Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:35

Niet op reageren, is allemaal uitlokking.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:50

germie schreef:
moonsparkle schreef:
Dus germie mocht je echt willen en het is een kwestie van leven of dood voor jou dan zijn er nog mogelijkheden, weet alleen niet hoe het zit qua duik landen.

Helaas kan ik niet naar de landen waar ik naartoe wil. Maar anders ging ik gewoon. Ik ben echt niet bang. Ook nooit geweest. Dus zodra er weer naar duikoorden gevlogen wordt ben ik weg. Of met de auto naar Frankrijk. Ze moeten natuurlijk wel die onzinnige quarantaine regeltjes er ook af gooien. Ik doe ook zeker niet mee aan een 1.5m economie. Dat is geen leven.

Lekker asociaal dan! Dat jij het geen probleem vind Covid op te lopen en daar wellicht kapotte longen aan over te houden (zeg maar dag tegen je duikhobby) wil nog niet zeggen dat de mensen die jij tegenkomt ook zo in het leven staan. Je kunt op z'n minst meewerken aan het afstand houden van onbekenden als je in de supermarkt e.d. komt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:56

MarcoBorsato schreef:
Niet op reageren, is allemaal uitlokking.

Precies! Zo gaat het nu al weken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:09

Inderdaad en dan janken dat mensen haar woorden verdraaien met stoom uit de oren smileys.

Als jij naast mij zou komen te staan expres zou ik je een buts verkopen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:13

8)7 8)7

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:14

Thokkadisje schreef:
Toevallig zou eigenlijk 3 weken geleden voor werk vanuit Denemarken via Nederland naar Ierland, en dat had gewoon gekund. De vluchten waren niet geannuleerd. Ik ben niet gegaan omdat de beurs waar ik heen zou afgelast was, maar ik had dus eigenlijk kunnen vertrekken want KLM vloog gewoon.

Dus ja, je kunt nog reizen naar bepaalde landen, maar je riskeert quarantaine en handig is het natuurlijk niet.

Er zijn ook verrassend veel vluchten nog in de lucht, en lang niet allemaal cargo.

Ja en dat vindt ik dus nog zo apart, op elkaar gepropt in een vliegtuig gebeurd gewoon, en zodra je op de grond staat zijn er opeens andere regels ?
Er zijn vanuit vliegtuig personeel al volop vragen hierover gesteld(en terecht) maar dat wordt compleet dood gezwegen (toepasselijke woordspeling...). Waarom ?

Welke Praktische oplossingen zijn er mogelijk in een vliegtuig ? , wordt daar al over nagedacht ?, ik hoor er niets over, men steekt kop in het zand en wacht af.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:15

Ik denk dat het een lastige is. Net zoals scholen. We wachten af waar ze mee komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:15

Mensen die nu nog weggaan en dan ergens vast komen te zitten hoeven van mij ook geen hulp te krijgen van de overheid. En Als Ik eerlijk ben zouden verzekeraars ook hun handen er vanaf moeten trekken dan, maar goed, dat is mijn mening.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:17

Het is afwachten inderdaad. Er is nu geen kant en klare oplossing. Dat mensen balen, snap ik. Ik baal ook. Had ook liever straks op een terrasje gezeten en me verheugd op een vakantie, maar dat zit er nou eenmaal niet in.
Doen alsof deze maatregelen er zijn om je te pesten en allemaal onzin zijn, is echt te belachelijk voor woorden. Zo egoïstisch ook. :n

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:21

Mensen vliegen niet alleen voor vakantie he.... Heel veel is zakelijk of familiair

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:45

Ik denk dat er mondkapjes verplicht gaan worden in het openbaar zodra Nederland z'n productie daarvan op orde heeft.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:05

Zonnetje81 schreef:
Inderdaad en dan janken dat mensen haar woorden verdraaien met stoom uit de oren smileys.

:j idem, ik ben niet geweldadig, maar er zijn grenzen.

Ik vind het toch bijzonder dat er nog zoveel gevlogen wordt, en idd er zijn ook zakelijke en familie reizen (al is de vraag ook maar hoe nodig die zijn), maar als mensen hier zeggen dat ze zonder probleem kunnen gaan, wil dat dus zeggen dat ze geen vragen krijgen over hun reden van reizen? Dat is heel kwalijk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:14

Ik weet niet of dit klopt, maar ik dacht ook gehoord te hebben op het journaal dat sommige vluchten door gaan, omdat vliegmaatschappijen hun vliegroutes kunnen verliezen als ze deze niet gebruiken.
Aan het begin van de pandemie in Europa was hier sprake van, misschien dat dit inmiddels wel is aangepast.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:24

Ik dacht dat die rechten nu opgeschort zouden worden in deze crisis?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:27

SinneJ schreef:
Zonnetje81 schreef:

:j idem, ik ben niet geweldadig, maar er zijn grenzen.

Ik vind het toch bijzonder dat er nog zoveel gevlogen wordt, en idd er zijn ook zakelijke en familie reizen (al is de vraag ook maar hoe nodig die zijn), maar als mensen hier zeggen dat ze zonder probleem kunnen gaan, wil dat dus zeggen dat ze geen vragen krijgen over hun reden van reizen? Dat is heel kwalijk.

Ik zou gestopt kunnen worden bij de politie en dan wrs wel naar huis gestuurd worden, maar ik zou ook kunnen zeggen dat ik naar huis ga en dus wel mogen.

