Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:20

Hier begint het eerste ijs te ontdooien. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:22

Hier is het nog -5. Het zou vanmiddag iets warmer moeten worden. Hoop het wel, want het zou ook weer gaan regenen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:39

Code rood verlengt tot 19.00u vanavond.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:43

Ilsemarie schreef:
Ik zit al sinds zondag binnen... Iets met afgelegen wonen... Paar km betonpad tot een grotere weg... Schaatsen kun je hier perfect, helaas kan ik dat niet :/
Ik heb morgen tegen 12 uur een afspraak bij de kvk waar ik toch wel echt heel erg graag heen wil om me in te schrijven zodat ik ein-de-lijk iets heel gaafs op kan gaan halen! Vandaag waren de grotere wegen hier prima te doen, dus dan zou ik alleen het stuk naar de weg heeeeeeel langzaam rijdend moeten doen. Maar momenteel heb ik er nog een beetje een hard hoofd in. Als ik nou gewoon vrijdag of begin volgende week terecht kon prima, maar ik vrees dat het wel eind januari wordt en daar zit ik echt niet op te wachten ;( en na 4 dagen binnen zitten ben ik er ook gewoon een beetje klaar mee... #zucht

Gewoon winterweer met vorst en sneeuw vind ik prima, maar dit is echt niet tof meer.

Hey Ilsemarie, jij ook bokt?! Haha

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:46

Ik kan nog steeds niets met m'n enkel. Ik baal zo, men zegt dat een verstuiking naar 5-7 dagen weer zodanig verbetert moet zijn dat je alles weer op kunt gaan pakken. Ik merk dat nog niet, op de tenen staan gaat nog steeds niet, steekt aan de binnenkant. Een voet scheef neerzetten is echt auw. De zwelling is minder, maar de pijn niet. Maar zodra het dooi is ga ik wel kijken of ik in de auto kan. Het vriest hier nog gewoon helaas.
Ik ga er nog steeds van uit dat ik volgende week om deze tijd op vakantie kan en dat de enkel dan gewoon alles weer kan. Maar ik baal gewoon echt enorm. Al weer een week van je leven gewoon weggegooid. 1 voordeel: ik word zo nooit oud :D Mijn verjaardag wordt verschoven.

Mijn goudsbloem denkt dat het zomer is.
Afbeelding

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:50

Het herstel duurt 5-7 dagen wanneer je je enkel niet belast. Als je er steeds weer op gaat lopen begint de herstelperiode opnieuw. Niet zeuren dus en gewoon op je kont blijven zitten ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:55

Leffroi schreef:
Het herstel duurt 5-7 dagen wanneer je je enkel niet belast. Als je er steeds weer op gaat lopen begint de herstelperiode opnieuw. Niet zeuren dus en gewoon op je kont blijven zitten ;)

wat denk je wat ik doe? Dus het klopt gewoon niet. En ik vind dat ik best mag zeuren over zoveel pech. Ik zit gewoon binnen nu hoor. Me flink te vervelen. Ik moest van de huisarts wel proberen te bewegen wat mogelijk is, en dat doe ik uiteraard ook. Dus belasten wat mogelijk is. Voet draaien enzo ook. Ik kan staan, dat doet geen pijn, maar de voet scheef neerzetten gaat gewoon niet, maar ja, je moet af en toe wel de trap op, of naar de wc of boodschappen doen (ik ben alleenstaand).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:59

Mijn oma zegt altijd; zeurders worden niet oud.

Wij zijn geen artsen, elke dag hier vertellen dat het niet opschiet en niet klopt hebben wij niks aan maar jij zelf ook niet. Als je er zo'n slechr gevoel over hebt bel je de huisarts op en vraag je een doorverwijzing voor een foto. Weet je in 1 klap wat er scheelt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:01

Pfoe, als je dit ziet als een weggegooide week van je leven kan ik me voorstellen dat je het zwaar hebt. := Look at the bright side of life. En er zijn vast dingen die je zittend kan doen zodat je jezelf nog een beetje nuttig voelt.
En 5-7 dagen is ook maar een gemiddelde, kan langer en kan korter zijn. Klamp je daar niet te veel aan vast, dat scheelt ook weer teleurstellingen.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:02

Afbeelding

Jaaaaaa bijnaaaaaa in de + !!!! Laat het dooien maar beginnen!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:02

Germie, hartstikke vervelend maar je moet maar zo denken: er zijn nog altijd mensen die het erger hebben.

