Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:13

Die maten is ook best een ding ja. Wanneer dragen ze welke kleding. Ik heb nu tm 62 in huis. De rest komt dan wel. Omdat er een kleintje verwacht wordt heb ik 1 pakje maat 44 gekocht in een uitverkoop. Als dat echt nodig is, dan halen we wel bij. De rest komt ook vanzelf, vooral als mijn ma dr gang kan gaan als ze eindelijk kan vertellen wat het wordt :')

Dat sommigen van jullie al voor een jaar vooruit durven kopen ook, dat vind ik nu nog wat spannend. Misschien denk ik daar over een paar weken ineens heel anders over :P .

Die felle kleuren kunnen soms best heel leuk zijn, maar voor in het begin heb ik ze ook maar weinig. Alles nog een beetje rustig gehouden. Dat zal Ook vanzelf veranderen denk ik. Ook maar net wat kind zelf mooi vindt straks misschien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 07:46

Ik heb vorig jaar heel veel al magen vooruit gekocht in de sale. Maar toch vooral dingen altijd wel gedragen kunnen worden. Zoals shirts lange mouw, spijkerbroekjes en leggings. Dan maakt het niet uit hoe de maten lopen.

Nu weet ik op welke groeicurve ze zit (perfect gemiddeld) en weet ik dat ze precies de maten aanhoudt die merkjes zelf vaak aangeven. Dus durf ik best 1 of 2 maat in het voren te kopen.
Nu gaat ze natuurlijk wel naar de maten die langer draagt ipv 3/4maanden. Zit nu in 80 en denk in t najaar naar 86 en dat moet een half jaar meegaan net als 92. En dan gaat het al snel een jaar mee.

Merk ook dat ze nu soms echt groeistuipen heeft. In een week kan iets van makkelijk passen naar te kort gaan :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:32

Zo heb ik net vorige week in de 70% sale een lading truien gekocht voor aankomend winter en ook zijn winterjas heb ik al binnen.
Longsleeves, tshirts (met vestje) en broekjes kunnen inderdaad jaar rond en als je een beetje een slank kind hebt kan je vaak 2 zomers met een korte broek. De wijdte groeien ze niet zo snel uit en bij een korte broek is het niet erg dat ie 2 cm te kort is

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:57

Ja korte broeken draagt ze deze zomer maat 74 :+
Al heeft ze vandaag een spijkerbroek van de Hema aan, ook maat 74. Die dingen vallen echt belachelijk lang!

Heb gisteravond nog een paar broeken van Vingino besteld maat 92, die kunnen altijd wel idd. En twee shirtjes maat 98 dan :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

Verschilt zo per kind, zoon is 9 weken en al maat 68. Ik was blij dat ik geen stapels had liggen want hij was overal zo uit.

Aden Anais heeft inderdaad prachtig spul, de bamboe doeken zijn suler fijn. Van Mies & Co heb in de XXL doeken liggen en die gebruik ik ook het meeste. :j

Vingino valt aardig op de maat vind ik. Petit Bateau bv weer wat kleiner.

@Lautje: Tiny Cottons, House of Jamie en Billy Bandit deze keer :j

En idd smaken verschillen, ik hou niet van z8, noppies en meer van dat soort merken. Koeka word je ook mee doodgegooid.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:00

Ik ben ook gek op kinderkleding voor mijn 2 kids en lees en klets graag mee

mijn dochter van 4 is gek op jurkjes en rokjes ( broeken vind ze vreselijk)
Mijn zoontje is bijna 10 maanden

Wij hebben merken van wibra,primark c&ga Dirkje like flo en quapi
Echt heel divers

Jaffel: wat een gave kleertjes echt helemaal mijn smaak

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:33

Ik heb net deze 2 (zijn hem nu nog vrij groot, maar groeit ie wel in)van Maxomorra binnen gekregen en verwacht vandaag nog een pakje

Afbeelding
Het lijkt zo best heftig, maar het staat ontzettend leuk!

Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:41

Panty: dat zijn merken die iedereen heeft...
Als ik naar het kdv rij hebben ze allemaal hetzelfde aan.
Noppies, feetje en babyface vond ik wel ideaal in de kleine maatjes (niet te duur want ze groeien er zo uit) en voor de (spijker)broeken. En nu heb ik van feetje wel echt lekkere zomerse setjes voor bij de gastouder of lekker buiten spelen. Lekker fleurig, makkelijk te wassen en als het stuk/vies wordt geen ramp.
Vooral leggings en broeken is nu met kruipen echt zonde om hele mooie voor te kopen. Slijten waar je bij staat

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:42

Zijn leuk Liselot!
Molo heeft ook altijd beetje dat soort prints. En dat blijft ook super mooi. Wel alleen kopen met 50 of 70% korting :+

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:48

Maxomorra vind ik ook leuk. Maar die kleurtjes zijn net niet echt schreeuwerig, net een beetje subtieler.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:54

Ja het is net een beetje retro vind ik, ben er fan van!
Maar inderdaad alleen met fikse korting kopen, net zoals Like Flo

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:06

Leuk Liselot!

Had iemand nog tips voor breed vallende broekjes/jeans voor kleintjes, maat 74 ongeveer? Ik koop het liefst online, omdat ik niet echt de kans heb om alle winkels af te struinen, maar ik vind het meeste wat ik binnenkrijg maar smal vallen. Als in, de broek creeert een prachtig zandloperfiguur bij mijn bolletje :') Of ik krijg ze bijna niet meer over de billen, maar de pijpen zijn nog 5 centimeter te lang.

