Spelling en grammatica is inderdaad een ding, als je een manuscipt inlevert met veel fouten erin zal een uitgever dat direct opzij leggen, het is geen hele grote moeite om je manuscript netjes verzorgd af te leveren.
Daarnaast denk ik dat je verhaal inderdaad te kort is. Ik ben niet heel goed op de hoogte van wat gebruikelijk is bij YA fantasy maar ik zou gokken dat je toch op zijn allerminst naar de 70.000 toe moet.
Het goede nieuws: het lijkt alsof er nog genoeg mogelijkheden zijn om te verbeteren! Dus als antwoord op je oorspronkelijke vraag, hoe je gemotiveerd blijf als je alleen maar afwijzingen krijgt: bijt je erin vast, ga kritisch naar je werk kijken, boeken over schrijven lezen, doe eventueel een cursus, leren, leren, leren en je verhaal zo goed maken als maar mogelijk is

.
Ik heb ruim een week niet geschreven door carnaval en veel aan mijn hoofd, gisteren eindelijk weer wat op papier gekregen, al waren het maar 500 woorden. Hopelijk kom ik er vandaag weer echt in. Wel fijn om te merken dat ik nog steeds enthousiast ben over het verhaal, voorheen verdween mijn interesse na een tijdje steeds als sneeuw voor de zon.