Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:51

Drunksheep schreef:
In Amerika zijn doggybags heel normaal. Wij hebben toen we daar waren ook regelmatig dingen mee naar 'huis' genomen. Vooral omdat sommige porties ook humongous waren _O-

Vind het een goede manier om verspilling tegen te gaan, en daarbij heb je natuurlijk voor die complete maaltijd betaald. Dan is het niet zo gek dat je alles daarvan wilt consumeren toch?

In Nederland is het inderdaad nog niet echt gangbaar. Maar zou het van mij wel mogen worden. In een AYCE Tupperware bakjes vullen vind ik dan weer te asociaal voor woorden := als iedereen dat gaat doen hebben AYCE's niet echt bestaansrecht meer.

Even keuringsdienst van waarde kijken wat ze eigenlijk verdienen op zo'n buffet.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:57

Een jaar of vijf geleden had ik iemand leren kennen.
Was een aardige gast, maar viel mij wel op dat hij vaak opschepte over zijn mooie salaris en volle spaarrekening.
Hij vroeg een keer of ik zin had om met hem uiteten te gaan.
Leek mij wel gezellig dus ik zei ja.
Hij rekende af en buiten stopte hij bij een pinautomaat.
Of ik even de helft van het eten kon pinnen voor hem (stond ik wel even van te kijken :+).
Een paar weken later vroeg hij of ik meeging naar de bioscoop.
Toen we daar aankwamen wilde hij even langs de mc donald's voor een tussendoortje.
Hij wilde alleen wat mcnuggets en ik iets van een hamburger. Toen ik zei dat ik wel betaalde, bestelde meneer gelijk nog wat extra's.
En ik maakte van de mcnuggets een grotere portie zodat ik er ook een paar kon mee eten.
Nou mooi niet, die hield hij express dicht bij zich..
We zijn naar de bioscoop gegaan (uiteraard zelf betaald) en daarna ben ik nooit meer iets met hem gaan doen :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:00

Nabster schreef:
Drunksheep schreef:
In Amerika zijn doggybags heel normaal. Wij hebben toen we daar waren ook regelmatig dingen mee naar 'huis' genomen. Vooral omdat sommige porties ook humongous waren _O-

Vind het een goede manier om verspilling tegen te gaan, en daarbij heb je natuurlijk voor die complete maaltijd betaald. Dan is het niet zo gek dat je alles daarvan wilt consumeren toch?

In Nederland is het inderdaad nog niet echt gangbaar. Maar zou het van mij wel mogen worden. In een AYCE Tupperware bakjes vullen vind ik dan weer te asociaal voor woorden := als iedereen dat gaat doen hebben AYCE's niet echt bestaansrecht meer.

Even keuringsdienst van waarde kijken wat ze eigenlijk verdienen op zo'n buffet.

Ja? Dus omdat ze verdienen mogen ze bestolen worden?

Nee hoor, doggybags werk ik graag aan mee, alles wat er op het bord ligt is voor de gast. Maar express bakjes vullen bij een buffet gaat te ver.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:04

Lieszje schreef:
Een jaar of vijf geleden had ik iemand leren kennen.
Was een aardige gast, maar viel mij wel op dat hij vaak opschepte over zijn mooie salaris en volle spaarrekening.
Hij vroeg een keer of ik zin had om met hem uiteten te gaan.
Leek mij wel gezellig dus ik zei ja.
Hij rekende af en buiten stopte hij bij een pinautomaat.
Of ik even de helft van het eten kon pinnen voor hem (stond ik wel even van te kijken :+).
Een paar weken later vroeg hij of ik meeging naar de bioscoop.
Toen we daar aankwamen wilde hij even langs de mc donald's voor een tussendoortje.
Hij wilde alleen wat mcnuggets en ik iets van een hamburger. Toen ik zei dat ik wel betaalde, bestelde meneer gelijk nog wat extra's.
En ik maakte van de mcnuggets een grotere portie zodat ik er ook een paar kon mee eten.
Nou mooi niet, die hield hij express dicht bij zich..
We zijn naar de bioscoop gegaan (uiteraard zelf betaald) en daarna ben ik nooit meer iets met hem gaan doen :')

Bah wat een nare kerel :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:32

J0anieke schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb ook eens zoiets mee gemaakt. Diegene was heel uitgekookt (en ook gierig, maar dat is een ander verhaal).

