Wat doe jij aan met kerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:55

1m60 droog aan de haak :Y) Voor het andere model ben ik dan weer te plat bovenaan. Ik ben op 5 jaar tijd ongeveer 10kg aangekomen, en dat mocht ook wel. Helaas is echt alles op mijn kont en bovenbenen gaan zitten. Modelletje peer en een kont om op te kaarten zoals ze hier zeggen.

(maar we gaan er wel aan werken).

Het jurkje wat ik gepost heb in link wat ik intussen dus besteld heb O:) is hoog gesloten en A-lijn. A-lijn of niet te strakke rechte rok kan ik best hebben, zolang het niet te kort is. Qua lijfje mag het hoger gesloten zijn of een boothals. Heel soms lukt een subtiele V-hals ook, maar dan moet de stof wel mooi vallen.
De verafschuwde bolero's trek ik nog wel eens uit de kast. Het legt nadruk op je taille en versmalt optisch (of dat zou het moeten doen). Zo kan ik toch nog wel eens een geheel iet beter laten uitkomen.

Maar hakken zijn in mijn geval een must, of ik nu een lange, middelmaat of korte rok aandoen. Iets met korte pootjes.

Michelle77

Re: Wat doe jij aan met kerst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:03

Let wel op met bolero, het kan juist de nadruk leggen op je billen en kont.
Als je van boven smal bent en dan 'opeens' een flinke bilpartij, kun je beter iets pakken dat net over je billen komt (over het begin) dan valt die overgang aan de achterkant iets weg. Kunt idd wel de nadruk op de bovenkant leggen dmv je taille te accentueren, mooie hals, ketting etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:13

Dat dus :j

Mijn bolero's stoppen op het breedste van mijn ribbenkast, net onder de borst. Ze maken mijn bovenkant ietsje breder zodat het geheel wat meer in evenwicht is. Iemand die veel zwaarder is van borst kan dat echter beter niet doen. Dan is een leuk tailleriempje een beter idee.

Maar goed, met een handtas met kort riempje over je schouder die net boven/naast je taille komt leg je daar ook nadruk op. Met een heuptas trek je de aandacht naar dat gedeelte. Met een clutch zorg je best voor een mooi horloge of een mooie armband, omdat je polsen in de schijnwerpers staan. Welke het meest praktisch is, dat is weer een ander probleem.

En ik pak regelmatig de boeken "what (not) to wear" van trinny en susannah erbij :D Even de boel weer opfrissen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:17

Alrijd handig zulke tips!

Kennis van me is ook vrij klein, wel volle borsten maar boven wel wat smaller. Maar echt een behoorlijke bilpartij en benen. Alleen pakt zij juist van die korte strakke jurkjes, liefst met een kort jasje erop. Zo zonde, want dan springen die billen juist zo in het oog. Gewoon een iets langer jasje en dan is dat veel minder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:29

Ik heb dus brede schouders,grote borsten en brede heupen bij een enorme lengte van 160 en korte pootjes. :')

Moet dit jaar wel wat netters aan dan afgelopen jaren, weet alleen nog niet wat omdat het mee moet op reis. Heb wel eea in de kast hangen aan goede broeken. Alleen kwa shirt/trui/blouse is het drama. Maat is sterk veranderd en heb het sneller warm waardoor de nette setjes die ik heb hangen nu ongeschikt zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:48

Ik vind bolero's voor meisjes van 12, dat vind ik écht helemaal niks. Mijn advies is om gewoon naar een goede winkel te gaan om je te laten adviseren, geen H&M of Men@Work maar Pauw ofzo. Betaal je ook wat meer maar dan loop je wel echt knap de winkel uit.

edit: En als je wel iets koopt wat net niet helemaal zit, laat het vermaken. En duurdere winkels hebben vaak ook VIP avonden en als je er regelmatig komt kun je ook vragen of ze iets willen vasthouden tot de sale bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:27

Ik heb heus wel wat geld over voor mooie kledij. Helaas zit ik haast overal tussenin. Was toch makkelijker toen mijn bilpartij nog een stukje slanker was. Er zat meer evenwichtige verhouding in.
Ik hou van blazers en jasjes maar de meeste maken van mijn bovenlichaam net een rechthoekig blok. Moet wel meegeven dat de mode in NL vaak vooruitloopt op de onze en dat er bij kleine maten niet altijd evenveel variatie is.

Als ik kijk hoeveel modellen schoenen er zijn in maatje 37 en hoe beperkt 36 soms is.... -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 02:44

Nou mijn lijf correspondeert ook niet helemaal met de gangbare maten maar dan kan het dus vermaakt worden, ideaal!

