Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 01:25

Een collega die met een depressie/ burn out thuis zit. Maar wel volop lol kan maken?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 02:16

Ergeren is nou niet bepaald het juiste woord maar.. een stukje van mijn voortand is afgebroken zojuist uit het niets (gaatje neem ik aan) en ik huil en ik ben zo fiets bang voor de tandarts en ik wil NU langsgaan om het op te laten vullen want ik zie er niet uit maar ik moet zowel vandaag als morgen letterlijk van 9 tot 16:30 op school zijn en dan van 17:00 tot 22:00 werken en WEIGER te eten om te voorkomen dat het erger wordt en ik weet gewoon nu al dat ik de hele twee dagen in fiets doodsangst in de examen zaal ga zitten en in paniek ga zijn van binnen

Waarom nu |( waarom in de examen periode waarin ik al gestrest genoeg ben ik hoef niet ook nog geconfronteerd te worden met mijn aller grootste angst & alsof ik nu ooit nog zal kunnen gaan slapen

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 03:45

Ik erger me eraan dat ik de hele dag al ziek ben en ik weet niet hoe het komt. Daarbovenop komt ook nog dat ik net tijdens het overgeven mijn rug heb verrekt waardoor ik nu onmogelijk een comfortabele houding kan vinden in bed -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 06:25

Dat het veel te vroeg is om op te staan... terwijl ik gisteren echt op tijd ben gaan slapen ( was nog geen 22:30) .... zucht.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 07:28

Banyu schreef:
Een collega die met een depressie/ burn out thuis zit. Maar wel volop lol kan maken?

Het is toch juist de bedoeling voor deze mensen dat ze lol gaan maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:17

xDenies schreef:
Banyu schreef:

:j

Lestrange01, dikke knuffel voor jou. Echt niet fijn. :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:34

xDenies schreef:
Banyu schreef:

Dit idd.
Ik kreeg ook veel onbegrip met mijn depressie icm sociale angststoornis; dat ik wel met een vriendin leuke dingen kon doen en dan niet naar een verjaardag of familiebezoek kwam (waar ik dan altijd paniekaanvallen van kreeg en huilbuien en iedereen wel een mening klaar had liggen over hoe ik mijn depressie moest aanpakken :r ). Maar ik heb het opgegeven om aan iedereen te moeten uitleggen wat goed voor me is en wat niet en dat ik mezelf niet meer dwing om zulke sociale dingen te doen waar ik me echt niet goed bij voel en dingen op Mijn tempo moeten gebeuren om eruit te komen.

Het is helaas moeilijk te begrijpen voor veel mensen die zelf nooit in het bootje gezeten hebben, maar geloof me maar dat je collega probeert om uit haar burn-out te komen en dat doe je niet door jezelf thuis op te sluiten, maar juist door mooie en leuke dingen te zoeken en doen, terwijl je omringd wordt door duisternis. Het is dus niet zo zwart/wit en ik hoop echt dat daar ook meer begrip voor gaat komen vanuit de maatschappij en vooral vanuit de mensen die kort bij ons staan. Het zijn vaak juist familieleden, vrienden ed die er ook weinig begrip voor lijken te hebben en dat is echt killing voor iemand in zo’n situatie :(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-05-19 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:42

ik moet zo mn solo performance presenteren en heb zegmaar niks :) dus voor veel kinderen voor schut staan it is

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 08:48

Ik heb toen op tijd kunnen aangeven op mijn werk dat het niet meer ging. Ik leverde daar 300euro per maand voor in, om 1 dag extra vrij te hebben om mijn best te doen onder die grote dikke zwarte wolk uit te kunnen komen.

Het is me gelukt maar er was veel onbegrip op de werkvloer. Ja wat doe je dan op die dag? Nou... naar mijn paardje en lekker het bos in enz (en daarna als een dood vogeltje op de bank liggen). Ja dat was maar vreemd.

En toch ook financieel wat tegen begon te werken. En in vakanties stond ik alsnog fulltime.
Ik voel me nu veel beter maar de onbegrip van toen....

