Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:28

Als jouw vader zegt dat je best bij hun in de slaapkamer kan slapen omdat het 'maar' 2x per maand is dan kun je dat ook omdraaien. Je kan ook prima in de huiskamer slapen want het is toch 'maar' 2x per maand. Probleem opgelost. Waarschijnlijk voel jij je daar beter bij.

bruintje123

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 01:30

Kunnen die broers niet die 2 keer per maand bij elkaar op de kamer zodat jij in 1 van die kamers kunt slapen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 08:03

Cissy: dat is niet handig want dan kunnen de jongens smorgens niet naar beneden komen..

Bruintje: dat word ruzie... dat gaat echt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:09

Yenni schreef:
Cissy: dat is niet handig want dan kunnen de jongens smorgens niet naar beneden komen..

....want? Wat gebeurt er dan als ze naar beneden komen en jij bent daar? Niks ergs hoop ik?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 08:14

safina schreef:
Yenni schreef:

....want? Wat gebeurt er dan als ze naar beneden komen en jij bent daar? Niks ergs hoop ik?

Nee maar ze maken lawaai en ga op de playstation en dan word ik ook wakker.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:22

Stel voor een van de jongens bij paps en mams en jij op de slaapkamer van de jongens.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:23

Yenni schreef:

Hoe oud zijn die jongens eigenlijk?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:48

boyca schreef:
Stel voor een van de jongens bij paps en mams en jij op de slaapkamer van de jongens.

Zo los je het probleem niet op, maar zadel je er een ander mee op. En als ik mijn eigen kamer in haar huis zou hebben, als haar zoon zijnde, zou het ook niet correct zijn. Elk kind heeft recht op privacy, ts, maar ook die jongens.

Ts, gewoon doorzetten op dat punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:05

Yenni schreef:
safina schreef:

En wat heeft jouw voorkeur? Wakker liggen in de kamer van je vader of s morgens wakker worden van twee jongens met een PlayStation?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 09:11

Ze zijn 14 en 17. Papa vind het niet handig.. dat was gister duidelijk...

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:36

Papa vindt van alles ... maar jij bent niet duidelijk wat JIJ voelt Yenni... en met een keertje tegen je vader ingaan verlies je niet zijn liefde. Met niet duidelijk voor jezelf opkomen verlies je wel jezelf...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:40

Yenni schreef:

Ja en?!

Ik herken mezelf van vroeger heel erg in jou en waarschijnlijk erger ik me daardoor mateloos aan je houding. Ik heb later, heel veel later, pas geleerd om goed voor mezelf op te komen en dat heeft me ontzettend veel moeite gekost. En al die tijd dat ik maar probeerde om iedereen het naar het zin te maken en me overal aan aan te passen heeft me heel veel pijn, verdriet en ellende gekost. Geloof me, dat wil je niet.
Jij hebt nu de stap gezet om je verhaal op bokt te doen (een geweldig medium waar je heel veel hulp en advies krijgt), plus je hebt een therapeut! Dingen die ik toendertijd niet tot mijn beschikking had en heel graag had willen hebben. Maak daar dan ook gebruik van!

Echt, ik zou je wel door elkaar willen rammelen met je slappe reacties (en dat slaat vast op mezelf hoor, dat nu ik weet wat ik weet, ik dat meisje van vroeger door elkaar zou willen rammelen om haar te laten weten dat het heel veel meer ellende oplevert om zo door te gaan dan om zichzelf te durven zijn). Hou op met dat invullen voor een ander, hou op met je overal en op iedereen aan te passen, hou op met het iedereen naar het zin te maken! Zet eens een keer de stap om aan te geven wat JIJ wil en daarin door te zetten! En denk in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden.

Pff, ik wou dat ík zoveel steun en hulp gehad had op die leeftijd, ik had er heel graag gebruik van gemaakt. Verkwansel al deze steun niet door maar gewoon door te gaan op dezelfde voet. Je gaat nog veel meer ellende meemaken later als je zo doorgaat met dat aanpasgedrag, het gaat echt niet vanzelf over.

