Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:moonsparkle schreef:Dus germie mocht je echt willen en het is een kwestie van leven of dood voor jou dan zijn er nog mogelijkheden, weet alleen niet hoe het zit qua duik landen.
Helaas kan ik niet naar de landen waar ik naartoe wil. Maar anders ging ik gewoon. Ik ben echt niet bang. Ook nooit geweest. Dus zodra er weer naar duikoorden gevlogen wordt ben ik weg. Of met de auto naar Frankrijk. Ze moeten natuurlijk wel die onzinnige quarantaine regeltjes er ook af gooien. Ik doe ook zeker niet mee aan een 1.5m economie. Dat is geen leven.
Thokkadisje schreef:Toevallig zou eigenlijk 3 weken geleden voor werk vanuit Denemarken via Nederland naar Ierland, en dat had gewoon gekund. De vluchten waren niet geannuleerd. Ik ben niet gegaan omdat de beurs waar ik heen zou afgelast was, maar ik had dus eigenlijk kunnen vertrekken want KLM vloog gewoon.
Dus ja, je kunt nog reizen naar bepaalde landen, maar je riskeert quarantaine en handig is het natuurlijk niet.
Er zijn ook verrassend veel vluchten nog in de lucht, en lang niet allemaal cargo.
Zonnetje81 schreef:Inderdaad en dan janken dat mensen haar woorden verdraaien met stoom uit de oren smileys.
Als jij naast mij zou komen te staan expres zou ik je een buts verkopen.
SinneJ schreef:Zonnetje81 schreef:Inderdaad en dan janken dat mensen haar woorden verdraaien met stoom uit de oren smileys.
Als jij naast mij zou komen te staan expres zou ik je een buts verkopen.
idem, ik ben niet geweldadig, maar er zijn grenzen.
Ik vind het toch bijzonder dat er nog zoveel gevlogen wordt, en idd er zijn ook zakelijke en familie reizen (al is de vraag ook maar hoe nodig die zijn), maar als mensen hier zeggen dat ze zonder probleem kunnen gaan, wil dat dus zeggen dat ze geen vragen krijgen over hun reden van reizen? Dat is heel kwalijk.
Neonlight schreef:Ik dacht dat die rechten nu opgeschort zouden worden in deze crisis?
Peetstap schreef:Sodera: er worden ook Nederlanders uit Spanje "opgehaald" wat dik in lock down zit.
Die worden dus ook in kleine ruimte gepropt, en eenmaal op de grond is opeens alles anders met afstand, bescherming , of zo ?
Komt bij mij over of de luchtvaart boven alles is verheven.
Maar het gaat mij niet eens om de vraag waarom er wordt gevlogen maar op de manier waarop, men doet blijkbaar daar dus praktisch gezien niets aan.
Hoe zit het bv met ruimte tussen piloot en copiloot ?, en bemanning die moet werken in de erg krappe catering ruimtes aan boord ?
Veerboten bv varen aangepast ook nog regelmatig, daar kun je blijkbaar praktische oplossingen voor vinden.
En je kunt toch ook aantal Nederlanders gaan ophalen in touringcars waarbij je veiliger ruim uit elkaar zit en met bescherming voor chauffeurs en begeleiding ?
Dan heeft die branche ook nog wat werk.
MoniqueT schreef:Die wegrestaurants en toiletten zijn vaak niet eens meer open óf alleen voor vrachtwagenchauffeurs.
Er zijn inderdaad repatriëringsvluchten uitgevoerd omdat mensen in mijn ogen vaak veel te lang gewacht hebben met terug naar huis gaan. Ik volg dat op de voet en terwijl wij al blij waren dat we voor 14 maart, de lockdown, terug waren van vakantie, zag ik Nederlanders in Spanje tot april nog zeuren of ze nog terug mochten. Dat hadden ze al lang moeten doen, er gingen toen nog vluchten genoeg en met de auto kon je sowieso nog terug. Voor mij was het óf in de eerste week óf hier gewoon blijven.