Gamestop is in mijn beleving een once in a lifetime kans dus dat is idd meer gokken dan wat anders.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Prairy schreef:Ik heb alfen, fastned en tesla in de verkoop gedaan, koop wel weer als het gedaald is, nu een leuke winst eruit halen even.
Grappig Prairy ik sta op punt om Fastned te kopen
Soepblik schreef:Ik heb trouwens een vraagstuk wat ik aan jullie wil vragen.
Stel je werkt bij een bepaald bedrijf, en dat bedrijf krijgt een ander bedrijf als klant. En jij weet vanuit je expertise dat wat jij maakt voor die klant, mogelijk de stocks kan doen gaan stijgen als het aan het publiek wordt getoond (Je weet het nooit 100% zeker, maar vanuit jouw positie kan je zien of iets kwaliteit heeft of niet en of het publiek er goed op gaat reageren). Is het dan insider trading om stocks te kopen bij die klant voordat het publiek het ding ziet wat jouw bedrijf gemaakt heeft?
Lau07 schreef:Ik vind het altijd wel leuk om te zien. Wallstreet bets zit vol met gekkies, sommigen gaan all-in en verliezen flink. Soms zelfs zo erg dat mensen uit het leven stappen, heel naar is dat. Maar het is interessant omdat mensen openlijk delen welke strategieën ze volgen en ook delen ze vaak hun zelfgemaakte DD's. En dat is altijd leuk om te bekijken vind ik.
In GME ben ik ingestapt toen hij op $10 stond in september. Hij staat nu op $147 dacht ik en de kranten staan er vol van (de Amerikaanse dan vooral). Hij is vooral interessant voor daytraders, want Gamestop als bedrijf vind ik nog niet interessant genoeg. Er wordt enorm gegokt op de wisseling van de macht binnen Gamestop. Ryan Cohen heeft wilde plannen voor het bedrijf, maar verder is het al jaren prut. Voor de jongens op Reddit is het leuk, want zij hebben de aandelen omhoog gepompt. Maar verder is het een gevaarlijk spelletje. Ik verwacht ook wel dat er regulering vanuit de SEC gaat komen omdat er veel mensen shorts aan GME hadden gekoppeld en een aantal grote jongens zo miljarden hebben verloren. Maar het is wel heel interessant om te volgen! https://www.bloomberg.com/news/articles ... ers-circle
Lau07 schreef:Soepblik, als jurist zou ik je adviseren om dit eventueel even met je bedrijfsjurist te overleggen. Als jij echt gevoelige informatie hebt ontvangen zou dit namelijk wel problematisch kunnen zijn. Maar meestal worden hier ook contracten over ondertekend waarin wordt besloten dat personeel geen aandelen mag houden. Voor de zekerheid zou ik het even uitzoeken.
Ik zit een beetje te dubben over Shell. Ik heb er aardig wat en hij blijft nu wel constant. Het dividend is leuk, maar verder zit er naar mijn idee weinig beweging in.