Voor de beeldvorming, hij gaat nu naar maat 68 toe en is 7,5 kg:
Afbeelding
Met zijn nieuwe Babiator 8-)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:09

Gisteravond besteld en nu al binnen. Broeken zijn idd mooi lang en smal, die komen altijd wel van pas!
Gele shirt is zelfde kleur als de koordjes van de joggingbroek, komt niet helemaal uit de foto :+

Afbeelding

Afbeelding

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:09

Hema valt breed.

Goeie foto :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:23

Mooie kleren hierboven.

Maxomorra is ook leuk!

Britt stoer bril zeg. Zo n babiator?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:26

Is een Babiator idd, met gepolariseerde glazen. Vond die dingen met zo'n bandje achter het hoofd eigenlijk net niks, en toen kwam ik deze tegen. Ietsje duurder, maar echt wel nette kwaliteit en een stuk leuker om te zien!
De pootjes zijn nog wat lang, als ie met zn achterhoofd tegen iets aan zit/ligt, maar voor de rest past ie eigenlijk al prima.

Hm dat geeft weinig keus, als ik alleen bij de Hema kan shoppen :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:22

H&M en primark zijn ook breed :j Veel van zara ook.
Ik moet lang en smal en T past deze merken niet :D

Leuke aankopen ingrid! Vind alleen het joggingbroekje iets minder, maar dat zal smaak zijn :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:39

lieveli schreef:
Meiden, hier een dilemma. Waar slaapt een september baby in? Slaapzakje/boxpakje korte mouw/mouwloos/lange mouw?

mijn zoontje is vorige jaar september geboren net op de eerste minder warme dag hij had een rompertje met lange mouwen aan en een pyama met lange mouwen en een slaapzakje zonder mouwen van de ikea.
toen hij ouder werd en uit zijn slaapzakje was hebben we een een slaapzakje voor 4 seizoenen gekocht een dikkere met lange mouwen en eentje dun en zonder mouwen en dat zit dus in elkaar.of los van elkaar te gebruiken ...Een combi-sleeper slaapzak echt ideaal!. *\o/*

En het is zonde dat ze uit de liefste kleine kleertjes zo snel zijn....maar dat hoort er bij !

verder heb ik een vraag weet iemand of er ook lengte maten zijn van een merk, omdat hij dus bij zijn maat 74/80 de lange broeken in het gunstigste geval 3/4 broeken lijken hij heeft zulke lange benen, en een maat groter is veelste groot bij zijn taille....zelfs met de aansnoer elastieken en wasbare luiers.
zelf maken kan ik wel , maar het is ook leuk om dingen te kopen ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:28

Kwita: hier hetzelfde probleem met een lange smalle. Helaas bestaan lengtematen niet, maar er zijn wel merken die hele smalle broekjes in hun assortiment hebben.

Mochten mensen nog kleertjes zoeken t/m 86; heb nog een lading te koop dus stuur maar ff een pb

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:05

Leuk hoor, willen kopen wat jij mooi vindt (in de kleuren die jij als moeder leuk vindt), maar als 2,5 jarige peuter bepaal je toevallig lekker zelf wel wat mooi is! :D En dat is vooral roze.. heul veul roze..
En ik denk dat als ik drukke shirts of jurkjes zou kopen met frozen -of weet ik wat voor disney-prints- ze die het liefst zou dragen. Mw weet heel goed wat ze wil. Vraagt elke dag of ze een maillot met een jurkje aan mag (dus nu is een legging een maillot zonder voeten, dat accepteert ze.. :)) )
Een broek is stom! Maar als ik zeg dat je dan heul hard van de glijbaan af gaat, dan is het toch best wel oke, voor een keertje..
Schoenen... dat bepaalt ze ook helemaal zelf. Ik koop geen schoenen meer zonder haar. Ik neem duidelijk niet de goeie mee, ze weigert ze aan te doen (en om nou een volledig hysterisch kind in schoenen te wurmen die ik mooi vind doe ik niet, ik vind ook niet alles mooi).

Dat wordt nog wat..:roll:

Zal zo een foto toevoegen, let niet op de speen, we gingen net de deur uit, ze mag hem nog in bed en in de auto.
Haar zonnebril moest ook op, we zijn ervoor teruggelopen.. Oh! Mama!! Mij zonnebril!!

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:14

Hahahaha wat een dametje!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:16

Is het ook! Een kleine tuttebol! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 15:54

IMJ: kijk eens bij de kleertjes van Mim-pi! Je zegt dat zou houdt van Disney achtige dingen. Mim-pi heeft ook veel prints maar dan niet Frosen of dergelijk, maar net iets 'smaakvoller'

Afbeelding

Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:10

Afbeelding

Hey wat een leuk topic! Ik lees/schrijf graag mee. Onze uk moet nog geboren worden in augustus maar heeft natuurlijk al een paar leuke setjes klaar liggen. Hier ook een maxomorra fan. En wooden buttons, daar is het linker setje van, vind ik erg leuk :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:44

Dat bovenste jurkje met het eskimootje is wel grappig inderdaad :j Niet zo 13 in een dozijn.

Zonnebril daar doen we niet aan, vinden we maar ongezond en on-sociaal :P