lor1_1984 schreef:ohjajoh6 schreef:Maar ik moet de term "Rotebterriër" toch echt altijd uitleggen hier in het Noord Oosten hoor...
bastaardhondje/vuilnisbakkenras/hond van onbestemde kruising toch?
De fokmaarraakie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laraxXxemma schreef:wablief vind ik hier inderdaad nogal onbeschoft overkomen(zeer zeer noorden van nl) Maar weet wel dat het in het zuiden veel wordt gezegd.
Hier is het vaak hè? of wat? Wablief klinkt nogal ouderwets vind ik
Heb trouwens heel vaak met reclames dat het muntje pas heel laat valt. Weet alleen zo even geen voorbeeld meer
Lynn_Nikita schreef:_Snow_White schreef:
Geboren en getogen in Venlo, snap ik allemaal die uitspraken ook niet.. Maar als ik het over een droasbôks of een daakhaas heb, zal het voor jullie waarschijnlijk ook niet helemaal duidelijk zijn
Ik kom ook uit Limburg maar wat is dat???
Maartje1990 schreef:Joliieeenn schreef:n
Is dit echt geen nederlands woord haha? Ik weet nog dat ik in holland was ( ja alles buiten limburg is hollands voor ons, maar wij zijn nederlander of limburger hahaha) en iemand gewoon Wat tegen mij zei. Ik vond dit toen zo asociaal dat ik tegen diegene zei dat hij ook gewoon watblief kon zeggen. Nu snap ik dus waarom hij zo raar keek... Wat zeggen jullie dan als je iets niet verstaan hebt? Gewoon wat?
Ik snap die van nieuwsgierig ook niet...
Alleen de provincies noord en zuid holland zijn holland. Oók voor Limburgers. Dat voor jou (als Limburger) heel de rest van Nederland Holland is (behalve Limburg) betekend niet dat dit voor alle Limburgers zo is