Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:04

Jans schreef:
Bedoel je DDM Gloa? En het resterende DDAR materieel? :D

De MDDM heeft een revisie gehad en rijdt nu rond als DDZ. De DDM reed met een 1800 loc rond. De locs zijn verkocht aan de goederenboeren en de resterende rijtuigen staan helaas weg te roesten en Nijmegen en zijn niet compatibel met DDZ of DDAR. De DARR is weer in dienst genomen bestaande uit een loc en 2 dubbeldeks rijtuigen en een stuurrijtuig. Maar in de wandelgangen hoor ik wel geruchten dat ze in uiterste geval van nood ook die oude DDM rijtuigen weer in dienst willen nemen met een loc of toch grootschalig ombouwen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:29

Ik vind het prima hoor dat mensen naast mij zitten. Moeten ze alleen niet klagen dat ik naar paard ruik :))
Als ik kwartiertje trein kan doen ('gratis', want ligt tussen school en thuis in) of anderhalf uur fietsen.. Dan is mijn keuze gemaakt hoor. Zeker zoals vandaag.. Man man man wat een wind :=

Irritatie: een deur wilt niet dicht. Herrie :')
Maarja ik zit, dus ben blij genoeg :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:58

Sammie schreef:
Flying_Angel schreef:
Haha maar dat jij je tas vergeet is toch niet het probleem van anderen :')

En dat iemand zn mond niet durft te gebruiken ook niet. ;) overigens vind ik de stadsbus tram en metro er sowieso niet ondervallen. Daar staan mensen ook vaak omdat ze willen staan niet omdat het moet :)

Ik vind dat totaal iets anders en niet met elkaar te vergelijken. Maar goed ontopic, iedereen heeft een standpunt en wijkt hier toch niet vanaf.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:18

Emmaa_ schreef:
Mijn grootste ergernis is en blijft toch mensen die niet opstaan voor ouderen in het OV. In de bussen in Utrecht is standaard een vierzits gereserveerd voor mensen die slecht ter been zijn, en dan zijn er nog twee losse stoelen (van die bredere varianten) die ook voor invaliden zijn. Als er dan ouderen binnen komen die duidelijk moeten zitten en mensen staan niet op van die plekken... Ik kan daar echt zo kwaad van worden. Ik geef altijd braaf mijn plekje op of vraag of iemand wilt zitten, kan dat echt niet begrijpen. Heb zelf een tijd op krukken gelopen en het is zo frustrerend als je moet vragen of mensen voor je op willen staan omdat zij op een plek gaan zitten die gereserveerd is voor mensen die slecht ter been zijn...

Nee, sta je op voor een oudere dame krijg je de wind van voren hoe oud ik haar wel niet inschatte en ze kon toch echt prima staan en ik moest maar zitten. :oo Ik zal nog eens op staan hihi.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:36

Ik snap echt niet waarom mensen in het OV überhaupt moeten vragen om te mogen zitten. 8)7 Als de bus steeds voller word kijk ik iemand altijd aan en als ik diegene naar mij of naar de stoel naast mij zie kijken pak ik automatisch mijn tas weg. Vind het echt raar als mensen dan nog echt aan je moeten gaan vragen of ze alsjeblieft op die stoel mogen zitten.... :n

ElSea

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:39

Nou ik heb hier ook heel vaak dat als het drukker wordt, ik mijn tas weg haal, maar dat er dan alsnog niemand gaat zitten? Ik zie er volgens mij redelijk normaal/vriendelijk uit en stink ook niet dus waarom mensen dan liever gaan staan snap ik niet haha.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:46

liekec schreef:
Nou ik heb hier ook heel vaak dat als het drukker wordt, ik mijn tas weg haal, maar dat er dan alsnog niemand gaat zitten? Ik zie er volgens mij redelijk normaal/vriendelijk uit en stink ook niet dus waarom mensen dan liever gaan staan snap ik niet haha.

