legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pardy

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:33

Ik heb een mat geprobeerd maar vond het niks
En toen zo'n kofferachtig ding. Dat werkt wel beter maar ik vind het jammer dat je de stukjes moeilijk kunt schuiven.
Ook wordt de ondergrond s nel viezig omdat het stof is. Maat je kunt het wel
Makkelijk opbergen en alles blijft goed op z'n plek liggen.

Nu gebruik ik een stuk board, das niet duur, word niet vies en schuift prima. Als ik klaar ben leg ik er een tweede op zodat de kat er niet bij kan.
Ik las gister ook nog een tip van iemand, die bij afwijkende formaten een pak kliklamjnaat gebruikte, dat kun je aan alle formaten aanpassen en na afloop weer uit elkaar halenLeek mij een hele goeie tip

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 23:36

Verder puzzel ik zelf van alles, maar ook ik ben geen groot fan van van Haasteren.
Gister een kleine ovale gelegd, was erg leuk en voor de verandering s snel klaar

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:24

Mijn nieuwe aanwinst.
Eigenlijk te groot, maar kon het niet laten.
4000 stukjes.
En ik heb een stuk schuimrubber besteld om op te puzzelen. Geen idee of het gaat werken, maar het was niet zo duur dus dan durf ik het wel te proberen.

Afbeelding
Afbeelding

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:58

Hele gave!

Ik ben ook maar weer aan het puzzelen is het wel weer voor.

Ik zit nu op een puzzelmat werkt wel prima vind ik alleen als ik van 3000 maak kan ik me stukjes zo lastig kwijt dat is dan wel super irritant is me tafel te klein

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:11

Ooh ik krijg er ook weer helemaal zin in nu ik dit topic zie! Wij puzzelen eigenlijk alleen in de winter. Eerst lachte mijn vriend me uit dat ik een oude tut aan het worden was met mn puzzel maar sinds ik de eerste 10 stukjes gelegd had van de eerste puzzel sinds mijn kindertijd puzzelt hij hartstochtelijk mee :') en dan soms als kinderen kibbelen omdat we allebei een andere "techniek" hanteren. Maar het is gezellig om samen te doen. Ik ga maar weer een leuke uitzoeken! Meestal neem ik er 1 van ongeveer 2000 á 2500 stukjes, een grotere past niet op de tafel.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:21

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:27

Die is ook leuk Pinto!
Wel vrij prijzig, dat vind ik wel jammer van Ravensburger dat die vaak vrij duur zijn.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:44

Wat doen jullie altijd met de losse stukjes als de randen liggen??

Ik leg ze altijd om de puzzel heen en soms in de doos als ik er teveel heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:46

Ik ben een chaoot met puzzelen , dus deel in doos en deel in de puzzel randen

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:38

ik leg nooit eerst de randen, zoek gewoon en kleurtje uit en begin.
gister weer 1 af, maar die mist helaas een stukje, was wel heeeel leuk om te maken

Afbeelding

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:55

Ik begin ook nooit met de randen. Ik begin met de stukken die ik kan vinden die in elkaar passen. Meestal is dat ergens in het midden van de puzzel. Dit wel enkel met maximum 1500 stukken trouwens. Met eentje van 4000 vrees ik dat ik problemen zou hebben met die techniek :') Alleen puzzel ik nooit zo'n grote dus tot nu toe geen problemen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:07

Ik doe altijd eerst de randen.
Daarna wisselt het nogal, maar bij grote puzzels werk ik meestal wel van onderen naar boven. Dan kan ik als ik boven moet doen op het onderste deel zitten, anders kan ik er niet goed bij.

Ik gebruik nu voortaan een platte bak om de stukjes in te doen.
Dan is er een stuk meer ruimte dan in de doos. En door de hogere rand vallen er minder makkelijk stukjes uit. En in mijn geval kan ik het makkelijk onder de bank schuiven zonder dat mijn konijnen aan de doos kunnen knagen.

Zoiets als deze is het:
http://www.goedkopeopbergbox.nl/onderbe ... GwodGh4LHQ

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:10

Wat een leuke pardy!

Ik begin wel altijd met de randen, daarna binnen de randen op kleur :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:38

Mooie puzzel Kim!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:58

Dankje. Hij is leuk maar hele kleine stukjes dus het word nog een hele uitdaging.
Die grotere stukken zijn van mijn puzzel van 3000 stukjes van Ravensburger en die waren al vrij klein.

Afbeelding

Pardy, die van jou is ook erg leuk.
Hoeveel stukjes waren dat? En waar is hij te koop?
Mijn neefje vind paarden en treinen helemaal geweldig.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:17

Grappig om te lezen hoe iedereen het anders doet

Ik leg eerst de rand en leg dan alle losse stukjes om de rand heen en ga dan een stuk uitkiezen waar ik mee ga beginnen en dan probeer ik al die stukjes te vinden met als gevolg dat ik letterlijk overal in de puzzel bezig ben soms zie ik een stukje leg ik die los vast ongeveer op z'n plek dit is hoe m'n puzzel er nu bijvoorbeeld uit ziet haha

Afbeelding

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:59

Afbeelding

En weer een af :) deze vind ik wel erg mooi

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:11

Ik wil het puzzelen ook weer oppakken en wil in de eerste instantie werken met een transparant tafelzeil.
Dus puzzel op tafel maken, losse stukjes zoveel mogelijk in de doos laten en wanneer ik pauzeer oid het tafelzeil eroverheen.
Denk dat dat wel zo verstandig is met 3 katten die graag op de eettafel klooien waarvan er 1 de eettafel als landingsbaan gebruikt als ze van haar favo hoge plekje af komt. :+

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:26

KimL86 schreef:
Pardy, die van jou is ook erg leuk.
Hoeveel stukjes waren dat? En waar is hij te koop?
Mijn neefje vind paarden en treinen helemaal geweldig.

