Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:57

Ik ga binnenkort weg bij mijn huidige werk en ben nu al me druk aan het maken over het appje dat ik dan de groepsapp in gooi :')
Heeft iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:46

Hangt toch wel een beetje van de groep af denk ik, is het losjes of echt zakelijk? Ik zou er in ieder geval inzetten bedankt voor de leuke/fijne samenwerking. Verder is het gewoon echt persoonlijk..

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:00

Hangt idd heel erg van de sfeer af en hoe goed je iedereen kent. Op mijn werk gaat er meestal een mailtje (hebben geen app) naar de hele afdeling uit in de strekking van: dag allemaal, helaas ga ik stoppen bij *bedrijfsnaam*, (omdat ik geen tijd meer heb/weer ga studeren/iets anders wil gaan doen/whatever). xx-xx zal mijn laatste werkdag zijn. Bedankt voor de leerzame/gezellige tijd!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:03

Trui, je werkte ergens in de horeca toch? Zou er niet vanuit gaan dat je extra krijgt. Alles wat eten gerelateerd is heeft hooguit met Kerst een verhoging zover ik weet

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:26

casperzazoe schreef:
Trui, je werkte ergens in de horeca toch? Zou er niet vanuit gaan dat je extra krijgt. Alles wat eten gerelateerd is heeft hooguit met Kerst een verhoging zover ik weet

Toen ik in de horeca werkte (lunchroom) kreeg ik 200% uitbetaald op feestdagen (werkte toevallig altijd Pasen, Pinksteren, etc). Staat neem ik aan gewoon in je contract wat de regeling is met feestdagen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:28

Trui schreef:
als je op tweede paasdag en 27 april werkt krijg je dan standaard meer uitbetaald of verschilt dat per bedrijf

Verschilt per CAO indien je werkgever CAO aangesloten is.

Ik krijg 300% op feestdagen, 200% op zondagen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:29

Shaggy09 schreef:
Ik ga binnenkort weg bij mijn huidige werk en ben nu al me druk aan het maken over het appje dat ik dan de groepsapp in gooi :')
Heeft iemand tips?

dees_daan schreef:
Hangt toch wel een beetje van de groep af denk ik, is het losjes of echt zakelijk? Ik zou er in ieder geval inzetten bedankt voor de leuke/fijne samenwerking. Verder is het gewoon echt persoonlijk..

Dit inderdaad... Aangezien de sfeer bij ons heel losjes is, zou ik dan iets sturen van: "Nou hoi hè!"
Een echt afscheidsfeestje krijg ik wel en ik ben niet zo van telefooncontact.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:39

Of kleine hondjes (kleding)winkels in mogen.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:58

Is er iemand die deze grote doppen nou lekker vindt drinken? Geef mij maar een normale, kleine dop :+
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:58

Meliaforever schreef:
Of kleine hondjes (kleding)winkels in mogen.

Verschilt. Soms wel soms niet. Meestal mag het wel als je hem optilt, is mijn ervaring.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:06

Klis schreef:
Is er iemand die deze grote doppen nou lekker vindt drinken? Geef mij maar een normale, kleine dop :+
[ [url=m/jmjMPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

JA, ik :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:10

Dit is iets dat ik best wel vaak heb... Maar wat ik niet kan verklaren.

Ik heb een verschrikkelijke topdag, écht ik VOEL me gewoon de zon. Ik kan mijn spontane zelf zijn, heb toffe ontmoetingen en gesprekken waar ik me echt super lekker door voel.
Vandaag had ik ook weer zo'n dag, dat moet ik dan even met mijn ouders delen omdat ik anders de hele nacht niet slaap :')

En dan krijg je een berichtje van iemand, die eigenlijk helemaal niets met mijn topdag te maken heeft, maar die wel een enorme stempel drukt op het leven van diegene en niet alleen die dag. En spontaan ben ik dat gevoel kwijt. En het wil niet meer terug komen, hoe realistisch ik ook kan inzien dat het mijn ervaringen van de dag niet beïnvloed. Ik voel me ook absoluut niet afschuwelijk ofzo. Het haalt alleen de halo van mijn dag zeg maar :')

Voordeel is dat ik vannacht prima slaap :')
Maar ik vraag me vooral af hoe ik dat gevoel dat ik op wolkjes loop weer terug kan krijgen bij zo'n ervaring :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:10

Klis schreef:
[ [url=m/jmjMPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maakt mij weinig uit, ik knoei met beide :')

Ivana78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:33

Janine1990 schreef:
Dit is iets dat ik best wel vaak heb... Maar wat ik niet kan verklaren.

