Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:23

Woei gefeliciteerd Eulogy! Heeeel benieuwd naar foto's!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:06

Gefeliciteerd Eulogy! Eindelijk haha! ;) Ook hier erg benieuwd naar foto's.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:22

Gefeliciteerd Eugogy! Op naar het inrichten :)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:56

Ik ben ook benieuwd naar foto's!
Wij horen donderdag meer van de verkopende partij, ben zooo benieuwd!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:27

Eindelijk weer wat goed nieuws in dit topic!
Gefeliciteerd Eulogy, fingers crossed voor goed nieuws voor jou Boemklatsch!

Hier ook goed nieuws.
Na bij een aantal appartementen in Leiden te hebben gekeken die het allemaal niet waren: 10 vierkante meer kleiner dan de advertentie deed voorkomen, schimmel op muren, extra bijkomende kosten die niet in de 'inclusief' prijs zitten, etc, etc, hebben we nu eindelijk een appartement gevonden en we kunnen er volgende week al in!
Ik ben echt zo excited *\o/* . Er moet nog wel veel gebeuren, maar dat nemen we maar op de koop toe.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:37

Ik kom graag mee kletsen in dit topic.
Gisteravond hebben mijn vriend en ik een gesprek gehad bij een financieel adviseur wat betreft de hypotheek. Ondertussen zijn wij al een beetje naar huizen aan het kijken en heb ik er ook al een paar gezien die mij heel erg aanspreken. Heel erg benieuwd wat mijn vriend er van vindt. Spannend allemaal!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:51

Wat leuk Bonna *\o/*
Ging je kopen of huren?

Leuk Nicolien, dan weet je in welk segment je kun kijken. Wat voor huis wil je?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:37

We zitten te kijken naar een ruim rijtjeshuis/hoekwoning.
Ik moet zeggen dat we wel redelijk kritisch zijn, het is dan wel onze eerste woning, maar we willen niet binnen een aantal jaar moeten verhuizen, omdat het huis te klein is o.i.d.
Onze wensenlijstje is dan ook best groot, graag een eigen oprit, een rustige straat of een hofje, minimaal 3 kamers met graag de mogelijkheid om op zolder een vierde kamer te maken, een badkamer met een douchecabine (niet een douche in een bad), geen klushuis en graag een redelijke, afgeschermde tuin.
Wat betreft de omgeving: echt in Hoogeveen, niet in een omliggend dorp, graag winkels in de buurt, evenals scholen en niet te dicht bij onze ouderlijke huizen (niet dat mijn of zijn ouders met 5 minuten lopen bij ons voor de deur staan :'))
Af en toe vraag ik me af of we niet te kritisch zijn, maar ik wil wel graag gelijk helemaal gelukkig zijn met ons eerste huisje.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:49

Opzich is er niks mis mee met kritisch zijn zo lang het wel realistisch blijft en jullie bereid zijn de eisen aan te passen indien een huis bijna perfect is.

Als wij ooit gaan kopen wil ik het liefst ook relatief kant & klaar. Vriend en ik zijn beide geen verbouwers :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:37

Dat zijn we zeker, hebben nu al een paar huizen gezien die ons aanstaan.
Er zit er eentje bij waar we alle twee stiekem een beetje verliefd op aan het worden zijn, maar waarvan we vrezen dat we het niet allemaal rond gaan hebben voordat hij verkocht is. Staat nog maar 2 weken te koop en ik denk dat hij heel snel weg gaat zijn.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:00

Kritisch is nooit verkeerd. Wij hadden in principe dezelfde eisen als jullie, vooral het kant en klare aspect. Gaandeweg hebben ze wat bijgesteld, maar huizen die we op het oog hadden werden thank god niks. Nu hebben we een huis gevonden dat dus wel aan onze oorspronkelijke eisen voldoet en het hele huis voelt zoooo veel beter dan al die huizen waar we onze eisen op bijgesteld hadden.

Hier is het lange wachten voor vandaag begonnen, hoop dat we op tijd iets horen.... Vorige huis werden we om 16.30 u gebeld. :+

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:15

*\o/* *\o/* *\o/* :):) :):) :):)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:24

Jaaaaa hebben jullie het? Gefeliciteerd! *\o/* :D

Wij hebben 2 eisen waar echt niet vanaf geweken gaat worden: vriend wilt per se een garage (kachinggg :$) en ik wil een fatsoenlijke achtertuin. We hebben een lichte voorkeur voor een klushuis (vindt maar eens een huis met keuken en badkamer die helemaal naar je smaak is...dus die moeten er vroeg of laat toch uit :+), vriend, schoonvader en vrienden kunnen ook praktisch alles zelf, dus dat scheelt... Verder voorkeur voor een woonerf, huis niet recht langs een drukke weg etc. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:25

Ja??? :D Gefeliciteeerd, gaaf joh!! Foto's? :o

Wij krijgen morgen tussen de middag de sleutel! Alles is rond, getekend en betaald. Zal morgen of zaterdag ook meteen foto's maken voor jullie haha.

