Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:45

Ik heb net een mail gekregen dat we zoveel mogelijk blijven rijden en morgenochtend gaan ze weer verder bekijken over hoe of wat.
Ik wacht het wel af.
Ik hoor van familie dat de een thuis moet werken, de andere willen wel thuis werken maar er zijn niet genoeg laptops op het bedrijf waardoor dat ook kan, en bij mijn zus op het bedrijf dat de mensen die met het OV komen thuis moeten blijven.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:53

Ik zit sowieso de komende 2 weken thuis en met mij de andere 30.000 studenten van Avans, dus in die regio zal er flink minder volk in het OV zitten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:38

Ik moest eerder 5 dagen per week naar Utrecht en nu eventjes niet meer haha.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:23

Vanaf maandag rijden de bussen en treinen van Qbuzz in DMG gebied(Dordrecht, Alblasserdam, Gorinchem) de vakantiedienstregeling.
Ook mag er landelijk niet meer voor in de bus ingestapt worden :+
Dus als je moet reizen met het OV, goed de sites van de vervoerders in de gaten houden!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:27

Qbuzz Utrecht (u-ov) gaat ook vanaf maandag vakantieregeling rijden. Tot noch toe rijd syntus normaal.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:29

GVB (Amsterdam) rijdt per dag een aangepaste dienstregeling, hou de app en website dus in de gaten.

Ik ga vanaf maandag fietsen/ eigen auto.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:28

Wat nou als je geen OV hebt en je met de bus wilt? Normaal gesproken koop je een kaartje maar hier moet je overal achterin instappen.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:34

deksel schreef:
Wat nou als je geen OV hebt en je met de bus wilt? Normaal gesproken koop je een kaartje maar hier moet je overal achterin instappen.

Gewoon gaan zitten?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:35

Officieel ben je dan zwart aan het rijden en zou je een boete kunnen krijgen. Ik denk alleen niet dat dat gaat gebeuren. Zonder kaartje mag je ook niet geweigerd worden door de chauffeur.
Op het moment rijd zeker 60% van de passagiers zwart "want als het niet hoeft betaal ik niet" :roll:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:37

Dat is echt flauw, Muiz! Ik gun het dat mensen ergens komen waar ze echt heen moeten - ook als er nu geen kaartje gekocht kan worden. Maar waarom je niet zou betalen als je wel kunt inchecken en wel gewoon vervoerd wordt...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:42

Volgens mij roepen busmaatschappijen iedereen op om online kaartjes te kopen. Ten minste dat lees ik veel op Twitter.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:58

deksel schreef:
Wat nou als je geen OV hebt...

Afgezien van die enkele reiziger die net vanochtend geland is, is toch inmiddels iedereen wel in de gelegenheid geweest om zo'n kaart aan te schaffen? Hoe lang is dat ding nu ingevoerd?
Als het al die tijd niet de moeite is geweest om een chipkaart te regelen, dan is het blijkbaar ook niet belangrijk genoeg om met de bus te gaan.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:01

Ik verkoop per dag niks of hooguit 1 kaartje per dag.
Vandaag waren het er een stuk of 6 die ik heb moeten “teleurstellen”. Best “toevallig”....

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:53

Keolis kaartjes kan je prima via de app kopen. Heb laatst een dagkaart gekocht, iedereen verklaarde me voor gek maar ik reis liever legaal en met een goed gevoel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:05

blackstar schreef:
Ik verkoop per dag niks of hooguit 1 kaartje per dag.
Vandaag waren het er een stuk of 6 die ik heb moeten “teleurstellen”. Best “toevallig”....

Triest.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:39

Cilli96 schreef:
Keolis kaartjes kan je prima via de app kopen. Heb laatst een dagkaart gekocht, iedereen verklaarde me voor gek maar ik reis liever legaal en met een goed gevoel haha

Toevallig de app even gedownload om te spieken hoe dat er voor de reiziger uitziet maar ik zie nu pas dat ook mensen buiten amersfoort kaartjes kunnen kopen voor syntus utrecht. Laat ik het er maar op houden dat ik dat nog niet had meegekregen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:57

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:02

Nadeel dat er weinig mensen met het OV reizen is dat ik waarschijnlijk eind mei geen contractverlenging ga krijgen ;(

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:03

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:06

Maureen95 schreef:
Nadeel dat er weinig mensen met het OV reizen is dat ik waarschijnlijk eind mei geen contractverlenging ga krijgen ;(

Wat voor werk doe je dan? Als we over een tijdje weer mogen reizen zal het toch niet rustiger worden?

