooien prima, maar een mevrouw in rolstoel met een zuurstoftank ? En dan ook nog te horen krijgen dat je dan maar niet moet gaan winkelen maar thuis moet blijven als je geen mondkapje kunt dragen ? Zum kotzen. De angst regeert. Covid is een virus waar 98% van de mensen weinig tot geen last van heeft dus ??? Gewone simpele mondkapjes werken trouwens niet tegen een virus, dat gaat er gewoon doorheen, daar zijn onderzoeken naar gedaan. En nee, het was geen kringloop die gerund werd door kwetsbare mensen.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 02-06-21 08:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:49

Marjo ik begrijp je redenatie. Toch vind ik de zin: Je bent een gevaar voor anderen, heel beladen. In 2018 was er ook een griepepidimie, daardoor zijn ook niet andere aangestoken en gestorven. Iemand een schuld van een ziekte geven, die een ander krijgt is net zo iets als zeggen, je krijgt longkanker doordat je rookt. Terwijl al lang bewezen is dat longkanker en roken niets met elkaar te maken heeft.

In Duitsland mogen de winkels, zoals supermarkten, landhandels enz. mensen niet weigeren omdat ze geen mondkapje dragen. Ze mogen daar niet van hun huisrecht gebruik maken. Omdat zij in essentiele levensbehoefte voorzien. Ook is het iemand attenderen op het dragen van een mondkapje of zelfs zeggen dat ie over de neus moet eigen persoonlijk verantwoording. Bijvoorbeeld wanneer mij iemand summeert een mondkapje op te doen, kan ik hem wegens bewust mij schade toe brengen, aanklagen. Wanneer een winkelbediende een gehandicapte met zuurstof verteld dat ze een mondkapje moet dragen, dan kan zei daarop persoonlijk een uitnodiging krijgen om voor de rechter te verschijnen en terecht. Wat doet ze wanneer die vrouw overlijd door die opmerking.

Precies hahahatsjoe wat ze ons verwijten is precies hun spiegel. Waarom zijn er nog niet hele families uitgestorven, wanneer deze ziekte zo besmettelijk is, dat enkel een vaccinatie gaat helpen. Waarom worden mensen nog na de vacciantie ziek en kunnen anderen dan besmetten?

Niemand kan je 100% garanderen, tenzij jezelf de inenting hebt gemaakt, wat er in zit. Dan blijft enkel over in je omgeving te kijken wat er gebeurd. Worden er minder mensen ziek in hun omgeving wanneer ze ingeent zijn.

MarliesV

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:57

Dinopino, hoe het wettelijk zit in NL weet ik niet.
Wat jij schetst is wel logisch.

Hier in NL mag je ook een Shield dragen, dat is al heel wat anders dan een mondkapje en kan misschien voor mensen die om medische gronden geen mondkapje op kunnen een oplossing zijn.

Ik vind het voor iemand in een rolstoel met zuurstof begrijpelijk dat je geen mondkapje op kan.
Maar er zijn er ook best een aantal die dit uit principe niet doen en dan het gooien op medische gronden, wees dan zo groot om gewoon te zeggen dat je schijt hebt aan de regels.
Mijn moeder is zwaar longpatient en heeft minder dan 50% longinhoud, maar draagt keurig een FFP3 masker. Soms is het ook een mindset.

Al met al hoop ik wel dat we die ellende eindelijk een keer achter ons kunnen laten, ben die mondkapjes wel zat, ook al draag ik ze braaf.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:03

hahahatsjoe schreef:
Marjo schreef:

En dat lieve mensen, heet dus DISCRIMINATIE. Dat ze mij eruit gooien prima, maar een mevrouw in rolstoel met een zuurstoftank ? En dan ook nog te horen krijgen dat je dan maar niet moet gaan winkelen maar thuis moet blijven als je geen mondkapje kunt dragen ? Zum kotzen. De angst regeert. Covid is een virus waar 98% van de mensen weinig tot geen last van heeft dus ??? Gewone simpele mondkapjes werken trouwens niet tegen een virus, dat gaat er gewoon doorheen, daar zijn onderzoeken naar gedaan. En nee, het was geen kringloop die gerund werd door kwetsbare mensen.

Is het angst als je je autogordel omdoet om je te beschermen tegen een fiks auto-ongeluk? Of is dat gezond verstand?
Is het angst om een condoom te dragen om je te beschermen tegen soa's? Of is dat gezond verstand?

