Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:21

Ah die tip neem ik even mee!

Wij blijven hier ook bij de kleine speen, hij drinkt snel genoeg zo uit de dr. Brown fles.

Wat zuur van je vriezer zeg Britt! Ik heb gisteren weer een koelbox vol weggegeven aan m'n donorkindje want heb veel te veel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:23

Ik hád ook altijd teveel. Maar omdat het nu superdruk is op mijn werk kolf ik vaak maar 2 keer en dan heb ik precies genoeg voor de volgende dag.

Wat fijn dat je het hebt kunnen weggeven! Hoe ben je aan je donorkindje gekomen? Via die stichtingen moet je heel veel tests doorstaan toch?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:28

Ik heb gebruik gemaakt van donormelk. Via Facebook heb ik 2 groepen gevonden.
Ik kolf namelijk veel te weinig.
Na 12 maanden ben ik gestopt met donormelk en dronk ze alleen nog maar live. Ze is een goede eter dus dit was mogelijk. Inmiddels is ze 23 maanden en geef ik nog steeds borstvoeding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:31

Oh nou, dat rechtop gebeuren deden we sowieso vanwege de reflux maar dat maakte dus weinig uit voor de hoeveelheid :P

Hier dronk hij alleen in de eerste weken de fles heel snel leeg. Later duurde het juist een eeuwigheid.
Zaten we een half uur met die fles in zijn snuit en moesten hem daarna nog minstens een half uur recht(er)op houden omdat het er anders weer uit kwam... en dan daarna hopen dat het slapen nog even lukte voor hij alweer honger kreeg....wat een slopend regime was dat jongens :=

Oef wat balen van de vriezer!

Na een dag of 3 tobben met BV die niet lukte (genoeg melk maar het drinken aan de borst lukte niet goed bij dat arme kind :(:) ) was ik de lijdensweg van dat ventje (en ons) spuugzat en heb ik het kleine blikje NannyCare opengetrokken en hij dronk het meteen goed :j Maar dat arme kind stikte ook gewoon van de honger -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:37

Ik heb in het begin bij Gup ook melk gekregen van een vriendin die op dat moment nog borstvoeding gaf. Ze is direct na de bevalling verse melk naar het ziekenhuis komen brengen zodat gup geen KV bijkreeg ivm zijn formaat :+: was zo lief van haar!

Balen van de vriezer :(:)

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:40

Grappig zo'n topic. Mijn dochter is inmiddels al 2,5 en we slapen samen, geef nog borstvoeding en ben huismoeder voor haar gebleven. al geen actief meelezer zijn want ik vergeet regelmatig op Bokt te kijken ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:46

Dat therapeutisch voeden deden wij ook. Maar dan in zijlig en flesje idd horizontaal, nooit met zwaartekracht mee iig.

Wat betreft het maagje oprekken, dat had ik al vaker gehoord. Maar volgens de kinderarts moet je dan wel echt heel veel geven. Het maagje wordt wel steeds iets groter, maar het kind wordt ook steeds groter. Wil het maagje buiten proportie groot groeien moet je hem wel echt abnormaal grote flessen geven, en dat zal een kind vrijwel nooit gaan drinken.

Hier had ie er overigens ook geen probleem mee als kond boven de liter per dag uitkwam :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:47

verootjoo schreef:
Dat therapeutisch voeden deden wij ook. Maar dan in zijlig en flesje idd horizontaal, nooit met zwaartekracht mee iig.

Wat betreft het maagje oprekken, dat had ik al vaker gehoord. Maar volgens de kinderarts moet je dan wel echt heel veel geven. Het maagje wordt wel steeds iets groter, maar het kind wordt ook steeds groter. Wil het maagje buiten proportie groot groeien moet je hem wel echt abnormaal grote flessen geven, en dat zal een kind vrijwel nooit gaan drinken.

Hier had ie er overigens ook geen probleem mee als kond boven de liter per dag uitkwam :P

Je zal je ogen de kost geven als je op pagina's hoort dat een kind van 2 maanden 150 cc naar binnen klokt. En dan 5 flessen op een dag oid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:48

Ik zou het even terug moeten zoeken maar denk dat die van ons toen misschien ook al wel op die hoeveelheid per flesje zat....en dan wel meer dan 5 op een dag := Maar kan ook best dat dat een maandje later was, die details onthoud je niet zo goed.

Maar die van ons maakte het echt wel goed duidelijk dat minder niet de bedoeling was :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:58

Ik heb geen idee meer wat die van ons toen dronk := zou maar zo kunnen dat dat wel die hoeveelheid was. Maar hij eet nog steeds erg erg veel, en er is geen vetrol te bekennen.
Hij heeft gewoon veel voeding nodig.

Maar ook hier zei de kinderarts; geef hem wat hij nodig heeft (geen snoep en koek natuurlijk :P) en vergeet niet dat hij eet om in korte tijd zijn gewicht en lengte een aantal keer te verdubbelen en dat wij alleen maar eten om op gewicht te blijven. :+ hij vond het niet echt raar dat er dagen bijzitten dat mijn kind net zoveel eet als ik op een dag :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:03

Hier een 2 jarige die nog minder eet dan een dooie kip helaas...... moeilijk hoor.
At als een bootwerker toen hij kleiner was. Inmiddels een heel stuk minder. En al helemaal niet als hij niet met een vork mag eten. Dan eet hij helemaal niet :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:04

Volgends het consultatiebureau was mijn dochter te klein en te licht en moest ze zeker meer vast voedsel eten. Tot ik vertelde wat mijn dochter at :+
In de ochtend 2 boterhammen in de middag 2 boterhammen. Vol Bord avondeten en volle kwark/yoghurt na.
Tussendoor rozijnen/fruit soms een gezond koekje. En de bv momenten nog :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:10

