Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:10

Jennifuur schreef:
maar wanneer zij het piepje horen dat de code niet is geaccepteerd, worden ze helemaal gestressed en trekken die pinpas eruit.

Dat heb ik geloof ik ook wel eens gedaan ja :o Het werkt in elk geval niet helemaal fijn - vaak is de tekst op het schermpje niet duidelijk of krijg je te laat een reactie over wat je nu verder moet doen. En soms moet je inderdaad het pasje eruit halen om opnieuw te beginnen. Beetje vreemd. (Slecht design.)

Jennifuur

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:47

Klopt! En meestal ga je toch stressen en dan trek je hem uit schrik eruit. Waarna dus dat apparaatje gaat stressen :') zouden ze iets op moeten verzinnen met die apparaatjes

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:59

Ja die pinapparatuur raakt compleet over de zeik als hij niet goed behandeld wordt. :')

Nog een ergernis trouwens, in meerdere keren betalen. Vanmorgen iemand die in vier keer wilde betalen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:04

Haha ja zelf vind ik dat in meerdere keren betalen niet zo erg; de wachtende klanten echter wel.

Waar ik me wel aan erger zijn mensen die dan inderdaad in twee x willen afrekenen omdat ze ook iets hebben gehaald voor een ander. Ik weet natuurlijk niet of dat de eerste portie boodschappen is of de tweede.

Dus als ik na het afrekenen van de eerste boodschappen vraag of ze het bonnetje willen, krijg ik vaak 'JA TUURLIJK HET IS TOCH VOOR IEMAND ANDERS GEHAALD ANDERS HAD IK IN EEN KEER KUNNEN AFREKENEN' ....uhh....sorry?? -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:09

KimD schreef:
Nog een ergernis trouwens, in meerdere keren betalen. Vanmorgen iemand die in vier keer wilde betalen.

Dan kijk je maar hoe je het doet, en dat heeft ie toch gedaan?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:11

purny schreef:
KimD schreef:

? :? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:11

Dat zei ze... je moest maar zien hoe je betaalde... zie pagina 21.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:15

Als de pincode niet goed ging legde ik vaak mijn vinger op de bovenkant van de pas en zei dan dat ze het zo opnieuw konden proberen.
Daarmee kon ik vaak wel voorkomen dat ze de pas er uit haalden en de betaling helemaal opnieuw moest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:15

purny schreef:
KimD schreef:

Huh? :') Die heeft gewoon in vier keer kunnen betalen, het is vervelend voor de rij die erachter staat. Mensen zijn tegenwoordig nogal gehaast weet je wel.

Dat zit je trouwens toch hoog he die uitpraak, ik lach me rot. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:16

Ik heb het snel door en wis wat ik getoetst heb en druk opnieuw. .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:18

takkie_muis schreef:

Het rotste zijn mensen die onvoldoende saldo hebben, dan begint dat ding echt zo luid te fluiten dat iedereen in de winkel hoort dat je geen saldo hebt. := Soms zijn mensen dan ook echt compleet in paniek en rood tot achter de oren. Vooral als ze het dan drie keer proberen onder het mom van 'er moet zeker weten geld opstaan'. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:20

KimD schreef:
takkie_muis schreef:

Het rotste zijn mensen die onvoldoende saldo hebben, dan begint dat ding echt zo luid te fluiten dat iedereen in de winkel hoort dat je geen saldo hebt. := Soms zijn mensen dan ook echt compleet in paniek en rood tot achter de oren. Vooral als ze het dan drie keer proberen onder het mom van 'er moet zeker weten geld opstaan'. -O-

:') herkenbaar haha ik ben zover dat ik thuis eerst check hoeveel ik nog heb staan

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:20

dees_daan schreef:
Als de pincode niet goed ging legde ik vaak mijn vinger op de bovenkant van de pas en zei dan dat ze het zo opnieuw konden proberen.
Daarmee kon ik vaak wel voorkomen dat ze de pas er uit haalden en de betaling helemaal opnieuw moest.

