Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:09

Ik reageer op de reactie's van andere bokkers in dit topic die zeggen dat rokers nergens rekening mee houden en dat ze moet afgezonderd worden. Ze moeten eigenlijk doen wat niet rokers zeggen. Daar doel ik op.
Als men dan reactie's krijgt van rokers dat ze dat niet doen, is het direct dat ze zich niet aanpassen. Nee, de meeste passen zich wel aan, maar er is een gulden middenweg. Ik zou ook contrair worden als iemand mij zonder pardon iets opdraagt, dan doe ik juist het tegenovergestelde. Ik denk dat dat hier ook het geval is, bij sommige reactie's.

Daarom mijn voorbeeld, men kan zich perfect een beetje afzonderen en zien naar de windrichting, zo past men zich aan, maar dat is niet genoeg voor bepaalde mensen. Wie is er dan niet tolerant?

DatBenIkNou

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:26

Eerlijk gezegd vind ik dat best vreemd, om dan het tegenovergestelde te willen doen..Als iemand last van jouw rook heeft kan je daar toch op anticiperen? Of zet je de radio ook juist harder als je buren om 3 uur 's nachts komen vragen of de muziek misschien iets zachter kan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 12:57

T is de manier en toon waarop, Datbeniknou.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:55

Lees het hele topic maar eens door, daar waar dit topic voor een aantal een echte eye opener had kunnen zijn werd het een echte rokers zijn fout, altijd. Of ze nu bewust zijn van de overlast en daar iets aan proberen te doen of niet.
Ts ik begrijp je overlast kun je voorstellen dat ze hun schuur gebruiken?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:27

DatBenIkNou schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat best vreemd, om dan het tegenovergestelde te willen doen..Als iemand last van jouw rook heeft kan je daar toch op anticiperen? Of zet je de radio ook juist harder als je buren om 3 uur 's nachts komen vragen of de muziek misschien iets zachter kan?

Maar de definitie van 'last hebben van' is nogal verschoven de laatste 10 pagina's.
Volgens mij is er geen enkele roker hier die zegt er genot uit te halen om zijn rook in iemands gezicht uit te blazen als een ander aangeeft last te hebben van de rook. Dat zou vergelijkbaar zijn met de muziek om 3u harder te zetten als de buren komen klagen.

Wat een aantal hier doen is tegen de buurman zeggen: ik hoor je muziek, en dat vind ik onacceptabel want ik vind het rotmuziek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:14

Misschien gaan ze het buiten roken in de toekomst eerst verbannen naar speciaal daarvoor bestemde koffieshops. Zet de sigarettenrokers en de wietrokers gewoon bij elkaar, kunnen ze heerlijk genieten van elkaars rook +:)+

TS, voor het geval je in Overijssel woont...
Zet gewoon een windmolen in je tuin die de rook weer terug wappert naar waar het vandaan kwam :D

http://www.tubantia.nl/regio/een-windmo ... -1.6462633

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:16

Anoniem schreef:
Misschien gaan ze het buiten roken in de toekomst eerst verbannen naar speciaal daarvoor bestemde koffieshops. Zet de sigarettenrokers en de wietrokers gewoon bij elkaar, kunnen ze heerlijk genieten van elkaars rook +:)+

Jaa en dan zetten we de zuiplappen en criminelen erbij en zijn we van alle ellende in de wereld af :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:20

Ik begrijp TS wel. Ik vind het heel smerig als er een sigarettenwalm mijn (slaap)kamer in komt, als ik het raam openzet. Of als ik de schuifpui openzet. Of de keukendeur naar buiten. Wij hebben hele lieve buren, twee huizen verder. Als zij hun deur opendoen, komt de zure walm je tegemoet. Smerig. Het is hun huis, dus zeg ik er niets van.
Wat ik ook smerig vind, is roken in het wachthokje bij bus en tram. Zeker als het regent. Dan dwing je andere mensen die ook even schuilen, om in de rook te gaan staan. Ongezonde, kankerverwekkende rook.
Van niet-rokende mensen heb je op die manier geen last. Ik verspreid geen ziekmakende stoffen in de nabijheid van de ander. De rokende mens doet dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:28

