Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:18

idylle schreef:
Kaus schreef:
Nee wel geprobeerd maar je kan het horen als je de trap naar de voordeur afloopt en dan houdt hij snel op. Hij is ontzettend slim bezig.

Ik liep net de gang op om de agenten te 'verwelkomen' en toen hoorde ik hem achter zijn deur applaus geven en mij feliciteren met dat ik de agenten had gebeld.

Dan hoort de agent dat toch ook als jij dat hoort?

Dit wilde ik net typen. Wat zegt de politie hiervan?

idylle

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:26

Wat doe je als de politie er is? Ben je dan rustig? Als ik jou was (en het lukt je) zou ik op het moment dat ik de politie zou zien in huilen uitbarsten en aangeven dat je zo ontzettend bang bent... hopelijk helpt dat. Vind de politie wel erg laks bij jullie hoor. Vermoed dat ze het hier toch anders aan zouden pakken. Ze kunnen idd niet heel veel doen daadwerkelijk, maar ze kunnen je op zn minst serieus nemen.
Sterkte nog vannacht

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:30

Ik vind het ook écht bizar hoe weinig de politie/woningbouw doet. zeker bij een doorstromer. Als ze jou een vergelijkbare woning bieden, komt er toch ook weer een woning vrij?

Dit moet toch gewoon onder huisvrede breuk vallen... zeker zo laat...

Ik begin haast te denken dat het tijd wordt je aan te melden voor
https://www.sbs6.nl/programmas/gestalkt ... -gestalkt/

áls ze je al zouden uitkiezen, ben je hopelijk al lang weg uit dat appartement en heb je een leuke nieuwe woning, dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Maar zo niet.... baat het niet, dan schaad het niet. En als ze je wel uit kiezen. Ja... dan kom je met je kop op tv, maar als je er écht door geholpen wordt... ? ik zou het wel weten!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 01:32

idylle schreef:
Kaus schreef:
Nee wel geprobeerd maar je kan het horen als je de trap naar de voordeur afloopt en dan houdt hij snel op. Hij is ontzettend slim bezig.

Ik liep net de gang op om de agenten te 'verwelkomen' en toen hoorde ik hem achter zijn deur applaus geven en mij feliciteren met dat ik de agenten had gebeld.

Dan hoort de agent dat toch ook als jij dat hoort?

Nee hij gaat een stapje verder dan dat. Het is allemaal één grote manipulatie actie. Hij weet dat ik heen loop in mn eentje en terugloop met hen natuurlijk. Dus dan doet hij het niet.

Ik wil hier ook écht heel graag weg. Maar het enige spaargeld dat ik heb om een tijdelijk onderkomen te vinden plus onze huidige huur, is voor eventuele dierenarts ongelukken voor de hond. En verder hebben we dus, afgezien van redelijk wat bokkers, niet echt een plek om naar toe te kunnen. En ik wil de bokkers ook niet langdurig lastigvallen.

Edit: zal meteen even vertellen dan over de politie. Nou ja eerst bij hem geweest, daarna bij ons. Buurman heeft weer moeten beloven dat hij niet meer bij ons aan gaat bellen maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Politie bevestigt wel, maar dat wisten wij ook, dat het gehorige appartementen zijn. Maar ja, dat is niet ons probleem. Wij lopen, praten en leven gewoon. Niks geks aan. Dan gaat ie zelf dus maar verhuizen.

Agent vroeg zelfs nog of wij aan het stampen waren toen zij daar waren _O- Ja duh.

Overigens hebben we ook eens een testje gedaan met de buurman, slaan op de vensterbank, stoelen verschuiven, stampen, deuren dicht doen. Maar nee dat was allemaal niet waar hij last van had. En nu plots wel >;)
Laatst bijgewerkt door Kaus op 10-04-18 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:35

Ik weet niet of je iets van een tablet hebt?

Installeer een sleep talk app. (een app die begint op te nemen zodra die geluid detecteerd), en leg die onderaan de trap bij de deur. Die begint elke keer als die idioot aan je deur staat te rammen en te schreeuwen, op te nemen. Als hij echt 20 keer aan je deur staat. Heb je dus ook 20 opnamens, met timestamp en alles.

Misschien geen beelden, maar dan heb je in ieder geval geluid. En dan heb je een volledige documentatie van élke keer dat hij er is. En als het ff kan, draag je er ook eentje bij je, mét beeld. Zodat je ook kunt bewijzen dat jullie echt geen rare geluiden maken, vlak voor de momenten dat hij aan je deur staat.