Hup, schop onder je kont en gewoon een keer doorzetten! Daarna wordt het makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:44

Klopt dat, Yenni, dat je niet voor jezelf durft op te komen omdat je denkt dat je vader dan minder van je houdt?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:26

Yenni papa vind dat niet handig dus kan hij met een andere oplossing komen. Jij wilt geen 2 keer per maand bij hun op de kamer, hij wil jou geen 2 keer per maand in de woonkamer voor de jongens. Sorry maar volgens mij kunnen de jongens best even 2 keer per maand wat minder gameverslaafd zijn en zich tot het ontbijt op hun kamer vermaken. Als ze dat niet kunnen kan 1 van hen zijn kamer opofferen. En als dat niet kan moeten ze er rekening mee houden dat jij niet mee wilt en komt. Met 15 kun je best een nachtje alleen zijn 10 minuten verderop. Immers kunnen zij bij jullie slapen en wel genoeg plek hebben voor iedereen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:44

Yenni schreef:

Ik dacht een jaar of vijf....dan blijven ze maar gewoon op hun kamer tot iedereen wakker is. En een nachtje op één kamer wordt ruzie? Tijd voor een beetje opvoeding zeg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:17

Die zonen moeten ook niet de dupe worden van papa en vriendin hun gebrek aan creativiteit. Als ik als kind in ons eigen huis ineens mijn kamer niet meer zou uitlogen, als 17-jarige nota bene, zou ik daar echt niet mee kunnen lachen.

Ze moeten gewoon een oplossing bedenken die voor iedereen past.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:36

Tieneke schreef:
Die zonen moeten ook niet de dupe worden van papa en vriendin hun gebrek aan creativiteit. Als ik als kind in ons eigen huis ineens mijn kamer niet meer zou uitlogen, als 17-jarige nota bene, zou ik daar echt niet mee kunnen lachen.

Ze moeten gewoon een oplossing bedenken die voor iedereen past.

Kamer wel uit mogen, maar dan maar even niet gamen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:37

Die jongens kunnen niet bij elkaar op de kamer omdat ze ruzie maken, maar ze willen wel dat zij komen logeren. Dan kunnen die toch ook wat opofferen? TS offert nota bene haar hele privacy op?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:47

safina schreef:
Klopt dat, Yenni, dat je niet voor jezelf durft op te komen omdat je denkt dat je vader dan minder van je houdt?

Ja klopt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:13

Ik ben echt verbaast hoe weinig je vader zich in jou inleeft. Van mij had hij de dikke middelvinger gehad en was lekker thuis blijven slapen. Dit is gewoon niet fair hoe jij je in bochten moet wringen om niemand voor het hoofd te stoten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:38

Vader en zijn vriendin verdienen beiden een schop onder hun kont. Ik snap echt niet dat zij niet snappen dat TS gewoon haar privacy wilt. Het is geen logeerpartijtje bij een vriendinnetje van school hé.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:25

En is geen andere optie buiten de woonkamer? Is er misschien nog een zithoek apart? En anders moeten die jongens inderdaad maar wat manieren leren en er maar mee moeten leven dat ze enkele keren in de maand samen moeten zitten. Jij verdient evenveel recht op privacy als hun.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 17:17

Nee aparte ruimte is er niet. De keuken is open.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:59

Toch diep triest als 2 jongens van 14 en 17 zich niet 2 dagen in de maand kunnen gedragen.
Snap ineens waarom die vriendin ook niks met jou TS aan kan.
Ze kan haar eigen jongens nog niet eens fatsoenlijk opvoeden.
2 x in de maand smorgens niet op de game boy, phoe phoe wat een offer zeg :roll: 8)7

Ik heb hier vroeger zo vaak opa's en oma's te logeren gehad en dan moesten mijn kinderen zich ook even aanpassen.
Stil zijn tot een redelijke tijd, netjes kloppen op de badkamerdeur enz enz.

Sinds wanneer hebben kinderen eisen te stellen in het huis van hun ouders?
Natuurlijk is hun kamer, hun kamer maar de rest van het huis is algemeen gebruik en daar hebben ze zich maar gewoon te voegen naar de omstandigheden.

TS hou voet bij stuk en ga niet weer bij je vader en vriendin op de kamer slapen, maak maar gewoon stennis!
Je vader gaat niet meer of minder van je houden doordat je duidelijk aangeeft wat je wel en niet graag wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:16

Yenni schreef:
safina schreef:

Ja klopt.

:(:)
Hoe komt het dat je dat denkt?