Gelukkig zit zijn lengte/gewicht wel prima voor zijn leeftijd (boven de curve) dus hij zal wel genoeg binnen krijgen :+
Maar het gaat soms wel tegen je moedergevoel in.
Hij krijgt wel regelmatig een monkeyplatter zodat hij tussen het spelen al wat binnen krijgt. En we mixen nu ook wel het een en ander door zijn yoghurt heen (tja niet geheel rapley, maar hij heeft ook nog een papa natuurlijk :) )

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:26

Cruz krijgt 2x 240 cc mee op de dagen dat ik werk, verder voed ik hem zelf. Dat gaat de ene keer wel helemaal op en de andere keer niet, prima hoor.

Ik kolf voordat ik ga voeden 's ochtends al 500cc af dus dan ben ik al voorzien voor die dag als ik ga werken. Wat ik dan op mn werk kolf gaat de vriezer in en ik heb eigenlijk nooit wat nodig uit de vriezer.

Heb zo'n groep gevonden via FB omdat ik zoveel melk had dat ik niet wist wat ik er mee moest. Ik ben nu ook donor voor Sanquin/moedermelkbank geworden en dan moet je idd je bloed laten testen. Ook mag je dan bepaalde dingen niet tot je nemen en met alcohol extra uitkijken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:33

Pantykous schreef:
Cruz krijgt 2x 240 cc mee op de dagen dat ik werk, verder voed ik hem zelf. Dat gaat de ene keer wel helemaal op en de andere keer niet, prima hoor.

Ik kolf voordat ik ga voeden 's ochtends al 500cc af dus dan ben ik al voorzien voor die dag als ik ga werken. Wat ik dan op mn werk kolf gaat de vriezer in en ik heb eigenlijk nooit wat nodig uit de vriezer.

Heb zo'n groep gevonden via FB omdat ik zoveel melk had dat ik niet wist wat ik er mee moest. Ik ben nu ook donor voor Sanquin/moedermelkbank geworden en dan moet je idd je bloed laten testen. Ook mag je dan bepaalde dingen niet tot je nemen en met alcohol extra uitkijken.

Waarom kolf je al voor de voeding? Je weet dat je daardoor je overproductie in stand houd?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:41

Oh ja, dan kan ik al niet meer mee doen. Ik heb een bloedtransfusie gekregen 10 jaar geleden. Dan was dat idd ook de reden dat ik niet meer verder heb gekeken naar de mogelijkheden.

Mooie opbrengst heb jij zeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:52

Wait wut, van 1 keer kolven in de ochtend heb je al een halve liter, begrijp ik dat nou goed? :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:59

Als ik niet kolf voor de ochtendvoeding dan spuit ik hem er helemaal onder. Hij kan dan niet goed drinken :n

Ik kolf idd ongeveer 500cc voor de ochtendvoeding :j Ook wel eens wat minder, bijvoorbeeld vanochtend omdat hij vannacht om 01.00 kwam om te drinken.

Overdag verder niet voor voedingen maar in de ochtend is niet te doen anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:12

Nou dat kan ik me voorstellen als je zoveel kolft.... ik heb geen idee verder hoor van hoeveelheden maar dit klinkt me toch wel als een halve Klarabella 14 in de oren, hihi.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:56

Wat mooi Pantykous, dat je zo wat kunt betekenen voor andere baby's!! Zoveel productie heb ik (helaas) niet, wel heb ik voor mijn nichtjes wat gekolfd toen de productie nog op gang moest komen bij beiden. Was ook mooi om te kunnen doen. Maar voor mij betekende dat, dat ik echt mijn productie moest opkrikken ;)
Drinkt jouw zoontje 2 flessen van 240 cc? Hoe oud is hij?

Bedankt voor de artikelen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:58

Lijkt me sowieso alleen maar handig om volle flessen mee te geven, beter teveel dan te weinig toch en het hoeft niet in 1 voeding leeg :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:35

Mijn kleintje drinkt ook al een aantal weken 5x 150. Hier functioneert hij gewoon het beste op, geeft vrijwel niets terug. Nu geen krampen meer, wel veel last mee gehad. Tijdje geprobeerd toen om dan 6x 120 te geven, maar dat was een ramp.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:42

havermout schreef:
Drinkt jouw zoontje 2 flessen van 240 cc? Hoe oud is hij?

Bedankt voor de artikelen!

Hij is 4,5 maand :7 Hij drinkt ze niet altijd helemaal leeg, beetje afhankelijk van of hij voor 5 of 6 voedingen gaat. Soms ook wat meer behoefte aan mama dus dan komt hij wat vaker voor 1 borst als ik thuis ben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:32

pmarena schreef:
Nou dat kan ik me voorstellen als je zoveel kolft.... ik heb geen idee verder hoor van hoeveelheden maar dit klinkt me toch wel als een halve Klarabella 14 in de oren, hihi.
:=
Inderdaad hoe meer je kolft hoe meer melk je aanmaakt. Maar in dit geval is het fijn voor iemand anders. En er zijn vrouwen die zo gemakkelijk veel en volwaardige borstvoeding hebben. Dat had ik ook, mijn moeder idem dito en ik verwacht mijn dochter ook. Ben er altijd heel dankbaar voor geweest. Geen gezeur met voeden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:43

Heb je dan alleen niet weer ander gedoe, snel last van lekken of stuwing ofzo?

Of dat je dus veel moet kolven om dat soort zaken en verslikken van de kleine te voorkomen?