Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:56

Owja. De geur. De rest nog eens gewassen, daarna rook die fris terug, het kleedje staat nu nog te weken apart...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:56

Ik heb wel eens een klacht gehad dat kleding naar rook stonk (niet via Vinted), maar ik rook toch echt niet, nooit gedaan ook. De enige verklaring die ik ervoor kon verzinnen was een rokende chauffeur van de pakketdienst.

Hier tot nu toe bij bijna alle pakketjes uit Frankrijk gehad dat ze echt extreem naar wasmiddel roken, niet te doen, alsof ze er een halve fles op leeg hadden gegooid. Zelfs bij een rugzak :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:01

Hier zelfs een maal een pakje gehad, nieuwe jas, haal ik uit het pakje en er zaten sigaretten brand gaten in de jas.... verkoopster zei dat zij niet rookt, noch haar vriend.... ook hier was de chauffeur die sigarettenas door de spleet van het pakje had laten vallen(was niet fantastisch dichtgesmeerd), de enige verklaarbare uitleg...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:03

Hihi ja ik heb ook wel eens een pakje uit een volledig doorgerookt busje ontvangen, bwaaaah jongens....

Sowieso vind ik de meeste tweedehands online kleren een flinke wasmiddel-walm hebben. Het gaat hier standaard eerst de was in voordat het in een kast gaat. Maar dat doen de meeste mensen denk ik wel....?

Wij gebruiken zelf geen wasverzachter, wellicht dat het hem daar in zit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:48

Hier idem hoor, ook geen wasverzachter en ook altijd eco wasproduct wat que geur niet expliciet is en dan komen de meeste kleren idd vaak als een geurbom uit hun doosje....heel storend, maar het is blijkbaar ‘in’ om pakjes nog eens met textielparfum te bespuiten voor het vertrekt?...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:28

Hmm... afgelopen woensdag iets gekocht. Alles is goed gegaan maar verkoper heeft nog niets verzonden en reageert niet op berichtjes. Is wel online geweest. Koop terugdraaien voelt banketstaaf, maar duurt wel lang zo..

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:29

Es_ther schreef:
Hmm... afgelopen woensdag iets gekocht. Alles is goed gegaan maar verkoper heeft nog niets verzonden en reageert niet op berichtjes. Is wel online geweest. Koop terugdraaien voelt banketstaaf, maar duurt wel lang zo..

Herkenbaar....
ik wacht het weer rustig af, vinted maakt het vanzelf ongedaan als het lang duurt.... maar jammer is het wel, eerste paar keer superfijne snelle verzenders en nu 2x achter elkaar niet.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:30

In mijn pakketje uit frankrijk zat een zakje net lavendel, rook heerlijk, die ligt nu tussen mijn kleren in de kast.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:35

saskiaojan schreef:
In mijn pakketje uit frankrijk zat een zakje net lavendel, rook heerlijk, die ligt nu tussen mijn kleren in de kast.

O wat lief zoiets kan ik wel waarderen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:36

saskiaojan schreef:

Ah wat lief!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:44

Lief hoor! Hier had iemand er een pakje kleurpotloodjes en een mini kleurboekje bij gedaan, ook wel lief :)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 06:02

Die wasmiddelwalm vind ik soort van fijn dan heb ik het idee dat het héél schoon is. Maar gaat vervolgens wel in de was met inderdaad eco poeder, scheutje natuurazijn voor bacteriën en dan ruikt het weer normaal/niet. Het Homer punt hier is zelfs een tabakswinkel en daar ruikt het niet heel fris, gelukkig is het meeste echt goed in plastic verpakt. En soms ook nog zo'n chique papiertje.

Ja alles stond er ook in meervoud, er staat jasjes, ze zijn nog in goede staat etc. en er staan er 2 op de foto. Opzich wil het wel maar niet voor het bedrag wat ik nu betaald heb (30 euro, nieuw zijn ze 40 euro). Ik neem aan dat als ik zeg dat het niet oké is dat het dan ook terug moet toch? Anders heeft de verkoper en het item niet meer en het geld niet. Maar zou het wel irritant vinden als ik 2 keer verzendkosten moet betalen voor iets dat gewoon niet klopte. Nouja kijk wel hoe het loopt, het is de eerste keer van stuk of 20 bestellingen dat het niet goed is.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 06:59

saskiaojan schreef:
Es_ther schreef:

Herkenbaar....
ik wacht het weer rustig af, vinted maakt het vanzelf ongedaan als het lang duurt.... maar jammer is het wel, eerste paar keer superfijne snelle verzenders en nu 2x achter elkaar niet.

