Een leuk gesprek met Jehova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van Jehova's?

Interessant, ik nodig ze binnen uit.
6 (1%)
Interessant, ik voer het gesprek maar laat ze niet binnen.
77 (14%)
Ik ben door hun in het geloof gestapt.
2 (0%)
Ik doe gewoon niet open als ik denk dat ze voor mijn deur staan.
141 (27%)
Ik doe wel open maar ben bot en kap ze af.
194 (37%)
Ik doe wel open, luister netjes maar durf ze niet af te kappen.
99 (19%)

Totaal aantal stemmen: 519

Rennie89

Re: Een leuk gesprek met Jehova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:15

Geen verkopers staat er op :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:16

die kunnen niet bij mijn deurbel tenzij ze 1,50m of langer zijn. :+
geen idee of je daar ook stickers voor hebt trouwens. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:21

lifaya schreef:

Ik versta onder verkopers toch wat anders dan kinderen die met stroopwafels leuren. Verkopers zijn imo mensen van Nuon die een mooiboy sturen :Y)
Die kinderen vind ik dus onder een andere categorie vallen. En de meeste 'nieuwe' deurbellen zitten tegenwoordig in het midden en niet op grote hoogte :')

En nee ik denk niet dat daar stickers voor zijn. Punt is mensen klagen over gelovigen aan de deur die hun lastig vallen en dat willen ze niet, maar er staat zoveel voor de deur. Gewoon niet open doen (dat recht heb je trouwens gewoon of ze nou door willen bellen of niet) of zeggen geen interesse.. goedemiddag nog! Níet één groep er uit pikken, terwijl er tig verschillende soorten groepen aan de deur kunnen en komen leuren..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:42

Ik doe tegen jehova getuigen niet korter dan tegen kids die wafels verkopen hoor. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:36

Ik kan niet zien wat voor mijn deur staat. Straks is het een pakketje of een oud bekende ofzo, ik doe dus altijd open. Ook al lig ik in bed... Maar mocht ik straks een nieuwe baan hebben waar ik een nog verknipter dag en nachtritme bij heb dan ga ik wel zo'n sticker opplakken

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:12

Sammie schreef:
lifaya schreef:

Ik versta onder verkopers toch wat anders dan kinderen die met stroopwafels leuren. Verkopers zijn imo mensen van Nuon die een mooiboy sturen :Y)
Die kinderen vind ik dus onder een andere categorie vallen. En de meeste 'nieuwe' deurbellen zitten tegenwoordig in het midden en niet op grote hoogte :')

En nee ik denk niet dat daar stickers voor zijn. Punt is mensen klagen over gelovigen aan de deur die hun lastig vallen en dat willen ze niet, maar er staat zoveel voor de deur. Gewoon niet open doen (dat recht heb je trouwens gewoon of ze nou door willen bellen of niet) of zeggen geen interesse.. goedemiddag nog! Níet één groep er uit pikken, terwijl er tig verschillende soorten groepen aan de deur kunnen en komen leuren..

Er is wel een verschil: kinderpostzegels, energie-aanbieders, schilderij-verkopers, kozijn-aanbieders, etc. komen doorgaans maar één keer per jaar (althans, hier is dat zo). JG komen hier elke week langs de deuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:19

Hier niet hoor en eigenlijk nog nooit meegemaakt. Al eens gezegd dat ze niet elke week langs hoeven te komen? :) en dan nog zie ik eerlijk gezegd t verschil niet. Lastig vallen is lastig vallen. Of dat nu een keer per jaar, maand of een keer per week is.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:24

Naar mate ik vaker lastig gevallen word, gaat mijn irritatiegrens toch behoorlijk omhoog hoor!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 07:43

Sammie schreef:
Hier niet hoor en eigenlijk nog nooit meegemaakt. Al eens gezegd dat ze niet elke week langs hoeven te komen? :) en dan nog zie ik eerlijk gezegd t verschil niet. Lastig vallen is lastig vallen. Of dat nu een keer per jaar, maand of een keer per week is.

Het kan zijn dat je daar overheen hebt gelezen (of dat het je ontschoten is wie dat heeft geschreven), maar ik heb in dit topic reeds genoemd dat ik dat vaker heb gedaan. Zowel vriendelijk, minder vriendelijk als zelfs "dan maar op de harde manier". Het is nu een poosje rustig bij ons aan de deur (afkloppen). ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:04

Dat ze bij sommigen hier zo vaak aan de deur komen, hier (buitengebied) misschien 1x per jaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:19

Ik snap ook niet dat ze bij jullie zo vaak langs komen.

