Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:18

TS, ga voor je eigen geluk. Ik herken het niet op willen geven omdat je al zoveel hebt gedaan, omdat je je toekomst al zo uitgestippeld hebt. Maar ik vind (in tegenstelling tot anderen in het topic) dat je daar echt niet aan moet denken. Het belemmert namelijk enorm. Je blijft hopen. Maar wat er niet is, is er niet.
Jij bent al niet gelukkig in Australie. Kies voor jezelf. Alles valt weer op te bouwen! Maar dan wél zoals jij het wilt. IN het plaatje zoals je wilt en niet alleen maar dénkend aan dat plaatje, zoals nu.

The_Cat

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:22

Nagini, ik vind de updates die je plaatst zo moedig. Ondanks dat het misschien zo niet helemaal voelt voor jou, spreekt er wel een zekere kracht uit vind ik. Ik geloof zeker dat jij de kracht hebt om hier ook een juiste beslissing voor jezelf voor te maken. Ik kan je geen tips geven, ik zou niet weten wat ik zou moeten aanvangen met zo'n situatie, maar ik wil je wel nogmaals een virtueel hart onder de riem steken

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 14:28

Ik heb even niwt gereageers en bijgelezen.

Moet even proberen mn eigen mening en pad te volgen.

Vertel morgen vast meer.

Edit: dokter bezoek was goed. We hebbem daarna echt 3 uur over alles gepraat wat dwars zat. Hij praatte zoveel dat ik er haast hoofdpijn van kreeg. Nog nooit gebeurd.
Hij huilde bjj de dokter en gaf aan dat hij doe eerste stap ontzettend moeilijk vond maar nu ook ergens opluchting voelt.

Hij moet volgense week terug bloedprikken en nog 1.afspraak om een mental health plan te maken en doorverwijzing psycholoog.

Hij heeft anti depressiva gekregen Celapram.

Vertel morgen wel meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:01

Goede stap Nagini, ik zou hem echt (nog) niet laten vallen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:01

Moeilijke situatie dit, als je het aandurft zou de optie Melbourne misschien nog wel goed zijn voor jullie beiden. Dan is het nog niet helemaal definitief, dat geeft hem de ruimte om aan jou te bewijzen dat hij echt voor je wil gaan en van daaruit kun je bekijken wat jij wilt, het geeft in ieder geval wat lucht. Terug naar NL kan altijd nog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:17

Zorg goed voor jezelf, we horen wat van je als je er aan toe bent!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:30

Goof schreef:
Goede stap Nagini, ik zou hem echt (nog) niet laten vallen.

Ik ben het met Goof eens.

Maar denk wel aan jezelf

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:32

Doe rustig aan, neem alle tijd die je nodig hebt en denk om jezelf.
Zoals Marc-Marie Huijbregts in 1 van zijn shows zegt: 'afspraken in vreugde of verdriet, maak ze niet'.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:37

Cayenne schreef:
Steeph schreef:
Maar hij begint nou met iets wat hij wil veranderen hij stelt zich open tegenover TS. Of het oprecht is of niet even daar gelaten. Maar hij praat tenminste.

Alleen een beetje jammer dat hij dat pas doet nadat TS hem heeft geconfronteerd en dat er geen zogenaamd lampje ging branden voor hij virtueel vreemd ging.
Waarom kan het dan nu opeens wel?

Precies.
Het is nogal veel ikke ikke ikke.
Tot drie keer toe.
En nu pas nu Nagini t mes op z'n keel zet komt er ineens wél een waterval aan ikke ikke ikke zielig moeilijk eruit. En dan ook nog ff als mosterd na de maaltijd vertellen dat hij er vorig jaar over dacht naar Engeland te komen maaaaar toen kwam jij al naar Australië. Lekkere slappe zak hooi.

Het is goed dat hij nu hulp gevraagd heeft bij de arts.
Of anti-depressiva een goede zet is.. denk het niet. Straks is hij nog verder van huis. Hulp heeft hij wel nodig. Veel meer en dieper dan hij denkt. Misschien speelt dit al z'n hele leven, of is dat in z'n jeugd/tienertijd begonnen.

Het is belangrijk dat hij nu oog gaat hebben voor jou.
Dat had hij al niet en dat lees ik nu ook (nog) niet bij hem. Logisch ook als hij zo in de put zit, maar dat banketstaaf t niet recht.

Behoed jezelf voor over-romantiseren. Hij is wie hij is NU. En wie hij was het afgelopen jaar. Zoals hij was en is, zie je het daar mee uit te houden? Je was al niet totaal gelukkig typte je hier.