Het heeft dus in dit geval ook niets met angst te maken, maar met het feit dat jij besmet kan zijn en het daarmee over kan dragen op een ander. En dat is gevaarlijk, omdat dit virus zo genadeloos kan zijn. Daar heeft de mortaliteit weinig mee te maken.

Natuurlijk gaan sommige mensen te ver, ik probeer alleen uit te leggen waarom het soms wel logisch kan zijn dat je in bepaalde gebouwen/winkels etc geweigerd wordt.

Dinopino schreef:
Marjo ik begrijp je redenatie. Toch vind ik de zin: Je bent een gevaar voor anderen, heel beladen. In 2018 was er ook een griepepidimie, daardoor zijn ook niet andere aangestoken en gestorven. Iemand een schuld van een ziekte geven, die een ander krijgt is net zo iets als zeggen, je krijgt longkanker doordat je rookt. Terwijl al lang bewezen is dat longkanker en roken niets met elkaar te maken heeft.

In Duitsland mogen de winkels, zoals supermarkten, landhandels enz. mensen niet weigeren omdat ze geen mondkapje dragen. Ze mogen daar niet van hun huisrecht gebruik maken. Omdat zij in essentiele levensbehoefte voorzien. Ook is het iemand attenderen op het dragen van een mondkapje of zelfs zeggen dat ie over de neus moet eigen persoonlijk verantwoording. Bijvoorbeeld wanneer mij iemand summeert een mondkapje op te doen, kan ik hem wegens bewust mij schade toe brengen, aanklagen. Wanneer een winkelbediende een gehandicapte met zuurstof verteld dat ze een mondkapje moet dragen, dan kan zei daarop persoonlijk een uitnodiging krijgen om voor de rechter te verschijnen en terecht. Wat doet ze wanneer die vrouw overlijd door die opmerking.

Je vergelijking met longkanker gaat scheef; als jij iemand besmet dan wordt diegene ziek van jouw besmetting. Zwart/wit gezien is het dan dus jouw schuld dat die persoon ziek is geworden.

Supermarkt/landshandel etc is iets anders dan een kringloop. In mijn post doel ik vooral op de verpleeghuizen bijvoorbeeld. Of wel de supermarkt; maar dan tijdens het ouderenuurtje die gereserveerd is voor de kwetsbare groep mensen.

Het (juist) dragen van een mondkapje is geen eigen verantwoording. Je draagt het mondkapje namelijk om ervoor te zorgen dat jij anderen niet besmet. Als je dan iemand tegenkomt die het mondkapje verkeerd of niet draagt en jij zit in een risicogroep, heb je het goed recht om die persoon daarop aan te spreken. Wellicht dat diegene het niet door heeft. Wellicht dat diegene het bewust niet doet, maar dat geeft jou dan de informatie dat je die persoon moet mijden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 09:05

Dinopino schreef:

Precies hahahatsjoe wat ze ons verwijten is precies hun spiegel. Waarom zijn er nog niet hele families uitgestorven, wanneer deze ziekte zo besmettelijk is, dat enkel een vaccinatie gaat helpen. Waarom worden mensen nog na de vacciantie ziek en kunnen anderen dan besmetten?

Niemand kan je 100% garanderen, tenzij jezelf de inenting hebt gemaakt, wat er in zit. Dan blijft enkel over in je omgeving te kijken wat er gebeurd. Worden er minder mensen ziek in hun omgeving wanneer ze ingeent zijn.

Pardon? Zeg je dit nu echt?

Vaccinatie zorgt ervoor dat je minder vatbaar bent voor de ziekte, en áls je de ziekte dan krijgt je minder ziek wordt én minder besmettelijk bent. Dus nee geen 100% bescherming maar het helpt toch al flink.

@Texas: waarom wil je jouw bron niet delen? Je zegt, kijk verder dan je neus lang is. Nou dat doe ik wel hoor, als researcher duik ik graag in onderwerpen, zo ook informatie rondom COVID. En ik ben werkelijk nog nooit op een betrouwbare bron tegengekomen dat autoongelukken worden meegeteld voor coronadoden... integendeel! Ik vind het echt not-done om zulke misinformatie te blijven delen en niet eens moeite te doen dit te onderbouwen.