Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:12

Als ik kijk naar mijn zakelijke pakketten en de TT daarvan, dan geeft dat de indruk dat ze bij PostNL nu toch weer aardig het hoofd boven water krijgen? Of we hebben geluk :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:15

Hier zetten de pakketbezorgers de pakketjes gewoon voor de deur, ook als we er niet zijn.

Zijn ze het snel kwijt en wij vinden het wel. Gaat tot nu toe altijd goed. Tevens zeer Coronaproof :))

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:17

Ik heb ook wel eens dat ik bij de buur met een pakketje sta om te vragen of zij het willen aannemen en als ik ze dan zie twijfelen zeg ik ook gewoon eerlijk dat het echt niet hoeft en als ze het liever niet willen ze het niet moeten doen. :) Is geen verplichting en als je het liever niet hebt gewoon zeggen, dan ga ik weer door naar de volgende buur of naar het retailpunt. :D

Als de pakketdienst mij gelijk 10 pakketten wilt laten aannemen voor de straat had ik ook vriendelijk geweigerd. :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:19

Normaal gesproken doe ik dat ook niet, in deze tijd help ik ze graag door de pakketjes aan te nemen, ook als het er 10 zijn.

Ze hebben het zo verschrikkelijk druk, en voor mij niet heel veel werk extra.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:40

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:04

Ik vind het eigenlijk nog verbazingwekkend snel gaan allemaal hoor. Zeker met die extra drukte die corona al met zich mee brengt sinds maart en zeker nu met de kerstdrukte er ook nog bij. Vorige week donderdag iets besteld, vrijdag was t binnen, pastte alleen niet. Deze week woensdag besteld, donderdag binnen.. pastte weer niet,gelijk donderdag weer besteld en komt morgen al. Had zelf al rekening gehouden met ergens tussen 5-10 dagen ofzo.

Respect hoor voor bezorgers. Was al hard werken volgens mij en nu nog veel harder +:)+

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:39

hwn schreef:
@Berryz, mss sturen ze de pakjes nu via PostNL na alle negatieve reclame? Al moet ik zeggen dat het hier bij PostNL in België ook relatief meevalt nu, het loopt hier behoorlijk gesmeerd moet ik zeggen.

De klanten op mijn ronde hebben zeker niet te klagen over mij. Dus dat denk ik niet :')

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:39

Afbeelding
Yikes :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:13

Volgens mij is dat een hoax...

Langzamerhand wordt ik ook wel echt gestoord van ze... Vandaag hebben ze besloten de internationale pakketten voorlopig te stoppen... Gewoon streep er door, geen waarschuwing niks. Gewoon, we nemen ze voor onbepaalde tijd niet meer aan. Ik weet dat het druk is en alles. Maar geef gewoon elk bedrijf z'n staffel aan ruimte en verdeel de last over alle bedrijven ipv dit soort dingen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:12

Berryz schreef:
Voor iedereen dat bij PostNL werkt.het wordt beter :knuffel: wij zien bij bpost nu eindelijk de pakjes afnemen. Onze winkels zijn natuurlijk wel terug open, maar na kerst zal het hopelijk voor jullie ook terug wat minderen.

Nou ik hoop het _O- Afgelopen vrijdag hadden we nog meer pakketten als na Black Friday :=

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:53

@Smee, bij ons in PostNL Ardooie (België) valt het best mee. We zijn ook met heel wat meer collega's bij planbalie (5 nieuwe sinds oktober, op een team van pakweg 10 of 12), er zijn zelfs enkele collega's die wat kregelig lopen omdat we soms wat dode momenten hebben tussen de verschillende shifts, ze vrezen voor hun job na de drukte. Er zijn wel heel wat extra chauffeurs ingeschakeld, dat wel, ook een 8tal backups momenteel, terwijl we er in rustige periodes maar een viertal hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:30

Hier grote frustratie. Hoewel het grote deel naar de verzender is, omdat de manier van inpakken slecht was, ook wel deel naar DHL want er moet wcht wel een hoop kracht op gekomen zijn om dit te krijgen. :+

Afbeelding

Afbeelding

Telefoon die gerepareerd was. Deed het helemaal goed, alleen scherm vervangen. En nu kan die weggegooid worden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:42

Uhm, ik had 2 dingen besteld, 1 bij vol en 1 bij divoza en beide had ik de dag er na. Misschien gewoon geluk hebben :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:45

MyWishMax schreef:
Hier grote frustratie. Hoewel het grote deel naar de verzender is, omdat de manier van inpakken slecht was, ook wel deel naar DHL want er moet wcht wel een hoop kracht op gekomen zijn om dit te krijgen. :+

[ [url=m/oGdaUZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ySSXi5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Telefoon die gerepareerd was. Deed het helemaal goed, alleen scherm vervangen. En nu kan die weggegooid worden.

Oef!

In principe is de verzender aansprakelijk... Maar ik weet niet of die de telefoon gaat vergoeden... officieel moet dat wel, maar ik zal er niet raar vanop kijken als ze het op een rechtszaak willen laten aankomen.

De meeste klanten kiezen dan eieren voor hun geld omdat een rechtszaak natuurlijk erg duur is.