Jij hebt nu dit setje kaarten in je hand. Daar zul je het mee moeten spelen. Er vanuit gaan dat je straks full house in je hand hebt en daar naar toe leven en je/jullie situatie naar inrichten is zeer slecht voor jou. Hij is nog niet veranderd. Misschien gebeurd dat wel nooit. Misschien wel. Maar dat weet je niet. Nu is nu. Dat zou je grootste valkuil kunnen zijn, iets wat wanneer het hart betrokken is snel gebeurd. We willen immers zo graag..

Sterkte meissie
Neem je tijd.
Maak nieuwe kansen voor jezelf, Melbourne is wellicht wel leuker dan je denkt. Je zou dan ook in vriendschap kunnen kijken wat er is of wat er gaat komen, zonder dat je voor je gevoel je ziel,hart en leven totaal moet achterlaten.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:02

Het advies wat ik mezelf altijd inpraat, en vriendinnen geef wanneer er getwijfeld wordt over een relatie: zet alles aan de kant (waar hij woont, waar jij woont, de konijntjes in jouw geval. (dat zal heel moeilijk zijn, maar het heeft niets te maken met of je met HEM verder wilt of niet).
En ga je dan bedenken, is dit de jongen/man waar ik heel mijn leven samen mee wil zijn. Is dit de man waar ik problemen mee op moet lossen mochten we ooit kinderen krijgen. Is dit de man die bij mij past en wil ik hem begeleiden. (want net zoals bij mijn ex, lijkt het alsof jij sterker bent dan hij).
Wanneer je denkt dat het met al die bedenkingen er toch een positieve toekomst komt: ga ervoor. Denk je dat dit niet de man is waarmee dat gaat lukken, kap het dan meteen af, en kies voor jezelf. Op het moment ontzettend moeilijk, maar over een jaar zou je er op terugkijken met de gedachte: dat heb ik toch maar mooi gedaan.

Succes met alle beslissingen die je moet gaan maken. Dikke kus.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:38

Meine gute wat een verhaal... Heb alles gelezen en vind de hele situatie intens. Ik kan je geen advies geven, want dit is iets wat jij moet doen. Wij kunnen je allemaal nog zo veel advies geven, maar uiteindelijk ben jij degene die de knoop moet doorhakken. Uiteraard is het goed dat hij nu stappen onderneemt omdat hij ook erkent dat er iets met hem is, maar is het voldoende?

Ik wens je heel erg veel sterkte en wijsheid toe!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:42

TS, lees je eens in over personen met narcistische trekken. Gaat er een lampje branden? Niet alle kenmerken hoeven te kloppen, een deel kan ook. Ik lees tussen de zinnen veel narcistische trekjes bij je vriend.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:56

Dat gaat best een beetje ver storm. Iedereen heeft overal wel wat trekjes van. Laten we deze vent nou niet gaan diagnosticeren.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:02

Storm schreef:
TS, lees je eens in over personen met narcistische trekken. Gaat er een lampje branden? Niet alle kenmerken hoeven te kloppen, een deel kan ook. Ik lees tussen de zinnen veel narcistische trekjes bij je vriend.

Doe normaal joh, niet iedereen die vreemd gaat en zo reageert is een narcist....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:14

Storm schreef:

:')
Serieus? Ik word echt moe van die zelfbenoemde psychologen die op basis van enkel enkele berichtjes op internet een diagnose weten te stellen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:14

Goof schreef:
Storm schreef:

:')
Serieus? Ik word echt moe van die zelfbenoemde psychologen die op basis van enkel enkele berichtjes op internet een diagnose weten te stellen.

Nou, inderdaad. Ik vind dit ook wel ver gaan, eigenlijk :=

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:19

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:21

Niemand heeft het hier over een diagnose stellen. Ze heeft het over trekjes, niet over de stempel. En het kan voor mensen heel herkenbaar en helpend zijn hoor, een blijk van ''herkenning'' in bepaalde dingen. Storm bedoelt het vast ook op deze manier, dus laten we niet zo overtrokken reageren..

Sterkte TS, volg je hart en je eigen gevoel. Meningen zullen er toch wel genoeg zijn.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:44

Jeetje Meis wat heftig allemaal. Heb alles terug gelezen. Wat een moeilijke situatie zit je nu. Ik zou niet weten wat ik zou doen in zoon situatie. Volg je hart

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:46

Iedereen heeft trekjes van narcisme, adhd, autisme, borderline of weet ik wat voor "stickertje" dan ook.

Ik ken iemand met veel trekjes van narcisme. Blijkt dat deze persoon een enorm hechtingsprobleem heeft door de ouders veroorzaakt. Die symptomen hebben wat van elkaar weg. Maar de oorzaken zijn geheel anders. Overigens Is bovenstaande door een echte psych gediagnosticeerd. Om maar even aan te geven hoe snel zaken verkeerd ingeschat kunnen worden

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:04

Ik lees al vanaf begin mee, wat een oliebol situatie!