Haar paard moest naar de hoefsmid. En toevallig lag er bij mij net een ijzer vanaf, dus ik wilde de hoefsmid ook laten komen.
Nou zij zou het wel even regelen dan kon hij beide paarden tegelijk doen: "Welke dagen ik kon?"
Maakte mij niet uit (want de hoefsmid pakt zelf mijn paard, hoef ik niet bij te zijn).

Ja, want dan kon ik mooi gelijk haar paard ook pakken en hoefde ze zelf niet te komen :+

Dat vraag ik ook altijd hoor :+
Maar dat was ook omdat ik op normale werkdagen werk, en mijn stalgenoot destijds onregelmatig waardoor het voor haar makkelijker was om een afspraak te maken.
Valt dat onder gierig als je dat vraagt? :=

Nee,dat is gewoon afspreken.Tenzij de een dan ook de kosten van de smid moet voorschieten en dan niet terugkrijgt.Maar dat was hiet toch niet het geval?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:36

Maar degene wiens paard gedaan werd en het andere paard zou moeten vasthouden hoefde zelf er niet bij te zijn. Haar paard was makkelijk genoeg om door de smid in z'n eentje gedaan te worden. Maw, dame 2 wilde dat dame 1 een extra keer naar stal kwam om háár paard te doen. En dan is dat misschien niet gierig, maar wel profiteren van...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:43

Ik weet niet of het onder gierigheid valt. Afgelopen december had ik een flinke klap gemaakt toen ik van mijn fiets afviel. Hersenschudding. Boven mijn oog een jaap dat maar bleef bloeden en niet een beetje. Ik was buiten bewustzijn toen de ambulance gebeld werd maar weer bij toen ze kwamen. Was nog verward. Maargoed omdat ze staat bij huisartsenposten en ook veel bij de ambulance vroegen ze of mijn vriend me naar de school om de hoek kon brengen. Dat kon de broeder had een afspraak gemaakt zodat ik niet in de praktijk hoefde te wachten super netjes maar alles zat onder het bloed. Mijn jas, handschoenen en echt helemaal rood. Tien ik de ambulance verliet geven ze mij.. 1 zakdoekje mee om op de wond te houden dat was met een paar seconden al doorweekt. Vond dat toch wel gierig.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:48

DezeNaam schreef:
lucifertje schreef:
1: uit eten met vriendengroep. Stel A zegt: wij betalen ons eigen eten. Prima, geen probleem. Komt de rekening, is het goedkoper om te splitten dan dat ze hun eigen deel zouden betalen :D

2: bevriend stel van mijn ouders:
- auto zo oud dat ze nog lood bij moeten mengen als ze moeten tanken.
- ski’s zo oud (van hout) dat degene die ze slijpt ze niet meer wilde slijpen. Bood hem mijn 1 jaar oude ski’s voor 50€ aan, nee nee hij wilde ze gratis.
- skipak wat zo oud is dat de gaten erin vallen afplakken met ductape om het pak volgend jaar gewoon weer te dragen.
- meerijden naar Italië maar geen benzinekosten of kopje koffie trakteren.

Dit zijn toch wel de ergste die me bij zijn gebleven.

Jezus, soms kan ik nog begrijpen dat mensen vergeten om iets te geven als ze meerijden met de auto, maar als je met iemand mee naar Italië gaat kan je toch zelf ook wel bedenken dat het duur is.. :')
Tot voor kort dacht ik er ook niet bij na, dacht dat het wel zou meevallen qua prijs om naar Italië te rijden (ging met een vriendin gaan), dat viel toch vies tegen. :+ Ben je nog goedkoper af met het vliegtuig als je in de juiste periode gaat.

