Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:19

Envoler schreef:
Bedankt voor de fijne reacties, wat heb ik jullie gemist.
Mijn ouders willen min nu erg beschermen voor hem en zijn familie (mochten ze erachter komen). Het hele dorp weet immers dat het van hem zal zijn. Enkel zijn familie niet.

Mijn ouders willen ook dat ik het hou en ze zullen er alles aan doen om mij te helpen en het kind groot te krijgen. Ik heb helaas niet veel vrienden meer maar een mooie kans om mijn normale leven op te pakken.

Dit kind zal het beste zijn wat mij zal overkomen.

Ongelooflijk fijn dat je ouders achter je staan :) . Je gaat het redden hoor!
Het is misschien niet altijd even makkelijk, maar waar een wil is, is een weg! Zeker als je een goede achtervang hebt :) . Ook ik ben een alleenstaande moeder en ik durf eigenlijk best te zeggen dat het me allemaal reuze meevalt. Tuurlijk, een kindje geeft een bepaalde wending aan je leven, maar nee, ik had het nooit willen missen :)

En je vorige posts...tsjah...als beloning aan zn vader voorstellen? Hoe hard heeft ie zn hoofd gestoten...
En heel grof gezegd, als hij nog geen kinderen had gewild, had hij sommige lichaamsdelen veilig opgeborgen moeten laten zitten...

En tot slot...als je wilt praten of gewoon je hart wilt luchten...mijn pb staat open :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:21

Ts, wat een ontknoping maar wel eentje waarbij je met je kind nog 1000 keer beter af bent dan zonder kind en met hem. Deze persoon had je als een baksteen laten vallen wanneer jij abortus had gepleegd en ga er maar van uit dat hij nooit de intentie heeft gehad om je als mogelijke bruid te zien. Alles in zijn gedrag wijst er op. Je komt als een lieve maar naieve meid over maar een kind voldragen en grootbrengen zal ook jij kunnen. Ik weet niet wat de huisarts zal vertellen maar bedenk maar één ding, jouw buik, jouw kind en je bent alleen verantwoording aan jezelf schuldig. Kun jij er mee leven wanneer het kindje komt, prima. Kun jij er mee leven wanneer het kindje niet komt, ook goed.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:23

Envoler schreef:
Ja ik heb inderdaad deze week mijn echo gehad.
Ik ben ook erg bang dat ik spijt krijg en ik zeg eerlijk dat het risico groot was dat ik niet eens zwanger kon raken. Daarom komt dit nu dubbel zo hard aan, en dan heb ik ook nog eens een kinderwens. Bah wat een situatie

Ik denk dat je heel veel spijt gaat krijgen als je nu A la minuut de knoop door hakt.

In principe het je Tot 13 weken de tijd om deze keus te maken zonder apparte kliniek maar gewoon via het ziekenhuis.

Daarnaast Is er ook nog de optie van adoptie. Ik weet niet of je daar wel eens over nagedacht hebt.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen bij het maken van al deze moeilijke en links of rechtsom ook hele moedige besluiten.

Wat je ook doet, doe het omdat JIJ daar vrede mee hebt en mee kan leven. Niet omdat wie dan ook vind dat je ergens voor moet kiezen.

:(:) dikke knuffel vanaf hier :(:)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:36

Envoler schreef:
Grappig Marlies,
Een half uur geleden belt de huisarts op en over een kleine 20 minuten heb ik daar een gesprek met mijn moeder. Mijn huisarts weet alles van mij en mijn bewogen jaren. Ben dus erg benieuwd wat ze te zeggen heeft en mij qua hulp wil aanbieden.

De huisarts kent mij en de rest van mijn gezin goed en is altijd al erg begaan geweest

Dit is goed, heel goed!! sterkte!

SinneJ

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:45

Oh wat een situatie TS! Blijf trouw aan je eigen gevoel en bescherm jezelf! Ik vind het alsnog knap hoe je er nu over praat en open bent, je kan dit aan, wat je ook kiest. Veel sterkte!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:46

Je bent dapper ts. Fijn dat je familie je steunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:53

Gaan hoor, voor die zwangerschap! Het is écht wel zwaar maar ik geloof absoluut niet dat je er spijt van krijgt. :*

Een hele dikke knuffel. Wat heeft hij een misbruik gemaakt van je kwetsbaarheid en wat ben je nu dapper en sterk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:04

Lastige situatie.

Ik denk dat mensen om je heen best wel gewaarschuwd hadden.
Die vriend die je had die zit vast in een moslim cultuur van controle en andere normen en waardes. In zijn cultuur is groot probleem als jij al zwanger bent voordat jullie getrouwd zijn, zijn omgeving onderdrukt hem hier erg en geeft heem geen andere mogelijkheid.

