Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:34

Ballen ja, wij hebben van het begin nul komma nul gehoord van condor haha. Dikke duim aan ons rescue hotel want die waren echt mega behulpzaam en de luchthaven ook. Condor kan echt oprotten sorry :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:38

karuna schreef:
Was niet veel keuze helaas. Nog daar naar vervangende vluchten gekeken. Maar de eerste mogelijkheid was woensdag met 33 uur reistijd tegen 500 euro plus. Daarna donderdag middag 450 euro en 8 uur reistijd en 2 overstappen. Anders hadden we dat ook wel gedaan.

Nu beiden spierpijn van het vliegtuig gebok.

Misschien maar nooit weer ergens heen gaan waarbij je moet vliegen, t’is elke keer raak .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:40

Granoek schreef:
Ballen ja, wij hebben van het begin nul komma nul gehoord van condor haha. Dikke duim aan ons rescue hotel want die waren echt mega behulpzaam en de luchthaven ook. Condor kan echt oprotten sorry :P

Wie vliegt er dan ook met Condor... O:) :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:42

Klopt hadden we gister ook over, gv vliegt al heel lang en echt nog nooit enig probleem gehad en sinds we samen op vakantie gaan is het echt altijd raak. Ongeacht hoe we weggaan. Maar dat is een rode draad in mijn vakanties. Destijds met mijn ouders al, en mijn eerste vakantie alleen fietsvakantie met mijn zus. Strandde eigenlijk de eerste avond al door jawel een monsterstorm :+ die binnen 5 minuten de volledige camping wegvaagde en alleen het restaurant nog overeind stond waar we met zijn allen maar heen moesten. Omgeving winterswijk. Ouders hebben dag erop nieuwe spullen gebracht zodat we door konden. :P En eigenlijk is noodweer sinds die tijd een rode draad. Samen met voertuigpech, :+

tengeltje11

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 14:48

vanaf wanneer vliegen ze gemiddeld niet meer?
want ik moet zondag vliegen en je raad het nooit,ook dan voorspellen ze storm-achtig weer....(voorlopig 6bft)
als die vlucht gecanceld wordt,ligt echt heeel mijn planning in duigen...(maar ik wil nu ook niet vliegen als het echt onverantwoord zou zijn natuurlijk)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:56

tengeltje11 schreef:
want ik moet zondag vliegen en je raad het nooit,ook dan voorspellen ze storm-achtig weer....(voorlopig 6bft)
als die vlucht gecanceld wordt,ligt echt heeel mijn planning in duigen...(maar ik wil nu ook niet vliegen als het echt onverantwoord zou zijn natuurlijk)

Als het onverantwoord is, vliegen ze niet.
Of ze vliegen, hangt af van de weersvoorspelling, het type vliegtuig en de beschikbare banen op een luchthaven.
Dus no stress, die mensen weten wat ze doen :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:58

Germie heeft als enige, of één van de weinige de storm niet meegemaakt. Fijn voor je.
Ook (naast Boras) ik hou er nu over op. En ja, pak me maar op mijn tekst en woordkeuze als je dat wilt.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:59

Het woeit nog aardig hier, Veluwe. Veel kleine takjes, maar gelukkig geen grote takken en of omgevallen bomen gezien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:03

Hier uiteindelijk een stuk dakbedekking van schuur af, deur van de schutting hangt half los en planken van schutting eruit. Toch apart, want een aantal dingen waar ik bang voor was dat ze zouden sneuvelen, maar zelf niet vast kon zetten oid zijn nog heel. De schutting is juist pasgeleden nog helemaal vastgezet en dakbedekking is maar een gedeelte los geraakt...

Oh en mijn buitenlamp, omdat ik de achterdeur niet vast kon houden. := Die is dus volledig uit elkaar gevallen en hangt alleen nog aan draadjes vast. Daar heb ik al iemand voor gebeld, maar moeilijk moeilijk, geen tijd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:08

Ach en dan te denken aan mensen die op de markt werken. Alles goed vastzetten en hopen dat het goed gaat. Ik vond het ook nog bar koud vanochtend in de wind. Brrrrrrr....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:10

Pandora2 schreef:
tengeltje11 schreef:

Als het onverantwoord is, vliegen ze niet.
Of ze vliegen, hangt af van de weersvoorspelling, het type vliegtuig en de beschikbare banen op een luchthaven.
Dus no stress, die mensen weten wat ze doen :D

maar gelijk die mensen in dat vliegtuig gisteren....die mochten ook vliegen,maar eerlijk,daar had ik niet graag bijgezeten.....(en persoonlijk vind ik vliegen,als je uiteindelijk moet terugkeren omdat je niet kan landen,niet verantwoord)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:16

Ha ja, maar of je daar graag inzit, is een andere zaak. Dat is eigen interpretatie en keuze.
Ik zit nooit graag in een vliegtuig, dus ik vlieg ook nooit :+
Mijn ex-collega daarentegen vliegt heel zijn leven al de wereld rond. Hij kan er niet genoeg van krijgen :P

Als ze moeten terugkeren omdat ze niet kunnen landen heeft niks met onverantwoord te maken. Hooguit vervelend.