Mijn moeder is ook heel gierig maar ik kon niet direct op een voorbeeld komen toen ik eerst reageerde.
Maar een hele tijd geleden vertelde mijn vader dat ik als peuter/kleuter heel vaak gewoon afgedankte kleren droeg die mijn moeder had gekregen. Blijkbaar had de opvang begeleidster ooit gezegd tegen mijn vader dat ik er erger bijliep dan de Turkse kinderen (op school), auw. :+ (Komt overigens wel wat racistisch over, maar bon.)

Dan ook mijn moeder, altijd maar zagen over geld om de kleinste dingen. Geld voor kleren voor mij was te veel, schoenen kocht ik pas nieuw als er praktisch gaten in zaten. (Zo had ik op zeeklasse in het lager met te kleine schoenen kunnen lopen, wat deden mijn voeten zeer. Want mijn nieuwe mochten natuurlijk nog niet vuil worden.) Maar dan wel een belachelijk dure, lelijke Japanse kast kopen van zeker meer dan 2000 euro. En dan zogezegd geen geld hebben. (En oh, ook overdreven dure zetels, was volgens mij van een speciaal Italiaans merk ofzo, dan is er plots geld.)

Ook eten halen van de voedselbank, tot de voedselbank er kort geleden achter kwam hoeveel geld zij nog op haar spaarrekening heeft. Goh ja wat verwacht je, er zijn wel mensen die het harder nodig hebben.
En dure leren tasjes kopen van over de 200 euro. Kijk, geen problemen mee, maar ga dan niet klagen dat je geen geld hebt.
(Waar ik dan overigens NIET tegen kan, maar misschien wel wat egoïstisch is van mij. Is dat ze soms ook mijn kleding/schoenen gebruikt. Daar kan ik zo pissig om worden, van mijn spullen blijf je af. Ook al gebruik je het niet meer, dan vraag je het. Zoals nu ook mijn jas voor paardrijden, ook al rij ik geen paard meer, wil ik niet dat iemand eraan zit. Handig natuurlijk als je moeder dezelfde maat heeft.. Nu gebruikt ze ook altijd mijn trainingsbroek om te gaan lopen, oké geen probleem mee ik gebruik hem toch niet meer. Maar zoveel geld kost zo'n broek toch echt niet... )

Of als ik haar eens vroeg om voor mijn paard iets de helft te betalen (Bv. tandarts) was het ook eerst een heel gezaag wat mijn vader allemaal nog wel moest betalen.
Altijd als ik iets vroeg voor geld voor kleding was het 'En je vader dan, geeft die nog iets?!' Goh, mijn vader zit zo diep in de schulden dat hij geen eigen adres meer kan hebben of ze komen zijn huis leeg halen, maar ja, ik zal mijn vader even gaan lastigvallen. :') Maarja, dan kreeg ik wel weer te horen dat mijn vader niks om mij gaf omdat hij mij geen geld geeft. (Wat hij overigens soms wel nog doet, maar tegenwoordig niet meer vaak. Verdien zelf ondertussen ook wel een beetje.)
Of als kind zijnde moest ik ook altijd de geld zaken tussen haar en mijn vader gaan oplossen, ondertussen ben ik er wel mooi klaar mee. Dat ze haar eigen gezeik maar oplost.