Willl65 schreef:
ooit al eens geprobeerd maar toen wilde exrokers dat er in kroegen niet meer gerookt werd.
Fatsoen en rekening houden met ELKAAR heeft duidelijk niets met roken te maken. Dat blijkt wel uit dit topic. Man man man wat een niveau

Ehm, een kroeg en een koffieshop zijn twee totaal verschillende dingen 8-)
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 04-10-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Persoonlijke aanval verwijderd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:32

Anoniem schreef:

TS, voor het geval je in Overijssel woont...
Zet gewoon een windmolen in je tuin die de rook weer terug wappert naar waar het vandaan kwam :D

http://www.tubantia.nl/regio/een-windmo ... -1.6462633

Door mensen zoals jou, houden sommige rokers geen rekening met niet-rokers. Als je zo'n zeikerd bent en werkelijk overal over zeurt en klaagt, nemen mensen je niet meer serieus en bereik je het tegenovergestelde.

Verder sluit ik mij aan bij een aantal vorige bokkers: ik ben blij dat ik niet zo'n zeur ben geworden, als ex-roker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 00:54

Zo cliché, als je tegen roken bent ben je een zeur, en als je als ex roker tegen roken bent dan ben je een hypocriete zeur.
Het roken wordt steeds meer als een asociale ongewenste bezigheid gezien, tijden zijn al aan het veranderen. Het is alleen nog maar een kwestie van geduld.

Ik hoef niks te bereiken door konten te kussen. Geen behoefte aan.

Laatst op Ameland zaten twee oudere dames op een terras te lunchen, een paar tafels naast hun stak een man een sigaret op. Één van de dames zei tegen hem dat ze net lekker zaten te eten en dat hij dat roken maar ergens anders moest gaan doen. Mensen worden steeds mondiger en accepteren andermans kankerverwekkende zooi niet meer.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:48

Repelsteel jij weet donders goed dat de rokers die hier reageren helemaal niet hier zijn om het roken te verheerlijken. Wat mij aan jou heel erg tegenstaat heb ik meerdere malen in deze topic laten weten.
Daar waar rokers mee dachten met t's en soms uitleg gaven hoe zij er in stonden weet jij met je nare reacties het tegenovergestelde te bereiken.
Het leek even een topic waar de roker en niet roker elkaar konden vinden. Waar de roker een bewustzijn momentje kon krijgen en waar meer rekening met elkaar kon worden gehouden.
Jij echter bent uit op hele andere dingen.
De hypocriet die gerookt heeft tot ze er zelf genoeg van had om vervolgens een ieder doe nog niet zover is neer te sabelen en het liefst tegen de muur te zetten.

Ik adviseer een ieder die nu binnenvalt dit topic door te lezen zodat er een eerlijk beeld gevormd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:33

Weet je wat pas echt naar en raar is?
Dat mensen verwachten dat je dit heel normaal moet blijven vinden.

De link bevat beelden die niet geschikt zijn voor mensen met een zwakke maag, beelden die erg onprettig kunnen overkomen maar beelden die we heel normaal moeten vinden en accepteren omdat het nou eenmaal niet verboden is.
De link bevat een onderzoek van wat slechts 20 sigaretten doen met gezonde longen.

http://www.businessinsider.my/what-your ... SL34Jgo.97

Dit is dus normaal en niks mis mee, compleet accpetabel.

Over eyeopeners gesproken... maar hier doet iedereen de ogen voor dicht waarschijnlijk.
Mischien niet raar dat er ook een paar mensen op de wereld zijn die hier graag helemaal niets meer van in willen ademen? Ook niet een klein beetje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 01:14

Repelsteel:Denk je nu echt dat die beelden gaan helpen om te stoppen met roken?

