Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:25

san4nie schreef:
Dat klopt inderdaad ladyrosa, ik heb het ook gezien!

Ik vraag me nog steeds af of ze in alle McDonaldsen tegelijk dezelfde muziek draaien?

De mcDonalds waar ik werkte had gewoon de radio aanstaan :P Of een eigen CD.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:26

Sammie schreef:
Waarom geven we als individu graag af op ons eigen soort, maar zijn we niet in staat om individueel het verschil te willen maken?

Psychologisch zitten we zo in elkaar. Sociale reflectie, en iets zeggen is makkelijker dan iets doen, veel mensen zijn gewoon lui of bang denk ik. :o

Selina schreef:
san4nie schreef:

Ik vraag me nog steeds af of ze in alle McDonaldsen tegelijk dezelfde muziek draaien?

De mcDonalds waar ik werkte had gewoon de radio aanstaan :P Of een eigen CD.

Hmm oké, dat betekent dus dat het niet overal hetzelfde is!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:27

hahahahahahahaha

Sommige vragen zijn leuker dan anderen. Vind vooral de onlogische vragen leuk dan de vragen die gewoon verklaarbaar zijn.

Selina

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:28

Ok dan vraag ik mij af..

Waarom wilt m'n kat me vermoorden in m'n slaap terwijl ik haar al mijn liefde (en snoepjes) geef? |(

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:33

Paard_Aap schreef:
Ik vraag me altijd af 'hoe' je iets leuk kan vinden. Daarme bedoel ik, de ene vind Avontuur/fantasie boeken leuk, de ander juist romantisch. De ene vind blauw mooi, de ander roze. De ene houd van paarden, de ander niet. De ene is fan van..., de ander van ...
etc...etc...
Ik zou wel eens willen weten hoe dat komt. :)

Dit is precies wat ik me gister afvroeg!

Hoe komt een mens aan zijn of haar interesses?
Hoe bepaal je ooit of iets leuk of niet leuk is inderdaad :=

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:34

san4nie schreef:

Haha xD ik wil het nu testen xD
Ik denk wel dat ze in elke McDonalds dezelfde muziek draaien op hetzelfde moment. Ik denk dat ze een of ander "Skyradio"-contract zonder reclame hebben. Wss spelen ze dat in alle filialen tegelijk af. Iig geen bandje van een uur of 3, want als personeel nooit last gehad van eeuwig en altijd dezelfde muziek.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:36

mirriezz schreef:
san4nie schreef:

Haha xD ik wil het nu testen xD
Ik denk wel dat ze in elke McDonalds dezelfde muziek draaien op hetzelfde moment. Ik denk dat ze een of ander "Skyradio"-contract zonder reclame hebben. Wss spelen ze dat in alle filialen tegelijk af. Iig geen bandje van een uur of 3, want als personeel nooit last gehad van eeuwig en altijd dezelfde muziek.

Ja, wij waren ook al van plan om een keer met een aantal mensen allemaal naar een andere Mc te gaan! :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:39

Waarom hebben we het over ‘bijknippen’ als we naar de kapper gaan, terwijl ons haar dan toch écht korter wordt in plaats van langer?

Waarom wordt een pizza altijd verpakt in een vierkante doos?

waarom is het 0 pinda's en 1 pinda?

Als secondelijm alles kan lijmen,waarom zit het dan niet vast in een tube?

Ik ben me pas half dood geschrokken,wat als dat nog een keer gebeurd?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:41

Kentaro schreef:
Waarom wordt een pizza altijd verpakt in een vierkante doos?

Als secondelijm alles kan lijmen,waarom zit het dan niet vast in een tube?

Omdat je het dan makkelijker kan vervoeren, je kunt ze goed opstapelen en het neemt minder ruimte in.

Omdat het reageert met lucht en daarna pas kleverig wordt. In de tube is geen lucht dus kleeft het ook niet!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:43

Supervixen schreef:
Waarom blijft die achterlijke bongo'ende hond uit de belvita reclame steeds in mijn hoofd zitten??!! Ik word er gek van!!

verschoon mn bed trok een baan ben een grapjas zie me gaan
Kocht wat nieuws hing wat rond met de bongo en de hond..
Zelfs dit spotje kon erbijjjjjj

Ken alleen de korte versie uit mn hoofd :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:47

Heerlijk leesvoer, dit topic! Bescheur me echt om de vragen (en antwoorden)!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:50

JolisaJ schreef:
_sharonnn schreef:
Waarom is het nog geen zomer qua weer?

Omdat we in Nederland wonen.

Was precies het antwoord dat ik aan mijn dochtertje van 5 gaf toen ze vroeg waarom ze ineens weer een lange broek aan moest :j . "Waarom is het nu weer koud?" vroeg ze, toen het net een paar dagen mooi weer was geweest. Denk dat ze de uitleg over storingen, lage druk gebieden etc nog niet snapt :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:55

Waarom er in Erwt echt een w zit. Die we niet uitspreken??

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:55

Ach het was ook een retorische vraag :')

Hoe krijgt iemand verhardingen in z'n spieren en kun je die ook voelen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:57

_sharonnn schreef:
Ach het was ook een retorische vraag :')

Hoe krijgt iemand verhardingen in z'n spieren en kun je die ook voelen?

Je bedoelt knopen??
-.-" Ja... en ook geen beetje.
En hoe ik het krijg? Als ik langdurig last van stress heb.
Waar zit het dan?
In mijn schouder en rugspieren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:58

Nee, verhardingen en die komen niet van stress :+ in m'n bovenbenen en ze veroorzaken een peesblessure :(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:00

Waarom kan bijvoorbeeld een leeuw een hert niet bevruchten?

Hoe werkt een verslaving als series kijken of sudoku spelen?