Uit zijn reactie lees ik vooral "how much you love me" maar m.i. te weinig "I love you's" en hij begint wel heel snel over dat hij het begrijpt als je gaat etc.

Brrr... Ik zou elke X alleen maar aan die ranzige tekstjes van hem moeten denken.

Dit verdient niemand, maar als je het nog een kans wilt geven, denk erom dat het niet je leven (nog meer) ruineert!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:06

astridastrid schreef:
Ik lees al vanaf begin mee, wat een oliebol situatie!

Uit zijn reactie lees ik vooral "how much you love me" maar m.i. te weinig "I love you's" en hij begint wel heel snel over dat hij het begrijpt als je gaat etc.

Brrr... Ik zou elke X alleen maar aan die ranzige tekstjes van hem moeten denken.

Dit verdient niemand, maar als je het nog een kans wilt geven, denk erom dat het niet je leven (nog meer) ruineert!

Ik denk eeder dat dat voortkomt uit een laag zelfbeeld. Dat hij denkt dat hij haar energie en liefde niet waard is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:12

Ik ga er niet te veel over zeggen want dat vind ik "gevaarlijk" maar ik ben het er wel mee eens dat dit een diepliggend en zeer gecompliceerd psychisch probleem is. Het lijkt voor mij niet op oppervlakkig vulgair gedrag. Het is de vraag welke van de twee je liever hebt..

Ik heb nog steeds veel bewondering voor je volwassen en dappere instelling Nagini. Ik hoop oprecht dat hij een goed hart heeft en dat jullie er samen uit komen. En ik vertrouw erop, na wat ik van jou gelezen heb, dat je de goede beslissing gaat nemen voor jezelf.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:26

Hannanas schreef:
Precies.
Het is nogal veel ikke ikke ikke.
Tot drie keer toe.
En nu pas nu Nagini t mes op z'n keel zet komt er ineens wél een waterval aan ikke ikke ikke zielig moeilijk eruit. En dan ook nog ff als mosterd na de maaltijd vertellen dat hij er vorig jaar over dacht naar Engeland te komen maaaaar toen kwam jij al naar Australië. Lekkere slappe zak hooi.

Het is goed dat hij nu hulp gevraagd heeft bij de arts.
Of anti-depressiva een goede zet is.. denk het niet. Straks is hij nog verder van huis. Hulp heeft hij wel nodig. Veel meer en dieper dan hij denkt. Misschien speelt dit al z'n hele leven, of is dat in z'n jeugd/tienertijd begonnen.

Het is belangrijk dat hij nu oog gaat hebben voor jou.
Dat had hij al niet en dat lees ik nu ook (nog) niet bij hem. Logisch ook als hij zo in de put zit, maar dat banketstaaf t niet recht.

Behoed jezelf voor over-romantiseren. Hij is wie hij is NU. En wie hij was het afgelopen jaar. Zoals hij was en is, zie je het daar mee uit te houden? Je was al niet totaal gelukkig typte je hier.

Jij hebt nu dit setje kaarten in je hand. Daar zul je het mee moeten spelen. Er vanuit gaan dat je straks full house in je hand hebt en daar naar toe leven en je/jullie situatie naar inrichten is zeer slecht voor jou. Hij is nog niet veranderd. Misschien gebeurd dat wel nooit. Misschien wel. Maar dat weet je niet. Nu is nu. Dat zou je grootste valkuil kunnen zijn, iets wat wanneer het hart betrokken is snel gebeurd. We willen immers zo graag..

Sterkte meissie
Neem je tijd.
Maak nieuwe kansen voor jezelf, Melbourne is wellicht wel leuker dan je denkt. Je zou dan ook in vriendschap kunnen kijken wat er is of wat er gaat komen, zonder dat je voor je gevoel je ziel,hart en leven totaal moet achterlaten.

Hoezo zou anti depressiva geen goede zet zijn?

Heel veel sterkte TS. Ik lees al vanaf het begin mee en kan niet anders zeggen dan dat je er super moedig mee omgaat. Vergeet niet dat je al een hoop hebt opgegeven voor hem, blijf dicht bij jezelf en denk aan je eigenwaarde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:39

Ik heb erover nagedacht wat ik zou doen in jouw geval. Ik dacht, als hij zich graag wil bewijzen (wat ook wel mag nu...) dan kan hij prima op je wachten. Dus even afstand. Jezelf een beetje terug vinden. Niet om hem heen blijven hangen en zo weer in jullie oude patroon vallen. Als hij echt meent dat hij niet zo is, kan hij op je wachten. En voor JOU vechten ipv omgekeerd...