Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Mvdende, je moet er ALTIJD op berekend zijn dat er mensen zijn die hard rijden. Ongeacht de maximumsnelheid. Ja, mensen blijven gewoon 120/130 rijden straks, wel of geen controles. Dat is nu net zo goed. Het gros zal wellicht rond de 110 blijven hangen.
mvdende schreef:Ik zal inderdaad gewoon goed in mn spiegels blijven kijken,
Maar echt die schoften die dan gewoon 120/130 blijven rijden mogen van mij een hele dikke vette print krijgen! Levensgevaarlijk die asociale!
En als jij er misschien zelf één bent, vergeet niet dat als je gepakt wordt met 130, je 30kmh te hard hebt gereden en het via justitie gaat.... dat zijn flinke prenten...
AmyJamess schreef:https://www.tubantia.nl/almelo/politie-gedoogt-misbruik-vluchtstrook-op-a35-bij-almelo-dit-is-het-minst-gevaarlijk~a2a1d771/
Oke, ik sta dus elke ochtend in deze file. De file is er eigenlijk altijd al geweest, maar doordat er werkzaamheden zijn bij de volgende afrit is het hier nu drukker en is de file langer dan anders. En om te zorgen dat andere auto mobilisten gewoon door kunnen rijden gaan we dus op de vluchtstrook staan.
En echt waar ik verbaas me elke dag weer dat hier nog geen ongelukken zijn gebeurd (behalve een kop-staart-botsing paar weken terug)
Vorige week stond ik nog op de vluchtstrook, komt er een vrouw heel langzaam aanrijden die zich blijkbaar er van bewust was geworden dat al die auto op de vluchtstrook er stonden voor de afslag. Mevrouw kon dus de afslag niet op, wat doet ze gaat ze naast de auto voor mij stil staan midden op de snelweg. Echt mevrouw heeft heel veel geluk gehad dat er geen auto achter op is geknald.
Als ze een paar meter door was gereden had ze op de zelfde afslag de linker rijstrook kunnen pakken en op de afrit kunnen invoegen.
Gister ochtend een meneer die had zo'n haast volgens mij. In deze file hou ik altijd al bewust extra afstand aangezien er heel veel bestuurders zijn die echt letterlijk hun auto vanaf de linker rijstrook er tussen proppen zonder rekening te houden met andere bestuurders.
Deze meneer kwam vrij hard aanrijden en zag dus vrijlaat dat er ruimte was tussen mij en de bakwagen voor mij waardoor hij dus echt letterlijk bijna in de kont van de bakwagen zat. Maar daar bleef het niet bij, hij bleef daarna de hele tijd bij de bakwagen bumperkleven tot hij er langs kon op de ringweg.
Anoniem schreef:Een boete noemt men een prent, geen print.
Ik mocht de A4 weer eens op vanmorgen vroeg. Een dame in een heel oude station die geen enkel benul had van haar plek, taak of doel op de weg. Ze zat met 95-100 km per uur haar make up te doen, op de tweede baan, op het deel waar je 130 mag. Ok.....ik er braaf links omheen, schuif door naar uiterst rechts, want om 07.10 was het nog niet zo druk en wat doet zij? Ze gaat doodleuk naar uiterst links.
Ghostattack schreef:mvdende schreef:Ik zal inderdaad gewoon goed in mn spiegels blijven kijken,
Maar echt die schoften die dan gewoon 120/130 blijven rijden mogen van mij een hele dikke vette print krijgen! Levensgevaarlijk die asociale!
En als jij er misschien zelf één bent, vergeet niet dat als je gepakt wordt met 130, je 30kmh te hard hebt gereden en het via justitie gaat.... dat zijn flinke prenten...
Wat precies is er zo schofterig en levensgevaarlijk aan 120/130 rijden? Dat gebeurt nu net zo goed op de A2 en A27 waar je ook maar 100 mag. Nee het mag niet en ja het wordt beboet, maar je houd het niet tegen. Met andere woorden, je zal er altijd op moeten anticiperen. Ik heb oprecht nog nooit last gehad van iemand die 120/130 rijdt waar je 100 mag en ik rijd minstens 50.000km per jaarHet zijn niet de snelheidsverschillen die ongelukken veroorzaken, maar mensen die niet uit hun doppen kijken.
