Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:33

IMANDRA schreef:
@Cer: ik vind een andere zienswijze ook interessant, maar dit wordt gewoon trollen. Ze gaat niet op ons in, gooit er alleen meer onzin in...

Nou, even voor de duidelijkheid... ik vind het fascinerend.. niet perse 'interessant' :j
Ik vind het juist fascinerend hoe dat werkt, dat trollen. Of dat echt zelf geloofd wordt, of je er nog wijzer van kan worden, wat er nou in die agenda staat en wanneer dat tribunaal nou komt :')

En, wat ik ergens anders ook las, of de mensen van bokt nou echt bevattelijk zijn voor mis informatie (maw, moet erop gemod worden). En ik denk dat dat wel meevalt.. :j juist ook omdat zo duidelijk blijkt dat het niet helemaal waterdicht is, zeg maar :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:34

@Popstra: wel minder volgens mij. Heeft dacht ik ook te maken met dat zij toen goed konden herinneren hoe het zonder vaccinaties was...

@Cer: oooh op die manier. Ja dat snap ik wel!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:36

Dinopino schreef:
Bigone ben je een complotdenker? Ik denk het wel dat je het bent. Daarom doen jullie ook je best mensen die twijfels hebben bij het nu van een vaccinatie, op de meest rare manieren aan te vallen. De wetenschappers die je hebt gesproken die weten dus al wat er in 5 jaar gebeurd.

Er is niets mis mee met zelfstandig denken. Wanneer het gaat om een maatregel of over een inenting. Die inenting persoonlijk denk ik er zit iets van water in, die gaat echt niet schadelijk zijn. Maar het feit blijft wel dat mensen de media en de politiek in alles geloven. Iemand die gestudeerd heeft weet alles op zijn vakgebied. Dat vind ik persoonlijk een tunnelvisie.

Jullie doen net of ik niet goed snik ben of een complotdenker. Weet nog steeds niet van welk complot. Het enige wat ik zeg denk ZELF na. Wil je volledig vertrouwen op de paar mensen in de media en je ziet intussen niet wat er echt in de wereld gebeurd. Hoeveel landen normaal leven zonder inenting en overvolle ic. Hoe kan je nu veroordelen, wanneer iemand je vraagt ZELF na te denken. Of mag je enkel denken wanneer je de juiste studie hebt gevolgd.

Je mag altijd zelf nadenken, maar beter ook dat mensen dat doen.
Maar je moet wel beseffen dat er enorm veel is wat je niet weet, en dat dat dus een bias geeft in jouw denken. Ten allen tijde, bij iedereen.
Je kan dus echt geen conclusies trekken als je geen fluit van de feiten weet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:38

Niets in de wereld is gevaarlijker dan oprechte onwetendheid of gewetensvolle domheid. Vrij naar ML King.

Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. Einstein zag het ook wel goed in zijn tijd.

Tegenwoordige merk je er veel meer van door internet, vroeger ging nieuws lang niet zo snel, erger nog, mensen kregen 90% niet eens mee. En dat kon ook nog wel eens een groot voordeel zijn.
Ook vroeger dachten mensen wel na over vaccineren, sommigen gingen niet zomaar , ik heb bvb de pokken vaccinatie niet gehad want mijn moeder heeft dat geweigerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:38

Popstra, Klein detail, ik ben nog nooit bij de ingang geweigerd bij een supermarkt omdat ik geen bonuskaart heb.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:42

Sizzle schreef:
Popstra, Klein detail, ik ben nog nooit bij de ingang geweigerd bij een supermarkt omdat ik geen bonuskaart heb.

Heb er nog nachtmerries van....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:43

Nja, maar zonder bonuskaart heeft verder ook niemand ergens last van.. (althans, dat is het argument, dat tótdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, er enige vorm van sociale dingen plaats kunnen vinden, toch?)
Daarbij is de supermarkt een levensbehoefte (gezien ze ook altijd open zijn geweest, toch?) dus daar zal dat niet opgaan.. denk ik..

