In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:44

Wat TS doet moet ze zelf weten maar ze plaatst het op een forum waar mensen met meningen zitten. En mijn mening is dat dit geen relatie is om mee verder te gaan. Wat ze daar van vindt en mee doet moet ze zelf weten.
Zodra ik de aandrang krijg in mijn man zijn gsm te kijken ga ik me ernstig vragen aan mezelf stellen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:27

Dat andere stel heeft dingen meegemaakt je wil hun niet laten zitten, maar hun vermaken zich toch wel met of zonder jullie.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:33

Huertecilla schreef:
Stral schreef:
TS gààt het vertellen, zij kiest zelf het moment. Dat mag je keuze niet zijn of niet zijn hoe je het zelf zou aanpakken, maar 23 pagina's lang TS de grond inboren vind ik toch licht overdreven... Jeetje.

Het is maar hoe je het wil lezen.

Leer, of niet.

@Cer, ik begrijp dat van dat ´ziet´ nog steeds niet. Ik ´zie´ nooit iets op de smart van gf omdat ik er niet bewust naar kíjk.
Mijn oog valt niet op inhoud zonder lezen.

Imo is het voor een duurzame líefdesrelatie erg eenvoudig; praat en vertrouw. Wees vóór elkaar.
De rest is het in stand houden van een virtueel hekwerk. Kies gerust; cipier/gevangen of lief.

En ´ja maar´ is gewoon ´nee, want´.

Ik heb vier jaar geleerd, gemerkt dat er dingen veranderden, niet klopten, er naar gevraagd, gevraagd om te praten, vier jaar aan het lijntje gehouden, terwijl mij twee van die vier jaar kapot gewerkt aan een verbouwing elke vrije dag, avond en ondertussen ook het huishouden en de zorg voor drie kinderen er nog bij. Geen zoektochten. We hadden een duurzame relatie, 19 jaar samengeweest. Na die 4 jaar bedrog nog een halfslachtige poging tot open relatie, maar zelfs dan kon zij niet eerlijk zijn tav mij.
Voor jou werkt het zoals jij het doet, maar iedere situatie en iedere persoon is anders.
Wat valt er te leren? Voor elk wat anders en in elke situatie en met elke partner is het weer anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:59

Callisto04 schreef:
Voor jou werkt het zoals jij het doet, maar iedere situatie en iedere persoon is anders.
Wat valt er te leren? Voor elk wat anders en in elke situatie en met elke partner is het weer anders.

Ook jij verward ervaring met twee fundamenteel kansloze situatie met de integere basisvoorwaardes welke ik noem.

Het draait allemaal om de wíl om integer en eerlijk te zijn.

Voor de rest zijn relaties net als het leven zelf, organiseren op de rand van chaos. Zonder de wil om te práten, loopt dat vroeg of laat fout.
Ook praten is geen garantie, maar dan hebben betrokkenen de keuzes vóór er sprake is van (de ´noodzaak´ van) bedrog en dat is een wereld minder pijnlijk.

Callisto04

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:20

Ik wou praten, heb haar de kans gegeven. Wat is dan het kansloze eraan? Ze kreeg 4 jaar (eigenlijk langer want dat gevoel was ervoor ook soms daar en dan heb ik ook gevraagd naar haar gevoel, wat ze wou, ...). Ik snap dus niks van jouw reactie erop.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:01

Huertecilla schreef:

Alleen is TS maar één persoon. Zij kan de wil om te praten en eerlijk te zijn hebben, maar dat wil niet zeggen dat haar vriend die wil ook heeft.

Vreemdgaan heet niet voor niets ook wel 'bedriegen', vaak horen leugens en bedrog er gewoon bij als één partner vreemd gaat. Misschien zijn er mensen die daar nooit mee te maken krijgen, maar mensen zijn niet altijd eerlijk als het om gevoelens gaat. Daar wel van uit gaan is misschien nobel; het kan ook naïef zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:13

Callisto04 schreef:
Ik wou praten, heb haar de kans gegeven. Wat is dan het kansloze eraan?

Dat zij iets heel anders wilde dan jij, dat heel goed door had en deed wat ze wilde.