Water dicht is het misschien niet, maar het is meer dan je nu hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 04:32

Wat doet hij als je vriend de gang op komt lopen met de hond nadat ze zijn uitgeweest terwijl hij zo staat te bonken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 04:38

Wat een ellende zeg... Is het een idee om een keer drie hele erge grote mannen in te huren om ze even flink op de kast te jagen? Hebben we hier weleens gedaan toen een aannemer ons duizenden euro's liet betalen en vervolgens niet kwam opdagen en de ingehuurde bouwvakkers niet kon betalen (de baas daarvan zei dat hij het wel even zou oplossen :Y) ). Het geld stond binnen een uur weer op onze rekening. Er is geen geweld of watdanook gebruikt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 04:55

Bij mijn ouders in het portiek woonde ook zo'n debiel. Schelden, dreigen, aanbellen midden in de nacht, troep op de trap gooien. Drie jaar lang is mijn moeder bezig geweest met woningbouw, politie, wijkteam. Niemand deed iets. Meneer had nog geen strafbaar feit gepleegd.
Dat hij mensen bedreigde maakte blijkbaar niets uit.
Maar toen mijn moeder zei dat je voortaan een mes bij zich had ter verdediging, werd ze haast gearresteerd.
Buurman is uiteindelijk zelf weg gegaan. Wat een rust.
Echt absurd hoe het in Nederland gaat.
Ts ik hoop dat er snel een oplossing komt. Of dat de buurman een keer een hartaanval krijgt van zijn eigen gedrag

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:16

Jemig way een enge gast. Heb alles tot nu toe meegelezen. Er moet blijkbaar eerst bloed vloeien dan pas doen ze wat.

Miss een idee om (als een cameratje niet mag en kan) een sticker aan de deur te plakken dat je een camera hebt hangen(ok al heb je dat niet maar dat weten zij niet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:02

Kaus schreef:
Nee hij gaat een stapje verder dan dat. Het is allemaal één grote manipulatie actie. Hij weet dat ik heen loop in mn eentje en terugloop met hen natuurlijk. Dus dan doet hij het niet.

Ik wil hier ook écht heel graag weg. Maar het enige spaargeld dat ik heb om een tijdelijk onderkomen te vinden plus onze huidige huur, is voor eventuele dierenarts ongelukken voor de hond. En verder hebben we dus, afgezien van redelijk wat bokkers, niet echt een plek om naar toe te kunnen. En ik wil de bokkers ook niet langdurig lastigvallen.

Edit: zal meteen even vertellen dan over de politie. Nou ja eerst bij hem geweest, daarna bij ons. Buurman heeft weer moeten beloven dat hij niet meer bij ons aan gaat bellen maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Politie bevestigt wel, maar dat wisten wij ook, dat het gehorige appartementen zijn. Maar ja, dat is niet ons probleem. Wij lopen, praten en leven gewoon. Niks geks aan. Dan gaat ie zelf dus maar verhuizen.

Agent vroeg zelfs nog of wij aan het stampen waren toen zij daar waren _O- Ja duh.

Overigens hebben we ook eens een testje gedaan met de buurman, slaan op de vensterbank, stoelen verschuiven, stampen, deuren dicht doen. Maar nee dat was allemaal niet waar hij last van had. En nu plots wel >;)

nog even een keer mijn vraag;
In welke gemeente woon je?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:04

Jezusjantje, wat een horror! En wat sta je tegen de muur zeg, je kan letterlijk geen kant op. Moet het een keer fout gaan voordat men in actie komt?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:10

eenitraM schreef:
Jezusjantje, wat een horror! En wat sta je tegen de muur zeg, je kan letterlijk geen kant op. Moet het een keer fout gaan voordat men in actie komt?

Ja écht hè..

En applaudisseren als de politie komt vind ik toch ook provoceren hoor.
Hij geeft overlast. Mag dat wel? Na 23 uur?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:28

Vreselijk zeg, ook ongelofelijk dat de politie er niets aan doet. Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat die gast niet spoort?! Waar willen ze op wachten? Dat het echt mis gaat?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:28

Stalken mag toch helemaal niet? Ik snap er echt niks van hoe dit allemaal mogelijk is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:34

Het programma gestalkt is er niet voor niets. Wat je daar allemaal voorbij ziet komen waar de politie niks aan doet... vreselijk.

Ik vind het echt héél rot voor je TS. Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.
Als er een bokker tussen zit die je een goede aanbieding heeft gedaan dan zou ik daar gebruik van maken. Je niet bezwaard voelen. Even aan jezelf denken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:38

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:54

Echt ziek dit.. gatverdamme!! Kan je niet ergens hoog boven het hekje van de balustrade zegmaar een camera op je voordeur richten?

