Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:59

Oke bij ons heeft het volgende probleem zich voorgedaan en mogelijk hebben jullie met alle kluservaring nog ideeën en opties.

Voor de afzuigkap hebben we een gat door de (gegoten betonnen) buitenmuur geboord met diamantboor en waterkoeling. Alleen, foutje van de keukenboer, was de plek verkeerd ingetekend. Nu zit het gat 10 cm te veel naar links ten opzichte van de afzuigkap. Met een flexibele buis werkt het nu wel gewoon alleen past de koof er niet meer omheen. Een grotere koof erom zorgt ervoor dat er aan beide kanten kieren ontstaan omdat de achterkant van de afzuigkap taps toe loopt. Ook niet de mooiste en beste optie dus.

Ik heb gebeld met siemens (die de breedste koof levert) maar zij hebben geen afzuigkap die breed tegen de muur aan is. Het betreft overigens een schuine afzuigkap en dit willen we zo houden omdat we beide lang zijn.

Ik zie het eigenlijk niet zitten om weer de hele boel te slopen, nieuw gat te maken etc etc. Het is na 2,5 maand eindelijk knap.

Zien jullie nog andere opties om dit op te lossen. Het hoeft niet het goedkoopste te zijn ik wil dat het netjes en mooi wordt :)

Marlis

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:16

Vervelend zeg, verder geen idee hoe of wat. Maar hoop dat jullie een oplossing vinden.

Hier wordt 8 juni vloerverwarming gelegd. Dus duurt nog wel poos voor we er in kunnen. Moet verder nog veel gebeuren. Wel jammer want heb 20 juni 2 weken vakantie. Had er dan graag ingewild zodat de honden ook goed kunnen wennen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:24

Zou zo'n rechthoekig stuk er wel door passen? Dan moet je er een verloop stukje op zetten van rond naar rechthoek en bij het gat vervolgens weer van rechthoek naar rond.

Komt er nog een kast voor ofzo eigenlijk?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:33

Hebben jullie dat zelf gedaan of heeft de keukenboer dit gedaan? In dat laatste geval zou ik de beste man/vrouw namelijk opbellen op de boel te laten herstellen. Ik zou er wel voor gaan om het aan te passen. Ik zou me er aan blijven ergeren. Nu even vervelend, maar straks veel langer mooi. :))

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:05

Afbeelding
Afbeelding
Deze tegel gaan wij nemen voor de gang, woonkamer en keuken.

8 juni komt er eerst een bedrijf vloerverwarming leggen. Daarna kan mijn vriend gaan tegelen. Eind Vd maand ze even bestellen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:37

Tegelt hij zelf? Knap zeg lijkt me zo moeilijk...
Gister had de jongen die bij ons klust woorde gehad met de buurman, waar ik al over had gemeld dat ik zo lastig in contact kwam.

Jongen ging gister om 8 uur een raam uit het scharnier halen daarbij moest hij met de hamer wat tikken. Buurman deed zijn rolluik open, raam open en hoofd door het raam dat hij het zat was niet uit te kunnen slapen door ons..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:50

Vervelend zeg. Wij zitten hier ook heel erg met tijden ivm kinderen maar dat kan ik dan nog begrijpen bij bepaalde werkzaamheden.

Ja hij gaat zelf tegelen. De badkamer is die ook mee bezig en wc ook al gedaan.

Eind Vd maand de tegels bestellen voor de beneden verdieping en de tegels halen voor de badkamer vloer.

Beneden verdieping nemen we die lichtgrijze die ik hierboven gepost had. Badkamer zijn wanden bijna klaar met wit mat en vloer en tussen muurtje doen we met grijze hout look. Wc is grond antraciet en wanden grijs.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:40

Achter de kozijnen en deur in de grondverf gezet. Al stuk beter dan het vreselijke blauw wat erop zat.
Afbeelding
Afbeelding

De badkamer wanden. Nog niet gevoegd of iets. En vloer en tussen muur worden grijs houtlook.
Afbeelding
Afbeelding

En willen graag dit badkamer meubel.
Afbeelding

En de wc.