Overigens ook voor mijn 18de verjaardag, waar ik heel lang naar uitgekeken had maar nu eigenlijk niet meer veel om gaf had ik ten minste wel 'iets' verwacht van mijn moeder. En ik wil nu niet ondankbaar klinken want ik vind dat je soms gewoon blij moet zijn met wat je krijgt. Maar ze had dus tickets voor Pukkelpop kunnen krijgen voor 20 euro (toen ze haar rechten nog had bij de voedselbank enzo :+ ).
Maar de tweede dag wou ik niet meer gaan omdat ik liever op een hond wou passen. Kreeg ik toch een heel gedoe over me heen dat ze die kaartjes toch niet voor niks gekocht heeft zeker?! En dat ik ze mooi mocht terugbetalen en blablabla. Verdomme, TIEN euro... :')
Uiteindelijk heeft ze ze zelf verkocht. Maar voor mijn 18de had ik toch wel wat 'meer' verwacht.
(Al moet ik toegeven dat ik het later nog heb kunnen gebruiken toen mijn fiets gestolen was en ik graag een mountainbike wou. Dan komt 'maar jij hebt nog niks voor mijn 18de verjaardag gegeven' goed te pas. Slecht kind dat ben. :+ )

Wat dan wel weer tegenstrijdig is is dat mijn moeder gerust wekelijks sushi meeneemt van de winkel als ik het vraag, vroeger ook nog een nieuw zadel voor mijn paard gekregen en dure wedstrijdkleding... Zal zijn als ze in haar goede bui is zeker of om haar humeur te compenseren. [Edit] Ik realiseer me ook net dat dat meestal enkel is als zij erbij is, dan kan ik wel dingen krijgen. Maar om bepaalde redenen dus, ga ik niet graag met mijn moeder winkelen. x)

(Al is mijn moeder hier gewoon ook een stereotype persoon zoals de mensen hier in het topic. Zou terug gaan als ze 10 cent te weinig gekregen heeft.
Zo had ik ook eens voor een meisje dat uit Duitsland kwam met mijn kortingskaart al onze spullen afgerekend zodat zij ook minder moest betalen. Nuja, wist ik natuurlijk niet meer hoeveel zij mij eigenlijk moest geven. Dus ze had me gewoon maar 'iets' gegeven. Gaat mijn moeder al direct klagen tegen mij dat ik wel moet zien dat ze me genoeg teruggeven en blablabla... Nuja moeder, gelukkig wil ik niet zijn zoals jou, die twee euro die ik misschien nog moest kan ik gerust missen.)

Waarschijnlijk is dit een ongelooflijk lang zeikbericht geworden, mijn excuses. :')

ok, mag ik zeggen dat ik het niet heel netjes van je vind dat ze kaartjes koopt voor pukkelpop en jij besluit liever op een hond te gaan passen die dag? (ik neem aan dat je al had afgesproken te gaan). Ik zou dan ook teleurgesteld zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:51

Resistance schreef:
Wij kennen overigens zo iemand die altijd 5 minuten voordat we de rekening vragen gedag zegt als we met een groepje uit zijn gegaan. Vind het heel moeilijk om daar wat van te zeggen. :\ Anderen uit het groepje hebben het weleens bij hem aangekaart, maar dan doet ie alsof z'n neus bloed, of zegt ie dat het niet meer zal gebeuren.

Gewoon tikkie sturen :+ of niet meer uitnodigingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:53

Nies_ schreef:
Resistance schreef:
Wij kennen overigens zo iemand die altijd 5 minuten voordat we de rekening vragen gedag zegt als we met een groepje uit zijn gegaan. Vind het heel moeilijk om daar wat van te zeggen. :\ Anderen uit het groepje hebben het weleens bij hem aangekaart, maar dan doet ie alsof z'n neus bloed, of zegt ie dat het niet meer zal gebeuren.

