Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:54

http://www.omroepbrabant.nl/?news/26183 ... ndaal.aspx

Ik vind het bericht hier wel heel lomp geschreven of ligt dat aan mij?

Onder de foto staat: pech voor trein verkeer.

Het artikel zelf:

Citaat:
Aanrijding: geen treinen tussen Bergen op Zoom en Roosendaal

ROOSENDAAL - Op diverse trajecten in ons land rijden minder of geen treinen door het stormachtige weer. Tussen Bergen op Zoom en Roosendaal ligt het treinverkeer echter om een andere reden stil.

Rond halftwee donderdagmiddag gebeurde er ter hoogte van het Hollewegje in Roosendaal een aanrijding met een persoon. De extra reistijd is meer dan een uur. De Nederlandse Spoorwegen verwacht dat de verstoring rond halfvijf is verholpen.

De verstoring? Dat is toch geen uitspraak.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:15

Zo heet dat gewoon, wat de oorzaak dan ook is.
Er is van alles op dat traject aan de hand geloof ik, de overweg waar ik op kijk was net geblokkeerd door een politiewagen met zwaailichten en nu rijdt de trein stapvoets langs...
Maar het rijdt in ieder geval, voor zo lang het duurt, dus ik kan nog wel naar huis. Met dit weer is de bus ook geen pretje.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:18

moniek21 schreef:
Nee toen waren wij denk ik al weg, de brandweer had een ladder over de sloot gelegd waar we op handen voeten overheen moesten .. op de terugweg was ik vergeten Mn ritsen dicht te doen en viel er het een en ander in de sloot , wat resulteerde dat ik ook bijna te water lag omdat ik het toch wilde pakken ;) ..

Ach.. dat is wel heel vervelend.. Ja ik kwam wat later thuis. Mijn moeder was alleen thuis en toen opeens kwam de politie, zij schrok zich wezenloos omdat mijn zus eigenlijk thuis moest komen.. Maar gelijk bij open doen werd zij gerustgesteld. Maar inderdaad het was echt geen fijne constructie!

moniek21

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 18:34

Xxcleoo , nee maar gelukkig konden we er op deze manier wel bij komen .

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:08

Net op station roosendaal een grote chaos voordat bekend was wat er was gebeurd.
Gelukkig geen luid klagende mensen. (Wel een oude dame die zich afvroeg hoe ze nu thuis moest komen, heb haar er dan ook op gewezen dat er gewoon bussen rijden tussen Roosendaal en BoZ :) )

Vraag me dan toch altijd af wat er precies is gebeurd, en ben heel blij dat ik geen trein eerder had, wie weet had ik dan wel in de desbetreffende trein gezeten (al weet ik niet in welke richting de trein reed)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:49

kan ook vanwege de storm zijn...zijn veel verbindingen uitgevallen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:30

ik lees al een hele tijd mee hier. wat een heftig verhalen.

ik heb wel vaak een beeld van hoe het er uit ziet ik denk vaak kleine stuken overal maar als ik dan lees dat iemand een open kist had na zo iets.
(puur gewoon uit interesse niks beledigingen naar iemand dan ook toe ) maar meer om een beeld te krijgen wat de 'opruim dienst' mee moet maken steeds.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:06

Wat er overblijft hangt heel erg af van de plaats van impact. Je hebt mensen die een slag krijgen van de trein en in één stuk in de berm gekatapulteerd worden en je hebt mensen die echt onder de trein geraken en in het systeem draaien en totaal verhakkeld zijn.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:47

Zag van de week een filmpje van iemand die van een zéér hoge flat sprong en op de grond uit elkaar barstte. Daarna werd gefilmd van dichtbij. Ik had het niet willen zien hoor en het was ook niet de bedoeling. Maar nu weet ik wel hoe dat eruit kan zien. Ik kan bijna overal tegen qua bloed en dingen, maar ik kon het niet zien en ik zal ze hier niet in detail beschrijven wat er te zien was. Nog meer respect voor hulpverleners nu. Ik kan me indenken dat iemand die onder de trein gekomen is er niet heel veel anders uit ziet.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:00