Hier zijn ze in 6 jaar misschien 3 keer geweest. En ik woon echt niet in het buitengebied.

Kan zijn dat ze bij ons dachten die zijn toch niet te redden :D

Mijn standaard antwoord is: nee dank je wel geen interesse, fijne dag nog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:14

DatBenIkNou schreef:
Naar mate ik vaker lastig gevallen word, gaat mijn irritatiegrens toch behoorlijk omhoog hoor!

ja tuurlijk wel! Maar collectes zijn toch ook niet slechts 1x per jaar, dat zijn tig mensen van allerlei verschillende organisaties. Die komen allemaal collecteren. En dan die overijverige aso studentjes die je donateur willen laten worden. En die kids met stroopwafels, oliebollen, appelflappen en weet ik het wat allemaal.. Als ik dit zo eens bekijk denk ik dat de JG minder vaak langs komen dan de collectanten en kids met verkoopwaar.. :=

Die zie je nl. om de paar maanden (en soms meerdere keren per maand) en de JG's hooguit 1x in de 2 a 3 jaar. Daarom snap ik ook oprecht niet waarom ze bij een ander elke week langs zouden moeten komen (zelfs na afpoeieren). Dan zou ik de deur dus gewoon dicht laten, als dat écht zo zou zijn.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:26

Wat mij wel verbaasd is dat ondanks alle negatieve reacties, er geen reactie van de jg komt dat ze het misschien anders aan moeten gaan pakken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:51

Wat zouden ze dan anders aan moeten pakken?

En wie zijn 'de' JG. Ik stel jou toch ook niet verantwoordelijk voor het stugge gedrag van "de" Fries? ;) De JG die hier op Bokt komen zijn toch niet verantwoordelijk voor bijv. de JG's die wekelijks bij Shenavallie voor deur hebben gestaan? Tenzij ze het écht fysiek zijn geweest, maar die kans acht ik klein :D

En negatief? It's in the eye of the beholder.. Zie topictitel :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:55

Vandaag zijn we mijn ouders aan het verhuizen naar hun nieuwe woning. Binnen 5 minuten hadden we JG aan de deur. Toch knap :')
Overigens heel vriendelijk en ze liepen keurig door toen ze zagen dat we druk bezig waren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:02

Meestal komen ze 1x per maand met de nieuwe tijdschriften. tenzij er een ander stel tussendoor komt die er dus geen rekening mee houdt dat hier anderen vast langs komen. Dan bedank ik vriendelijk voor de boekjes met dat ik ze al heb gekregen ;)

Dacht dat iedereen zijn eigen gebied had? Dat dat onderling verdeeld werd wie waar loopt, juist om dubbele bezoekjes te voorkomen? Of is dat alleen hier zo dat er vaste mensen langskomen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:21

Sammie schreef:
Wat zouden ze dan anders aan moeten pakken?

En wie zijn 'de' JG. Ik stel jou toch ook niet verantwoordelijk voor het stugge gedrag van "de" Fries? ;) De JG die hier op Bokt komen zijn toch niet verantwoordelijk voor bijv. de JG's die wekelijks bij Shenavallie voor deur hebben gestaan? Tenzij ze het écht fysiek zijn geweest, maar die kans acht ik klein :D

En negatief? It's in the eye of the beholder.. Zie topictitel :)

Ik ben ook geen Fries. En de jg in dit topic gaf toch ook aan dat ze langs de deur gaat? Ik vind het oprecht raar dat mensen weten dat ze vaak irritant gevonden worden maar toch geen andere strategie proberen. Bijvoorbeeld foldertjes.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:54

joyce B schreef:
Meestal komen ze 1x per maand met de nieuwe tijdschriften. tenzij er een ander stel tussendoor komt die er dus geen rekening mee houdt dat hier anderen vast langs komen. Dan bedank ik vriendelijk voor de boekjes met dat ik ze al heb gekregen ;)

Dacht dat iedereen zijn eigen gebied had? Dat dat onderling verdeeld werd wie waar loopt, juist om dubbele bezoekjes te voorkomen? Of is dat alleen hier zo dat er vaste mensen langskomen?

Misschien komen ze vaker langs op de adressen waar de boekjes wel worden geaccepteerd?
Bij mij zijn ze niet zo vaak geweest, maar zie ze wel regelmatig bij de buren. Blijkbaar maken ze dus wel een bepaalde keuze waar ze wel of niet langs gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:07

ingedebruijn schreef:
Ik ben ook geen Fries.
Daar ging het nou niet bepaald om ;) Je wilde de personen hier verantwoordelijk maken voor de gehele JG-gemeenschap.