Lees van het weekend even bij, vriendlief gaat morgennacht op wintersport dus ik mag het in m'n eentje regelen dit weekend haha en heb het sowieso heel druk deze week :o

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:00

Gefeliciteerd Boemklatsch! Wel foto's laten zien hoor :)
@pluche_pluus: Wij gaan huren. Hebben wel even naar kopen gekeken, maar dat durven we nog niet aan.
Ik studeer nog dus aan mijn inkomen zouden we sowieso niet veel hebben, mijn vriend heeft een vaste baan. Daar zouden we in principe wel van moeten kunnen kopen, alleen zien we onszelf allebei over 3-5 jaar niet meer in Nederland wonen, dan wordt het wel een hele korte termijn investering.

Ik ga morgen beginnen met schuren en schilderen. De oude bewoners vonden het een goed idee om alles geel te maken.. Ik dacht eerst dat ik daar wel mee kon leven, maar na er een kwartier in gelopen te hebben zag ik de kanaries al vliegen. Toch maar schilderen dus

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:06

Gefeliciteerd Boemklatsch!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:53

Thaaaanks, ja we hebben het! Heb nog geen foto's omdat het nooit officieel te koop heeft gestaan en dus ook niet op funda. Als alles rond is willen we zoiezo voor ons zelf graag foto's en alle afmetingen e.d. Dus dan zal ik ze hier showen!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:13

Kun je ook goed vergelijken met before & after :)
Van harte gefeliciteerd!

Ik sta officieel ingeschreven in de gemeente van mijn vriend, nu nog mn spullen over hihi *D dat zal wat langer duren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 10:48

Gefeliciteerd! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:52

Gefeliciteerd Boemklatsch!! :) Jij ook trouwens Bonna!

Ik begin echt even te stressen over wat ik nu ineens allemaal moet regelen :=

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:13

Gefeliciteerd Eulogy en Boemklatsch ! Gaaf!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:23

Omdat zowel ik als mijn vriend nog echt groentjes zijn wat betreft samenwonen, heb ik wat vragen.
Ik weet niet of jullie hierop antwoord kunnen geven, maar soms is ideeën uitwisselen al fijn.
1 Hebben jullie een samenlevingscontract o.i.d.? Zo ja, wat staat hier allemaal in?
Mijn vriend zal het huis kopen, hij zal ook de hypotheek op zijn naam hebben. Hij doet eigenlijk alle financiën en ik trek er "kosteloos" in (studerend en nog geen inkomen, mijn vriend heeft een baan).
2 Hebben jullie een gezamenlijke rekening en welke kosten gaan hier allemaal vanaf?
3 Hebben jullie een aankoopmakelaar in de arm genomen? Waarom wel/niet en hebben jullie er ook baat bij gehad?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:44

Gefeliciteerd Boemklatsch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:06

Ja, ik zou toch wel voor een samenlevingscontract gaan. Ik wil zoiets ook regelen (vooral omdat ik nu de borg etc heb betaald, was toch zo'nn £1500 en m'n auto ook op zijn naam staat voor de verzekering :+ ). Betaal je ook niet de boodschappen oid?
Wij hebben deze week wel een gezamenlijke rekening geopend ja, voor de huur, g/w/l, tv, gemeentelijke belastingen en misschien ook boodschappen en vakanties of zo.

Wij hebben niet gekocht maar een aankoopmakelaar is wel een goed idee ja, hoor ik altijd.

Wij hebben de sleutels!!! :D Het was echt naar binnen en naar buiten tijdens onze lunchpauzes (we hadden alles al online/digitaal getekend maar we moisten er wel allebei zijn haha, dus ik moest daarvoor helemaal naar de stad rijden). Was vanochtend om 7 uur op kantoor zodat ik om half 4 weg kan, dan snel naar de opslag etc (die sluit om 6 uur) en dan kan ik er eindelijk in :D

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:19

Vriendlief wil niet dat ik iets betaal zolang ik geen inkomen heb. De inboedel zal wel van mijn spaargeld gekocht gaan worden, maar ook van zijn spaargeld. Hij wil dat ik nog wel iets spaargeld heb, zodat ik mijn rekeningen, paardrijden, abonnementen enzovoort kan blijven betalen.
Zodra ik wel inkomen heb zal de verhouding ongeveer 75% van mijn vriend en 25% van mij zijn (vriendlief werkt fulltime, ik zal waarschijnlijk parttime gaan werken).

Aah top! Heerlijk gevoel of niet?