Dat maakt dat die vriend zo reageert. Alleen jij bent opgevoed met hele andere normen en waarde waardoor dit heel erg botste en vraag is of je daar echt wel ooit in zal vinden.
Dus tja.

Maar ondanks dat wil ik je toch wel feliciteren met je zwangerschap en je vruchtbaarheid. Voor rest moet je zelf kijken wat je hier in doet en je eigen keus maken onafhankelijk wat je omgeving vindt.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:10

Ts laat je niet tegenhouden om je gevoel te volgen. Je kan rondkomen en je hebt een liefdevolle familie achter je staan. Als voor jou dit kindje gewenst is heeft niemand het recht te zeggen dat je het weg moet laten halen. Wel zou ik er persoonlijk voor zorgen dat het kindje echt helemaal van jou is. Dus jou achternaam en niet laten erkennen. Zo kan hij achteraf geen aanspraak doen.
Het nederlands stelsel is gelukkig zo dat als je hulp nodig hebt je daar gebruik van kan maken. Of dat nou op financieel vlak is of emotioneel en met eventuele vragen.

Of je stabiel genoeg bent voor de opvoeding zal de tijd je leren.
Er zijn zat vrouwen die zeer stabiel waren en door de hormonen omsloegen en er zijn ook zat vrouwen die juist enorm gesterkt werden door de liefde en verzorging/verantwoordelijkheid van een kindje.
En ja je zal vast regelmatig met je handen in het haar zitten, maar welke ouder heeft dat niet weleens?!

Dus lieve ts, breek met die gozer laat m lekker in zn sop gaar koken en ga genieten van je zwangerschap.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:12

Ik heb net een zeer fijn gesprek gehad met mijn HA.
Alle lof voor haar!

Ze weet mijn hele geschiedenis en ondanks dat, support ze mij om voor deze zwangerschap te gaan. Ze denkt echt dat dit mij (met de handvaten die ik nu aangereikt krijg) met beide benen op de grond zet.

Ze wil nu wel een traject opstarten met eventueel moeder/kind huis wat mij wil ondersteunen en ook maatschappelijk werk word hierbij betrokken, gewoon om mij als, alleenstaande mama, met een heftig verleden en daarbij een lastige situatie met de vader, te ondersteunen.

Het liefste had ik huisje boompje beestje. Gewoon zoals alles hoort. Maar toch twijfel ik niet aan mijn moedergevoel, ik wil alles op alles zetten om mijn kind een zorgeloos leven te geven en te beschermen.
Huisarts is ook op de hoogte van papa, mocht er dreiging zijn of veiligheid echt in gevaar zijn kan ik naar een blijf van mijn lijf huis

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:13

Super TS !!!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:16

Wat fijn dat de huisarts zo met je meedenkt!

Kies vooral voor jezelf nu lieve TS! Of daar wel of niet een kind bij hoort is een keus die alleen jij kan maken, niet ik of een andere bokker. Maar zeker ook niet een man die het als onderhandelmiddel ziet!

Ik vind het super knap van je hoe je er mee om gaat. Dat kan niet makkelijk zijn. het is een hele achtbaan waar je in zat, en die gaat met de zwangerschap nog een paar keer extra over de kop. Maar je komt er wel uit!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:16

Wauw TS, ik zit hier met tranen in mijn ogen! Niet omdat het zo heftig is, maar omdat je eindelijk voor jezelf EN je kind kiest! Zie dit kindje als een wonder, net als je HA zegt, die je gaat helpen beide voeten op de grond te krijgen. Ik wens je alle geluk toe!

En heel eerlijk, ik ben echt 100% voor alleenstaande moeders als er 'problemen' zijn met de vader. Ik zie liever een gelukkig kind met alleen een moeder dan een ongelukkig kind met ouders die constant ruzie maken!

Hou vol TS!

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:17

Er zijn ook een aantal bokkers die voorstellen om mij eens een dagje op sleeptouw te nemen, en ondanks dat jullie al zo voor mij klaar staan, ben ik daar ook enorm van onder de indruk en dankbaar!

En ik kom dan ook zeker op deze personen terug om mezelf ook weer wat ontspanning te gunnen en een aantal mensen te ontmoeten die mij op bokt zo ondersteunen. Jullie zijn allemaal veel te lief voor een onbekende <3

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:24

Wat fijn TS dat je zo gesteund wordt door mensen in je omgeving en je huisarts.