Weg uit NL krijg je sowieso geen vragen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:35

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:40

Sodera: er worden ook Nederlanders uit Spanje "opgehaald" wat dik in lock down zit.
Die worden dus ook in kleine ruimte gepropt, en eenmaal op de grond is opeens alles anders met afstand, bescherming , of zo ?
Komt bij mij over of de luchtvaart boven alles is verheven.

Maar het gaat mij niet eens om de vraag waarom er wordt gevlogen maar op de manier waarop, men doet blijkbaar daar dus praktisch gezien niets aan.
Hoe zit het bv met ruimte tussen piloot en copiloot ?, en bemanning die moet werken in de erg krappe catering ruimtes aan boord ?

Veerboten bv varen aangepast ook nog regelmatig, daar kun je blijkbaar praktische oplossingen voor vinden.
En je kunt toch ook aantal Nederlanders gaan ophalen in touringcars waarbij je veiliger ruim uit elkaar zit en met bescherming voor chauffeurs en begeleiding ?
Dan heeft die branche ook nog wat werk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:43

Peetstap schreef:
Sodera: er worden ook Nederlanders uit Spanje "opgehaald" wat dik in lock down zit.
Die worden dus ook in kleine ruimte gepropt, en eenmaal op de grond is opeens alles anders met afstand, bescherming , of zo ?
Komt bij mij over of de luchtvaart boven alles is verheven.

Maar het gaat mij niet eens om de vraag waarom er wordt gevlogen maar op de manier waarop, men doet blijkbaar daar dus praktisch gezien niets aan.
Hoe zit het bv met ruimte tussen piloot en copiloot ?, en bemanning die moet werken in de erg krappe catering ruimtes aan boord ?

Veerboten bv varen aangepast ook nog regelmatig, daar kun je blijkbaar praktische oplossingen voor vinden.
En je kunt toch ook aantal Nederlanders gaan ophalen in touringcars waarbij je veiliger ruim uit elkaar zit en met bescherming voor chauffeurs en begeleiding ?
Dan heeft die branche ook nog wat werk.

Vliegen is veel korter en je komt onderweg niet overal in aanraking met wegrestaurants en wc's. '
En zou je anno nu echt nog een boot verkiezen boven een vliegtuig?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:58

Die wegrestaurants en toiletten zijn vaak niet eens meer open óf alleen voor vrachtwagenchauffeurs.

Er zijn inderdaad repatriëringsvluchten uitgevoerd omdat mensen in mijn ogen vaak veel te lang gewacht hebben met terug naar huis gaan. Ik volg dat op de voet en terwijl wij al blij waren dat we voor 14 maart, de lockdown, terug waren van vakantie, zag ik Nederlanders in Spanje tot april nog zeuren of ze nog terug mochten. Dat hadden ze al lang moeten doen, er gingen toen nog vluchten genoeg en met de auto kon je sowieso nog terug. Voor mij was het óf in de eerste week óf hier gewoon blijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:39

MoniqueT schreef:
Die wegrestaurants en toiletten zijn vaak niet eens meer open óf alleen voor vrachtwagenchauffeurs.

Er zijn inderdaad repatriëringsvluchten uitgevoerd omdat mensen in mijn ogen vaak veel te lang gewacht hebben met terug naar huis gaan. Ik volg dat op de voet en terwijl wij al blij waren dat we voor 14 maart, de lockdown, terug waren van vakantie, zag ik Nederlanders in Spanje tot april nog zeuren of ze nog terug mochten. Dat hadden ze al lang moeten doen, er gingen toen nog vluchten genoeg en met de auto kon je sowieso nog terug. Voor mij was het óf in de eerste week óf hier gewoon blijven.

Dat ben ik dus met je eens. En dat vind ik als je nu weggaat helemaal.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:43

Een oud-collega van mijn man was met de camper op de Canarische Eilanden en is pas eind vorige week overgevaren naar het zuiden van Spanje. Die staan dus nu ergens op een stukje bij het strand, waar ze vuilwater legen en schoon halen is mijn een vraagteken? En maar klagen dat ze geen kant op kunnen.

Mán, had vier weken geleden in één streep naar huis gereden (Duitsland in dit geval), nu kan je het voorlopig wel vergeten. Hoewel ze nog steeds zeggen dat ze het gaan doen als het beter weer wordt in Duitsland. Volgens mij is dat het al??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:22

Ik kan zo boos worden om die mensen die roepen dat al die regels onzin zijn.Ik heb nu geen werk, ik heb pas weer inkomsten als mensen op vakantie gaan.Je wil toch geen dood op je geweten hebben, dat kan gebeuren als je schijt hebt aan de regels.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:04

Germie sorry dat ik het zeg maar je bent echt een egoïstisch persoon . Alleen maar aan je eigen reis plezier en levensgeluk denken en geen rekening houden met andere mensen.
(Zo schrijf je tenminste hopelijk ben je in het echt wat socialer )
Zorg ervoor dat je hier in Nederland ook gelukkig kan zijn . Want het zal echt nog even duren voordat alles weer vrij is.
Misschien een optie om nu je tijd hebt om te kijken of je kan emigreren naar een land waar je dicht bij duik grotten zit. In Nederland ben je duidelijk niet gelukkig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:54

Ik ben nog steeds zo boos, echt achterlijk ben je als deze woorden in je mond durft te nemen. Gerrie is snap jou echt niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:01

Lees dit topic maar terug, ze doet het al weken hoor. Ook in andere topics trouwens, waaronder dat over sociale onthouding.