Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Jes schreef:Sowieso waar bemoeien somige mensen zich mee?
Al neem je de lift omdat je dat zo leuk vind, daar heeft niemand wat over te zeggen.
vikawiek schreef:Mijn oma is gisteren weer een bezig geweest
Ze heeft er nogal een handje van om de gemene dingen uit te kramen.
Haar dochters(mijn moeder en mijn tantes) moeten dat ontgelden. Een paar jaar geleden, op mijn verjaardag. Tegen meerdere mensen vertellen dat ze lelijk waren, niet de eerste keer dat ze dat deed. Met als klap op de vuurpijl toen de deur open ging "Je lijkt wel niet goed bij je hoofd!" tegen mijn moeder.
Met haar verjaardag dit jaar "al mijn dochters zien er altijd lelijk uit" en weer tegen mijn moeder "het is maar goed dat je een pony hebt, anders zie je er niet uit". Gisteren begon ze weer over dat iedereen er niet uit zag. En tegen m'n moeder "jij moet niet gaan lachen, wat zouden de anderen wel niet denken als ze die lach zouden horen".
Ik ben zo oprecht klaar met dat mens, ze doet mijn moeder pijn. En dan vragen waarom ik nooit mail.
Ze heeft nog meer van dit soort uitspraken gedaan, daarnaast heeft ze in die bijna 5 jaar dat ik in transitie ben nog nooit de moeite gedaan om hij/mijn nieuwe naam te gebruiken. Ja ze is oud, maar probeer het tenminste. Dat is alles wat ik vraag
Morrie schreef:inderdaad waar bemoeien mensen zich mee.ben ik (60 plusser) de jongste bewoner. Ik hoor ook regelmatig dat ik nog jonge benen heb en gemakkelijk met de trap kan.

pien_2010 schreef:vikawiek schreef:Mijn oma is gisteren weer een bezig geweest
Haar dochters(mijn moeder en mijn tantes) moeten dat ontgelden. Een paar jaar geleden, op mijn verjaardag. Tegen meerdere mensen vertellen dat ze lelijk waren, niet de eerste keer dat ze dat deed. Met als klap op de vuurpijl toen de deur open ging "Je lijkt wel niet goed bij je hoofd!" tegen mijn moeder.
Met haar verjaardag dit jaar "al mijn dochters zien er altijd lelijk uit" en weer tegen mijn moeder "het is maar goed dat je een pony hebt, anders zie je er niet uit". Gisteren begon ze weer over dat iedereen er niet uit zag. En tegen m'n moeder "jij moet niet gaan lachen, wat zouden de anderen wel niet denken als ze die lach zouden horen".
Ik ben zo oprecht klaar met dat mens, ze doet mijn moeder pijn. En dan vragen waarom ik nooit mail.
Ze heeft nog meer van dit soort uitspraken gedaan, daarnaast heeft ze in die bijna 5 jaar dat ik in transitie ben nog nooit de moeite gedaan om hij/mijn nieuwe naam te gebruiken. Ja ze is oud, maar probeer het tenminste. Dat is alles wat ik vraag
Dat van die trasitie kan ik me nog iets bij voorstellen (ook al praat ik dat niet goed hé!!) dat dit net een brug te ver is voor een oud mens die dan best nog heel lief als oma kan zijn. Maar je verhaal hoe ze met je moeder om gaat vind ik wel heel erg verdrietig zeg. Onbegrijpelijk.

dees_daan schreef:O hemel deesdaan.vind het alleen belangrijk wat voor studie mensen gedaan hebben
.
. Iedereen vond de taartjes toch wel erg lekker en ze zijn allemaal gebleven. Heerlijk mens die moeder van me, overleden als 90 jarige
pien_2010 schreef:dees_daan schreef:O hemel deesdaan.vind het alleen belangrijk wat voor studie mensen gedaan hebben
dan ken ik nog een heel leuk verhaal. Mijn moeder, 85+ zat in het bejaardenhuis. Altijd trakteerden de hoog bejaarden als een kleinkind weer eens doctor of dokter of iets anders hoog had gehaald aan de universiteit. Het was een "rijk" bejaarden huis.
Op een dag kwam mijn moeder als trotse oma, met de traktatie, want haar kleinzoon (mijn zoon) had het slagersdiploma verworven. Wat waren we apetrots allemaal. Hij had er zoveel voor moeten doen.
In 1ste instantie waren de bejaarden geschokt want "hij was maar slager geworden".
Moet je niet bij mijn moeder wezen.
Die snibde gelijk→ dan ga je maar weg. Vele dokters hebben er niet zoveel voor hoeven te doen als mijn kleinzoon. Ik ben zo vreselijk trots en als jij je neus daar voor ophaalt dan wil ik je niet erbij en ik eet jouw taartje wel op. Iedereen vond de taartjes toch wel erg lekker en ze zijn allemaal gebleven. Heerlijk mens die moeder van me, overleden als 90 jarige
Sheehan schreef:Over mijn stiefoma kan ik een heel nieuw topic openen. Net bij het kerstdiner tegen mn nichtje met een stoornis (geen eetstoornis) waardoor ze erg dun blijft: "Jij koopt je kleding toch nog op de kinderafdeling?!" Is niet eens haar familie. Arme meid, net 18 en al super onzeker
Sheehan schreef:Ik vind het spuuglelijk als dunne mensen met te strakke broeken lopen. Geen gezicht want dan heeft die persoon net kippenbotjes als benen.
SindyKaya schreef:Sheehan schreef:Over mijn stiefoma kan ik een heel nieuw topic openen. Net bij het kerstdiner tegen mn nichtje met een stoornis (geen eetstoornis) waardoor ze erg dun blijft: "Jij koopt je kleding toch nog op de kinderafdeling?!" Is niet eens haar familie. Arme meid, net 18 en al super onzekerSheehan schreef:Ik vind het spuuglelijk als dunne mensen met te strakke broeken lopen. Geen gezicht want dan heeft die persoon net kippenbotjes als benen.
vikawiek schreef:Mijn oma is gisteren weer een bezig geweest
luuntje schreef:Woofie dat kan.
Als je ouder wordt verander je toch.
Shaggy09 schreef:Denk toch ook dat het een generatiedingetje is. Ik heb vaak het gevoel dat sommige ouderen de jeugd en jongeren van nu bestempelen als verwend en lui terwijl ze soms geen idee hebben in wat voor tijd wij eigenlijk leven.