Dus als je twijfelt, gewoon annuleren die vlucht en een volgende boeken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:19

Tiggs schreef:
Ik vlieg dus vanaf Zürich morgen, maar heb er wel vertrouwen in dat ze het cancelen als het niet verantwoord is. Ams zou dan weer rustiger moeten zijn, dat scheelt bij het landen.

Je moet ook even bedenken dat voor zwitserland de wind al tot storm benoemd wordt als het harder dan 40 km/h waait. Ze zijn hier echt niets gewend :+
Wel is het zo dat de bomen ook letterlijk minder gewend zijn en dus al veel sneller omwaaien.

Ik weet nog dat ik een keer een beamerscherm van 1 gebouw naar een ander moest rijden en dat het niet mocht van de beveiliging ivm storm. Dat was zo‘n stevige wind die in Rotterdam zo ongeveer iedere week waait :')

Die vliegen morgen heus wel.

Ik ben trouwens vorige week dinsdag in een storm terecht gekomen in Duitsland. De takken vielen voor me op de weg, de vuilniszakken rolden over de straat en ook tuinstoelen. Vervolgens ging het keihard sneeuwen met rukwinden. Behoorlijke horrortrip :=
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-02-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:21

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:46

Hier op Texel toch nog kracht 8 vandaag. Bij mn overburen net een paar dakpannen eraf gewaaid, mensen zijn niet thuis. Ik moest vanmorgen met de boot over, schommelen dat ding! Werd bijna zeeziek :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:46

Morris schreef:
Germie heeft als enige, of één van de weinige de storm niet meegemaakt. Fijn voor je.
Ook (naast Boras) ik hou er nu over op. En ja, pak me maar op mijn tekst en woordkeuze als je dat wilt.

Dat doe ik ook. Ik schrijf nergens dat ik het niet heb meegemaakt. Ik ben het behoorlijk beu dat je niet mag zeggen dat waar je toevallig was het wel meeviel. Ik had moeten zeggen dat de koeien door de lucht vlogen.
Dus ik heb het wel degelijk meegemaakt, maar er geen hinder van gehad. en dat mag ook gezegd worden. Kan een volgende storm anders zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:15

Op kantoor wat lekkage, vermoedelijk kieren met buiten. Vloer heeft grote natte plekken. Heel ouderwets tapijt, dus toont ook lekker :')

Verder nog mega harde wind hier, maar dit is hier normaal.

Vanavond maar weer rijden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:19

Ze waarschuwen voor vanavond weer voor harde windstoten tot 95 km/uur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:21

Janine1990 schreef:
Op kantoor wat lekkage, vermoedelijk kieren met buiten. Vloer heeft grote natte plekken. Heel ouderwets tapijt, dus toont ook lekker :')

Verder nog mega harde wind hier, maar dit is hier normaal.

Vanavond maar weer rijden.

Binnenbak of buitenbak? Ik vind wind niet zo erg, maar regen wel en heb geen binnenbak. Ze zijn wel lekker heet met dit weer. :D :D :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:33

Binnenbak met open stukken.

Het is een Fries, die maakt zich niet zo druk hoor.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:38

Ik kruip er nu echt niet op,enkel een buitenbak. Dan kan ik vliegen zonder vliegtuig met een slechte landing toe. Dan doen we maar niet. Maar er word hier ook nog best wat wind en regen voorspeld.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:39

Echwel schreef:
Piloten en luchtverkeersleiding weten wel wat verantwoord is.
Is het niet verantwoord wijken ze wel uit zoals op dat filmpje.

En het kan per 5 min veranderen

Met die schreeuwende vrouw? Echt OMG.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 10-02-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:40

Cayenne schreef:
Ze waarschuwen voor vanavond weer voor harde windstoten tot 95 km/uur.

Bah. Vond het niet heel relaxed rijden vanmorgen met de wind. Laat staan als het harder gaat waaien vanavond... -O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:42

Sizzle schreef:
Tiggs schreef:
Ik vlieg dus vanaf Zürich morgen, maar heb er wel vertrouwen in dat ze het cancelen als het niet verantwoord is. Ams zou dan weer rustiger moeten zijn, dat scheelt bij het landen.

Je moet ook even bedenken dat voor zwitserland de wind al tot storm benoemd wordt als het harder dan 40 km/h waait. Ze zijn hier echt niets gewend :+
Wel is het zo dat de bomen ook letterlijk minder gewend zijn en dus al veel sneller omwaaien.

Ik weet nog dat ik een keer een beamerscherm van 1 gebouw naar een ander moest rijden en dat het niet mocht van de beveiliging ivm storm. Dat was zo‘n stevige wind die in Rotterdam zo ongeveer iedere week waait :')

Die vliegen morgen heus wel.

Haha ja, familielid vroeg vorige week of ik ook wakker was geworden van de storm. Welke storm :') ? Maar hier ook wel windvlagen tot 130 km/h.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:45

DezeNaam schreef:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/vl ... ~af7d983f/

Het ging dus toch niet overal even goed. :+ Maar echt, helemaal terug moeten vliegen naar Madrid dan ook nog... Idioot dat ze het vliegtuig in eerste instantie hebben laten opstijgen. (En die schreeuwende mensen zijn simpelweg irritant. :+ )

Die gillende vrouw, serieus, je kan bang zijn , maar dat krijsen.... Ik zou me er dood aan ergeren, en er echt wat van zeggen. Zo iemand veroorzaakt toch paniek??