Ook heel knap van je dat je jezelf langzaam maar zeker terug vindt en los komt uit de greep van je vriend. Het komt vast helemaal goed!

Ik wil je nog wel op je hart drukken dat je, zoals al eerder genoemd, jezelf moet beschermen door te zorgen dat je je vriend niet alleen treft. Als hij je wil spreken zorg dan dat dat bij je ouders thuis is en dat je ouders thuis zijn. En dat je je kindje niet door hem wettelijk laat erkennen want ontvoeringen van kinderen door 1 van de ouders is helaas nog steeds de hedendaagse realiteit. En dan heb jij als moeder weinig kans om je kind ooit nog terug te zien, laat staan terug te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 23-09-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:25

Oh super fijn zeg! Echt fijn dat je zo'n huisarts hebt, kunnen heel veel nog wat van leren.

Ik heb niet zo'n boeiend leven maar mocht je een keer in Nijmegen een rondje willen doen, laat t maar weten ;)

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:27

Hee joh ik kom uit Nijmegen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:31

Fijn dat je weer reageert ik leefde met je mee.
Wat goed dat iedereen je zo steunt zeg en dat je huisart kan helpen.

Ik wil je alle goeds wensen!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:35

heb niet alles door gelezen maar theoretisch gezien mogen jullie niet eens trouwen als jij geen maagd bent.
ik heb ook een relatie gehad met een moslim,zijn moeder wist er van maar zijn vader niet ook ben ik nooit bij hem thuis geweest.
ik denk dat het eerder een angst is dat zijn ouders jou niet goed genoeg vinden.
succes er mee

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:40

Goed gesprek zo te lezen TS, sterkte met de situatie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:40

Ts. Vind vind de keuzes die je nu maakt steeds meer en meer getuigen van eigen handelen. Terwijl je dat echt aan het kwijt raken was. Zelfredzaamheid is zooo belangrijk!

Zo fijn dat jou ouders jou ook steunen, samen met de arts.

Imo is een blijf van mijn lijf huis (of een andere passende setting) helemaal niet slecht voor jou.

Wees voorzichtig met jezelf en jou kindje. Maar bovenal, ga lekker genieten van jou zwangerschap! Gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Peelie op 23-09-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:40

Nee ik ben inderdaad een slechte maagd met een baby (van HEM) in mijn buik. (Of ik ben Maria)

Eerlijk is eerlijk, ik ben hem in deze situatie, na alle gebeurtenissen en het gesprek van gisteren liever kwijt dan rijk

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:42

Envoler schreef:
Nee ik ben inderdaad een slechte maagd met een baby (van HEM) in mijn buik. (Of ik ben Maria)

Eerlijk is eerlijk, ik ben hem in deze situatie, na alle gebeurtenissen en het gesprek van gisteren liever kwijt dan rijk

You go girl! *\o/* *\o/*

Echt hoor. Blijf voor jezelf opkomen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:42

Envoler schreef:
Ik heb net een zeer fijn gesprek gehad met mijn HA.
Alle lof voor haar!

Ze weet mijn hele geschiedenis en ondanks dat, support ze mij om voor deze zwangerschap te gaan. Ze denkt echt dat dit mij (met de handvaten die ik nu aangereikt krijg) met beide benen op de grond zet.

Ze wil nu wel een traject opstarten met eventueel moeder/kind huis wat mij wil ondersteunen en ook maatschappelijk werk word hierbij betrokken, gewoon om mij als, alleenstaande mama, met een heftig verleden en daarbij een lastige situatie met de vader, te ondersteunen.

Het liefste had ik huisje boompje beestje. Gewoon zoals alles hoort. Maar toch twijfel ik niet aan mijn moedergevoel, ik wil alles op alles zetten om mijn kind een zorgeloos leven te geven en te beschermen.
Huisarts is ook op de hoogte van papa, mocht er dreiging zijn of veiligheid echt in gevaar zijn kan ik naar een blijf van mijn lijf huis

wat ontzettend fijn! Ik ben ook een beetje plaatsvervangend trots op je. Weet je, ik zie een onzeker makkelijk te manipuleren tuttebol in je allereerste post in dit topic, en ik zie een sterke vrouw van de toekomst die weet wat ze wil nu.

Je komt er wel, echt! Alles begint met geloven in jezelf, en volgens mij geloof je, jezelf al een stuk meer!
Succes kanjer!

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:43

zoals ik al zei ik heb het niet helemaal door gelezen ;)
en gefeliciteerd.
ik bedoelde het ook meer in de zin van dat hij de eerste is geweest.