Is volgens mij een hele oude van het merk SunsOut. Item nr. 95004
Www.sunsout.com
1000 stukjes.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:46

Ga binnenkort ook maar weer eens beginnen denk ik. :))
Leuk tijd verdrijf als manlief aan het werk is in de avond.
Maak veel van Haasteren puzzels. Koop ze eigenlijk nooit maar doe samen met de buurvrouw.
Die heeft een verzamelaar in de familie.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:38

lor1_1984 schreef:
Ik wil het puzzelen ook weer oppakken en wil in de eerste instantie werken met een transparant tafelzeil.
Dus puzzel op tafel maken, losse stukjes zoveel mogelijk in de doos laten en wanneer ik pauzeer oid het tafelzeil eroverheen.
Denk dat dat wel zo verstandig is met 3 katten die graag op de eettafel klooien waarvan er 1 de eettafel als landingsbaan gebruikt als ze van haar favo hoge plekje af komt. :+

Zo puzzelen wij op dit moment dus ook. We hebben zo'n groene oprolmat geprobeerd, maar dat vonden wij zelf niet fijn werken. Ik heb nu dus zo'n opbergmap op het oog, maar vind het wel erg veel geld om "even" te proberen. Maar het is toch ook een aardig gedoe met zo'n plastic tafelzeil, vind ik zelf. Er ligt bij ons altijd wel iets aan post of een studieboek o.i.d. op tafel. Nu is ook de halve tafel bedekt, zodat we nog precies aan de andere helft kunnen eten. Alles er afhalen voor dat zeil zie ik dan zo erg tegenop...

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 17:19

Zo, eindelijk de tijd gevonden om mijn externe harde schijf op te duikelen voor wat foto's van onze eerdere projecten.

Het eerste project van mij en mijn vriend samen was een puzzel die we van zijn moeder hadden geleend:
Afbeelding
Ik zag dezelfde puzzel volgens mij ook voorbij komen in dit topic met 3000 of 4000 stukjes?! Wij hadden er eentje van 1000 stukjes. Voor ons lastig genoeg om na jaren zonder puzzelen er weer in te komen ;-). Al lijkt het me ook wel gaaf om deze in het groot eens te maken. Wie weet in de toekomst nog eens... We hebben hier onze laatste week van de kerstvakantie in 2013/2014 aan gespendeerd, nadat we een aantal puzzels na de kerstdagen bij zijn moeder vandaan hadden meegenomen.

Vervolgens in een weekend in maart 2014 bij zijn moeder meegeholpen met deze puzzel:
Afbeelding
Geen idee meer hoeveel stukjes dat waren (tegenwoordig houd ik dat bij), maar gezien het formaat vermoed ik 1000 of 1500 stukjes. Al die verschillende bruintinten maakten het nog best een lastige puzzel met z'n drietjes.

Toen kochten we in april 2014 onze eerste puzzel van 1000 stukjes samen in een aanbieding bij de Dirk. Dat kon natuurlijk niet anders dan een paardje zijn :+ .
Afbeelding
Wel vond ik hiervan de kwaliteit van de stukjes wat minder (het is van een of ander onbekend merk). En oef, wat een gedoe al die bomen! Doordat het vrij plotseling van groen overgaat in een bijna zwart stuk schaduw hebben we dat bovenste stuk bijna helemaal moeten leggen door maar stukjes te passen :( . En wij dachten nog wel dat het bruine paardenlichaam het lastigste zou worden... Nou dat waren niet zo heel veel stukjes, dus dat viel achteraf alles mee...

In augustus 2014 hadden we na het backpacken nog tijd over voor de studies weer begonnen, dus hebben we twee puzzels kort na elkaar gemaakt. Eerst een puzzel van Baantjer die mijn schoonmoeder nog had liggen. Dat was wel erg leuk om te doen! Je leest eerst een verhaaltje over een misdaad en dan puzzel je de hints in elkaar zonder echt voorbeeld. En vervolgens kan je daaruit dus de misdadiger halen en dan het laatste stukje van het boekje lezen.
Afbeelding

En daarna een watermolen als puzzel:
Afbeelding
Helaas misten hier drie stukjes in de doos. Jammer maar helaas is daar niets aan te doen als je het leent van iemand anders die het al jaren in een kast heeft liggen.

Inmiddels is samen met mijn vriend puzzelen een onderdeel van mijn Day Zero Project. Doel 36: Maak een jaar lang iedere maand samen met mijn vriend een nieuwe legpuzzel (0/12). Het is tot nu toe niet echt perse maandelijks geweest, maar we proberen wel regelmatig samen aan een nieuw project te beginnen. Het is gewoon door zijn promotieonderzoek en mijn werk niet altijd even handig om de tafel vol te hebben liggen of er is simpelweg weinig tijd voor (en ja, dat speelt mee...als ik een puzzel heb liggen, kan ik daar niet weken naar kijken zonder het af te maken...dan móet het af :D !).

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:35

Mag ik me ook melden?
Ik ben sinds kort ook weer aan het puzzelen.
vooral jan van haasteren vind ik erg leuk.
Sowieso vind ik getekende puzzels het leukst om te doen.
ik hou het wel bij 500 of 1000 stukjes,anders past het niet goed op tafel.
als ik niet thuis ben ligt er een plastic plaat op.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:50

leuk ik meld me ook .. :D puzzel ook veel
heb een puzzelmat/opbergmap

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:51

Afbeelding

Maak nu deze :D