Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 12:59

En daarnaast, als jij nu met de lift wil en het niet erg vindt om te wachten? De lift is toch van iedereen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:08

Mijn oma is gisteren weer een bezig geweest -O-
Ze heeft er nogal een handje van om de gemene dingen uit te kramen.
Haar dochters(mijn moeder en mijn tantes) moeten dat ontgelden. Een paar jaar geleden, op mijn verjaardag. Tegen meerdere mensen vertellen dat ze lelijk waren, niet de eerste keer dat ze dat deed. Met als klap op de vuurpijl toen de deur open ging "Je lijkt wel niet goed bij je hoofd!" tegen mijn moeder.
Met haar verjaardag dit jaar "al mijn dochters zien er altijd lelijk uit" en weer tegen mijn moeder "het is maar goed dat je een pony hebt, anders zie je er niet uit". Gisteren begon ze weer over dat iedereen er niet uit zag. En tegen m'n moeder "jij moet niet gaan lachen, wat zouden de anderen wel niet denken als ze die lach zouden horen".

Ik ben zo oprecht klaar met dat mens, ze doet mijn moeder pijn. En dan vragen waarom ik nooit mail.
Ze heeft nog meer van dit soort uitspraken gedaan, daarnaast heeft ze in die bijna 5 jaar dat ik in transitie ben nog nooit de moeite gedaan om hij/mijn nieuwe naam te gebruiken. Ja ze is oud, maar probeer het tenminste. Dat is alles wat ik vraag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:28

Jes schreef:
Sowieso waar bemoeien somige mensen zich mee?
Al neem je de lift omdat je dat zo leuk vind, daar heeft niemand wat over te zeggen.

In het appartementencomplex waar ik woon, ben ik (60 plusser) de jongste bewoner. Ik hoor ook regelmatig dat ik nog jonge benen heb en gemakkelijk met de trap kan. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:29

Vikawiek je moeder verdient beter dan dit.
Kan ze oma niet gewoon vermijden?

O jee nog meer liftproblemen.
Denk dat er weinig mensen zijn die voor hun lol in een volle lift stappen.

Net wel gelachen in de kerk. Speelde er met mijn orkest.
Pastoor is met pensioen maar deed wel de dienst.
Een nog oudere pastoor ging zingen. Dat klonk nogal krakerig.
Ja zegt de pastoor van dienst, stem gaat ook achteruit naarmate de jaren verstrijken.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:32

Gisteren op een gignatisch Kerstfeest met zeer verre familie, in totaal een 120 tal mensen waarvan een grote populatie ouderen.

Eerst een staande receptie (niet heel slim van de organisator) waar geen mogelijkheid is om te zitten, met daarna in een andere zaal een diner met vooraf bepaalde zitplaatsen.

Ik ben hoogzwanger, en staan is momenteel een hel, dus de receptie was zwaar. Op een bepaald moment is mijn papa het beu om mij te zien afzien, en vraagt aan iemand van het personeel om een stoel. Die persoon gaat een stoel halen, terwijl die persoon terug wandelt met die stoel trekt een 'oudje' doodleuk die stoel uit haar handen (zonder iets te zeggen of te vragen) om zelf op te gaan zitten.

Het personeelslid trekt zich er weinig van aan en gaat voor mij een nieuwe stoel halen, deze keer komt die stoel wel tot bij mij. Komt er een oudere dame 'niet zo heel vriendelijk' vragen: "Waarom heeft zo'n jong ding een stoel nodig, geef maar aan mij". Mijn man zegt: "mijn vrouw is zwanger en heeft enorm veel last". Reactie: "In mijnen tijd heb ik 8 zwangerschappen overleefd zonder ooit te moeten gaan zitten hoor, de jeugd van tegenwoordig is zo kleinzerig". En ze loopt kwaad weg om zelf achter 'een stoel te gaan vragen'.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:14

vikawiek schreef:
Haar dochters(mijn moeder en mijn tantes) moeten dat ontgelden. Een paar jaar geleden, op mijn verjaardag. Tegen meerdere mensen vertellen dat ze lelijk waren, niet de eerste keer dat ze dat deed. Met als klap op de vuurpijl toen de deur open ging "Je lijkt wel niet goed bij je hoofd!" tegen mijn moeder.
Met haar verjaardag dit jaar "al mijn dochters zien er altijd lelijk uit" en weer tegen mijn moeder "het is maar goed dat je een pony hebt, anders zie je er niet uit". Gisteren begon ze weer over dat iedereen er niet uit zag. En tegen m'n moeder "jij moet niet gaan lachen, wat zouden de anderen wel niet denken als ze die lach zouden horen".