Wat betreft het niet praten, liegen is er een héél fundamenteel detail wat eraan ten grondslag ligt: Het vermoeden/de wetenschap dat de ontvanger negatief zal reageren.
Wanneer het onbehagen over liegen minder is dan de verwachte neagtiviteit is de leugen ´logisch´.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:20

Dit wordt meer een HC-relatietheoriën-topic :+

TS is inmiddels op vakantie,dus haar antwoord zal vast nog even op zich laten wachten.
Aan TS: veel sterkte met wat komen gaat,of hij nu vreemd gaat/wilde gaan of niet... Het zal een moeilijk gesprek worden en zo te lezen is je vertrouwen in hem erg aangetast. Ik hoop dat jij of jullie hier goed uit komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:40

Tivoli schreef:

Aaardig van me niet, dat ik de tijd steek in het uitleggen van hoe een liefderelatie de meeste kans van slagen heeft en waarom.

Maar goed, doe er je voordeel mee, of niet.

Het is imo meer dan schandalig dat ´relatieleer´ geen onderdeel is van vervolgonderwijs, liefst al eerder.
Maar ja, het huidige model is een soort van optimum op het gebied van grip en economie, dus dat is een utopie.
Bovendien zou die relatieleer toch uitdraaien op indoctrinatie in dienst van Staats- en industriebelangen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:54

Huertecilla schreef:
Wat betreft het niet praten, liegen is er een héél fundamenteel detail wat eraan ten grondslag ligt: Het vermoeden/de wetenschap dat de ontvanger negatief zal reageren.
Wanneer het onbehagen over liegen minder is dan de verwachte neagtiviteit is de leugen ´logisch´.

Dat er in het verleden negatief op gereageerd werd is ook al voldoende hoor, ik ken zat mensen die van kinds af aan uit gewoonte liegen. Kan de partner niets aan doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:16

sallandval schreef:
Dat er in het verleden negatief op gereageerd werd is ook al voldoende hoor, ik ken zat mensen die van kinds af aan uit gewoonte liegen. Kan de partner niets aan doen.

Waar schrijf ik dat de partner er altijd wat aan kan doen?

Verder blijft het voor die persoon een onbewuste afweging van verwacht onbehangen/welbehagen.

Ook blijft dat met chronische leugenaars afspraken maken een illusie is. Zal je dus óf de verwachtingen daarbij moeten aanpassen óf geen duurzame liefdesrelatie mee moeten beginnen.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:16

Ts knap dat je dit voor je vrienden hebt gedaan.. En eerlijk ik lees alleen je updates in dit topic laat je niet gek maken door de andere meningen, alleen jou mening telt in jullie relatie!
Hopelijk heb je het leuk op vakantie :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:18

Lodewijk91 schreef:
laat je niet gek maken door de andere meningen, alleen jou mening telt in jullie relatie!

1. ze vráágt andere meningen

2. haar vriend heeft een net zo zwaarwegende mening als die van haar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:40

Huertecilla schreef:
Hoezo ´ziet´ ze dat dan?
Omdat ze hem niet gelooft en gaat neuzen?

Je hebt zeker geen smartphone he?

Als je een appje ontvangt zie je het scherm oplichten en dan zie je direct het berichtje.

Daar hoef je niet voor te neuzen. Dat zie je direct.

Over het onderwerp verder geen mening. Vervelend genoeg voor TS.

Edit:
Met Alysha eens. Als ik de behoefte voel om te snuffelen gaat er iets niet goed.
Maar daar was TS het ook al over eens dacht ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:44

NatasjavE schreef:
Huertecilla schreef:
Hoezo ´ziet´ ze dat dan?
Omdat ze hem niet gelooft en gaat neuzen?

Je hebt zeker geen smartphone he?

Als je een appje ontvangt zie je het scherm oplichten en dan zie je direct het berichtje.

Daar hoef je niet voor te neuzen. Dat zie je direct.

Over het onderwerp verder geen mening. Vervelend genoeg voor TS.

Edit:
Met Alysha eens. Als ik de behoefte voel om te snuffelen gaat er iets niet goed.
Maar daar was TS het ook al over eens dacht ik zo

Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:53

love_western schreef:
Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.