Citaat:
En de jg in dit topic gaf toch ook aan dat ze langs de deur gaat? Ik vind het oprecht raar dat mensen weten dat ze vaak irritant gevonden worden maar toch geen andere strategie proberen. Bijvoorbeeld foldertjes.
Er zijn ook zat mensen die aangeven het niet irritant te vinden of het 'leuk' te hebben gevonden. En om nu alles aan te gaan passen omdat een enkeling iets irritant vindt, ik denk dat je bezig blijft :) Bovendien denk ik niet dat 1 persoon (en dan net diegene hier op Bokt) in staat is een strategie van bovenaf (binnen de JG bedoel ik) aan te gaan passen. Het is net als met belbedrijven.. 't zal wel werken. Anders doen ze het niet. :D

Zelf denk ik trouwens dat er in de strategie wel degelijk wat is veranderd. Waar men vroeger dus letterlijk voeten tussen de deuren zet doet men dat dus tegenwoordig niet meer. En my cup of tea is het ook niet hoor, maar dat is ook simpel op te lossen met een nee dank je, niet open doen of een sticker op de deur :D En als ze door blijven gaan kun je altijd nog een keer een grote klep op zetten (maar dat geldt ook voor alle andere deurleurders)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:59

Ik heb gisteravond direct online stickers gekocht. Mocht iemand nog interesse hebben in een Nee geen collecte/geloof/verkopers-sticker? Ik kreeg de tweede zelfde gratis maar heb er maar één nodig. Misschien kunnen we de verzendkosten delen en stuur ik hem naar je toe. :D PB me dan even.
Ik vind het echt megavervelend om in mijn eigen huis gestoord te worden gewoon.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:39

Niet alleen de jg in dit topic hoor sammie. Als ik dit lees krijgen ze vaak zat aan de deur negatieve reacties maar blijkbaar vinden ze het niet zo interessant dat niet gelovigen ze irritant vinden. Heel jammer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:41

Tja maarja... Ik ben telemarketeer geweest, vinden mensen ook irritant, maar het blijkt te werken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:42

Ja.. Inge maar wat wil je dan.. Als alle strategieën aangepast moeten worden omdat 1 persoon aangeeft dit irritant te vinden, dan moet heel de wereld op z'n r*t gaan zitten en niks doen. Maar dat vind ook vast iemand weer irritant.. Als 't werkt dan werkt het.. Als ik dit lees krijgen ze ook zat positieve reacties aan de deur.. Dus is het glas nu halfvol of halfleeg? Bovendien zou ik ook niet zo stellig durven te zeggen dat ze het niet interessant vinden of dat er niks wordt aangepast. Als ik zo her en der teruglees is er al veel veranderd, maar goed dit heb ik al eerder in een bericht gezegd, dus zo beginnen we in cirkels te praten.

Het is heel simpel.. Als jij iets irritant vindt onderneem dan eerst ZELF stappen om de irritatie uit de weg te gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:12

Sammie schreef:
Ja.. Inge maar wat wil je dan.. Als alle strategieën aangepast moeten worden omdat 1 persoon aangeeft dit irritant te vinden, dan moet heel de wereld op z'n r*t gaan zitten en niks doen. Maar dat vind ook vast iemand weer irritant.. Als 't werkt dan werkt het.. Als ik dit lees krijgen ze ook zat positieve reacties aan de deur.. Dus is het glas nu halfvol of halfleeg? Bovendien zou ik ook niet zo stellig durven te zeggen dat ze het niet interessant vinden of dat er niks wordt aangepast. Als ik zo her en der teruglees is er al veel veranderd, maar goed dit heb ik al eerder in een bericht gezegd, dus zo beginnen we in cirkels te praten.

Het is heel simpel.. Als jij iets irritant vindt onderneem dan eerst ZELF stappen om de irritatie uit de weg te gaan.

Laten we nu wel even eerlijk en realistisch blijven. Ik denk dat het best wel eens een heleboel mensen zouden kunnen zijn die het irritant vinden. :) En als een heleboel mensen iets irritant of niet oké vinden. Dan worden dingen wel vaker aangepast. Zo mogen vrouwen tegenwoordig werken enz omdat een heleboel vrouwen (ook al vonden en vinden een boel vrouwen het ook prima om thuis te koken) zeiden "kerels... dit gaat zo niet."

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:14

Gelukkig heb ik dan ook ergens gezegd dat er dingen niet zijn of worden of kunnen worden aangepast :+