Weten we uberhaupt al waar dat zogenaamde paspoord (app) ingezet gaat worden en hoe precies?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:47

Cer schreef:
Nja, maar zonder bonuskaart heeft verder ook niemand ergens last van.. (althans, dat is het argument, dat tótdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, er enige vorm van sociale dingen plaats kunnen vinden, toch?)
Daarbij is de supermarkt een levensbehoefte (gezien ze ook altijd open zijn geweest, toch?) dus daar zal dat niet opgaan.. denk ik..

Weten we uberhaupt al waar dat zogenaamde paspoord (app) ingezet gaat worden en hoe precies?

Veel mensen wilden toendertijd de bonus kaart niet omdat ze dachten dat ze zich moesten registreren. Ik denk dat het paspoort er ook mee te maken heeft dat veel mensen dit niet willen wegens privacy redenen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:54

In Denemarken moet je hem echt zo ongeveer overal laten zien en dat noemen ze terugkeer in het normale leven.

Hoe het in NL wordt: geen idee

Bij ons gaat hij waarschijnlijk vooral gebruikt worden om mensen in staat te stellen in de EU te reizen en wellicht voor festivals die vanaf september weer plaats mogen vinden. Verder is de boel hier al weer flink open zonder pas, dus het lijkt me sterk dat dit dan nog veranderd.

Ik vraag me af of je medewerkers en management/organisatie van bijv. een evenement mag verplichten om zich in te enten als ze dat ook van hun bezoekers verlangen.
Zal me niets verbazen als sommige hoge piefen zelf gewoon (stiekum) tot de weigeraars behoren.

Cookies

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:00

Ja Denemarken heeft het ver doorgevoerd. Met de vaccinkaart mag je de bieb in, zonder moet je buitenblijven en komt iemand je boeken brengen.
Ik vind dat echt te ver gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:03

In Denemarken hebben ze het juist erg goed voor elkaar, daar hebben ze al jaren een uitstekend werkende app voor de burgers en de coronavaccins en/negatieve test kan er gewoon bij op. En daar maken mensen zich dus niet zo druk over het feit dat iemand kan zien of je geeent bent. Het leven gaat daar al weer bijna z'n gang.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:04

Bij ons gaat het leven ook gewoon weer zijn gang maar dan zonder app :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:04

Cookies schreef:
Ja Denemarken heeft het ver doorgevoerd. Met de vaccinkaart mag je de bieb in, zonder moet je buitenblijven en komt iemand je boeken brengen.
Ik vind dat echt te ver gaan.

Hier mag ik nu ook nog niet de bieb in, dus dat lijkt me wel logisch.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:06

Bigone ik heb nog in geen enkele pandemie geleefd. Mijn vrijheden heb ik nog steeds voor mij is niets veranderd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:09

Ik mag al sinds maart al weer naar de bieb, dierentuin, museum....zonder bewijs of test. Inmiddels idem voor sportwedstrijden, bioscoop, theater.
Cijfers blijven keurig zakken gelukkig.

Eind van de maand gaat de home-office plicht weg en de restaurants open, lijkt me sterk dat ze dan daarna ineens nog met een pasje om de hoek komen zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:10

Dinopino schreef:
Bigone ik heb nog in geen enkele pandemie geleefd. Mijn vrijheden heb ik nog steeds voor mij is niets veranderd.

Jij ontkent zelfs indirect dat er een pandemie is. Volgens jou zijn er landen die nergens last van hebben, wil je even zeggen welke dat zijn?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:13

Er valt niets te ontkennen. Mijn kennissen zijn niet ziek of hebben ergens last van. We ontmoeten ons gewoon, we dragen geen maskertjes of zo. En op die laatste vraag geef ik het antwoord, wat jullie mij steeds geven, ga maar onderzoeken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:17

bigone schreef:
Dinopino schreef:

Jij ontkent zelfs indirect dat er een pandemie is. Volgens jou zijn er landen die nergens last van hebben, wil je even zeggen welke dat zijn?

Ze zijn er. (Noord-Korea bijvoorbeeld :') )
https://www.quest.nl/maatschappij/a3437 ... er-corona/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:18

Dinopino schreef:
Er valt niets te ontkennen. Mijn kennissen zijn niet ziek of hebben ergens last van. We ontmoeten ons gewoon, we dragen geen maskertjes of zo. En op die laatste vraag geef ik het antwoord, wat jullie mij steeds geven, ga maar onderzoeken.

