Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MuttleyMarty schreef:Mijn doel "teken gezichtjes op de eieren in de koelkast is voltooid!"
http://nl.tinypic.com/r/1zbz1it/8
MuttleyMarty schreef:Mijn doel "teken gezichtjes op de eieren in de koelkast is voltooid!"
http://nl.tinypic.com/r/1zbz1it/8
)
Ik heb er nu nog 103 doelen op staan en dat moeten er 101 worden natuurlijk. Ik heb 'm zojuist al even in het oude DZP topic gedropt om te zien of de anderen daar nog feedback hadden, maar wie weet hebben jullie er ook wel iets zinnigs over te zeggen voordat ik begin… Ik heb bij een aantal doelen zelf nog wat op- en aanmerkingen, dus heb ik even onderaan tussen spoilerhaken neergezet… Citaat:1. Schrijf op dag 1 een brief aan mijzelf over o.a. wat ik hoop het DZP mij zal brengen, om aan het eind te openen.
2. Vind een bijbaan, verdien hier minimaal €300 mee.
3. Heb €... op je spaarrekening staan aan het eind van de 1001 dagen.
4. Besteed mijn fashioncheque, bijenkorf-, VVV- en boekenbonnen aan iets moois.
5. Ruim je kledingkast, boeken en overige spullen op en verkoop/doneer/geef weg wat je niet meer gebruikt of wil hebben. Geef onverkochte boeken weg via Bookcrossing, schrijf er een mooie quote in voor de vinder.
6. Schrijf een jaar lang dagelijks iets moois op dat is gebeurd, stop het in een ‘memory jar’ en lees alles op/na oud en nieuw door.
7. Doe iets wat je eigenlijk niet durft.
8. Laat je haar in een kapsel knippen waar je helemaal tevreden mee bent en/of doneer je haar aan Stichting Haarwensen.
9. Schrijf aan de hand van je op Pinterest verzamelde quotes een ‘persoonlijk manifesto’ van wie ik ben en wil zijn, wat ik wil bereiken, hoe ik mijn leven wil vormgeven en hoe ik dat ga doen, verdeeld over hoofdstukken zoals persoonlijk geluk, opleiding en carrière, uiterlijk en uitstraling, relatie, sociaal leven etc.
10. Onderzoek de zin en onzin van een vegetarisch dieet: wat is de waarde van de verschillende keurmerken, bestaat er überhaupt vlees dat aan mijn ‘voorwaarden’ voldoet, is het zo dat ik iets mis door geen vlees te eten en heeft dat daadwerkelijk invloed op mijn lichaam en gezondheid etc.?
11. Rijd totaal 250 km in de auto, maar niet om het rijden alleen!
12. Leer of lees over vijf onderwerpen waar je weinig vanaf weet en die buiten je curriculum en de rest van deze lijst vallen.
13. Leer een taal via Duolingo, maak de hele online cursus af.
14. Zorg dat tenminste je eigen kamer minder rommelig en volgepropt wordt zodat je er comfortabel kan wonen. Bespreek dit met HP om te zorgen dat het zo blijft.
15. Plant een kruidentuintje in je vensterbank en doe je uiterste best deze levend te houden.
16. Zorg dat er mooie dingen aan de lege muren op je kamer komen te hangen.
17. Haak minimaal 5 kleine, vrolijke projecten voor in huis of voor anderen.
18. Lijst je poster van de kaart van Engeland in.
19. Doe minimaal 10 uur vrijwilligerswerk (niet voor DWARS/GroenLinks).
20. Doe daarnaast mee aan een collecte voor een goed doel en zoek van te voren uit hoe (goed) dit geld besteed wordt.
21. Geef een maand lang elke dag iemand een compliment, niet steeds dezelfde persoon.
22. Doe 5 keer echt moeite om iemand anders een plezier te doen.
23. Leer de beginselen van het programmeren: werk een boek of online programma o.i.d. door tot je het gevoel hebt er wat van te weten.
24. Ga actief aan de slag met het maken van een plan voor je minor (op tijd om dit evt. in het buitenland te doen) en voer het uit.
25. Haal je biologie bachelor diploma.
26. Haal je honours bachelor diploma.
27. Verdiep je in de mogelijkheden na je bachelor, maak een plan wat je wil gaan doen en voer het uit.
28. Maak voor drie vakken of tentamens een goede leerplanning, evt. in de UB, en houd je er aan.
29. Begin een CV en houdt dat geüpdate, voor zover dat van toepassing is.
30. Lees in totaal minimaal 50 boeken.
31. Lees minimaal 7 non-fiction boeken
32. Lees boeken van de volgende genres: … OF: Lees boeken van … verschillende genres.
33. Besteed een middag lezend in een park, met alle mobiele apparaten uit.
34. Verzin een 'beloningssysteem' voor het lezen van je ongelezen boeken door het vrijmaken van geld om aan nieuwe boeken te besteden. Maak een lijst van speciale boeken (mooie edities etc.) waaraan je dat geld gaat spenderen.
35. Lees een boek in een andere taal dan Nederlands of Engels.
36. Lees 5 nieuwe boeken van je '50 books to read before you die' boekenlegger.
37. Leer snellezen.
38. Hou 4 keer een leesdag: zorg dat je minimaal acht uur ongestoord kunt lezen. Zorg voor een voorraad van chocolademelk, thee en lekkere dingen en avondeten dat geen voorbereiding kost.
