Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:Lees je nu echt zo selectief?
IMJ schreef:Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin van de uitbraak in Wuhan me al wat voorbereidde op wat komen ging. Ik gaf patiënten al voordat het advies er was geen hand, wat sommigen erg overdreven vonden.
Loretta schreef:IMJ schreef:Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin van de uitbraak in Wuhan me al wat voorbereidde op wat komen ging. Ik gaf patiënten al voordat het advies er was geen hand, wat sommigen erg overdreven vonden.
Toen dat gebeurde had ik ook wel zo'n gevoel dit kan nog weleens hier naartoe komen. Ik nam toen toch al iedere keer extra dingen mee met het boodschappen doen. Nu laat ik ook de boodschappen bezorgen.
hwn schreef:Mijn pa is vorige week donderdag gestorven, was palliatief kankerpatiënt. Gelukkig mochten we tot de laatste dagen bij hem op bezoek, soms zelfs met 3 tegelijk: voor mensen in de laatste levensfase werd een uitzondering gemaakt.
In principe mag ik niet bij mijn ma langs, maar dat lap ik aan mijn laars. We houden ons wel aan de hygiëne en social distancing. Begrafenis/crematie werd helemaal telefonisch geregeld, enkel de voorganger van de dienst is een uurtje in huis geweest. Vandaag was de uitvaart: mijn pa die heel veel sociale contacten had, had nu een uitvaartplechtigheid met maar 5 personen: mijn ma, mijn zus en haar man en dochtertje, en ikzelf. Toch was het een heel mooie en pakkende plechtigheid, die we laten filmen hebben voor diegenen die er niet konden bij zijn. Later zullen we een grote herdenkingsdienst houden, met een glaasje achteraf, zoals pa het ongetwijfeld graag had gezien, maar voor nu is het zoals het is.
laliz schreef:Het “want het mag nog” is m.i. het vervelendste qua verspreiding. Als iedereen zich zou gedragen alsof ze het hebben en alleen het hoognodige don, zoals in je eentje boodschappen halen, dan zou het een stuk beter nageleefd worden, denk ik.
hwn schreef:Mijn pa is vorige week donderdag gestorven, was palliatief kankerpatiënt. Gelukkig mochten we tot de laatste dagen bij hem op bezoek, soms zelfs met 3 tegelijk: voor mensen in de laatste levensfase werd een uitzondering gemaakt.
In principe mag ik niet bij mijn ma langs, maar dat lap ik aan mijn laars. We houden ons wel aan de hygiëne en social distancing. Begrafenis/crematie werd helemaal telefonisch geregeld, enkel de voorganger van de dienst is een uurtje in huis geweest. Vandaag was de uitvaart: mijn pa die heel veel sociale contacten had, had nu een uitvaartplechtigheid met maar 5 personen: mijn ma, mijn zus en haar man en dochtertje, en ikzelf. Toch was het een heel mooie en pakkende plechtigheid, die we laten filmen hebben voor diegenen die er niet konden bij zijn. Later zullen we een grote herdenkingsdienst houden, met een glaasje achteraf, zoals pa het ongetwijfeld graag had gezien, maar voor nu is het zoals het is.
Sheran schreef:Gewoon interesse: hoe doen mensen het die een vriend/vriendin hebben waarmee je niet samenwoont? Zien jullie elkaar nog? Houden jullie de afstand? Of reken je die bij wijze van uitzondering tot het gezin?
noox schreef:Sheran schreef:Gewoon interesse: hoe doen mensen het die een vriend/vriendin hebben waarmee je niet samenwoont? Zien jullie elkaar nog? Houden jullie de afstand? Of reken je die bij wijze van uitzondering tot het gezin?
Jup ik reken hem bij het gezin. Kan echt niet een halfjaar mn vriend niet zien of aanraken. Wel vraag ik hem zijn contacten te beperken en afstand te bewaren.