Waarom willen we het op het werk niet toegeven aan de baas als we het rustig hebben? :P

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:01

Verhardingen kun je zeker voelen! Sommige beter dan anderen, maar dat vergt wat oefening.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:02

_sharonnn schreef:
Nee, verhardingen en die komen niet van stress :+ in m'n bovenbenen en ze veroorzaken een peesblessure :(

Stress, teveel sporten, te weinig sporten, verkeerde opbouw van sport, verkeerde manier van trainen van een bepaalde spier, melkzuur niet goed afvoeren, cooling down niet (correct) uitvoeren? Er zijn allerlei dingetjes die ik zou kunnen bedenken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:03

Hmm, geen zorgen hoor, ik loop bij de fysio haha! Was gewoon benieuwd :D

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:03

mirriezz schreef:
_sharonnn schreef:

Stress, teveel sporten, te weinig sporten, verkeerde opbouw van sport, verkeerde manier van trainen van een bepaalde spier, melkzuur niet goed afvoeren, cooling down niet (correct) uitvoeren? Er zijn allerlei dingetjes die ik zou kunnen bedenken.

Sommige kun je ook niet verklaren, maar dit zijn inderdaad wat oorzaken.
Dat van melkzuur is in ieder geval achterhaald, dit blijkt niet te kloppen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:07

Sammie schreef:
Ik heb t even opgezocht en het klopt idd. Klein zinnetje, je zou er zo overheen lezen. Maar goed.. Opgeloooossst! De zonen van Adam en Eva huwden dus dochters van Adam en Eva.

de zonen en dochters van 'mens' huwden met elkaar..
vergeet niet dat adam 'mens' betekende..
en dat er nog altijd discussies zijn of het verhaal genesis nu letterlijk moet worden gelezen of als een metafoor..

of het leuke 'discussietje'.. op dag 7 rustte god.. daarna gaat het 'scheppingsverhaal' niet verder.. maar wie zegt dat god op dag 8-100 niet nog vrolijk wat gekleid heeft en nog een paar mensen de wereld ingestuurd heeft. overigens, dit standpunt heeft voor mij geen waarde, omdat ik persoonlijk het standpunt ondersteun dat uitgaat van dat 1 dag voor god is als miljoenen voor de mens.. Dit betekent feitelijk dat de oorspronkelijke schepping voltooid zou zijn en we ons op dag 7 zouden kunnen bevinden, de dag dat de mens op aarde gebracht is en loopt. Dag 7 komt namelijk ook niet ten 'einde' in het scheppings verhaal (de andere dagen eindigen met : en het werd dag, en het werd nacht dag x was ten einde). hiermee zouden schepping en evolutie feitelijk hand in hand kunnen gaan (hetgeen het beste match met mijn eigen persoonlijke overtuiging, dat het 'geloof' een 'verklaring' was hoe het leven was ontstaan, de evolutie is een andere, maar gelijkende verklaring.. het ene is tot geloof vervallen, het andere tot wetenschap.. dat sluit niet uit dat beiden het over het zelfde fenomeen hebben.. de verhalen van de schepping, rekening houdend met de kennis uit die tijd, komt in grote lijnen overeen met de 'volgorde' van de evolutieleer).

aldus de bijbel zijn wij allen nakomelingen van adam en eva 'gestraft' voor hun zondeval met de eigenschap van sterfelijkheid. betekent dat wij onszelf nog steeds als de 'zonen en dochters' van de mensheid kunnen beschouwen en de meesten huwen met elkaar ;) (grijnss ik ben de gezonde ongehuwde uitzondering hehe).

de mens had beschikking over een paradijs, begin zonde en moest het paradijs verlaten..

kun je ook lezen dat de aarde in feite goed en gezond was, tot de mens zonden begin en het paradijs uit hun handen glipte..

ergens staat ook dat 1 dag voor god als miljoenen voor de mens is..

is de de zondeval niet een ongoing verhaal van de gehele mensheid? en glipt de aarde niet langzaam tussen onze vingers door.. we zijn druk bezig om wat eens een paradijs was (als je weer letterlijk kijkt was de wereld buiten het paradijs toen ook nog een paradijs als je het vergelijkt met de huidige tijd) te vernielen met ons eigen verkeerde gedrag?

ik ben overigens niet specifiek gelovig, noch aanhanger van 1 enkel geloof of overtuiging.. Ik ben ook niet zo 'arrogant' om te denken dat er niets is dat buiten ons voorstellingsvermogen is waar wij geen weet van hebben (bacterieën zullen ook geen benul hebben dat ze op een petrieschaaltje groeien).. maar ik vind de verhalingen en boeken wel interessant, vandaar mijn 'kennis' van meerdere zijden.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 19-06-15 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:08

sharon_quiz schreef:

Omdat ze tot een andere soort behoren. Alleen dieren van dezelfde soort kunnen zich samen voortplanten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:09

sharon_quiz schreef:

Hoe werkt een verslaving als series kijken of sudoku spelen?
:P
Omdat die chromosomen niet matchen.

Dat soort verslavingen zijn een gewoonteverslaving; een handeling die van belang is om jezelf goed te voelen of er een kick van te krijgen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:12

ladyrosa schreef:
sharon_quiz schreef:

Omdat ze tot een andere soort behoren. Alleen dieren van dezelfde soort kunnen zich samen voortplanten.

Dieren van verschillende soorten kunnen wel voortplanten, denk maar aan muildieren, maar die nakomelingen zijn dan niet vruchtbaar.
En ik geloof dat ze genetisch wel redelijk dicht bij elkaar moeten liggen om een nakomeling te krijgen. Een paard insemineren met sperma van een hond gaat niet lukken.