39. Ga wadlopen en/of ga op een robbentocht op de Waddenzee.
40. Ontdek 5 nieuwe restaurants in Groningen.
41. Bezoek 5 plekken in de omgeving van Groningen of in de noordelijke provincies om er iets leuks te gaan doen.
42. Ga met Imre op een tour van tweedehands winkels in Groningen.
43. Koop drie fantastische tweedehands kledingstukken.
44. Bezoek elke provincie van Nederland voor een leuk dagje of weekend uit.
45. Wordt actief lid van een studentenvereniging of club.
46. Ga 30 keer naar een algemeen uur van de ACLO, bezoek minimaal 3 verschillende sporten.
47. Volg een cursus bij de ACLO.
48. Volg een cursus bij de USVA.
49. Breng je skates naar Groningen en ga 5 keer en uitgestippelde route skaten.
50. Ga met Brigitta naar de Deventer boekenmarkt.
51. Bezoek een toneelstuk of musical.
52. Bezoek een caberetvoorstelling.
53. Ga 4 keer naar de sauna.
54. Ga 5 keer zwemmen.
55. Ga kanoën, kajakken, suppen of iets dergelijks.
56. Maak een mooie buitenrit te paard.
57. Koop twee jaar een museumkaart en 'haal het geld er uit'.
58. Ga een keer goed voorbereid uitgebreid picknicken, niet in je eigen achtertuin.
59. Ga naar een high tea of maak deze zelf voor/met (een) vriendin(nen).
60. Probeer 7 nieuwe bakrecepten.
61. Maak een gingerbread house.
62. Bestel eten bij de Mexicaan.
63. Droog je eigen muntthee
64. Maak je eigen pesto.
65. Maak een half jaar lang elke drie collegeweken een avond vrij om een nieuw recept te proberen, een toetje te eten en daarvan te genieten.
66. Schrijf alle geslaagde recepten op in een speciaal receptenschrift of -boek, zodat je ze nog eens kunt maken. Maak foto's en plak die in!
67. Leer bakken in de combinatiemagnetron en maak er 3 keer iets lekkers in.
68. Eet en drink een weekend lang veganistisch om te ervaren hoe dat is.
69. Vier (bijvoorbeeld) je verjaardag in Engelse stijl: met scones, sandwiches, cakes, veel thee etc.
70. Haal 300 verstuurde kaartjes op Postcrossing. Koop een grotere map voor je al ontvangen kaartjes en een nieuwe voor die die je in Groningen gaat ontvangen.
71. Schrijf een kaart naar Postsecret.
72. Herorganiseer je Pinterest borden zodat je dingen beter terug kan vinden.
73. Stuur 10 keer 'zomaar' een kaartje naar iemand.
74. Leer van elk land waar je op vakantie gaat een aantal basiszinnen om je verstaanbaar te maken.
75. Maak een lijst van plaatsen die ik in mijn leven zou willen bezoeken.
76. Maak een lijst van mensen die je minder vaak ziet dan je zou willen en kunnen en spreek naar aanleiding daarvan 5 keer iets met iemand af.
77. Spreek een halfjaar elke drie weken met minimaal één iemand af om iets te gaan doen.
78. Vier een keer groot je verjaardag, dus met vrienden of familie etc.
79. Heb aan het eind van de 1001 dagen nog steeds contact met minimaal drie mensen uit je eerste jaar in Groningen.
80. Doe je best ervoor te zorgen dat de basisschool reünie in 2016 er daadwerkelijk van komt.
81. Zoen in de regen.
82. Vind een tandarts in Groningen.
83. Laat je verstandskies trekken.
84. Eet drie weken lang twee stuks fruit per dag.
85. Drink drie weken lang 2 liter water per dag.
86. Neem drie weken lang op lange dagen een voorbereide lunch mee naar de universiteit i.p.v. het daar te kopen.
87. Ga een week lang niet later dan 22.30 uur naar bed en slaap elke nacht 8:30 uur of meer.
88. Smeer een maand lang je gezicht elke avond in met je creme en scrub één keer per week, maak halfwekelijks foto's om het verschil te documenteren.
89. Laat een maand lang de afwas niet verslonzen.
90. Maak je African flower haakproject af.
91. Zet een fatsoenlijk fotobewerkingsprogramma op je computer.
92. Verdiep je beter in het gebruiken van je camera, leer iets over hoe je fototechnisch betere foto’s kunt maken.
93. Ga er 4 keer op uit, specifiek om foto’s te maken.
94. Laat ansichtkaarten drukken met eigen foto's of andere creatieve uitspattingen.
95. Maak een mooie linoleumsnede geïnspireerd op de Arabische kunst die je in the British National Museum zag.
96. Maak TARDIS gympen.
97. Ga naar een sushi restaurant.
98. Melk een koe.
99. Koop iets op Etsy.
100. Hang een vogelhuisje voor je raam in Groningen.
101. Schilder je bijzettafeltjes en maak ze klaar voor gebruik.
102. Doe mee aan de nieuwjaarsduik.
103. Evalueer de niet gehaalde doelen: waarom heb je ze niet gehaald? Wil je ze alsnog halen? Zo ja: stel hiervoor een nieuwe periode vast.
Daarnaast zou ik 30 en 36 samenvoegen: 'lees 50 boeken, waarvan minimaal 5 uit de 'Books to read' lijst.' Anders is ook 36 weer een uitwerking van 30. Die twee zou ik aanpassen om 101 doelen te krijgen. Verder vind ik doel 98 geweldig! Mooie lijst is het
Zal k morgen even toelichten!
mag ik ook mee praten? Ik begin ook vandaag met mijn DZP. geïnspireerd door o.a. jullie. Heb van eind vorige week 101 doelen gemaakt. Ik wilde per se vandaag beginnen omdat ik vandaag ook de sleutel van mijn appartement krijg en officieel met school begin. Beetje zo van; maar meteen een goed begin.