Was het pakket verzekerd verzonden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:46

Ik bemoei me er helemaal niet mee. Ik heb bewijs gestuurd, maar de reparatie liep al via mijn verzekering. Dus zij gaan er ook mee aan de slag. Vergoed wordt hij sowieso.

Edit en bedrijf wat hem gerepareerd heeft is degene die het grootste probleem heeft. DHL heeft alleen onvoorzichtig gedaan, bedrijf heeft niet goed beschermd ingepakt en verzonden
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-12-20 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:49

PostNL is gewoon ruk.

Elk jaar komen ze weer met een andere smoes terwijl ze weten dat het eraan komt. Nu durven ze nog extra te rekenen voor deze kloteservice ook! Ze betalen hun personeel te weinig en geven ze veel te veel werkdruk. Maar de grote bazen krijgen aan t eind van t jaar wel een megabonus die ze niet verdienen.
Ik heb echt zoveel respect voor het personeel dat de handdoek nog niet in de ring gooit.
Op t moment wacht ik ook weer op 2 pakketjes die alleen via postnl verstuurd konden worden :(
Onze vaste bezorgers krijgen van mij toch wel een leuk extra in hun zak geduwd dit jaar :(:)

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:33

Smee__ schreef:
Berryz schreef:
Voor iedereen dat bij PostNL werkt.het wordt beter :knuffel: wij zien bij bpost nu eindelijk de pakjes afnemen. Onze winkels zijn natuurlijk wel terug open, maar na kerst zal het hopelijk voor jullie ook terug wat minderen.

Nou ik hoop het _O- Afgelopen vrijdag hadden we nog meer pakketten als na Black Friday :=

En wij missen al 2 dagen lang pakketten bij onze loop. :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:41

Ik heb zelf nu ook een beetje postnl frustratie :') Aankomende week ben ik helemaal niet ingepland terwijl ik wel graag wil werken en dat heb ik van meerdere collega's gehoord. Ze verwachten volgende week topdrukte zo vlak voor de kerst, een ander deel van het personeel heeft vakantie maar er zijn geen diensten beschikbaar? Ik wens ze veel succes.. :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:48

Smee__ schreef:
Ik heb zelf nu ook een beetje postnl frustratie :') Aankomende week ben ik helemaal niet ingepland terwijl ik wel graag wil werken en dat heb ik van meerdere collega's gehoord. Ze verwachten volgende week topdrukte zo vlak voor de kerst, een ander deel van het personeel heeft vakantie maar er zijn geen diensten beschikbaar? Ik wens ze veel succes.. :=

Dat is wel balen! Zou het kunnen komen dat er juist veel blijft liggen aangezien een hoop punten dichtgaan? Die routes hoeven dan niet gereden te worden of zie ik dat verkeerd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:49

Woon je niet toevallig in de buurt van Arnhem? Ik sta met liefde mijn diensten af :') bij ons mocht niemand vakantie nemen. Ik wilde nog wat vakantie uren opmaken. Gelukkig zijn ze nog wel even geldig

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:56

candalisa schreef:
Smee__ schreef:

Dat is wel balen! Zou het kunnen komen dat er juist veel blijft liggen aangezien een hoop punten dichtgaan? Die routes hoeven dan niet gereden te worden of zie ik dat verkeerd?

Ik ben niet bezorger maar sorteerder. Tot gisteren werd alles in ieder geval gesorteerd wat op tijd binnenkwam. Maar dat zou er heel goed mee te maken kunnen hebben ja! Als het ook niet door een bezorger meegenomen kan worden zal 't ook niet gesorteerd worden, het is niet alsof we heel veel opslagruimte hebben ofzo. Hoop in ieder geval dat de ophaalpunten snel weer open gaan..

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 23:29

Ik heb (nog) geen post frustratie, maar gewoon ongeduldig.. mag dat ook hier? :+

Ik wacht op een pakket uit Duitsland met mn nieuwe zadel. Het is donderdag bij dhl aangemeld.
Onduidelijk of het dan al bij dhl ligt of dat alleen de verzendcode is aangemaakt.
Ik vermoed (hoop) het eerste, gezien ik al een 2e mail kreeg voor review van het product.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 16:15

Nou, het pakketje wat ik als verrassing zou krijgen is flink vertraagd...
Verzender wordt zenuwachtig.... het had donderdag of vrijdag bezorgd moeten worden.

En t&t code zegt nog steeds dat ze binnen 3 werkdagen hopen te bezorgen...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:52

Het is gewoon afwachten, meer kun je niet doen. Als het bij de koeriersdienst ligt wordt het opgepakt, vroeger of later.

Ik heb zojuist mijn pakket uit Hong Kong in ontvangst genomen, donderdagavond besteld en net bezorgd. Het is gewoon echt gigantisch druk op de interne depots en dat merk je aan alles. Niemand had kunnen anticiperen op én Kerst én alle winkels die sluiten. Dat zorgt echt voor de chaos momenteel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 19:59

Nou, pakje vanuit de UK kan überhaupt niet verzonden worden nu schijnbaar, de vervoerders nemen niks meer aan van over de grens begrijp ik...