Ik ben zo oprecht klaar met dat mens, ze doet mijn moeder pijn. En dan vragen waarom ik nooit mail.
Ze heeft nog meer van dit soort uitspraken gedaan, daarnaast heeft ze in die bijna 5 jaar dat ik in transitie ben nog nooit de moeite gedaan om hij/mijn nieuwe naam te gebruiken. Ja ze is oud, maar probeer het tenminste. Dat is alles wat ik vraag

Dat van die trasitie kan ik me nog iets bij voorstellen (ook al praat ik dat niet goed hé!!) dat dit net een brug te ver is voor een oud mens die dan best nog heel lief als oma kan zijn. Maar je verhaal hoe ze met je moeder om gaat vind ik wel heel erg verdrietig zeg. Onbegrijpelijk.

Seltje, wat asociaal zeg van die oude mensen. Het heugt me nog goed hoe zeer lang staan kan doen als je hoogzwanger bent, ook al is dat al heel erg lang geleden. Groot gelijk dat je gaat zitten.
Ik voel gewoon af en toe plaatsvervangende schaamte dat ouderen zo naar en asociaal kunnen zijn en ik begrijp daar helemaal niets van.

Morrie schreef:
ben ik (60 plusser) de jongste bewoner. Ik hoor ook regelmatig dat ik nog jonge benen heb en gemakkelijk met de trap kan.
inderdaad waar bemoeien mensen zich mee.
Dat gevaar hebben wij h ier ook, ik ben 61`jaar en mijn lieve man 76. Wij hebben hier de afspraak dat ik niet een "oud" leven hoef te gaan leiden omdat hij zoveel ouder is, maar dat ik ook wel eens gewoon moe mag zijn, want ik ben natuurlijk ook al 61 jaar ook al is dat piep vergeleken met mijn man. Maar mijn man begon op die leeftijd ook al af en toe met een dutje te doen net als ik :o :=

Die pastoor vind ik hilarisch→ wat leuk en ook wel lief vind ik dat _O-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:29

pien_2010 schreef:
vikawiek schreef:

Dat van die trasitie kan ik me nog iets bij voorstellen (ook al praat ik dat niet goed hé!!) dat dit net een brug te ver is voor een oud mens die dan best nog heel lief als oma kan zijn. Maar je verhaal hoe ze met je moeder om gaat vind ik wel heel erg verdrietig zeg. Onbegrijpelijk.

Ik snap dat waar ik doorheen ga vreemd is voor oudere generaties, maar het enige wat ik vraag is een heel heel héel klein beetje moeite
Ze heeft me ook een kaartje gestuurd met de vraag of ik haar een keer wil mailen, dat ga ik doen en ik ga haar gewoon vertellen dat ik het niet vindt kunnen wat ze zegt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 14:42

Eigenlijk zou je het gewoon recht in haar gezicht moeten zeggen. Ik zou ook echt razend wezen als er zo met mijn moeder om zou gaan.

Ik heb eigen oma ook heel vaak moeten knippen en scheren. Die vind het altijd nodig om mijn gezag te moeten ondermijnen met het opvoeden van mijn kinderen. En dingen te bedenken waarvan je echt afvraagt of alles daarboven nog goed is. Zou mijn oudste toen die 1,5 was een borrelnootje geven. Ben blij dat mijn zusje het zag en ingreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:04

Mijn oma vind ik ook geen leuk mens, heeft mijn moeder ook gekwetst na de scheiding, vind het alleen belangrijk wat voor studie mensen gedaan hebben en in wat voor huis ze wonen terwijl ze zelf niet gestudeerd heeft en in een gewoon rijtjeshuis woont, anderen moesten toch wel minimaal vrijstaand wonen, dan hadden ze het echt gemaakt. Ze kon tegen ons ook echt naar uit de hoek komen en als ze boos werd zette ze haar nagels in je arm en kneep dan.. Ik heb daarom op mijn 13e al besloten dat ik haar nooit meer wilde zien en daar ben ik nog steeds blij om. :evaw:

Haar vriend was net zo erg, toen ik 12 was en een Friese merrie reed zei hij gewoon keihard dat het vast mijn schuld geweest was dat ze haar veulen verloren was.. En ik was daar al echt verdrietig over.. Merrie had overigens dat jaar daarvoor een veulen met een waterhoofd gekregen en zoog lucht van achteren.. Niet iets waar ik iets aan had kunnen doen dus, de eigenaar liet haar verder niet onderzoeken dus het kwam bij de nieuwe eigenaar pas naar voren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:09

dees_daan schreef:
vind het alleen belangrijk wat voor studie mensen gedaan hebben
O hemel deesdaan.
dan ken ik nog een heel leuk verhaal. Mijn moeder, 85+ zat in het bejaardenhuis. Altijd trakteerden de hoog bejaarden als een kleinkind weer eens doctor of dokter of iets anders hoog had gehaald aan de universiteit. Het was een "rijk" bejaarden huis.
Op een dag kwam mijn moeder als trotse oma, met de traktatie, want haar kleinzoon (mijn zoon) had het slagersdiploma verworven. Wat waren we apetrots allemaal. Hij had er zoveel voor moeten doen.
In 1ste instantie waren de bejaarden geschokt want "hij was maar slager geworden".
Moet je niet bij mijn moeder wezen := .
Die snibde gelijk→ dan ga je maar weg. Vele dokters hebben er niet zoveel voor hoeven te doen als mijn kleinzoon. Ik ben zo vreselijk trots en als jij je neus daar voor ophaalt dan wil ik je niet erbij en ik eet jouw taartje wel op _O- . Iedereen vond de taartjes toch wel erg lekker en ze zijn allemaal gebleven. Heerlijk mens die moeder van me, overleden als 90 jarige <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:21

Als ik dit alles lees denk ik echt van omg wat een nare oma's, ik heb echt geluk met de mijne. (ze roddelt wel veel achter onze rug om. En maakt wel eens een opmerking dat ik m'n haar niet zou moeten verven. Maar neit zo erg als hier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:32

pien_2010 schreef:
dees_daan schreef:
vind het alleen belangrijk wat voor studie mensen gedaan hebben
O hemel deesdaan.
dan ken ik nog een heel leuk verhaal. Mijn moeder, 85+ zat in het bejaardenhuis. Altijd trakteerden de hoog bejaarden als een kleinkind weer eens doctor of dokter of iets anders hoog had gehaald aan de universiteit. Het was een "rijk" bejaarden huis.
Op een dag kwam mijn moeder als trotse oma, met de traktatie, want haar kleinzoon (mijn zoon) had het slagersdiploma verworven. Wat waren we apetrots allemaal. Hij had er zoveel voor moeten doen.
In 1ste instantie waren de bejaarden geschokt want "hij was maar slager geworden".
Moet je niet bij mijn moeder wezen := .
Die snibde gelijk→ dan ga je maar weg. Vele dokters hebben er niet zoveel voor hoeven te doen als mijn kleinzoon. Ik ben zo vreselijk trots en als jij je neus daar voor ophaalt dan wil ik je niet erbij en ik eet jouw taartje wel op _O- . Iedereen vond de taartjes toch wel erg lekker en ze zijn allemaal gebleven. Heerlijk mens die moeder van me, overleden als 90 jarige <3

Jouw moeder klinkt als iemand die wel gewoon een hele lieve oma was en waar ik dus wel echt respect voor zou hebben. Ook om het feit dat ze gewoon zegt waar het op staat. En die mensen die zo neerbuigend moesten doen waren toch vast ook wel blij met het stukje vlees dat ze bij de slager konden halen toen ze nog niet in het bejaardentehuis woonden.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:42

Over mijn stiefoma kan ik een heel nieuw topic openen. Net bij het kerstdiner tegen mn nichtje met een stoornis (geen eetstoornis) waardoor ze erg dun blijft: "Jij koopt je kleding toch nog op de kinderafdeling?!" Is niet eens haar familie. Arme meid, net 18 en al super onzeker -:(-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 16:49

Sheehan schreef:
Over mijn stiefoma kan ik een heel nieuw topic openen. Net bij het kerstdiner tegen mn nichtje met een stoornis (geen eetstoornis) waardoor ze erg dun blijft: "Jij koopt je kleding toch nog op de kinderafdeling?!" Is niet eens haar familie. Arme meid, net 18 en al super onzeker -:(-

Sheehan schreef:
Ik vind het spuuglelijk als dunne mensen met te strakke broeken lopen. Geen gezicht want dan heeft die persoon net kippenbotjes als benen.