Gewoon tikkie sturen :+ of niet meer uitnodigingen

Ga ik onthouden. :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:08

Dani199764 schreef:
Oh ik heb ook nog wel een leuke van een ex een aantal jaar geleden.
We liepen door de stad van utrecht met mijn verjaardag en we waren een half jaartje samen, maar had eigenlijk nog nooit iets van hem gekregen of zo (die verwachting was er ook niet, maar had er toen nog niet bij stil gestaan dat die eigenlijk gewoon gierig was)
Na een poosje wandelen had hij schijnbaar heel erg dorst, maar had geen geld denk ik, dus probeerde mij in te praten, van: ja schat, je moet wel iets drinken, het is een warme dag en anders droog je straks uit, zullen we even naar de supermarkt wat voor je halen. Dus ik aangegeven dat dat niet hoeft, maar als hij iets wil hebben hij wel even naar binnen mag. Nee, nee dat wou die niet, ik moest goed drinken...
Nou uiteindelijk toch maar de supermarkt in gegaan, hij graait een 2 liter fles cola uit het schap: hier schat, voor jou, je moet echt goed drinken. Dus ik zeg zo: Maar ik lust helemaal geen cola. Hij weer: Ja jawel joh, dat is goed voor je, dat stilt de dorst heel goed :') Dus ik had zo iets van laat maar, neem die fles maar mee als jij zo graag cola wil. Komen we bij de kassa.. Ja het drinken is toch voor jou schat, mag ik dan wel je portemonnee even :')

Ik begreep later pas dat die zelf gewoon heel erg dorst had, maar hij had dat ook gewoon kunnen zeggen en dan had ik een fles voor hem gehaald, maar hij deed zo hard zijn best om het te laten lijken of ik dorst had en die cola wou zodat ik zou betalen :')

Ik heb ooit een "verkering"gehad van wie ik van mijn eigen geld geen 50 cent voor een openbaar toilet mocht uitgeven.Als we dan ergens waren moest ik maar in de bosjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:18

Gowlan schreef:
Leuk topic!
Ik heb het gehad met de aankoop van mijn huis, de notaris had een factuur opgemaakt en of ik die voor de overdracht kon overboeken.
Enfin, gedaan waarna ik een nieuwe rekening kreeg. Of ik nog even €0,01 cent wilde overboeken, want ze hadden een rekenfoutje gemaakt :+
Heb ik hem overgeboekt en de notaris zelf kreeg dat te horen van de administratie toen wij in de overdracht met hem zaten. Hij lag uiteraard in een scheur hierom en vond het zelf ook belachelijk dat zijn administratie daarvoor nog een naheffing heeft gestuurd :=
Achja, wel betaald natuurlijk, het hoort bij de rekening :+

Misschien worden die rekeningen door een computer gemaakt?Ik heb wel eens een reis geboekt en betaald bij een reisbureau,die vele duizenden euro's kostte.Toen kreeg ik een aan maning,dat ik zoiets van 1 euro te weinig had betaald,en anders ging de reis niet door!De postzegel op die brief was nog duurder.Maar ik dacht, dat kan niet,en inderdaad bleek het een rekenfout van hun te zijn.Ik eropaf natuurlijk,ik kreeg wel gelijk maar nog niet eens excuses.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:22

Toen mijn (inmiddels overleden) oma haar verjaardagsfeest gaf en later de geschonken enveloppen opende zat er een lege Rabobank envelop bij. Ze staat nog op foto met de envelop: de meest gierige pin van het dorp van 90 jaar oud :+

Iemand die ieder jaar zorgt voor de paarden van een ander wanneer ze op vakantie zijn en er nog geen bedankje vanaf kan. Maar als je daarna een foto bij diegene laat afdrukken moet je wel 30 eurocent voor de afdruk betalen :')

