Echwel schreef:Je zult waarschijnlijk leren wat wel en niet nodig is.
Veel mensen zullen extreme luxe moeten inleveren.
Daarom zeg ik je leert er wel van.
Mag jij eens gaan vertellen wat voor exteme luxe iemand met een inkomen van €1050 per maand zich kan veroorloven.
Is internet en tv een extreme luxe? Met €43 per maand wel een beste kostenpost en ik heb al het goedkoopste.
Netflix is misschien luxe, maar dat "stoppen" levert maar €2,50 per maand op.
Stroom, water en gas, thermostaat staat hier hoogstens op 19°c en een dekbed voor op de bank. Misschien dat ik de thermostaat komende winter maar op 16°c moet gaan zetten dan?
Ns vrij abonnement wordt toch al opgezegd per komende maandag.
Autotje is luxe, maar wel redelijk noodzakelijk hier in Ossendrecht waar het ov steeds meer uitgekleed wordt. Daarnaast toch wel belangrijk dat ik meer op eigen benen leer staan, pap en mam hebben niet het eeuwige leven helaas.
Mobiel abbo, €17 per maand, kan misschien minder, maar ik wil toch bereikbaar blijven en Google Maps enz kunnen gebruiken.
Hond is luxe, maar zonder mijn maatje, zou het niet heel goed met mij gaan. Maar kost wel zn €200 per maand.
Verder wil ik nog wel een beetje kunnen blijven leven. Dus een keer een broodje eten buiten de deur of een keer een dagje weg gaan. Dat noem ik nou niet bepaald extreme luxe.
Dus Echtwel, ik hoop dat je snapt dat voor zn iemand als mezelf het niet een kwestie gaat worden van ipv 2x per week extreem luxe uit eten naar 1x per 2 weken luxe uiteten, maar een kwestie van: hoe de hell ga ik deze maand weer doorkomen!
Als er daadwerkelijk een flinke recessie komt en prijzen en masse verhoogd gaan worden.
En ik ben echt niet de enigste die misschien verschrikkelijk in de knel komt te zitten.
Sociaal minimum is gewoon geen vetpot en ik huur echt goedkoop, waardoor ik nog een beetje leuk kan leven ipv echt iedere maand verschrikkelijk in de knel te komen.