Ik heb een verschrikkelijke topdag, écht ik VOEL me gewoon de zon. Ik kan mijn spontane zelf zijn, heb toffe ontmoetingen en gesprekken waar ik me echt super lekker door voel.
Vandaag had ik ook weer zo'n dag, dat moet ik dan even met mijn ouders delen omdat ik anders de hele nacht niet slaap :')

En dan krijg je een berichtje van iemand, die eigenlijk helemaal niets met mijn topdag te maken heeft, maar die wel een enorme stempel drukt op het leven van diegene en niet alleen die dag. En spontaan ben ik dat gevoel kwijt. En het wil niet meer terug komen, hoe realistisch ik ook kan inzien dat het mijn ervaringen van de dag niet beïnvloed. Ik voel me ook absoluut niet afschuwelijk ofzo. Het haalt alleen de halo van mijn dag zeg maar :')

Voordeel is dat ik vannacht prima slaap :')
Maar ik vraag me vooral af hoe ik dat gevoel dat ik op wolkjes loop weer terug kan krijgen bij zo'n ervaring :')

Ik herken dit zoo goedd!! Maar kan het ook niet verklaren, hoe hard ik ook mn best om het gevoel terug te krijgen het is dan gewoon weg :evaw:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:46

Ik vind die doppen heerlijk met smoothies (dikke dranken), maar met waterige drankjes heb ik liever een kleine dop.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:18

Nikass schreef:
Wie of wat is Nederland Samen Duurzaam?
Ik word er gek doorgebeld maar kan niet goed achterhalen wie zij zijn. Ze zeggen geen commercieel belang te hebben maar dat kan ik moeilijk geloven.
Heeft iemand ervaringen met deze organisatie? Hoe betrouwbaar zijn ze?

Ik quote mezelf nog even: weet iemand dit?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:42

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Wie of wat is Nederland Samen Duurzaam?
Ik word er gek doorgebeld maar kan niet goed achterhalen wie zij zijn. Ze zeggen geen commercieel belang te hebben maar dat kan ik moeilijk geloven.
Heeft iemand ervaringen met deze organisatie? Hoe betrouwbaar zijn ze?

Ik quote mezelf nog even: weet iemand dit?

Google is je beste vriend. Meer weet ik ook niet over dit bedrijf.
https://www.samenduurzaamnederland.nl

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:25

Shaggy09 schreef:
Heeft iemand tips?

Wijn is niet lekker, bier zit in vaten.
En dan de groepsapp verlaten want dat staat er onder ... Heeft de groep verlaten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:30

:') :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:42

98xsophiex98 schreef:
Shaggy09 schreef:
Heeft iemand tips?

En dan de groepsapp verlaten want dat staat er onder ... Heeft de groep verlaten

deed een collega van mij. de reacties waren niet leuk :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:48

Vind ik ook erg kinderachtig om in een zakelijke app te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:27

98xsophiex98 schreef:
Shaggy09 schreef:
Heeft iemand tips?

Bij ons zou een deel van de mensen niet snappen waar het over gaat en minstens een kwartier zo :\ naar de telefoon aan het staren zijn..
Wij zien elkaar soms ook weken niet dus moeten het deels van de app hebben als het op afscheid nemen aankomt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:36

:') :') Wij worden er zelf uitgeknikkerd dus helaas dat word 'm niet :P

Wij zien veel collega's ook vaak weken niet dus vandaar dat we ook altijd even via de groepsapp een berichtje doen om aan te geven dat we vertrekken. Maar iedereen weet het vaak wel van te voren.
Ik weet gewoon vooral niet of ik het een week of een maand van tevoren moet doen, of gewoon de laatste dag dat ik echt werk daar?

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:46

Ik zou het mensen eerst persoonlijk vertellen, maar daarna ook wel een tijdje van te voren op de app. Een week of drie? Vier? Vind het ook zo gek als mensen ineens zeggen ‘morgen ben ik voor het laatst’, dan heb je in het echt nooit afscheid kunnen nemen. Maar dat ligt misschien ook aan de band met je collega’s of de sector waarin je werkt. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:32

Steken muggen ook bij dieren en hebben die dan ook zoveel jeuk door de steek zoals wij mensen dat krijgen?