Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Molfre schreef:Niemand zegt het met de exacte woorden, maar ik wordt asociaal genoemd als ik nee zeg en er wordt over gesproken alsof het een algemeen recht is en je bent belachelijk als je het niet doet
.. Want het kost jou namelijk geen moeite, geen geld, dus waarom niet?
Dat is hun risico. Ik zou daar niet wakker van liggen. Eigenlijk zouden ze de boete daarvan gewoon flink op moeten schroeven 

) Vjestagirl schreef:Omdat je het oplichting kunt vinden. Omdat je geen zin hebt in vreemden aan je broek. Omdat je het vervelend vindt om aangesproken te worden. Omdat je van mening bent dat mensen zelf ook een kortingskaart zouden kunnen kopen. Omdat je het raar vindt dat mensen eerst n kaartje kopen en dan iemand zoeken om met korting mee te reizen.
Redenen zat.
sflj schreef:Vjestagirl schreef:Omdat je het oplichting kunt vinden. Omdat je geen zin hebt in vreemden aan je broek. Omdat je het vervelend vindt om aangesproken te worden. Omdat je van mening bent dat mensen zelf ook een kortingskaart zouden kunnen kopen. Omdat je het raar vindt dat mensen eerst n kaartje kopen en dan iemand zoeken om met korting mee te reizen.
Redenen zat.
Inderdaad. En dus zeg je gewoon 'nee'
Maar voor sommigen is dat blijkbaar niet genoeg, zeggen ja en wanneer de conducteur komt, lap je de meereizer erbij.
Vjestagirl schreef:Magrathea schreef:
.. Want het kost jou namelijk geen moeite, geen geld, dus waarom niet?
Omdat je het oplichting kunt vinden. Omdat je geen zin hebt in vreemden aan je broek. Omdat je het vervelend vindt om aangesproken te worden. Omdat je van mening bent dat mensen zelf ook een kortingskaart zouden kunnen kopen. Omdat je het raar vindt dat mensen eerst n kaartje kopen en dan iemand zoeken om met korting mee te reizen.
Redenen zat.
en het was bedoeld als aanvulling op Molfres post/ Kinke schreef:Ik ben eigenlijk ook wel verbaasd om te lezen hoeveel mensen niet eens aangesproken willen worden. Volgens mij denken wij Nederlanders dat we een aardig volkje zijn en ik lees wel eens dat toeristen Nederlanders helemaal niet zo aardig vinden. Blijkbaar klopt dat toch wel.
Kinke schreef:Ik ben eigenlijk ook wel verbaasd om te lezen hoeveel mensen niet eens aangesproken willen worden. Volgens mij denken wij Nederlanders dat we een aardig volkje zijn en ik lees wel eens dat toeristen Nederlanders helemaal niet zo aardig vinden. Blijkbaar klopt dat toch wel.
.

Szan schreef:Het toppunt had ik vandaag
Vraagt een meisje of ze met haar meereiskaart, die ze gratis met de post thuis had gehad, met mij mee kon reizen. Dat vond ik wel heel erg sterk, helemaal niets zelf betalen en wel meereizen op mijn Altijd Vrij abbo van bijna €400 per maand. Toevallig eindigde mijn treinreis op dat station en stond ik alleen iemand op te wachten, maar anders had ik haar geweigerd.
Kinke schreef:toch heb ik hier in het topic al een paar keer voorbij zien komen dat men 'wenst' om helemaal niet aangesproken te worden.
phormicola schreef:Nou inderdaad, want zonder korting kun je geen praatje aanknopen met iemand. Ik zou er ook echt niet van gediend zijn als iemand alleen maar met me praat omdat ze iets van me moeten. Maar als iemand me aanspreekt om de weg te vragen, of gewoon voor de leuk dan ben ik je vrouw hoor
ZeSteigert schreef:Het is geen belazeren. Je houdt je prima aan de regels.
Zo vaak ga ik niet met de trein maar die keer dat ik met de trein moet is het toch fijn als er mensen zijn die niet allen aan zichzelf denken.
Elise_0o schreef:phormicola schreef:Nou inderdaad, want zonder korting kun je geen praatje aanknopen met iemand. Ik zou er ook echt niet van gediend zijn als iemand alleen maar met me praat omdat ze iets van me moeten. Maar als iemand me aanspreekt om de weg te vragen, of gewoon voor de leuk dan ben ik je vrouw hoor
En als ze een vuurtje vragen, ben je hier dan ook niet van gediend?
Stel je staat bij een rookpaal in de buurt en iemand vraagt je om een vuurtje, is dit dan hetzelfde als vragen of iemand op je kortingskaart mee mag reizen?
Mensen kunnen niet aan je zien of je een roker bent of niet en vragen een dienst van je zo dat zij (gratis) vuur hebben om een sigaret aan te steken.
Verwijs je die mensen dan ook naar een kiosk om een aansteker te kopen (waar halen ze het lef vandaan?!) of geef je indien je dit hebt een vuurtje, of zeg je nee omdat je geen vuurtje hebt?