Als je beginnend bestuurder bent en je vind het nog spannend op de weg met mensen die harder rijden dan toegestaan, dan zou ik vooral gewoon lekker rechts blijven. Véél rijden en ervaring opdoen, daar leer je het beste van rijden. En ademhalen en zo min mogelijk druk maken om andere weggebruikersMaar dat is zelfs voor de gemiddelde ervaren bestuurder nog een uitdaging
Ghostattack schreef:Doen! Ik heb alleen voor een dashcam, maar de 'leuke' dingen gebeuren vaak achter je. HelaasAls ik het geld heb koop ik een betere kwaliteit en dan wil ik voor en achter
mvdende schreef:Ghostattack schreef:Wat precies is er zo schofterig en levensgevaarlijk aan 120/130 rijden? Dat gebeurt nu net zo goed op de A2 en A27 waar je ook maar 100 mag. Nee het mag niet en ja het wordt beboet, maar je houd het niet tegen. Met andere woorden, je zal er altijd op moeten anticiperen. Ik heb oprecht nog nooit last gehad van iemand die 120/130 rijdt waar je 100 mag en ik rijd minstens 50.000km per jaarHet zijn niet de snelheidsverschillen die ongelukken veroorzaken, maar mensen die niet uit hun doppen kijken.
Als je beginnend bestuurder bent en je vind het nog spannend op de weg met mensen die harder rijden dan toegestaan, dan zou ik vooral gewoon lekker rechts blijven. Véél rijden en ervaring opdoen, daar leer je het beste van rijden. En ademhalen en zo min mogelijk druk maken om andere weggebruikersMaar dat is zelfs voor de gemiddelde ervaren bestuurder nog een uitdaging
Dat is net zo gevaarlijk dan met 60 door een 30 zone knallen of met 120 over een 80 weg.
Waarom is het zo moeilijk om je aan de max snelheid te houden?
Daarom ben ik ook groot fan van de traject controledan is de pak kans 100%
Ik snap ook echt niet waarom jij verboden gedrag zo goedkeurt?
Ik heb vorige week voor het eerst snelweg gereden en ben inderdaad lekker op de rechterbaan blijven tuffen.
Dat zal ik de eerste tijd ook wel blijven doen, met zo nu en dan eens een vrachtwagen inhalen op het moment dat het rustig is op de linkerbaan.
Jes schreef:Ik vind 20 a 30 km harder op de snelweg toch echt niet te vergelijken met 60 rijden in een 30km zone
Op de snelweg ga je allemaal in dezelfde richting, geen fietsers, voetgangers, overstekend verkeer etc.
Waar je 120 mag en dan met 100 inhalen op de linkerbaan dat is gevaarlijk.
Saranghea schreef:In een 30er zone heb je ook te rekenen met voetgangers en fietsers, dat heb je hopelijk op de snelweg niet.
Het is helemaal niet moeilijk je aan de maximumsnelheid te houden maar ik ben iemand die wel vaak te snel rijdt op de nederlandse snelweg gewoon omdat ik de ervaring heb opgedaan dat ik dan veel fijner kan rijden. Het is niet zo dat ze zegt goedzo ga allemaal maar te hard rijden maar eerder dat ze er geen last van heeft als mensen het doen omdat ze ook zo weer bij haar weg zijn.
mvdende schreef:Saranghea schreef:In een 30er zone heb je ook te rekenen met voetgangers en fietsers, dat heb je hopelijk op de snelweg niet.
Het is helemaal niet moeilijk je aan de maximumsnelheid te houden maar ik ben iemand die wel vaak te snel rijdt op de nederlandse snelweg gewoon omdat ik de ervaring heb opgedaan dat ik dan veel fijner kan rijden. Het is niet zo dat ze zegt goedzo ga allemaal maar te hard rijden maar eerder dat ze er geen last van heeft als mensen het doen omdat ze ook zo weer bij haar weg zijn.
Dus ben je asociaal bezig... tis niet omdat jij het fijner vind om harder te rijden dan de maximale snelheid, dat de overige weggebruikers om je heen het ook fijn vinden dat jij te hard rijdt.
Ik weet dat het een utopie is, maar als iedereen zich nou eens netjes aan de verkeersregels hield....
Nayomie schreef:Het ligt er wel een beetje aan hoe iemand inhaalt. Als ik met 130 aan kom rijden en nog geen 5 meter voor mij besluit eentje met een veel lagere snelheid naar de linkerrijstrook te gaan, ja dan word ik wel even pissig, van schrik trouwens. En dan gebeurt het me ook te vaak dat juist die mensen ook nog geen eens knipperlicht aan gooit.
Anoniem schreef:mvdende schreef:
Ik vind je echt wel heel aanvallend en fel naar anderen toe hoor, je bent beginnend bestuurder toch? Misschien eerst even wat meer praktijkervaring opdoen en iets minder hoog van de toren blazen over de regeltjes die jij net geleerd hebt. Ik persoonlijk vind het nu echt een beetje storen worden.