Wanneer je je omgeving vraagt : Kennen jullie ernstig zieke coronapatienten en het antwoord is negatief en je je gedrag daarop baseert ben je nog erger dan een struisvogel. En je antwoord zoek zelf maar is natuurlijk een zwaktebod van jewelste .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:25

verootjoo schreef:
bigone schreef:

Ze zijn er. (Noord-Korea bijvoorbeeld :') )
https://www.quest.nl/maatschappij/a3437 ... er-corona/

Haha volgens mij gaat er iets fout, je link komt op een webshop uit :)). Gek bokt!
Zo is het hersteld, voor als iemand nog de link wil bezoeken.

Wat ouder artikel, en gaat met name over eilanden.
Noord-Korea zegt geen gevallen te hebben, maar zou ze niet op hun mooie blauwe ogen geloven :)) Blijkbaar aldus de WHO zijn ze er namelijk wel:
https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... oord-korea

Edit: oké dit is heel vreemd, zodra je een link maakt van je link verootjoo, dan wordt het een link naar een webshop. Bokt-bug?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:35

Noord-korea, soms vraag ik me af of dat land überhaupt bestaat....

Overigens ook wel iets om in gedachten te houden: zolang ze de testplicht niet weghalen na vaccinatie krijg je situaties zoals nu waarbij iemand ondanks inentpas positief getest werd en nu voorlopig nog 10 dagen vast zit op de seyschellen terwijl de rest van de familie wel naar huis mocht :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:37

Bigone ik heb dit antwoord van jullie meermaals mogen ontvangen dus je oordeelt nu over jezelf. Je mag rustig wat aardiger tegen jezelf zijn. En nee ik vraag mijn kennissen niet of ze iemand kennen die wat dan ook... Op het moment gaat onze aandacht vooral na nieuwe leersystemen. En concentreren we ons op welke vakken wij interessant zouden vinden.

En de gevolgen van jullie pandemie bij pubers. Deze help ik een toekomstvisie op te bouwen. Ze lachen weer en maken weer plannen. Want de pandemie vind alleen maar in de media plaats en op sites als fb enz. De grootste pandemie is die van de waarheid. Wanneer je naar buiten zou gaan en niemand zou een maskertje dragen of overdreven afstand houden, wat geeft je dan het gevoel dat er een pandemie is?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:47

Dinopino schreef:
Karl66 ik zou niet weten, ik denk dat niemand dat weet, wat er over 5 jaar gebeurd. Natuurlijk zou dat voor het monitoren handig zijn. Het zit allemaal in een testfase, alleen dat als argument te gebruiken ligt bij sommige nog al gevoelig.

Mooi, je geeft dus toe dat je geen flauw idee hebt of er überhaupt een risico is en daarmee geef je dus toe dat je alleen maar angst zaait om het angst zaaien. Is dat ook weer duidelijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:48

Dus als men geen masker draagt of afstand houd, is er ook geen pandemie? _-:(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:04

Dinopino schreef:
Bigone ik heb dit antwoord van jullie meermaals mogen ontvangen dus je oordeelt nu over jezelf. Je mag rustig wat aardiger tegen jezelf zijn. En nee ik vraag mijn kennissen niet of ze iemand kennen die wat dan ook... Op het moment gaat onze aandacht vooral na nieuwe leersystemen. En concentreren we ons op welke vakken wij interessant zouden vinden.

En de gevolgen van jullie pandemie bij pubers. Deze help ik een toekomstvisie op te bouwen. Ze lachen weer en maken weer plannen. Want de pandemie vind alleen maar in de media plaats en op sites als fb enz. De grootste pandemie is die van de waarheid. Wanneer je naar buiten zou gaan en niemand zou een maskertje dragen of overdreven afstand houden, wat geeft je dan het gevoel dat er een pandemie is?

Eigenlijk wilde ik niet meer op je reageren maar meid ga even langs bij de IC in het ziekenhuis. Zulke onethische uitspraken zijn echt walgelijk.