Ik voel je pijn :(:)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:46

Selina schreef:
liekec schreef:

Ik voel je pijn :(:)

We houden het er wel op dat we intimiderend zijn :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:53

Dat heb ik ook zo vaak _O-
Maak je de stoel naast je vrij, wil er geen hond zitten haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:24

Er worden nu weer allelei situaties bijgehaald die helemaal niet standaard van toepassing zijn. Als je iemand ziet kijken en je stoel benaderd ben je een klein ei als je dan nog specifiek op die vraag gaat zitten wachten. Dat was de situatie dan ook helemaal niet. De situatie is meer dan eens lezen, slapen, naar buiten staren, bellen etc. Alles behalve dan kijken wie je medepassagiers zijn en waar ze willen zitten, al is die groep erook. Lekker veilig. Maar nog steeds zie ik het probleem niet van ook zelf proactief vragen. Ga je niet dood van.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:33

Ja oké, dan word het anders... vond het vaak overkomen alsof er geen tas werd weggehaald zonder dat het gevraagd werd ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:37

Wat ik wel heel ergelijk vind zijn mensen die geen stom woord zeggen, maar gewoon langzaam en zogenaamd 'vragend' hun derrière richting jouw tas laten zakken. Ben al een paar keer bijna mijn boodschappen kwijt geweest daardoor :=

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:42

FloMax schreef:
Sammie schreef:
Denk eerder dat Flomax overdrijft.. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat ik of iemand anders vroeg om een tas weg te halen dat er nee werd gezegd.. Maar ja je moet het soms wel vragen, hé.

Nu wil ik best geloven dat er af en toe een botte hork tussen zit (en dan zijn de consequenties ook voor die persoon), maar dat NIEMAND zijn tas weghaalt.. Dat geloof ik echt niet.

Ho ho, overdrijven nee, ik denk eerder dat je het verkeerd begrijpt. Het is namelijk niet zo dat ik iedereen in de trein ga vragen of ze hun tas opzij willen zetten.
Ik zeg dat ik het vaak gehad heb dat ze geen plek maken, tas of geen tas dus. En niet alleen voor mij. Vragen, ja prima. Maar als je ziet dat er iemand met krukken of ik noem maar iets, staat, dan sta je toch automatisch op voor diegene? Of ben ik de enige die er zo over denkt?

of ze gaan gewoon op je tas zitten :j :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:53

Dan gooi ik er maar even een nieuwe ergernis tussen :P
In die tweezitters heb je soms (weet niet of het nog zo is trouwens) een vuilnisbakje in de rug van de stoel voor je. Soms moet ik een papiertje erin gooien en dan moet je echt kracht zetten om zo'n ding te openen..
Zijn er van die idioten die het leuk vinden om er een laagje appelsap of andere vloeibare zooi in te gieten. Wanneer je zo'n ding opent, krijg je dus al die zooi over je handen en kleding _-:( _-:( Heel fijn!
Ik heb het nu al een paar keer gehad, zal wel een rage zijn :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:40

Ook echt een apart iets meegemaakt van de week.

Hielp een man de rolstoel tillen van zijn vrouw de bus in. Word ik toch een partij uitgekafferd door die buschauffeur dat ik dat alleen maar deed om eerder de bus in te mogen etc. Ik stond daar zo van, er wou niemand die man helpen die aan het tobben was, zelfs de huschauffeur niet. En dan help je en word je uitgefoeterd 8)7

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:41

Ann1992 schreef:
Bus 12 in Utrecht, die bus is echt mijn grootste ergernis. En ik heb een hekel aan mensen die naast je zitten en bewust lichaamscontact maken. Sommige mensen zorgen er echt voor dat ik me het liefst omhoog tegen het raam aanduw. :')

Over een tijd thank god een tram van utrecht CS naar de Uithof via galgenwaard kan niet wachten, sochtends bij galgenwaard, sterrenwijk en ledig erf altijd ZOOO druk (rij met de 41)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:32

Ik hou niet van 12-jarigen die met zn 3-en heel druk achter elkaar aan rennen in de trein, 2 stiltecoupees, 2 gewone... Heel irritant, kom op zeg.. En misschien waren ze 13/14 hoor, maar dan al helemaal...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:17