Afbeelding
Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 06:30

Mooi! Ziet we netjes uit! Witte voeg straks? Of een contrastkleur?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:21

Weten we nog niet zitten we nog over te twijfelen. Omdat de vloer en tussenwand grijs houtlook wordt. Moeilijk allemaal aha.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:45

Mooie tegels in de toilet Marlis!
En balen van de afzuigkap zeg, ik heb helaas geen ideëen voor jullie.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 14:31

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:07

Leuk stuk Nassie. Geniet er van!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:59

Wat een leuk stuk Nassie! Begrijp ik nou goed dat de hele straat uit kluswoningen bestaat? En fijn hoor, na zo'n tijd eindelijk over :D

Bedoel je een soort plint Maris? Wij hebben het zo in de badkamer:
Afbeelding
Voeg dus gewoon in de kleur van de tegel.

En wel leuk om even te laten zien. Wij hebben geen nieuwe keuken gezet om een aantal redenen, maar aanpassingen gedaan aan diegene die er al stond. Blij met hoe het geworden is!
Afbeelding

Afbeelding

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 22:00

Wauw de keuken heeft zo een hele andere uitstraling, veel rustiger en moderner :j

Ja waren 9 klus huizen naast elkaar. Nu zijn er zes bewoond en de andere drie zijn nog aan het klussen.
Je werd hier ook voor uitgeloot. Degene die uit de omgeving kwamen hadden voorrang, leeftijd en inkomen speelde ook mee.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:12

Wat grappig! Nog nooit van zoiets gehoord. Er wonen met name jonge(re) mensen dan neem ik aan?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 22:54

Ja een iets oudere vrouw met kinderen. Maar dat was toen het huis niet verkocht werd.
Voor derest alleen maar jonge mensen. Erg leuk, zijn allemaal dezelfde huizen maar iedee knapt het weer anders op.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:05

Wat leuk dat jullie erin zitten. Heerlijk nu lekker genieten ipv klussen aha.

Nee bedoelde welke kleur voegen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:01

Het ging mij ook om de kleur voegen ;)

Erg grappig Nassie! Wij wonen wel echt in een straat met een hoooge gemiddelde leeftijd. Huizen zijn uit de jaren '60 en veel bewoners die er al sinds sinds de eerste bouw of net daarna wonen. Hebben het huis gekocht met de wetenschap dat de straat op den duur wel gaat verjongen. Sinds wij de sleutel hebben (4 januari) zijn beide buurvrouwen in de twee-onder-1-kapper naast ons al overleden en bij de buurvrouw (over de 80 jaar) op nummer 4 (wij hebben nummer 8) heeft ook al een aantal keer ambulance met spoed voor de deur gestaan. Dus (waarschijnlijk) komt er de komende jaren wel nieuwe aanwas om het zo maar te zeggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:34

Wij hebben een gevarieerde straat.
Huizen zijn van eind jaren 50
Overkant blijft huur, onze kant word verkocht zodra de laatste huurder het huis verlaat, of de huidige huurder moet het willen kopen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:08

Hier heel verschillend van alles wat.

Wij hebben de tegels voor de badkamer Vloer gekocht en vriend is bezig met leggen.
Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:49

Marlis, zijn dat de tegels voor in de badkamer? Gaaf!

Hoe is het trouwens met alle klushuizen?

En bevalt jullie huis nog steeds Nassie? :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 22:31

Heerlijk LdJ! Snel eens een keer langskomen!

Hoe bevalt jouw klushuis? :):)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:38

Hey leuk, weer leven! Wij gaan vandaag over! :):) :):) :):)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:59

Goed om te horen Nassie! :D Ik kom zeker snel eens langs!

Leuk Targaryen! Succes *\o/*

Bij ons gaat het klussen gestaag door. De deurposten voor de toilet, badkamer en kelder deuren zitten inmiddels op zn plaats. Ook heb ik vorige week 4 buiten deuren gekocht uit n boerderij vandaan, die komen bij ons erin! Ik zal even kijken of ik vandaag een foto heb :)