Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Stral schreef:TS gààt het vertellen, zij kiest zelf het moment. Dat mag je keuze niet zijn of niet zijn hoe je het zelf zou aanpakken, maar 23 pagina's lang TS de grond inboren vind ik toch licht overdreven... Jeetje.
Het is maar hoe je het wil lezen.
Leer, of niet.
@Cer, ik begrijp dat van dat ´ziet´ nog steeds niet. Ik ´zie´ nooit iets op de smart van gf omdat ik er niet bewust naar kíjk.
Mijn oog valt niet op inhoud zonder lezen.
Imo is het voor een duurzame líefdesrelatie erg eenvoudig; praat en vertrouw. Wees vóór elkaar.
De rest is het in stand houden van een virtueel hekwerk. Kies gerust; cipier/gevangen of lief.
En ´ja maar´ is gewoon ´nee, want´.
Callisto04 schreef:Voor jou werkt het zoals jij het doet, maar iedere situatie en iedere persoon is anders.
Wat valt er te leren? Voor elk wat anders en in elke situatie en met elke partner is het weer anders.
Huertecilla schreef:Het draait allemaal om de wíl om integer en eerlijk te zijn.
Callisto04 schreef:Ik wou praten, heb haar de kans gegeven. Wat is dan het kansloze eraan?

Tivoli schreef:Dit wordt meer een HC-relatietheoriën-topic
Huertecilla schreef:Wat betreft het niet praten, liegen is er een héél fundamenteel detail wat eraan ten grondslag ligt: Het vermoeden/de wetenschap dat de ontvanger negatief zal reageren.
Wanneer het onbehagen over liegen minder is dan de verwachte neagtiviteit is de leugen ´logisch´.
sallandval schreef:Dat er in het verleden negatief op gereageerd werd is ook al voldoende hoor, ik ken zat mensen die van kinds af aan uit gewoonte liegen. Kan de partner niets aan doen.
Huertecilla schreef:Hoezo ´ziet´ ze dat dan?
Omdat ze hem niet gelooft en gaat neuzen?
NatasjavE schreef:Huertecilla schreef:Hoezo ´ziet´ ze dat dan?
Omdat ze hem niet gelooft en gaat neuzen?
Je hebt zeker geen smartphone he?
Als je een appje ontvangt zie je het scherm oplichten en dan zie je direct het berichtje.
Daar hoef je niet voor te neuzen. Dat zie je direct.
Over het onderwerp verder geen mening. Vervelend genoeg voor TS.
Edit:
Met Alysha eens. Als ik de behoefte voel om te snuffelen gaat er iets niet goed.
Maar daar was TS het ook al over eens dacht ik zo
NatasjavE schreef:love_western schreef:Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.
Oh,..handig. ik wordt gek van al die berichtjes waarvan ik het gevoel heb dat ik er direct op moet reageren![]()
Sorry,...off-topic.
sallandval schreef:Huertecilla schreef:Het draait allemaal om de wíl om integer en eerlijk te zijn.
Alleen is TS maar één persoon. Zij kan de wil om te praten en eerlijk te zijn hebben, maar dat wil niet zeggen dat haar vriend die wil ook heeft.
Vreemdgaan heet niet voor niets ook wel 'bedriegen', vaak horen leugens en bedrog er gewoon bij als één partner vreemd gaat. Misschien zijn er mensen die daar nooit mee te maken krijgen, maar mensen zijn niet altijd eerlijk als het om gevoelens gaat. Daar wel van uit gaan is misschien nobel; het kan ook naïef zijn.
Huertecilla schreef:Tivoli schreef:Dit wordt meer een HC-relatietheoriën-topic
Aaardig van me niet, dat ik de tijd steek in het uitleggen van hoe een liefderelatie de meeste kans van slagen heeft en waarom.
Maar goed, doe er je voordeel mee, of niet.
Het is imo meer dan schandalig dat ´relatieleer´ geen onderdeel is van vervolgonderwijs, liefst al eerder
Maar ja, het huidige model is een soort van optimum op het gebied van grip en economie, dus dat is een utopie.
Bovendien zou die relatieleer toch uitdraaien op indoctrinatie in dienst van Staats- en industriebelangen.

Tabaluga12 schreef:sallandval schreef:
Alleen is TS maar één persoon. Zij kan de wil om te praten en eerlijk te zijn hebben, maar dat wil niet zeggen dat haar vriend die wil ook heeft.
Vreemdgaan heet niet voor niets ook wel 'bedriegen', vaak horen leugens en bedrog er gewoon bij als één partner vreemd gaat. Misschien zijn er mensen die daar nooit mee te maken krijgen, maar mensen zijn niet altijd eerlijk als het om gevoelens gaat. Daar wel van uit gaan is misschien nobel; het kan ook naïef zijn.
Is dat wellicht niet het punt van HC? Bepaalde normen en waarden nastreven, dicht bij jezelf blijven, en is dat niet wederzijds dan is er dus geen of weinig vertrouwen en is dit hoogstwaarschijnlijk geen gezonde, gelijkwaardige relatie. En dat uit zich weer in zaken als stiekem in een telefoon kijken?
love_western schreef:Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.
doch dít is net zo voor de hand liggend als de basisregels voor een duurzame relatie...
Huertecilla schreef:love_western schreef:Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.
Heb geen smart phone, nooit gehad en die komt er ook niet; ben ik te slim voordoch dít is net zo voor de hand liggend als de basisregels voor een duurzame relatie...
Verder blijf ik erbij dat ook al verschijnt de boodschap wel op het scherm, je deze niet hoéft te lezen. Als het ding van mijn lief afgaat kíjk ik niet eens. Wel naar haar en dan gaat het ding weg of uit. Kwali-tijd kent geen beltijd