Of vroeger de oma van een vriendin van mij. Een frietje en snack eten bij de snackbar en hetgeen over is plus peper en zout stel, bestek, glazen ect. In d'r tas stoppen en roepen: ''daar hebben we allemaal voor betaald! Want je betaald ook voor de accommodatie'' :j

sanso

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:40

Dat laatste _O- _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:49

BeFunny schreef:
Ik weet niet of het onder gierigheid valt. Afgelopen december had ik een flinke klap gemaakt toen ik van mijn fiets afviel. Hersenschudding. Boven mijn oog een jaap dat maar bleef bloeden en niet een beetje. Ik was buiten bewustzijn toen de ambulance gebeld werd maar weer bij toen ze kwamen. Was nog verward. Maargoed omdat ze staat bij huisartsenposten en ook veel bij de ambulance vroegen ze of mijn vriend me naar de school om de hoek kon brengen. Dat kon de broeder had een afspraak gemaakt zodat ik niet in de praktijk hoefde te wachten super netjes maar alles zat onder het bloed. Mijn jas, handschoenen en echt helemaal rood. Tien ik de ambulance verliet geven ze mij.. 1 zakdoekje mee om op de wond te houden dat was met een paar seconden al doorweekt. Vond dat toch wel gierig.

Ik kan echt werkelijk niks uit dit verhaal opmaken?!?

sanso

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:55

Volgens mij bedoeld ze dat ze, terwijl ze heftig bloedde, ze maar 1 papiertje mee kreeg om het bloeden (tijdelijk) te stoppen. Maar die was al snel doordrenkt waardoor het nog geen zin had iets mee te geven

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:04

Ik heb hem ook al vier keer gelezen, maar begrijpen doe ik het niet. :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:04

IHN schreef:
ok, mag ik zeggen dat ik het niet heel netjes van je vind dat ze kaartjes koopt voor pukkelpop en jij besluit liever op een hond te gaan passen die dag? (ik neem aan dat je al had afgesproken te gaan). Ik zou dan ook teleurgesteld zijn.

Dat mag je vinden. Maar de tickets waren geen verrassing hoor, was al lang op voorhand besproken. En had ook op voorhand laten weten dat ik op een hond ging passen. Misschien vergeten te zeggen dat zij last minute besloot dat ze 'voor mijn verjaardag waren', uh ja. :')
Als je dan moeilijk gaat doen om 10 euro... Voor nog één dag. Als ik die ene dag nog was gegaan had ik niet op die hond kunnen letten, en dat was voor ongeveer een week, dus ja, ik vond de hond dan wel belangrijker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:10

Sunnda schreef:

Zoals ik het begrijp: ambulance was gekomen, maar had meer te doen. TS was weer bij en dus geen echt ambulancegeval. Broeder van ambu regelde een afspraak op een praktijk in de buurt, met het verzoek of vriendje haar daar kon brengen (maw, TS bespaarde de ambu een ritje, tijd en geld) en als dank voor de medewerking krijgt TS 1 gaasje om een hoofdwond te stelpen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:11

Palmera schreef:
Soms is gierig zijn gewoon op de centjes letten omdat dat nodig is. ;)
En hiermee doel ik uiteraard niet op de heftige voorbeelden van ouders t.o.v hun kinderen. Versleten kleding en de dochter zelf maandverband laten kopen is van de zotte.

In alle andere gevallen, groepsetentjes met vrienden e.d: ik snap niet dat zulke dingen niet tevoren duidelijk zijn. :)

Mijn omgeving weet dat ik weinig te besteden heb. Dat ik bijna altijd pas met uitjes. En soms word ik, onder protest, meesgesleept. Dat is dan een uitnodiging omdat zij me dat gunnen. En die neem ik dan uiteindelijk maar aan.
Daartegenover staat dat ze weten dat ik nooit te beroerd ben om ergens mee te helpen. Of een wandeltocht met zelf gemaakte lunch te organiseren. Ja, het etentje in het restaurant wat zij betalen is duurder. Maar het is een kwestie van gunnen en je best doen in vriendschap. De één kan dat door iets te betalen. De ander kan dat door een gratis uitje te organiseren waar de rest niet aan begonnen was maar wél van geniet. ;)

Daarom ben ik, in een redelijk aantal voorbeelden in dit topic, best benieuwd naar het verhaal van de 'gierige'.
Wellicht is die helemaal niet gierig maar moet er anders gekeken en gewaardeerd worden.