Lillian__ schreef:
Ann1992 schreef:
Bus 12 in Utrecht, die bus is echt mijn grootste ergernis. En ik heb een hekel aan mensen die naast je zitten en bewust lichaamscontact maken. Sommige mensen zorgen er echt voor dat ik me het liefst omhoog tegen het raam aanduw. :')

Over een tijd thank god een tram van utrecht CS naar de Uithof via galgenwaard kan niet wachten, sochtends bij galgenwaard, sterrenwijk en ledig erf altijd ZOOO druk (rij met de 41)

Ik snap echt niet wat je zegt :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:37

of de te weinige beenruimte in de syntus bussen |o of je zit met je benen in de rug van een ander te drukken of je zit met je benen in je nek, maar normaal kunnen zitten, ho maar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:10

Ach, ik heb weleens niet door gehad dat ik in een stiltecoupé zat, en druk zat te bellen met het ziekenhuis. Een vrouw tikte mij heel normaal aan en fluisterde heel normaal dat het een stiltecoupé was. Ik fluisterde "oh sorry" terug en ben verhuisd.
Ook zat ik half stoned van mijn medicijnen in de bus, waardoor ik niet doorhad dat het inmiddels best wel vol was (hing wezenloos uit het raam te staren), waarbij ook iemand normaal vroeg of ik m'n tas even opzij wilde zetten. Ook hier, oh sorry, ik ben er niet bij....

T is allemaal zo erg niet, gewoon een beetje geven en nemen

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:23

Busstoelen die achterstevoren zijn geplaatst...Snap daar het nut niet zo van om eerlijk te zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:35

Ik ook niet! Ja, gezellig zo'n vierzits, maar hoe vaak zit je met een groep van vier in de bus? En dan nog: dan zit je maar even apart. In een touringcar staat toch ook alles in de rijrichting?

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:21

Amaris schreef:
Lillian__ schreef:

Ik snap echt niet wat je zegt :')

Ik wel helaas :') De conclusie is grofweg dat als je in bus 12 springt, je de grond niet meer raakt. En blijkbaar in bus 41 ook.

Over zichtbare handicappen gesproken: jaren terug had ik krukken en een been in het gips. Ook voor mij stond toen niemand vanzelf op, en toen ik het vroeg wilde het desbetreffende meisje nog weten wat ik had ook voordat ze op wilde staan.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:27

Amaris schreef:
Ik ook niet! Ja, gezellig zo'n vierzits, maar hoe vaak zit je met een groep van vier in de bus? En dan nog: dan zit je maar even apart. In een touringcar staat toch ook alles in de rijrichting?

Nee sommige bussen van Breng in Nijmegen en omgeving hebben ook gewoon stoelen andersom staan en dan niet in een vierzits. Die vierzits aan het begin van de bus kan ik nog wel begrijpen.
Zijn sowieso rare bussen, hebben ook een paar stoelen als zo'n bank evenweidig aan de ruit staan.
Paar extra heuveltjes in de weg erbij en je bent gegarandeerd misselijk tegen de tijd dat je in Groesbeek bent

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:04

Ilse_123 schreef:
Amaris schreef:

Nee sommige bussen van Breng in Nijmegen en omgeving hebben ook gewoon stoelen andersom staan en dan niet in een vierzits. Die vierzits aan het begin van de bus kan ik nog wel begrijpen.
Zijn sowieso rare bussen, hebben ook een paar stoelen als zo'n bank evenweidig aan de ruit staan.
Paar extra heuveltjes in de weg erbij en je bent gegarandeerd misselijk tegen de tijd dat je in Groesbeek bent

Misschien vanwege ruimtegebrek? Een wielbak past prima onder de zitting van een (achterstevoren geplaatste) stoel, maar niet daar waar iemands benen moeten komen. Zeker bij bussen met een lage vloer (gelijkvloerse instap, rolstoeltoegankelijk etc.) zou dat nog wel een probleem kunnen zijn omdat de wielbakken dan hoger boven de vloer uitsteken.