En voor mij zijn die VIP avonden echt briljant, ik ben een klein giertje dus als ik ergens op kan besparen doe ik het :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:52

De meeste VIP avonden hier zit er zelden korting op, ze gooien wel de nieuwe collectie naar je hoofd. En iets vasthouden tot de sales... Ho maar. Is het er nog? Dan heb je geluk. Maar als het kan vangen ze hier liever de volle mep.

Ik heb echter wel 1 adresje waar ik tijdens de sales Michael Kors, armani, versace etc kan scoren aan minimaal 50% korting. Helaas starten de sales pas na nieuwjaar, dus geen optie voor de feestdagen.

Vandaag worden normaal de laarsjes bezorgd! Ga je zien dat ik net niet thuis ga zijn haha.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:52

Zo, sieraden besteld. Nog even rustig nadenken wat ik ga doen qua combinaties.

Pareloorbellen met rosékleur kettinkje en horloge met roségoud, pareloorbellen met parelketting en zilveren horloge en zilveren slavenarmband, rosékleur oorhangers lang met horloge met roségoud, rosékleur oorhangers met rosékleur ketting en rosé horloge of lange zilverkleurige hangers met zilveren horloge zilveren slavenarmband en zilveren statementring.

Bweehehe :').

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:56

waar O:) ?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:08

Lucardi. Hebben ook leuke kortingen nu!

Ik heb trouwens enkel de lange oorbelen, pareloorbellen, rosé oorbellen en roséketting besteld :o. De rest van de sieraden heb ik al :D.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:36

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:40

Nú word ik echt ongeduldig hahaha! Mijn pakketje wordt vandaag bezorgd bij mn ouders, omdat daar veel vaker iemand thuis is. Maaarrrr ik ben daar natuurlijk pas vrijdagavond weer :(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:40

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:48

Ik vind de kruising tussen een blazer en een bolero die Steps verkoopt helemaal oke. Ga m vanavond nog maar even bestellen dus.

Edit: **** die Steps niet meer verkoopt omdat ik net als vorig jaar weer te laat ben... :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:53

Wat doen jullie met jullie haar?

We kunnen bijna een algemeen topic maken voor de kerstlook haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:54

Opsteken met wat glitterschuifspeldjes denk ik. En dan wat loshangende plukken krullen met mn stijltang.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:02

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:04

CecileDV schreef:
Dat weet ik pas op het moment dat ik het aan het doen ben hahaha
Heb vandaag een dutch braid tot al mijn haar erbij zit en dan het uiteinde in een staartje (zoiets dus http://hairstyleforwomen.net/wp-content ... nytail.jpg), misschien doe ik dat ook wel met kerst.

Wauw, dat kan ik echt niet bij mezelf. :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:08

Iris82 schreef:
CecileDV schreef:
Dat weet ik pas op het moment dat ik het aan het doen ben hahaha
Heb vandaag een dutch braid tot al mijn haar erbij zit en dan het uiteinde in een staartje (zoiets dus http://hairstyleforwomen.net/wp-content ... nytail.jpg), misschien doe ik dat ook wel met kerst.

Wauw, dat kan ik echt niet bij mezelf. :D

Ik kan ook niet zoveel hoor, ben oprecht jaloers op mensen die hun haar mooi kunnen opsteken. Maar french braid en dutch braid lukken me nog wel. Heb ook niet zoveel haar dus kom hele mooie kapsels tegen op pinterest enzo en dat ziet er bij mij altijd uit als een dooie cavia met kale plekken :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:18

Een schurftige cavia dus. :+

Ik heb wel haar wat zich leent voor allerlei kapsels.
Maar ik heb helaas het geduld van een doppinda als het om werken boven mn macht gaat (dus met je handen boven je hoofd). Dus ik zie het ook niet gebeuren. :')

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:23

Maar een Dutch braid is meer een kwestie van doorhebben. Ik heb net tijdens mijn werk in twee minuutjes er een nieuwe vlecht ingelegd omdat ik er met mn horloge achter was blijven hangen.
Zou zo graag het haar terug willen wat ik een aantal jaar geleden had, veel volume (of krul als ik het lief behandelde), veel haar (dus dan is dun niet zo'n ramp). Stomme hormonen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:24

Ik vind mijn haar los het mooist, dikke krullenbos

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:30

Afbeelding

Ik kan het echt wel. Bovenlangs. :+