Of kopers die opdringerig zijn. Had een koper die vroeg of ik het een dag later wilde verzenden. Haar beloofd dit te doen. Op dag van verzenden 5 berichten of het gelukt was. Uitgelegd dat ik het na het werk zsm ging verzenden en dat dit rond 16:00 uur was. Pakketje aangekomen bij koper, niets meer van gehoord. Nou krijg je na een aantal dagen toch automatisch dat de koop akkoord is maar ik had het netjes gevonden als ze dan ook nog zo snel was met reageren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:32

Idd, zoiets ook al gehad, heb ik ook moeite mee...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:40

Mijn lavendelpakketjes kwamen ook uit Frankrijk maar die geur trek ik niet net als die van munt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:59

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:50

Fantastisch idd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:52

Wel goed bedacht, je blijft immers scrollen om de rest te zien :)*

Mijn eigen kledij die te koop is is vaak net gewassen en hangt in de dressing, die ik ook heel regelmatig goed doorlucht. Maar heb ff aan de te verkopen kledij van moeders gesnuffeld... En die ruikt wel wat meer muf. Nu twijfel ik: goed laten luchten aan de lijn buiten voor verzenden, of toch maar wassen en een aantal dingen dan opnieuw strijken? Ik was zelf altijd alle kleding eerst voor ze de kast in gaan, ook gloednieuw spul. (Tenzij ik over iets twijfel, dan laat ik de kaartjes eraan en gaat het zo de kast in. Verkoopt nadien makkelijker).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:45

In de dressing? Ik hoop dat dat een Vlaams woord is en iets anders betekent dan mij associatie :+

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:33

Die marge-s-closet :D

Hoe verzin je het, maar het werkt inderdaad wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:37

Dressing is walk-in-closet en inderdaad standaard in Vlaams, mijn excuses :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:46

Nou ik weet niet of ik die moeite zou doen hoor, luchten prima, maar wassen en strijken.....pfffft.

Tenzij het om wat duurder segment gaat zou ik dat extra werk niet op gaan zoeken voor die paar euro :=

Ik berg voor die kleine het meeste nog met kaartjes er aan nieuw op, zodat we kunnen kijken wat we puntje bij paaltje daadwerkelijk gaan gebruiken. Maar ik vind het gewoon fijn om een leuk assortimentje van kleding te verzamelen zodat we kunnen shoppen in eigen kast zeg maar :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:57

Varekaj schreef:
Dressing is walk-in-closet en inderdaad standaard in Vlaams, mijn excuses :))

Ah vandaar. Ik denk bij dressing aan iets wat je over de sla heen doet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:29

Ja dat ook ja, maar hier worden dus beide betekenissen vaak gebruikt.

Het is kleding van 2-3€/stuk zeg maar. Dan hou ik het bij gewoon fijn luchten, dat moet normaal inderdaad voldoende zijn.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:46

Dat lijkt mij ook prima hoor. Soms staat er ook bij dat mensen het niet gestreken hebben, vaak bij kreukkleding met inderdaad kleine prijsjes. Ik denk dat de meeste mensen inderdaad toch zelf wassen. Als het maar fris ruikt en schoon is lijkt me.

Ik ben nog eens in die koperbescherming gedoken en dat stelt dus maar weinig voor. Ik kan straks het item dat ik heb gekregen en niet voldoet aan de beschrijving op eigen kosten terugsturen en dan krijg ik mijn geld terug als de verkoper aangeeft het ontvangen te hebben. Volgens mij krijg ik dan niet de verzendkosten enzo terug, alleen aankoopbedrag. Dus ik ben dan circa 8-10 euro kwijt voor niks en loop ook nog het risico dat de verkoper moeilijk gaat doen en ik mijn geld niet terug krijg. Internet staat vol met ervaringen van mensen die via Vinted zijn opgelicht en niks aan de koperbescherming hadden. Het is dus gewoon net als bij markplaats geluk hebben met de verkoper alleen is Vinted geen gratis dienst.
Zal niet meer snel iets kopen bij iemand zonder reviews.