Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:17

Leuk! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden morgen.
Mochten jullie een zwarte AMC Gremlin zien en/of een man zien lopen met lang haar en een gremlin t-shirt, dan wel even gedag komen zeggen hoor.
Afbeelding
Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:57

Komt goed! :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:35

Helaas, we zijn omgekeerd. Iets in de aandrijflijn ratelt en we durven we niet mee door te rijden. Gerard gokt versnellingsbak. :(

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:50

Ah wat jammer! :( Mijn vriend keek er helemaal naar uit om jullie auto te zien haha.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:51

Mariska_28 schreef:
Helaas, we zijn omgekeerd. Iets in de aandrijflijn ratelt en we durven we niet mee door te rijden. Gerard gokt versnellingsbak. :(

Ah dat is jammer zeg! En net vandaag ook

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:23

Ja echt balen. Nog even overwogen om met de gewone auto heen te gaan als bezoeker maar dat hadden we allebei eigenlijk geen zin in zo zonder Gremmie.. :(

Dit najaar krijgt hij bij de garage een grote beurt waarbij o.a. alle pakkingen en keerringen vervangen worden. Maar eens informeren wat een revisie van blok en/of versnellingsbak (automaat) kost.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 09:32

Mariska_28 schreef:
Ja echt balen. Nog even overwogen om met de gewone auto heen te gaan als bezoeker maar dat hadden we allebei eigenlijk geen zin in zo zonder Gremmie.. :(

Dit najaar krijgt hij bij de garage een grote beurt waarbij o.a. alle pakkingen en keerringen vervangen worden. Maar eens informeren wat een revisie van blok en/of versnellingsbak (automaat) kost.

Automaat gaat je zo'n 3k (ex BTW) kosten, schat ik in, beetje afhankelijk van of er schade aan de bak is of alleen slijtage.

Maar mijn eerste gedachte bij rammels in de aandrijflijn zijn toch kruiskoppelingen, gevolgd door lagers, eventueel je diff.

Maar dat is niet minder balen dat ie er precies op zo'n moment mee ophoudt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:13

Ach wat sneu Mariska.
Vingers gekruisd.

Wij met de 340 aan een gymkhana voor klassiekers op onverhard meegedaan. Geweldige lol. Stoffig is het woord niet.
Waren paar duizend mensen publiek. Behoorlijk chaotisch daardoor maar improviserend organiserend verliep het naadloos en probleemloos. De auto ook. Is een beetje een tank dus niet zo handig in competitie met Panda 4x4s maar wel met afstand de beste donuts *D

De spoiler @Cowboy55 weegt met de 3D print steunen onder de 3 kg en is in combinatie met de rubber lip achter de motorkap vanaf brommersnelheid al funtioneel.
https://myalbum.com/photo/xZETTYj4DybC/1k0.jpg
Verder helemaal Kai Kogashiwa (Initial-D) replica. Klassieker op zíchzelf :)*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:17

Vind de spoiler lelijk. Voor de rest geloof ik t meteen qua gewicht, toegevoegde waarde etc., maar dan vind ik die spoiler nog steeds lelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:40

Cowboy55 schreef:
Vind de spoiler lelijk. Voor de rest geloof ik t meteen qua gewicht, toegevoegde waarde etc., maar dan vind ik die spoiler nog steeds lelijk.

Prima. Voor míj hoort het bij het Manga/JDM thema en de oorsprong van de drift wereld.
Verder maken verschillende smaken/functies de wereld interessant _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:35

Zaterdag hier in het dorp klassieker evenement; autos en motorfietsen.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 23:31

Wat een heerlijke dag en idem ontspannen evenement.
Perfect weer en zalig zonder pretenties alles.
Gratis inschrijven en een bon voor drankje en paëlla. Een perfécte paëlla trouwens van een erg goed restaurant in het dorp.
Laten we zeggen een ´ontspannen´(niet)organsatie) dus je zet je voertuig waar je wil en het werkt zichzelf uit met alles prima en interessant :D gevarieerd op een rij.

Verrassend veel bezoekers met verrassend veel interesse in de voertiuigen. Leuk!
Mijn Nimbus heeft een verrassing; de open kleppen. Omdat het één trap lopen is, is dat een zeer populair ding. Tientallen filmpjes van gemaakt met mobieltjes en ééntje met een profi amera door de regionale omroep.

Dan een rondrit door het dorp waartoe op een passend moment toe besloten werd. Pakweg een derde van de voertuigen stelde zich in willekeurige volgorde op achter de motorfiets van een aangewezen voorrijder. Instructie wat de route was en hoppa....
Weer op het plein zowaar iedereen weer keurig op de vorige plek :wow:

Prijsuitreiking. Mijn Nimbus heeft de motorfietssectie gewonnen. Is haast valsspelen met die kleppentruuk ;)

De burgermeester gaf acte de presence en ja, een ritje in het zijspan kon en wilde hij niet afwjzen.
Hetzelfde rondje gereden maar Chema is en héél populair en het was erg grappig met hem zo herkenbaar in de bak dus nog meer applaus en gejoel dan met de hele rij voertuigen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 20:30

Gaaf hoor hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:12

een bonusfoto

Afbeelding

De grote donker bordeau ´bak´ als eerste in de rij is overigens een verrassende auto. Het is een Seat 1500D. Een Fiat 1500 gebouwd door Seat maar met een diesel motor, wat Fiat zelf nooit geleverd heeft in deze modelfamilie. De motor werd geleverd door Mercedes en is dezelfde als die in the 180D. Bijzonder ding dus wat in het geheel niet buiten Spanje verkocht/bekend is en héél zuinig trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:41

en de volgende

Afbeelding

best een avontuur om er te komen en weer terug; voor een 83 jaar oud zijspan een afschúwelijke; steil en lang, helling.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 15:00

Vandaag hoger dan dit maar daar stond geen bordje

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:12

Een retro, nostalgies detail.