ja dat werkt wel, alleen apprecieert niet iedereen bij mijn supermarkt dat ik aan hun pinpas zit.. In ieder geval dat schat ik zo eventjes. Vaak zeg ik dan wel van laat hem maar zitten! Maar vaak is het dan te laat. Maar maakt niet uit, vaak is het binnen een minuutje wel opgelost.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:21

Nee hoor...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:22

takkie_muis schreef:
KimD schreef:

:') herkenbaar haha ik ben zover dat ik thuis eerst check hoeveel ik nog heb staan

Hahaha ik heb regelmatig mensen ook die er dan tijdens het pinnen achterkomen, en dan via hun telefoon geld overzetten op de goede rekening. Ik snap dat wat ze aan het doen zijn; maar ik zie de klanten in de rij (vooral de ouderen), dan wel raar kijken, want die denken goh die mevrouw was net aan het pinnen en nu zit ze gewoon op d'r telefoon terwijl wij wachten, tsss.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:24

Jennifuur schreef:
dees_daan schreef:

ja dat werkt wel, alleen apprecieert niet iedereen bij mijn supermarkt dat ik aan hun pinpas zit.. In ieder geval dat schat ik zo eventjes. Vaak zeg ik dan wel van laat hem maar zitten! Maar vaak is het dan te laat. Maar maakt niet uit, vaak is het binnen een minuutje wel opgelost.

Of mensen die heel overdreven dat ding afschermen, en dan bij iedere toets die ze indrukken hun hand optillen en door het spleetje gluren welk getal ze intoetsen. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:25

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:25

KimD schreef:
takkie_muis schreef:

ohhh jaaa en dan niet het apparaat geloven als er staat dat ze onvoldoende saldo hebben en mij de schuld er van geven .. :') :') :')

En dan vooral bij het pinautomataat in de winkel nogmaals proberen om contant geld te krijgen _/-\o_

Kan er erg om lachen :Y) hihih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:27

Ik deed het niet bij iedereen idd, als je begint te praten dan ben je vaak al te laat, daarom legde ik mijn vinger er eerst op en begon dan pas te praten. Maar dat werkt ook niet in alle gevallen, dat is inschatten bij wie het wel kan en wie dat niet waardeert.
Bij de mensen die hun pas zo overdreven afschermen zou ik het al niet durven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:30

dees_daan schreef:
Ik deed het niet bij iedereen idd, als je begint te praten dan ben je vaak al te laat, daarom legde ik mijn vinger er eerst op en begon dan pas te praten. Maar dat werkt ook niet in alle gevallen, dat is inschatten bij wie het wel kan en wie dat niet waardeert.

Vaak hebben mensen die pas al in handen voordat ik uberhaupt hebt kunnen reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:32

KimD schreef:
dees_daan schreef:

Vaak hebben mensen die pas al in handen voordat ik uberhaupt hebt kunnen reageren.

Ik was meestal wel op tijd, maar zag het ook vaak aankomen, bij ons hoor je een piep en dan kan je de pincode invoeren, als mensen al aan het toetsen zijn voor de piep dan gaat het dus niet goed.. Dat hadden ze zelf dan alleen niet door

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:37

Ja dat is wat anders, ik heb het meer over foutmeldingen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:41

KimD schreef:

Kan ook best een flinke schrik zijn. Mijn financien kloppen aardig en het is me dan ook hoogstens 3 keer overkomen. En dan is het toch wel even een schok als je bankrekening leeg is terwijl die dat niet hoort te zijn. Heel ontspannen voelt dat zeker niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:42

Ik kijk het altijd na voordat ik naar de winkel ga, want ik zou me vreselijk kapot schamen als me dat zou gebeuren. Hier staan vaak mensen in de winkel die op de gok pinnen, hun loon zou er moeten zijn, maar ze weten het niet zeker. Hoevaak zoiets fout gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:44

Sommige mensen :=