K heb trouwens al ergere beelden gezien, maar dat terzijde.

Er loopt hier een topic over sigarettenpakjes met soortgelijke foto's, men speelt er spelletjes mee, laat staan dat ze daarom stoppen met roken.

Soms moet men legale dingen tolereren, net zoals we ook andere dingen of mensen moeten tolereren, waar jij een voorbeeld van bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 01:22

Tolereren is wat anders dan je mening moeten wijzigen. In rl tolereer ik genoeg, ik val nergens rokers aan, ik ga ze juist uit de weg. Je moet tolereren en een eigen mening niet door elkaar halen, dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Had ik het over stoppen? Ik had het er over dat dit iets is dat men heel normaal moet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 01:39

Dit is onder andere waarom veel mensen die tegen het roken zijn er liever helemaal niets over zeggen en zich niet in zo'n discussie mengen. Omdat je er niet tegen mag zijn, omdat met het maar hebt te accepteren, omdat de integriteit van jouw lichaam ondergeschikt is, omdat je een zeikerd bent, omdat je dan een hele groep over je heen krijgt die jou net zo goed iets (letterlijk) door je strot probeert te duwen als jij het volgens hen bij hun doet.

Dit is ook waarom ik er in rl helemaal niet over begin. Want jullie hebben toch gelijk.
Best hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:24

Dat filmpje,dat weet iedereen toch,dat wisten we 30 jaar geleden ook al. Niemand die er toen zo'n Hype van maakte,en opeens is het heel erg slecht [dát klopt dan ook weer wel,met die 600 stoffen die er nu in zitten] opeens ook voor meerokers.
Nogmaals,pak de fabrikanten aan! zij zijn de veroorzakers dat mensen tegenwoodig meeroken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:31

Ik verbaas me best wel over de felheid van sommige rokers!
Toen ik nog rookte was ik me heel bewust van de overlast die ik zou kunnen veroorzaken. Bij de tram ging ik ergens achteraf staan roken, ook als het regende. Ik vond niet dat ik het recht had om anderen met mijn verslaving op te zadelen. Ik snap echt niet hoe je je er goed bij kan voelen om anderen in je walm te zetten :n Je weet dat het vies en ongezond is, waarom zou je je medemens daarmee lastig vallen?

De kwestie in de OP is wel erg moeilijk. In de buitenlucht roken, op je eigen terrein notabene, is nu niet bepaald lastveroorzakend over het algemeen. Ik denk dat ik zelf toch genoegen ermee zou nemen of zou verhuizen als ik het echt niet zou trekken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:38

Maar de meerderheid hier doet dit ook niet, en past zich aan. Maar ik kan bv eerlijk gezegd niet geloven dat als iemand 2 huizen verder op zijn deur open doet, je dit van binnen in je huis kan rieken. Sorry, dan overdrijf je zelf een beetje.

Waar men de laatste berichten tegen in gaat, is niet over het onderwerp van dit topic, maar op een bepaalde manier van schrijven en reageren van iemand. Men zegt dat als men op de manier waarop die persoon commentaar geeft, reactie's gaat krijgen, men vaak het tegenovergesteld effect gaat krijgen.

Net zoals dat filmke, zo werkt het niet, men speelt domino met pakjes sigaretten met die afbeeldingen, het doel gaat er dan aan voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:37

Ik ben over het algemeen een roker die behoorlijk begaan is met de mensen om zich heen en ik probeer echt op te letten. Af en toe is het dan nodig dat ik erop aangesproken word omdat ik per ongeluk toch net in de wind sta en iemand anders lekker mee kan genieten van mijn sigaretje. Als iemand dat even vraagt ga ik gerust ergens anders staan of trap ik m'n peuk even uit.