Ooit, midden 20ste eeuw, was een simpel koord om de deur mee dich te trekken heel normaal.

Afbeelding

Dat is voor rally/race preparatie decénnia bijna een standaard lichtere modificatie gebleven:

Afbeelding

Voor de nieuwe ´R´ versie van de A110 heeft Alpine er naar terug´gegrepen´:

Afbeelding

Erg grappig want ik had dat ook net gedaan. Trekt makkelijk dicht met mijn gammele linkerarm en als bonus is het een halve kilo lichter.
De luidspreker/tweeter et al was er al uit. Zit niets achter de roosters. Bijna 4 kilo in totaal.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:01

Mariska_28 schreef:

Hoe is het nu met de Gremlin?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 17:03

Huertecilla schreef:
Mariska_28 schreef:

Hoe is het nu met de Gremlin?

Nog in de garage, dus dit jaar rijden wordt het niet meer denk ik. Gerard moet binnenkort maar weer eens de garage bellen of ze al weten wanneer ze tijd hebben. Want rijden zonder te weten is je het einde van de rit haalt is niet ontspannend rijden..:D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:36

Dat is geen leuke voortgang zeg. Sterkte daarmee!

Mariska_28 schreef:
Want rijden zonder te weten is je het einde van de rit haalt is niet ontspannend rijden..:D

Ik ga morgen met de 83 jaar oude Nimbus op pad. Op zich top maar er zit een afdaling naar het stuwmeer van Iznjar in. Dat is heel lang heel steil omlaag. Met >100 jaar oud remontwerp op 2 van de 3 wielen en een compressie van 5 op 1 remt ook niet geweldig op de motor >;)
Mijn charmante gezelschap zegt dat ze op mijn rijkunst vertrouwt en liever in de bak meegaat dan in de auto.

En terug diezelfde helling weer óp.
Mijn charmante gezelschap zegt dat ze .... en liever achter de Nimbus aan omhoog loopt dan ... auto.

Ok :\

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 01:14

Oeps, was het helemaal vergeten.
Evenement in Iznajar was top. Afdaling en weer terug omhoog geen probleem.
Op de heenweg zat er een club 2CVs achter ons maar hoewel ik wenkte, gingen ze niet voorbij.
Later kwamen ze naar ons toe, lachend, dat ze dat niet kónden _O-

Grappig detail: Een paar jaar raids gereden met #65. Bij de inschrijving kreeg ik

Afbeelding

Verder mistlampen op de cabrio gemonteerd. Uiteraard van die klassieke; op een U-beugel en met losse afdekkap.
Na afstellen een bevredigend verschil en de voltmeter geeft aan dat de dynamo er núl probleem mee heeft +:)+

Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:26

Chromen zijspiegels gemonteerd. Chromen deurgrepen zijn ook binnen.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:19

Je hebt het er maar druk mee!
Ziet er ook leuk uit.

Hier is het rustig.

De E28 staat droog in de schuur onder dekens, zonder kofferbakklep. Die ligt bij de spuiter zodat hij alvast de kleur kan regelen.

Verder zijn de veren voor achter alvast binnen. Hopen dat dat voldoende is, anders komen er nog nieuwe schokbrekers.
En ik moet nog even spacers bestellen.

Mag wat kosten zo'n auto :7

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:53

Wij zijn bezig met het strippen en lassen van de Rekord. Hopen begin volgend jaar hem naar de spuiter te brengen. Zal wel ergens maart worden, dan mag de oprijvrachtwagen de weg weer op. Die zit in het kwart tarief, is van ‘84. Hopen dan in de zomer weer te kunnen rijden met de Rekord, al zal opbouwen wel een ding worden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:13

Esaqar schreef:
Verder zijn de veren voor achter alvast binnen. Hopen dat dat voldoende is, anders komen er nog nieuwe schokbrekers.

Ik weet niet wat je wil bereiken maar de veren en schokbrekers doen iets heel anders.

De boeren hier zijn blij dat ik de deurgrepen binnen heb. Ik heb er daglicht buiten voor nodig want op de tast de oude en koude plastic clips ín de deur losfrutten is een slecht idee. Ik weet waar ze zitten en hoe ze in welke richting moeten maar ze zijn té breekbaar om ook maar íets scheef te doen. Heb er echt goed licht bij nodig.
Kortom, de auto met de deuren open buíten is best.
Dus het regent sinds de dingen binnen zijn.
Ok, regen is wat veel gezegd maar het stopt of begint met druppen. Goed voor het land ook al komt er niets in de waterlopen dus stuwmeren.