Oh,..handig. ik wordt gek van al die berichtjes waarvan ik het gevoel heb dat ik er direct op moet reageren :')

Sorry,...off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:03

NatasjavE schreef:
love_western schreef:

Oh,..handig. ik wordt gek van al die berichtjes waarvan ik het gevoel heb dat ik er direct op moet reageren :')

Sorry,...off-topic.

Haha bij instelling van wa kun je dat veranderen. Ik vond het ook zeer vervelend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:08

Ik moet WA zelfs openen eer ik zie of er berichten zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:09

Je kan dat zelf instellen. :)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:46

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

Alleen is TS maar één persoon. Zij kan de wil om te praten en eerlijk te zijn hebben, maar dat wil niet zeggen dat haar vriend die wil ook heeft.

Vreemdgaan heet niet voor niets ook wel 'bedriegen', vaak horen leugens en bedrog er gewoon bij als één partner vreemd gaat. Misschien zijn er mensen die daar nooit mee te maken krijgen, maar mensen zijn niet altijd eerlijk als het om gevoelens gaat. Daar wel van uit gaan is misschien nobel; het kan ook naïef zijn.

Is dat wellicht niet het punt van HC? Bepaalde normen en waarden nastreven, dicht bij jezelf blijven, en is dat niet wederzijds dan is er dus geen of weinig vertrouwen en is dit hoogstwaarschijnlijk geen gezonde, gelijkwaardige relatie. En dat uit zich weer in zaken als stiekem in een telefoon kijken?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:55

Huertecilla schreef:
Tivoli schreef:

Aaardig van me niet, dat ik de tijd steek in het uitleggen van hoe een liefderelatie de meeste kans van slagen heeft en waarom.

Maar goed, doe er je voordeel mee, of niet.

Het is imo meer dan schandalig dat ´relatieleer´ geen onderdeel is van vervolgonderwijs, liefst al eerder
Maar ja, het huidige model is een soort van optimum op het gebied van grip en economie, dus dat is een utopie.
Bovendien zou die relatieleer toch uitdraaien op indoctrinatie in dienst van Staats- en industriebelangen.

Heel aardig van je,maar ik schoot echt even in de lach.
Dat jij gelukkig bent met je relatie(s) vind ik hartstikke fijn,maar je verkondigd het alsof je het wiel hebt uitgevonden _O-
Hoe graag ik je nu ook zou willen vertellen dat ik het zonder jou hulp ook wel red,het is nogal off-topic :roll:
Open een eigen topic als je op zoek bent naar aanhangers van je ideeën....?

*kruipt terug in meeleesmodus*

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 01:00

ik wens je desondanks een fijne vakantie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 01:56

Tabaluga12 schreef:
sallandval schreef:

Is dat wellicht niet het punt van HC? Bepaalde normen en waarden nastreven, dicht bij jezelf blijven, en is dat niet wederzijds dan is er dus geen of weinig vertrouwen en is dit hoogstwaarschijnlijk geen gezonde, gelijkwaardige relatie. En dat uit zich weer in zaken als stiekem in een telefoon kijken?

Zo eenvoudig is het.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 02:13

love_western schreef:

Heb geen smart phone, nooit gehad en die komt er ook niet; ben ik te slim voor 8-) doch dít is net zo voor de hand liggend als de basisregels voor een duurzame relatie...

Verder blijf ik erbij dat ook al verschijnt de boodschap wel op het scherm, je deze niet hoéft te lezen. Als het ding van mijn lief afgaat kíjk ik niet eens. Wel naar haar en dan gaat het ding weg of uit. Kwali-tijd kent geen beltijd ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 02:42

Huertecilla schreef:
love_western schreef:

Heb geen smart phone, nooit gehad en die komt er ook niet; ben ik te slim voor 8-) doch dít is net zo voor de hand liggend als de basisregels voor een duurzame relatie...

Verder blijf ik erbij dat ook al verschijnt de boodschap wel op het scherm, je deze niet hoéft te lezen. Als het ding van mijn lief afgaat kíjk ik niet eens. Wel naar haar en dan gaat het ding weg of uit. Kwali-tijd kent geen beltijd ;)

dus jij bent slimmer dan de rest van nederland met een smartphone