Ik heb ook al eerder aangegeven, dat ik geen problemen heb met iemand die minder te besteden heeft :) Maarrr geef het even aan van tevoren. (Nu neem ik daar zelf ook wel initiatief in, als in, van tevoren zeggen "hoe zullen we het afrekenen doen?" en dan heb je dat ook gelijk van tafel.) Ga niet zitten kniesoren aan het eind als je het er toch niet mee eens bent. Of nog zo'n leuke (die ook al eens genoemd werd): wanneer iedereen zijn/haar deel van de rekening + wat fooi op tafel legt, en de laatste persoon alles telt en vervolgens exact bijlegt om het bedrag te halen (zonder fooi). Dan profiteer je gewoon van je tafelgenoten en hun goedheid om wat fooi te geven... Wat voor verhaal moet daarachter zitten? Dat je het niet breed hebt? Geef dat dan aan van tevoren! Dan gaan we naar een budgetvriendelijk restaurant. Of als het echt niet gaat dan schiet ik het wel even voor, of iedereen legt een euro of wat bij voor die persoon.

Als ik overigens word uitgenodigd naar een chique restaurant voor een verjaardag dan verwacht ik niet dat ik zelf hoef te betalen hoor :\ Dat kan ik namelijk (waarschijnlijk) niet. Wel zo netjes om dat van tevoren aan te geven. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:11

DezeNaam schreef:
IHN schreef:

Dat mag je vinden. Maar de tickets waren geen verrassing hoor, was al lang op voorhand besproken. En had ook op voorhand laten weten dat ik op een hond ging passen. Misschien vergeten te zeggen dat zij last minute besloot dat ze 'voor mijn verjaardag waren', uh ja. :')
Als je dan moeilijk gaat doen om 10 euro... Voor nog één dag. Als ik die ene dag nog was gegaan had ik niet op die hond kunnen letten, en dat was voor ongeveer een week, dus ja, ik vond de hond dan wel belangrijker.

Ik geloof best dat je problemen hebt met je moeder, maar als ik je posts lees klinkt het alsof het probleem van beide kanten komt.
Je hebt een eigen paard van ze gehad...er zijn een hoop ouders die dat echt niet kunnen betalen..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:14

Ibbel schreef:
Sunnda schreef:

Zoals ik het begrijp: ambulance was gekomen, maar had meer te doen. TS was weer bij en dus geen echt ambulancegeval. Broeder van ambu regelde een afspraak op een praktijk in de buurt, met het verzoek of vriendje haar daar kon brengen (maw, TS bespaarde de ambu een ritje, tijd en geld) en als dank voor de medewerking krijgt TS 1 gaasje om een hoofdwond te stelpen.

Ik geloof haast niet dat zulke fouten bij een ambu in NL worden gemaakt. Iemand die buiten bewustzijn is geweest gaat zowieso mee.

Zou een grove fout zijn.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:14

Mijn Tante is vreselijk met het geld.

Ik heb voor verschillende verjaardagen wat duurdere cadeaus gehad, en heb daar voor ook wel wat voor neergelegd.
Als zij iets nieuws zag in mijn slaapkamer dan moest/moet ze meteen weten hoeveel het wel niet gekost heeft.

Ik heb een Auping bed gekregen en ook grootste deel zelf betaald en mevrouw zegt meteen..
'Oh...maar L. heeft zelfde merk, 2 persoons voor maar €150,- gekocht, hoeveel kost de jouwe?!'
Dat heeft ze dus nooit te horen gekregen..

Bij mijn TV wou ze ook meteen weten hoeveel ie gekost had, en heb der gezegd 'Dat weet ik niet, want het is een VERJAARDAGSCADEAU!!!'
(Ook mee betaald)

En een keertje ben ik zo ontiegelijk boos geworden,
want ze moest precies vertellen welke bepaalde dingen gekost had en dat kwam mijn neus uit iedere keer van hoeveel wel niet gekost had..