(Nee ik had niet officieel al een bewezen burnout. Godzijdank)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:53

Dat ik in m'n hoofd had dat ik wentelteefjes ging maken, alles aan't klaarzetten was, en toen er achter kwam dat er geen brood aanwezig is. Mijn man heeft dus gisteravond AL het brood weggekieperd - er zat wat oud brood bij wat inderdaad weg moest en hij was in de veronderstelling dat het Allemaal weg moest, huilen.

En ik heb zwaar geen zin om naar de winkel te gaan momenteel - dan moet ik daar weer voor in de auto stappen en er naartoe rijden en dan moet ik mezelf fatsoeneren want ik loop in m'n kloffie rond vandaag - dus mijn hele plan valt in duigen.

Dan krijg ik te horen: eet je anders een ei of broodje.. Maar dat wil ik niet! lol. En ja, ik weet dat ik het kan oplossen door gewoon naar de winkel te gaan of niet te zeuren en mezelf dan toch een ei of broodje te maken. Maar ik was me erop aan't verheugen, dus ik ben nu best geïrriteerd door de hele situatie, lol. (1st world problems and all that *insert sarcasm)

Gaat zitten mokken op de bank :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:03

Dat ik een los stukje/flapje tandvlees heb en er constant aan blijf zitten met mijn tong.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:09

Dat ik door ben naar de tweede ronde voor een superleuke baan maar ik alleen maar kan denken: “neem mij niet aan, ik ben niet geschikt!” Stomme faalangst _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:20

cursebreaker schreef:
Dat ik in m'n hoofd had dat ik wentelteefjes ging maken, alles aan't klaarzetten was, en toen er achter kwam dat er geen brood aanwezig is. Mijn man heeft dus gisteravond AL het brood weggekieperd - er zat wat oud brood bij wat inderdaad weg moest en hij was in de veronderstelling dat het Allemaal weg moest, huilen.

En ik heb zwaar geen zin om naar de winkel te gaan momenteel - dan moet ik daar weer voor in de auto stappen en er naartoe rijden en dan moet ik mezelf fatsoeneren want ik loop in m'n kloffie rond vandaag - dus mijn hele plan valt in duigen.

Dan krijg ik te horen: eet je anders een ei of broodje.. Maar dat wil ik niet! lol. En ja, ik weet dat ik het kan oplossen door gewoon naar de winkel te gaan of niet te zeuren en mezelf dan toch een ei of broodje te maken. Maar ik was me erop aan't verheugen, dus ik ben nu best geïrriteerd door de hele situatie, lol. (1st world problems and all that *insert sarcasm)

Gaat zitten mokken op de bank :')

Kun je van het brood wat dan wel aanwezig is dan niet alsnog een soort wentelteefje maken?
Of snap ik niet wat ei of broodje is?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:22

Ik had alleen nog zachte broodjes aanwezig - het brood heeft manlief dus weggedaan. Misschien als ik de broodjes halveer, dat ik daar idd ook wentelteefjes van kan maken ja - nog nooit geprobeerd eigenlijk. Normaal doe ik het met sneetjes witbrood.

Heb het overigens opgelost, want ik had nog poffertjes in de ijskast dus ik heb besloten om die maar gewoon te eten om 11u 's ochtends :') F... you, universe :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:29

Aahhh bolletjes bedoel je? Die kun je prima doormidden doen en daar wentelteefjes van maken.
Maar deze oplossing is ook niet verkeerd natuurlijk!
(hoewel de aardbeien voor mij niet zo een goede afloop zouden hebben....)
Eet smakelijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:29

Awww, jij bent mijn held cursebreaker :') Zo doe ik dus ook. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:31

Anoniem schreef:
Aahhh bolletjes bedoel je? Die kun je prima doormidden doen en daar wentelteefjes van maken.
Maar deze oplossing is ook niet verkeerd natuurlijk!
(hoewel de aardbeien voor mij niet zo een goede afloop zouden hebben....)
Eet smakelijk!

Bolletjes idd! Sorry, ik ben Limburgs dus ik heb volgens mij soms nogal andere benamingen voor 'dingen' als anderen, lol :') :'). Maar dat ga ik zeker even onthouden voor een volgende keer ja, om het eens met een bolletje te proberen. Heeft gesmaakt in ieder geval hihi.