Maar het ligt wel aan de toon waarop het gevraagd word. Als iemand boos wordt, of op een hele zeurderige manier aangeeft er last van te hebben dan zal ik ook niet vol in iemands gezicht gaan roken, maar de goodwill erachter zal wel compleet verdwijnen en diegene kan dan over het algemeen ook wel een opmerking terug verwachten.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:05

phormicola schreef:
Ik verbaas me best wel over de felheid van sommige rokers!
Toen ik nog rookte was ik me heel bewust van de overlast die ik zou kunnen veroorzaken. Bij de tram ging ik ergens achteraf staan roken, ook als het regende. Ik vond niet dat ik het recht had om anderen met mijn verslaving op te zadelen. Ik snap echt niet hoe je je er goed bij kan voelen om anderen in je walm te zetten :n Je weet dat het vies en ongezond is, waarom zou je je medemens daarmee lastig vallen?

De kwestie in de OP is wel erg moeilijk. In de buitenlucht roken, op je eigen terrein notabene, is nu niet bepaald lastveroorzakend over het algemeen. Ik denk dat ik zelf toch genoegen ermee zou nemen of zou verhuizen als ik het echt niet zou trekken.

Probleem is juist dat veel rokers juist wel hun best doen en net zo roken als jij deed. Sommige ex rokers vinden dat echter nog steeds niet voldoende. Lees het topic maar door.
Er wordt geprobeerd mee te denken.
En ja er zitten ook rokers bij die geen rekening houden met....
Opvsllend is wel dat ondanks dat je bijna nergens meer mag roken de rokers wel steeds meer als criminelen worden gezien.
Er wordt zelfs geopperd ze met criminelen in een hok te zetten.
Je kunt ook doorslaan.
Ik zal proberen zo veel mogelijk rekening met mijn omgeving te blijven houden. Maar houding en gedrag heeft niets met de roker te maken, zo blijkt ook uit dit topic.
Het heeft met de persoon te maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:12

gohya schreef:
Dat filmpje,dat weet iedereen toch,dat wisten we 30 jaar geleden ook al. Niemand die er toen zo'n Hype van maakte,en opeens is het heel erg slecht [dát klopt dan ook weer wel,met die 600 stoffen die er nu in zitten] opeens ook voor meerokers.
Nogmaals,pak de fabrikanten aan! zij zijn de veroorzakers dat mensen tegenwoodig meeroken!

Fabrikanten? Mensen nemen toch zelf een sigaret? Ik zie nergens staan 'je moet roken want anders....'

Of zijn de snoepfabrikanten ook verantwoordelijk voor alle mensen met overgewicht? Je stopt het zelf in je mond en suiker is bijna net zo verslavend als nicotine.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:16

verootjoo schreef:
gohya schreef:

Fabrikanten? Mensen nemen toch zelf een sigaret? Ik zie nergens staan 'je moet roken want anders....'

Of zijn de snoepfabrikanten ook verantwoordelijk voor alle mensen met overgewicht? Je stopt het zelf in je mond en suiker is bijna net zo verslavend als nicotine.

Mensen die al roken praat ik over.Ze hebben er vele extra verslavende stoffen in gedaan! wat niet op een pakje staat.Zo gaan mensen nóg meer roken en kunnen ze bijna niet meer stoppen.Dit is gewoon crimineel.
In snoep en koek zijn geen zwaar verslavende stoffen in gestopt,daar zit het verschil.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:26

gohya schreef:
Mensen die al roken praat ik over.Ze hebben er vele extra verslavende stoffen in gedaan! wat niet op een pakje staat.Zo gaan mensen nóg meer roken en kunnen ze bijna niet meer stoppen.Dit is gewoon crimineel.
In snoep en koek zijn geen zwaar verslavende stoffen in gestopt,daar zit het verschil.

Ohnee, er is nu ook die vrouw en advocaat die de fabriekanten aan gaan pakken. Dat ze er extra verslavende stoffen instoppen zal best, maar je weet gewoon dat je verslaafd kan raken aan roken dus ga niet in die slachtofferrol zitten. Daar heb ik persoonlijk best een hekel aan. (Dit is niet persoonlijk naar jou gericht hoor! Maar in het algemeen)