@ashleytjuhh ik herken de interesse :) ik kan persoonlijk zulke foto's en filmpjes heel goed hebben.
Een jongen die bij mij in Harderwijk woonde was er ook voor gesprongen maar die is er (naar horen zeggen) tegen de zijkant aangekomen en dus gewoon nog 'heel'
Die heeft een halve open kist gehad. Het ligt er inderdaad dus heel erg aan hoe je terecht komt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:05

Het hangt er inderdaad van af :/ Ik heb iemand gekend en die is gestorven met een waterski ongeluk. In het water gevallen (gebeurt wel meer natuurlijk), maar de boot erachter had hem niet gezien en is er recht over gevaren. Het 'geluk' (wat een dubbel woord) was dat de schroeven over de onderkant van zijn lichaam gekomen waren, dus voor die jongen hadden ze ook nog gewoon groeten met een halve kist.

Bij een trein is het ook allemaal zo dubbel. Al dat metaal, en als je in België aparte locomotieven hebt (dus niet die ingebouwd bij het passagiersvoertuig) heb je onderaan soort metalen 'stokjes' die je mag vergelijken met eigenlijk soort keerborstels. Maar het is dus metaal, en als je daar iets tegen krijgt, dat gaat ook gewoon als een soort rasp erover

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:59

SaraViavia schreef:
Zag van de week een filmpje van iemand die van een zéér hoge flat sprong en op de grond uit elkaar barstte. Daarna werd gefilmd van dichtbij. Ik had het niet willen zien hoor en het was ook niet de bedoeling. Maar nu weet ik wel hoe dat eruit kan zien. Ik kan bijna overal tegen qua bloed en dingen, maar ik kon het niet zien en ik zal ze hier niet in detail beschrijven wat er te zien was. Nog meer respect voor hulpverleners nu. Ik kan me indenken dat iemand die onder de trein gekomen is er niet heel veel anders uit ziet.

Staat zo'n filmpje gewoon online ja?
Ik heb bij een mens nog nooit gezien.
Bij mijn werk bij de dierenambulance wel, voornamelijk katten.
Ik kon er prima tegen ook.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:23

Cinnepin schreef:
SaraViavia schreef:

Staat zo'n filmpje gewoon online ja?
Ik heb bij een mens nog nooit gezien.
Bij mijn werk bij de dierenambulance wel, voornamelijk katten.
Ik kon er prima tegen ook.

Nee ik kreeg het via WhatsApp en opende het heel nietsvermoedend. Op de een of andere manier bleef ik nog een poosje kijken, maar daarna toch snel afgezet. Kon me nooit echt goed inbeelden hoe zo een ongeluk o.i.d. er uit zou zien van dichtbij, maar dat is me nu wel duidelijk. Zou eigenlijk niet doorgestuurd moeten kunnen worden via What's App, maarja hoe voorkom je het.. Ik kan er nog aardig tegen, maar mensen die al niet goed tegen bloed kunnen hadden het niet onder ogen moeten krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:34

Iemand die coor de lol zoiets naar mij appt verwijder ik per direct uit mijn contactlijst. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:37

Waarom zouden mensen elkaar zomaar dat soort dingen sturen?
Idd, die gaat per direct uit de contacten!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:45

Om zoiets naar een nietsvermoedend iemand te sturen is wel heel luguber ja..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:50

Die zou inderdaad ook bij mij uit de lijst verdwijnen.
Maar bewust heb ik ook wel eens van die dingen opgezocht.
Misschien wat luguber maar zoiets trekt me wel.
Rotten.com bezocht ik eerst wel met regelmaat.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:06

voornamelijk (niet altijd ) zijj zulk filmpjes uit het buitenland. respect Nee dat vind ik niet. Maar door zulke dingen te zien krijg ik wel meer respect voor de mensen die het op moeten ruimen elke keer. dus puur uit de zakelijke kant zoals ij al eerder aangaf uit interesse voor dat beroep. ik kan best tegen bloed en zulke dingen om te zien. maar het niet gewaardeerd worden als alleen dat gestuurd worden zonder iets er bij wat er gebeurd. al helemaal niet na iemand als je weet dat die g zoiets helemaal niet wil zien.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:11