Amandavd
hahahaha ja ik zag die poffertjes en had zoiets van hmm.. screw you, ik ga gewoon ervoor :')
*mijn Weight Watchers dieet be damned, zucht*

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:34

Eet smakelijk!

Ik erger me aan dat ik heel veel zin heb ik wat ik zo ga doen, maar ook stront zenuwachtig ben, alweer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:12

Wat ga je zo doen?

Ik erger me aan mensen die alleen telefonisch contact willen en vervolgens aan de telefoon onvriendelijk zijn

En aan mijn rijinstructeur met haar retorische vragen waar ik nooit goed antwoord op weet

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:17

Panty drie die kapot is gegaan vandaag en het is pas half 1 :evaw:

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:44

Aan vriendjespolitiek :7

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:54

Aan luizen!! -:(- alweer in de pruimenboom!
Bladluizen, bomenluizen, fruitluizen... hoe die krengen zich ook mogen noemen! Ieder jaar hetzelfde liedje! Geen jaar gaat er voorbij zonder dat die krengen mij en de straat onder spugen. Bahbah!
En dan ga ik nu de cavalerie erbij halen.
De larven van het lieveheersbeestje schijnen de vijand numero uno te zijn ~~}>

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:08

cursebreaker schreef:
xDenies schreef:

Dit idd.
Ik kreeg ook veel onbegrip met mijn depressie icm sociale angststoornis; dat ik wel met een vriendin leuke dingen kon doen en dan niet naar een verjaardag of familiebezoek kwam (waar ik dan altijd paniekaanvallen van kreeg en huilbuien en iedereen wel een mening klaar had liggen over hoe ik mijn depressie moest aanpakken :r ). Maar ik heb het opgegeven om aan iedereen te moeten uitleggen wat goed voor me is en wat niet en dat ik mezelf niet meer dwing om zulke sociale dingen te doen waar ik me echt niet goed bij voel en dingen op Mijn tempo moeten gebeuren om eruit te komen.

Het is helaas moeilijk te begrijpen voor veel mensen die zelf nooit in het bootje gezeten hebben, maar geloof me maar dat je collega probeert om uit haar burn-out te komen en dat doe je niet door jezelf thuis op te sluiten, maar juist door mooie en leuke dingen te zoeken en doen, terwijl je omringd wordt door duisternis. Het is dus niet zo zwart/wit en ik hoop echt dat daar ook meer begrip voor gaat komen vanuit de maatschappij en vooral vanuit de mensen die kort bij ons staan. Het zijn vaak juist familieleden, vrienden ed die er ook weinig begrip voor lijken te hebben en dat is echt killing voor iemand in zo’n situatie :([/quote]

(ik kan niet goed quoten sorry!)

Jammer dat ik geen enorme dikke vette duim omhoog kan doen of buiging kan maken vanachter mijn beeldscherm (of toch wel, deze toch? _/-\o_ ). Maar je hebt helemaal gelijk! Eruit komen is keihard werken en dan zit je echt niet te wachten op mensen die jouw pogingen veroordelen, commentaar leveren en niet het hele verhaal kennen. En al helemaal niet kunnen voelen/ervaren waar jij doorheen gaat in een dergelijke periode.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:19

Aan dat ik een goeie dag had, even een dutje ging doen... En doodongelukkig wakker werd -O-

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:29

Ianrowan2009 schreef:
Aan luizen!! -:(- alweer in de pruimenboom!
Bladluizen, bomenluizen, fruitluizen... hoe die krengen zich ook mogen noemen! Ieder jaar hetzelfde liedje! Geen jaar gaat er voorbij zonder dat die krengen mij en de straat onder spugen. Bahbah!
En dan ga ik nu de cavalerie erbij halen.
De larven van het lieveheersbeestje schijnen de vijand numero uno te zijn ~~}>

Om mijn vervolgens nog eens te irriteren aan de prijs van die larven! Jemig de pemig, €32.- voor 100 larven! :roll: die dingen worden thuis bezorgd over 2a3 dagen.