:o?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:31

SindyKaya schreef:
Sheehan schreef:

Sheehan schreef:
Ik vind het spuuglelijk als dunne mensen met te strakke broeken lopen. Geen gezicht want dan heeft die persoon net kippenbotjes als benen.

:o?

Gaan we dit nog steeds opbrengen? Jij wilt herres met de kerst? Gezellig mens ben je :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 17:46

vikawiek schreef:

:(:)
Ik denk dat iemand eens tegen haar moet zeggen dat het vast door haar genen komt dat haar dochters eruit zien zoals ze doen (of "ja, wat lijkt ze op jou he?")
Die moet echt een keer een koekje van eigen deeg krijgen.
(Of een keer zeggen "zo hé oma, dat zou ik toch echt niet meer aantrekken, je ziet er niet uit")

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 20:52

Jes, die opmerking van het zijn de genen. Geweldig. *\o/*

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:19

luuntje schreef:

Thanks...
Bedenk me net een betere formulering :
"Het zullen de genen wel zijn, he oma?"

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:22

Jes schreef:
luuntje schreef:

Thanks...
Bedenk me net een betere formulering :
"Het zullen de genen wel zijn, he oma?"

:')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:55

Wel grappig dat allen hier ooit ook "Asociale" oudjes zullen zijn, die voorkruipen bij de kassa, eisen dat er voor ze word opgestaan in het openbaar vervoer, vinden dat ze recht hebben op respect en klagen over de jonge generatie :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:57

Woofie dat kan.
Als je ouder wordt verander je toch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:08

luuntje schreef:
Woofie dat kan.
Als je ouder wordt verander je toch.

Dat hoeft niet. Mensen kunnen veranderen doordat ze pijn hebben→ chronisch, of dat ze altijd alleen zijn en dus eenzaam zijn.

Maar als ik kijk in mijn eigen familie en in mijn eigen omgeving, ken ik echt amper of geen nare ouderen.
In de familie van mijn man zijn er twee oudere zussen, die wij niet zo tof vinden, maar dat waren ze altijd al wat minder aardig en wat negatief.
Ik ken vooral heel veel oudere krasse knarren, die gewoon normaal doen en gezellig. En hier waar ik woon, ken ik maar één iemand die ik als een echte heks beleef, en volgens mij is deze oude vrouw dat altijd geweest, want zij heeft altijd veel ruzie gehad met haar buren.

Als ik kijk naar mijn vader, zelfs toen hij echt dement was bleef hij een lieve gentle man, en mijn moeder, idem dito was gewoon een leuke lieve vrouw.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:04

Denk toch ook dat het een generatiedingetje is. Ik heb vaak het gevoel dat sommige ouderen de jeugd en jongeren van nu bestempelen als verwend en lui terwijl ze soms geen idee hebben in wat voor tijd wij eigenlijk leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:15

Shaggy09 schreef:
Denk toch ook dat het een generatiedingetje is. Ik heb vaak het gevoel dat sommige ouderen de jeugd en jongeren van nu bestempelen als verwend en lui terwijl ze soms geen idee hebben in wat voor tijd wij eigenlijk leven.

Inderdaad, ze roepen vaak dat wij het zo goed hebben enzo, terwijl de burn-out cijfers onder jongeren de pan uit rijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:20

Kerstdiner in een leuk restaurantje gisteren. Ongeveer 100 gasten. Géén mobiel te zien. Nou ja, op twee vrij luidruchtige aan tafel bellende oudere dames dan. En dan ook niet even ja fijne kerst en spreek je snel, maar de hele kerst over tafel en wie met wie wel en niet meer sprak. ;(
Meisje van een jaar of 16, omaaaaaaa ssstttt bel morgen maar even met tante huppeldepup. :=