Weer ontopic,

Ik heb onze mini buiten gezet, was wel even spannend omdat ze stond te stuiteren in de stal, maar op het pad liep ze heel voorzichtig. In de wei leek ze wel een losgeslagen hert met haar rare bokken en sprongen :D

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:03

germie je moet niet zo zeuren, iets wat je niet kan doen op dat moment moet je dan ook gewoon niet doen. Als je dat niet lukt hou er dan gewoon mee op en verziek dit topic niet langer met je eewige gezeur. Dit is het laatste wat ik erover zeg.

hier is het nog glad op de weg, gelukkig de melk wel opgehaald hier, hebben we dan ook goed ons best opgedaan. Flink zout gestrooid en ook lang er over heen gereden tot het was ingewerkt, nu redelijk te doen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:06

Wii zagen gisteren nog wel een melkwegen wegrijden bij onze buren. Heel voorzichtig de lange oprit af. Terwijl het hier gisteren ook vreselijk was! Dappere melkwegen was dat :)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:07

Germie, wees blij dat je nu met je enkel zit en niet midden in de zomer met prachtig mooi weer. Wij zitten nu grotendeels ook allemaal thuis omdat we of de weg niet uit kunnen of weet ik het wat. Zoveel had je anders deze week ook niet kunnen doen, dus wees blij.

Hier begint het nu ook flink te dooien, het water drupt nu behoorlijk van de bomen voor ons huis af! Hopelijk is het 5 uur mooi droog en niet glad meer, heb dan weer autorijles, en heb nog maar 3 te gaan dus wil eigenlijk wel even dat die door gaat. :Y)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:24

MaudiW schreef:
[ Afbeelding ]

Heb jij het nog geen 17 graden in huis? :brr:

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:32

germie schreef:
Leffroi schreef:

wat denk je wat ik doe? Dus het klopt gewoon niet. En ik vind dat ik best mag zeuren over zoveel pech. Ik zit gewoon binnen nu hoor. Me flink te vervelen. Ik moest van de huisarts wel proberen te bewegen wat mogelijk is, en dat doe ik uiteraard ook. Dus belasten wat mogelijk is. Voet draaien enzo ook. Ik kan staan, dat doet geen pijn, maar de voet scheef neerzetten gaat gewoon niet, maar ja, je moet af en toe wel de trap op, of naar de wc of boodschappen doen (ik ben alleenstaand).

Het klopt wel degelijk als gemiddelde. Daar hoort bij dat je die dagen echt rust houd en je enkel alleen wat in beweging houd en beetje rondscharrelt. Steeds die grens over gaan hoort er dus niet bij, scheef neerzetten hoort er zeker niet bij. Trap op, boodschappen doen...kan allemaal met een rechte voet hoor. Kost meer tijd en bewust zijn van je bewegingen maar het kan echt wel. Steeds testen of op tenen staan lukt is ook overbelasten, been there, done that.... Dus gewoon NIET doen. Beetje draaien en bewegen om stijfheid te voorkomen en zeer beheerst gebruiken, absoluut niet meer dan dat.
Ik ben hypermobiel en klap er meestal nog een paar keer doorheen, waardoor een simpele kneuzing bij mij al gauw enkele weken duurt. Jij bent de laatste dagen steeds te ver gegaan, want die stekende pijn is een signaal dat je te ver gaat. Dus gister of vandaag is dag 0 voor jou, sorry het is niet mooier te maken dan het is. Vanaf nu nog minimaal een week MITS je dus luistert naar je enkel en rust neemt.
Maare, zeuren over zooooveeel pech? Komop zeg... Het is maar een gekneusde enkel. Als je dat al het recht heeft te zeuren, dan mag ik er mn beroep van maken.... Ik wil direct met je ruilen hoor! Geef mij maar alleen zo'n enkel!