Ik woon aan Leiden Centraal en kijk vanuit mijn woonkamer op het station.
In mijn ooghoek zie ik commotie.
Er ligt een jongeman op zijn buik op het spoor,alsof hij van het perron is gevallen.
Twee NS medewerkers tillen hem op het perron,daar blijft hij bewegingloos liggen.
De trein die aan komt rijden stopt voor het perron zodat hulpdiensten de ruimte hebben.
Er komen agenten bij. De persoon wordt in de stabiele zijligging gedraaid. Het is duidelijk dat hij niet bij kennis is,zijn armen flappen tegen de grond. Het duurt enige tijd tot het ambulancepersoneel er is. Zij draaien hem op zijn rug en krijgen hem niet bij. Ze verlagen de brancard en proberen de man er op te krijgen,zo te zien valt dat niet mee,zijn lichaam hangt als een zandzak. Wat een verschrikkelijk gezicht.
Uiteindelijk krijgen ze hem goed op de brancard en gaan weg.

Het is geen springer, (denk ik?) maar wel aangrijpend!
Ik vraag me erg af wat er met de man aan de hand is geweest en of hij nog leeft?
Er was geen reanimatie, maar ook geen plank of nekbrace,toch was de persoon niet bij. Brrrr.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:25

Ohh Jetje Tivoli, wat gek. Hoe zou hij daar komen vraag ik me dan af? Gelukkig dicht bij het ziekenhuis.

Maar was dit net? Ik kom net van Leiden centraal vandaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:57

Bij een hartaanval wordt er gereanimeerd.
Een beroerte of zoiets zou best kunnen dan.
Of "gewoon" flauw gevallen door te weinig eten, of suikerziekte of dat soort dingen.

leven zal hij ook nog wel doen.
Heel officieel mag hij anders niet met de ambulance mee, al wordt dat ook wel eens omzeild met onderweg overleden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:10

Nou idd, ook tegenover slachtoffer en nabestaanden niet zo netjes dat mensen zoiets rondsturen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:13

Ashleytjuhh schreef:
voornamelijk (niet altijd ) zijj zulk filmpjes uit het buitenland. respect Nee dat vind ik niet. Maar door zulke dingen te zien krijg ik wel meer respect voor de mensen die het op moeten ruimen elke keer. dus puur uit de zakelijke kant zoals ij al eerder aangaf uit interesse voor dat beroep. ik kan best tegen bloed en zulke dingen om te zien. maar het niet gewaardeerd worden als alleen dat gestuurd worden zonder iets er bij wat er gebeurd. al helemaal niet na iemand als je weet dat die g zoiets helemaal niet wil zien.

Klopt buitenlands....ik weet een site waar idd dit te zien is..daar stonden ook foto's en filmpjes van de slachtoffers van de mh17....
Best raar dat dat kan he?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:36

Maar het is wel een verschil of je dat gevraagd of ongevraagd te zien krijgt.
Ook zo van dierenmishandeling.
Soms krijg je ook op facebook ineens iets te zien met stop dierenmishadeling en dan het meest gruwelijke plaatje. Nee daar hou ik niet van op die manier.
Net zo min als van de MH17, dat wil ik niet zo maar krijgen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:37

bruintje123 schreef:
Maar het is wel een verschil of je dat gevraagd of ongevraagd te zien krijgt.
Ook zo van dierenmishandeling.
Soms krijg je ook op facebook ineens iets te zien met stop dierenmishadeling en dan het meest gruwelijke plaatje. Nee daar hou ik niet van op die manier.
Net zo min als van de MH17, dat wil ik niet zo maar krijgen.

idd mee eens