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 08:59

Heb je een raam aan de balustrade kant. Anders camera in het raamkozijn zetten of bovenin de hoek in je eigen kozijn binnen ophangen gericht op je voordeur
Wel aan zijn kant dan kan je zien dat hij langs loopt.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:03

Mando schreef:
Heb je een raam aan de balustrade kant. Anders camera in het raamkozijn zetten of bovenin de hoek in je eigen kozijn binnen ophangen gericht op je voordeur

Bordje er bij op de voordeur om te wijzen op de aanwezigheid van de camera en t is niet meer illegaal :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 09:05

Maartje, nou wat een beetje het probleem is is dat er dus feitelijk geen strafbare feiten worden gepleegd. Ja, onze deurspion en deurpost zijn kapot. Maar we hebben geen écht bewijs dat hij het heeft gedaan. Tuurlijk kunnen wij dat zelf wel concluderen, maar feitelijk kan dat niet. Ook verwoordt hij zijn bedreigingen heel slim als 'ik ga jullie iets aan doen' ipv 'ik steek jullie neer' waardoor ook dat feitelijk geen bedreigingen zijn. Vandaar dat ik geen aangifte kan doen. Dan moet ik het op beeld hebben maar de regels omtrent filmen zijn dan weer zó ingewikkeld dat dat eigenlijk niet mogelijk lijkt te zijn.

Dracarys, dat mag dus helaas niet... :\ En met een bordje denk ik dat hij alleen nog maar meer gaat provoceren hoe stoer we wel niet zijn ed. Dat doet ie nu ook steeds namelijk. Het is echt ziek aan het worden. Eerst leek hij vrij dom en gek in zijn hoofd. Maar hij is heel slim bezig en springt precies tussen alle regels door.

Cayenna, als mijn vriend dan de gang op komt rent hij snel weer terug naar zn eigen appartement om daar achter zijn eigen deur te gaan lopen schelden en bedreigen.

Shiloh, app hebben we ondertussen aan staan, hij heeft alleen moet beloven niet meer aan te bellen maar de politie te bellen dus ben benieuwd wat daar van gaat komen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:07

ynskek schreef:
Mando schreef:

Bordje er bij op de voordeur om te wijzen op de aanwezigheid van de camera en t is niet meer illegaal :j

Volgens mij ook, maar dan moet het wel mogelijk zijn de deur te passeren/het gebouw in en uit te kunnen zónder op de camera te staan. Dat het echt alleen op de camera staat als je recht voor je deur staat. Dan zou het denk ik in een portiek ook legaal moeten zijn.
Kost wel wat, en bevestigen zal niet zomaar makkelijk zijn en er is natuurlijk een risico dat hij het sloopt.

Wat je zegt Kaus is niet helemaal waar. Stalking is wel strafbaar. Alleen de bewijslast is lastig. Maar als jij in een week tijd 100 filmpjes hebt over hoe hij aan je deur staat te tieren, kunnen ze daar op een gegeven moment echt wel wat mee. Dat doen ze uiteindelijk in dat programma gestalked ook...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:13

Hij schijt dus in zijn broek TS!
Hij rent vlug naar binnen als jouw vriend komt! Wat een lafaard!

Ja.. ik denk dan toch dat hij alleen maar intimideert..

Misschien ben je onterecht bang (wat ik heel goed begrijp hoor)!

Ik geloof toch dat ik hem van leer zou geven. Als je niet alleen bent dan hè?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:34

Ts wat heb ik met jullie te doen. Dit is niet leefbaar.

Ik ben flauw, maar zou deur opentrekken en deo spuiten in zijn gezicht.
Of visdraad spannen op de galerij. Uiteraard wel opletten dat andere buren er geen last van hebben.
Vriend de deur uit laten gaan, idioot staat aan de deur. Vriend komt terug, idioot vakt over visdraad en breekt hopelijk het een en ander. Visdraad weghalen.
Geen idee hoe hij is gevallen, hij komt daar toch niet O:) .

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:40

Ik begrijp alle mensen wel die zeggen “niets doen, het kan tegen je gebruikt worden”... Maar bij mij zou de maat echt vol zijn. :=
De woningbouw gaat niets doen, de politie ook niet. Dat lijkt me wel overduidelijk. Verhuizen gaat nog maanden duren (zo niet langer) en dit is geen leven zo.

Ik zou toch eens die deur opentrekken en hem weer de godvergeten huid volschelden. Of als hij naar zn huis rent erachteraan, desnoods met een honkbalknuppel om de intentie te geven dat het nu echt menens is (en om jezelf te beschermen indien nodig). Of nodig eens 2 grote vrienden uit die bij hem aanbellen, voet tussen de deur zetten en (verbaal) even flink laten merken dat ie dit NOOIT meer moet flikken.
Een verstandig plan? Nee, waarschijnlijk niet. Maar klaar is klaar en als geen enkele instantie iets wilt doen moet je zoeken naar een noodoplossing.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:43

Kunnen we de Rambo-opties achterwege laten? Dat voegt namelijk niet zoveel toe. Bovendien is regel 1 van de Rambo-opties dat je ze niet van tevoren op internet kwakt.