Ondanks code rood was mn fysio vandaag gelukkig wel open. Ben er dus ook heen gegaan, de hoofdwegen zijn hier wel goed te doen. Ik had dat echter niet gedaan als ik een paar dagen had kunnen wachten. Kon inmiddels niet meer slapen van de pijn dus het was best noodzakelijk.
Alleen mn eigen straat uit was erg spannend, letterlijk ijsbaan. Godzijdank rijd er bijna niemand hier, dus je hebt de weg voor je alleen. Zat wel echt te duimen dat er niet toevallig een tegenligger zou komen, dat is wel erg eng op een smalle ijsbaan met beide kanten diepe (droge) sloten...
Groot voordeel: fysio had lekker de tijd voor me vanwege het grote aantal afmeldingen.
Maar ik ben voor de verandering wel blij als het gaat dooien. Ook uniek, heb dat volgens mij nog nooit gezegd....

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:35

Diablo schreef:
MaudiW schreef:
[ Afbeelding ]

Heb jij het nog geen 17 graden in huis? :brr:

slaapkamer ;) Woonkamer is het wel gewoon lekker 20 graden :P
Het is ondertussen +0.3 *\o/* *\o/*

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:40

Mijn ieniemienie-hondje lukt het nog steeds om mij ondersteboven te trekken buiten, van mij mag het wel wat harder gaan dooien :D Het is gewoon geen doen om buiten te lopen, je glijdt harder terug dan dat je vooruit komt. En 10 kilometer verderop niks aan de hand. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:43

Hier begint de ijzel ook weg te smelten :) En als het zo is wat Gohya zegt, daar heb ik geen probleem mee! Zolang het maar niet tegelijkertijd regent of zo mistig is dat het gaat ijzelen :+ Gewone droge vorst heb ik persoonlijk liever dan 25+ graden :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:45

Hier nog gewoon -1 maar dat schept hoop, want vannacht was het nog -5 met een sneeuwige achtergrond :+

Afbeelding

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:47

Nog steeds -1. Volgens mij hebben ze al het oude materieel van stal gehaald. Er rijd hier van alles rond te strooien en te bekijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:48

Zwerte, JE KENT me NIET, JE WEET NIET WAT IK GEDAAN HEB. Ik heb ECHT RUST GEHOUDEN. Alleen, soms steekt het wel, ook al doe ik nog zo voorzichtig. Dus ik ben 500000000% niet te ver gegaan.
DUS NIET L ULLEN ALS JE NIET WEET WAT IK GEDAAN HEB. IK BEN NIET NOGMAALS ONDERUIT GEGAAN, heb wel boodschappen moeten doen natuurlijk, want ik kon de auto niet inkomen. Poot ligt hier op een stoel naast me, maar het helpt allemaal niets.
Dus als je het beter weet, dan moet je maar even naast me komen zitten. Anders moet je niet zo oordelen over iemand die je niet kent en waar je niet hebt gekeken. -:(- -:(- -:(- -:(- Geldt voor iedereen die meent te weten dat ik geen rust houd.
Ik ben al sinds zondag niet bij m'n paard geweest, heb voor me laten koken. Heb niet geschaatst, heb alleen wat rondscharreld en met uiteraard groen en geel geeergerd en ja, ik ben dan echt pissig, wat ook mag bij zoiets.
En nu zal ik me wel stilhouden, want anders krijg ik de schuld dat het topic verpest word.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-01-16 12:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:51

Hier liggen nu grote plassen water op straat in plaats van dat het een ijsbaan is, het dooit hier dus behoorlijk. Nu hopen dat het vanavond niet weer als een gek gaat vriezen want dan zal het nog wel gladder worden dan afgelopen dagen, aangezien er nu veel meer water op de weg ligt..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:51

Ik twijfel nog even of ik wel of niet naar stal ga, zoja is dat lopends. Maar ik zit ook wel lekker op de bank, van mn vrije dagje te genieten. Dilemma :Y)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:52

mariska_YeDo schreef:
Hier liggen nu grote plassen water op straat in plaats van dat het een ijsbaan is, het dooit hier dus behoorlijk. Nu hopen dat het vanavond niet weer als een gek gaat vriezen want dan zal het nog wel gladder worden dan afgelopen dagen, aangezien er nu veel meer water op de weg ligt..

Wauw, wat ben ik blij een dergelijk bericht te lezen, haha! Hoop inderdaad dat het doorzet!