Ik heb ook eens een vraagje:waarom kan er geen t ijdsindicatie gegeven worden aan de chat van ns.nl? Bijv. Wachttijd nu is minimaal een uur ofzo. Nu staat er alleen dat het drukker dan normaal is en je een langere wachttijd kunt verwachten. Maar wat is langer?

Ik heb afgelopen vrijdag drie uur (!) gewacht. Als ik dat van te voren wist had ik het niet eens geprobeert!

Tuurlijk kunnen ze het niet precies aangeven, de ene vraag duurt wat langer dan de volgende vraag, maar globaal met toch wel lukken? Je weet hoeveel werknemers er op de chat zitten, zij doen een x aantal personen tegelijk, volgens mij moet het ook mogelijk zijn om te zien hoeveel mensen er in de wacht staan, dan lijkt het mij een simpele rekensom?
Laatst bijgewerkt door fohadie op 07-04-20 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:08

Ik doe backoffice voor ov-chipkaart. Vorige week zijn er al 3 collega's ontslagen omdat er bijna niks te doen is. Ik ben de volgende die contract verlenging moet krijgen. Ben dus echt ontzettend gestrest. Heb dit ook aan mijn werkgever aangegeven en ze zij dat ik beter alvast kan gaan zoeken naar een andere baan -O- Ze kon niet zeggen of ik wel of geen verlenging kan krijgen. En omdat ik via een uitzendbureau zit en in mijn fase B zit kunnen ze 10 dagen van te voren mij nog ontslaan :(

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:12

Maureen95 schreef:
Ik doe backoffice voor ov-chipkaart. Vorige week zijn er al 3 collega's ontslagen omdat er bijna niks te doen is. Ik ben de volgende die contract verlenging moet krijgen. Ben dus echt ontzettend gestrest. Heb dit ook aan mijn werkgever aangegeven en ze zij dat ik beter alvast kan gaan zoeken naar een andere baan -O- Ze kon niet zeggen of ik wel of geen verlenging kan krijgen. En omdat ik via een uitzendbureau zit en in mijn fase B zit kunnen ze 10 dagen van te voren mij nog ontslaan :(

Ok. Maar mensen als jij zijn straks toch ook nodig? Of nemen ze dan weer nieuwe mensen aan, zodat ze nu niet door hoeven te betalen? Dat kan natuurlijk ook.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:14

Ze nemen dan weer nieuwe mensen aan. Ik vind het sowieso raar dat ze het op deze manier doen. We kwamen echt om in het werk en waren nog steeds actief mensen aan het aannemen. Er zou 1 april dus een man beginnen. Had contract al getekend. Had 2 kids en een vrouw en die zit nu ook zonder werk. Ze hebben hem even on hold gezet.

Dus ik hoop dat ik dan 2 maandjes zonder werk zit en dan weer terug kan. Want ik vind het wel een super leuke baan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:18

Maureen95 schreef:
Ze nemen dan weer nieuwe mensen aan. Ik vind het sowieso raar dat ze het op deze manier doen. We kwamen echt om in het werk en waren nog steeds actief mensen aan het aannemen. Er zou 1 april dus een man beginnen. Had contract al getekend. Had 2 kids en een vrouw en die zit nu ook zonder werk. Ze hebben hem even on hold gezet.

Dus ik hoop dat ik dan 2 maandjes zonder werk zit en dan weer terug kan. Want ik vind het wel een super leuke baan.

Ik zal voor je duimen. Zit zelf in een soortgelijke situatie. Contract is on hold gezet en krijg telefoontje wanneer er weer gewerkt kan worden en of ik dan nog beschikbaar ben. Net een maand te kort om recht te hebben op uwv Dus nu tijdelijk zonder inkomen. (Man heeft gelukkig nog wel werk.)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:21

Wat vervelend voor jou Fohadi -O- Ik werk er bijna een half jaar dus krijg wel uitkering waarschijnlijk. Heb uitgerekend dat dat 880 gaat zijn. Kan ik net van rondkomen als ik zuinig doe met eten. Het is ook echt heel lastig om een nieuwe baan te vinden. Ik heb geen mbo diploma's. Alleen vmbo diploma. Heb al contact opgenomen met mijn contactpersoon van mijn uitzend bureau en zij gaf ook aan dat ik via hun waarschijnlijk niet aan een baan kan komen. Als ze nieuwe vacatures online gooien zijn er binnen een uur al 60 sollicitaties binnen.