Heb toen gezegd dat het ons %$#@! niet boeide hoeveel je bril niet gekost heeft en je wintersport kleding etc!

Toen is ze boos op mij geworden, en dat ze het aan mijn vader vertelde...
Ik zo van Ja, maar ik zit er bij en het interesseert ons NIET! en dat snapte ze niet..
Heb der maanden ook niet meer gesproken, en het blijft een Tante die ik niet mag.

Vaak kregen we ook te horen Nee we hebben geen geld blabla...en ondertussen wel vertellen hoeveel je nieuwe fietsen, kleding, auto hebben gekost.

Mijn Neef kreeg van mijn vader ook voor zijn verjaardag €50,- en wij kregen maar €7,50 want ja ze hadden geen geld..

Zo hadden ze mijn beide broers en hun zoon een grote Orchidee plant gegeven, en kwamen ze bij mij Oh hier heb je een leuk kettinkje!
(Ik draag geen sieraden, dat weet ze!)

En ik kwam er achter dat het een sieraad van Six - €6,50 was.

Ik spreek der nooit meer, en als ze bij ons thuis komen dan is het ALTIJD tijdens etenstijd nooit eerder op de dag..
Ze (Oom&Tante) vreten onze kasten leeg, en als wij dat bij hun proberen dan worden we bij de kasten weg gestuurd want dat mag niet!

En als ze komen probeer ik weg te zijn, de stad in ofzo. Mijn oudste broer wilt ook niks met ze te maken hebben.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:21

Sunnda schreef:
Ik geloof best dat je problemen hebt met je moeder, maar als ik je posts lees klinkt het alsof het probleem van beide kanten komt.
Je hebt een eigen paard van ze gehad...er zijn een hoop ouders die dat echt niet kunnen betalen..

Sorry, maar ik vind niet dat ik mij nu moet gaan verantwoorden omdat ik een eigen paard heb gehad. Mijn paard heeft mijn vader voor de langste tijd dat ik hem gehad heb gewoon alleen betaald.

Verder schrijf ik toch ook gewoon in mijn post dat mijn moeder soms/vroeger ook wel dure dingen voor mij koopt? :')
Maar daar gaat het niet om, het gaat om het principe dat ik uiteindelijk bijna elke keer weer een hoop gezeik over mij heen kreeg/krijg als ik iets vraag wat te doen heeft met geld. Ook als het om 5 euro gaat of gewoon noodzakelijke dingen zoals kleding. Sorry, maar financiële discussies tussen ouders horen zij gewoon zelf op te lossen, daar had ik als negen jarige uiteindelijk niks mee te maken moeten hebben.
Toevallig dat het wel altijd mijn moeder was die erover ruzie begon te maken met mij, en mijn vader mij (bijna) nooit lastiggevallen heeft met die dingen. En als het erover ging, ten minste niet met een hoop geschreeuw.

Maar bon, dit is al erg off topic aan het gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:25

Sunnda schreef:
Sunnda schreef:

Ik geloof haast niet dat zulke fouten bij een ambu in NL worden gemaakt. Iemand die buiten bewustzijn is geweest gaat zowieso mee.

Zou een grove fout zijn.

Ze hebben in de ambulance test gedaan. Geconstateerd dat ik een hersenschudding had en dat de wond gehecht moest worden. De ambulance waar er maar een van Reed omdat ze staakte en het ineens spek glad was in Alphen er waren veel fietsers, brommers en lopers gevallen dus hadden ze voor mij wel al de afspraak gemaakt en mijn vriend was eerder te plaatse al dan de ambulance omdat ik bij was voor ze kwamen en hij gebeld had waar ik bleef omdat we een afspraak hadden en ik was er bijna :) de ambulance had dus Tests gedaan en vonden het wel verantwoord om mij dus in bijzijn van mijn vriend naar het ziekenhuis te sturen. Dat was geen fout. Maar overmacht.